Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

'ogranicznik' czyli dławienie się na wysokich obr
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: 10 Lip 2007 19:16     Temat postu: 'ogranicznik' czyli dławienie się na wysokich obr

Co może być przyczyną dławienia się samochodu przy wyższych obrotach? W weekend byłem w trasie Szczecin->Toruń->Szczecin. Do Torunia wszystko ok, 150, 160km/h bez problemu jak zawsze. W drodze powrotnej jadę sobie, jadę, wyprzedzam, redukcja [4] obroty lecą ~3500 jestem na równi z wyprzedzanym autem, lekko ponad 4000obr i kicha... Auto zaczyna się dławić, wbijam [5], ok 3300obr i jakoś leci, na [5] 3500obr i znów to samo... Ogólnie powyżej 120km/h nie da rady jechać...

Co to może być? Pompka, gaźnik, przewody paliwowe? Sprawdzałem wstępnie pod maską brak przecieków/wycieków z wężyków

Przejechałem 2 pełne zbiorniki paliwa od tego czasu, także raczej to nie wina kiepskiego paliwa. W pewnym szczecińskim warsztacie wołają 300zł za regenerację gaźnika ale z tego co wyczytałem na forum to chyba trochę dużo?

Przez wakacje mam zamiar założyć LPG ale wole się wstrzymać dopóki znów nie będzie chodził bezproblemowo na benzynie.

PS: Max wyciągnąłem z niego 190km/h a tu proszę...
------------------------
91r. gaźnik, 1.6L
Powrót do góry
gruby




Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 10 Lip 2007 21:22     Temat postu:

moze ci sie gaznik zabrudzil wkrec kilka razy do konca obrotki. jak to nic nie da kup do czyszczenia gaznika cos zdejmij filtr i wyczysc

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ged




Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: 10 Lip 2007 21:37     Temat postu:

Ewentualnie możesz zdjąć cały gaźnik, rozebrać na czynniki pierwsze (tylko uważaj i nie kręć śrubą regulacyjną Wink ), wyczyść, złóż ponownie w całość i sprawdź jak chodzi.
W sumie nie wiem, jak to wygląda w 100-kach, ale w poprzednim aucie gaźnikowym samemu czyściłem i działało 100%.
Mimo, że się samemu uczyłem "jak? co? gdzie?", ewentualnie pomocne były manuale, bądź fora internetowe. Very Happy

Dlatego dziwi mnie cena 300zł za kilka śrubek, wyczyszczenie i skręcenie wszystkiego w całość.
Roboty na jakieś 20-30 minut, a tu 300 zł Confused:

No chyba, że gaźniki w 100-kach, to jakaś niespotykana i nieokiełznana konstrukcja. Wink

Więc jeśli nie boisz się chwycić za klucz, to do dzieła.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arkady




Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 1279
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: TORUŃ
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 10 Lip 2007 22:02     Temat postu:

pewnie majster uslyszal co to za model i sie przestraszyl;p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mac1602




Dołączył: 06 Lip 2007
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 10 Lip 2007 22:10     Temat postu:

Pewnie pociągnął jakiś syf ze zbiornika i się lekko przytkał gaźnik. Miałem coś takiego w Escorcie (poprzednie moje 4 kółka), przy czym u mnie przytkało się konkretniej, gdyż dało się jechać tylko na wybranych obrotach - za nisko - się dusił, za dużo - nie było lepiej...

Znajomy mechanik zrobił to w 10 minut - zdemontował, poklepał, przedmuchał sprężonym powietrzem (co jeszcze, nie wiem, nie pamiętam) i zaczęło ponownie być ok.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marthen
junior admin



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: 11 Lip 2007 6:31     Temat postu:

Ged napisał:
No chyba, że gaźniki w 100-kach, to jakaś niespotykana i nieokiełznana konstrukcja. Wink

Raczej tak. Krążą plotki, że w PL tylko kilka osób potrafi to złożyć do kupy i wyregulować.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ged




Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: 11 Lip 2007 6:59     Temat postu:

marthen napisał:
Ged napisał:
No chyba, że gaźniki w 100-kach, to jakaś niespotykana i nieokiełznana konstrukcja. Wink

Raczej tak. Krążą plotki, że w PL tylko kilka osób potrafi to złożyć do kupy i wyregulować.


No fakt, na regulacji się kompletnie nie znam i za to bym się nie brał samemu.
Odnośnie gaźnika, to zerknąłem do manual'a. Jest to dość inna konstrukcja, niż w jakich grzebałem, a to ze względu na elektroniczne sterowanie.
Ale myślę, że wyczyszczenia ręcznego i tak bym się podjął.
Wystarczy zapamiętać, co skąd się wypięło/odkręciło, aby to potem do kupy złożyć. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: 11 Lip 2007 7:13     Temat postu:

Max obr to ile? Chwilowo w drodze do pracy ostatnich potów nie wycisnę bo nie ma gdzie ale próbowałem na [2] 5500obr i spokojnie idzie. Przy tej nieszczęsnej [4] ~4000obr ok 110km/h dusi się dusi ale jak go tak dłużej potrzymać to czasem zaskoczy i idzie dalej tak do 135km/h więcej nie sprawdzałem, gdyż Szczecin po tej stronie cały rozkopany

Mechanik śpiewa 100zł za regulację, 300zł za regenerację gaźnika.

W weekend spróbuję się sam zabrać do czyszczenia, poszukam informacji przez tydzień co i jak, gdyż praktycznie zielony jestem... Choć dwóch lewych rąk nie posiadam.

A jest może ktoś na tym forum, kto już go regulował/czyścił? Rozumiem, że takie same są w Sunny, a to już bardziej znany model...
Powrót do góry
DVD




Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 11 Lip 2007 15:27     Temat postu:

W gaznikowcu nie ma odciecia kreci sie do 8k !

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
X(iksel)L




Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: GRu city--Grudziadz

PostWysłany: 11 Lip 2007 15:29     Temat postu:

sprawdz tez filtr powietrza

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gruby




Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 11 Lip 2007 18:30     Temat postu:

filtr paliwa tez

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
witex18
Gość






PostWysłany: 18 Lip 2007 15:50     Temat postu:

Proponuje najpier wywalić katalizator. Najprawdopodobniej jest zapchany i przy wysokich obrotach nie nadąży dobierać spalin. W moim nissanie tak własnie było a w ojca galaxy przy silniku 2.3 150KM wyciągał 60km/h. A założenie strumienicy doda troche mocy.
Powrót do góry
DVD




Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 18 Lip 2007 16:23     Temat postu:

Z ta strumienica to bym polemizowal !

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: 18 Lip 2007 16:51     Temat postu:

Nie chcę strumienicy, nie kręci mnie to...
Powrót do góry
Mac1602




Dołączył: 06 Lip 2007
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 18 Lip 2007 17:11     Temat postu:

Strumienica może coś dać, jeśli jest idealnie dobrana do konkretnego samochodu...
W innych przypadkach dużo więcej da wmontowanie zamiast katalizatora kawałka prostej rury...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin