Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: 10 Lip 2007 19:16 Temat postu: 'ogranicznik' czyli dławienie się na wysokich obr |
|
|
Co może być przyczyną dławienia się samochodu przy wyższych obrotach? W weekend byłem w trasie Szczecin->Toruń->Szczecin. Do Torunia wszystko ok, 150, 160km/h bez problemu jak zawsze. W drodze powrotnej jadę sobie, jadę, wyprzedzam, redukcja [4] obroty lecą ~3500 jestem na równi z wyprzedzanym autem, lekko ponad 4000obr i kicha... Auto zaczyna się dławić, wbijam [5], ok 3300obr i jakoś leci, na [5] 3500obr i znów to samo... Ogólnie powyżej 120km/h nie da rady jechać...
Co to może być? Pompka, gaźnik, przewody paliwowe? Sprawdzałem wstępnie pod maską brak przecieków/wycieków z wężyków
Przejechałem 2 pełne zbiorniki paliwa od tego czasu, także raczej to nie wina kiepskiego paliwa. W pewnym szczecińskim warsztacie wołają 300zł za regenerację gaźnika ale z tego co wyczytałem na forum to chyba trochę dużo?
Przez wakacje mam zamiar założyć LPG ale wole się wstrzymać dopóki znów nie będzie chodził bezproblemowo na benzynie.
PS: Max wyciągnąłem z niego 190km/h a tu proszę...
------------------------
91r. gaźnik, 1.6L
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
gruby
Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10 Lip 2007 21:22 Temat postu: |
|
|
moze ci sie gaznik zabrudzil wkrec kilka razy do konca obrotki. jak to nic nie da kup do czyszczenia gaznika cos zdejmij filtr i wyczysc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ged
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 10 Lip 2007 21:37 Temat postu: |
|
|
Ewentualnie możesz zdjąć cały gaźnik, rozebrać na czynniki pierwsze (tylko uważaj i nie kręć śrubą regulacyjną ), wyczyść, złóż ponownie w całość i sprawdź jak chodzi.
W sumie nie wiem, jak to wygląda w 100-kach, ale w poprzednim aucie gaźnikowym samemu czyściłem i działało 100%.
Mimo, że się samemu uczyłem "jak? co? gdzie?", ewentualnie pomocne były manuale, bądź fora internetowe.
Dlatego dziwi mnie cena 300zł za kilka śrubek, wyczyszczenie i skręcenie wszystkiego w całość.
Roboty na jakieś 20-30 minut, a tu 300 zł :
No chyba, że gaźniki w 100-kach, to jakaś niespotykana i nieokiełznana konstrukcja.
Więc jeśli nie boisz się chwycić za klucz, to do dzieła.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
arkady
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 1279
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: TORUŃ Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 10 Lip 2007 22:02 Temat postu: |
|
|
pewnie majster uslyszal co to za model i sie przestraszyl;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mac1602
Dołączył: 06 Lip 2007
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 10 Lip 2007 22:10 Temat postu: |
|
|
Pewnie pociągnął jakiś syf ze zbiornika i się lekko przytkał gaźnik. Miałem coś takiego w Escorcie (poprzednie moje 4 kółka), przy czym u mnie przytkało się konkretniej, gdyż dało się jechać tylko na wybranych obrotach - za nisko - się dusił, za dużo - nie było lepiej...
Znajomy mechanik zrobił to w 10 minut - zdemontował, poklepał, przedmuchał sprężonym powietrzem (co jeszcze, nie wiem, nie pamiętam) i zaczęło ponownie być ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marthen
junior admin
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 11 Lip 2007 6:31 Temat postu: |
|
|
Ged napisał: | No chyba, że gaźniki w 100-kach, to jakaś niespotykana i nieokiełznana konstrukcja. |
Raczej tak. Krążą plotki, że w PL tylko kilka osób potrafi to złożyć do kupy i wyregulować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ged
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 11 Lip 2007 6:59 Temat postu: |
|
|
marthen napisał: | Ged napisał: | No chyba, że gaźniki w 100-kach, to jakaś niespotykana i nieokiełznana konstrukcja. |
Raczej tak. Krążą plotki, że w PL tylko kilka osób potrafi to złożyć do kupy i wyregulować. |
No fakt, na regulacji się kompletnie nie znam i za to bym się nie brał samemu.
Odnośnie gaźnika, to zerknąłem do manual'a. Jest to dość inna konstrukcja, niż w jakich grzebałem, a to ze względu na elektroniczne sterowanie.
Ale myślę, że wyczyszczenia ręcznego i tak bym się podjął.
Wystarczy zapamiętać, co skąd się wypięło/odkręciło, aby to potem do kupy złożyć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 11 Lip 2007 7:13 Temat postu: |
|
|
Max obr to ile? Chwilowo w drodze do pracy ostatnich potów nie wycisnę bo nie ma gdzie ale próbowałem na [2] 5500obr i spokojnie idzie. Przy tej nieszczęsnej [4] ~4000obr ok 110km/h dusi się dusi ale jak go tak dłużej potrzymać to czasem zaskoczy i idzie dalej tak do 135km/h więcej nie sprawdzałem, gdyż Szczecin po tej stronie cały rozkopany
Mechanik śpiewa 100zł za regulację, 300zł za regenerację gaźnika.
W weekend spróbuję się sam zabrać do czyszczenia, poszukam informacji przez tydzień co i jak, gdyż praktycznie zielony jestem... Choć dwóch lewych rąk nie posiadam.
A jest może ktoś na tym forum, kto już go regulował/czyścił? Rozumiem, że takie same są w Sunny, a to już bardziej znany model...
|
|
Powrót do góry |
|
|
DVD
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 11 Lip 2007 15:27 Temat postu: |
|
|
W gaznikowcu nie ma odciecia kreci sie do 8k !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
X(iksel)L
Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: GRu city--Grudziadz
|
Wysłany: 11 Lip 2007 15:29 Temat postu: |
|
|
sprawdz tez filtr powietrza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gruby
Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11 Lip 2007 18:30 Temat postu: |
|
|
filtr paliwa tez
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
witex18
Gość
|
Wysłany: 18 Lip 2007 15:50 Temat postu: |
|
|
Proponuje najpier wywalić katalizator. Najprawdopodobniej jest zapchany i przy wysokich obrotach nie nadąży dobierać spalin. W moim nissanie tak własnie było a w ojca galaxy przy silniku 2.3 150KM wyciągał 60km/h. A założenie strumienicy doda troche mocy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
DVD
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 18 Lip 2007 16:23 Temat postu: |
|
|
Z ta strumienica to bym polemizowal !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 18 Lip 2007 16:51 Temat postu: |
|
|
Nie chcę strumienicy, nie kręci mnie to...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mac1602
Dołączył: 06 Lip 2007
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 18 Lip 2007 17:11 Temat postu: |
|
|
Strumienica może coś dać, jeśli jest idealnie dobrana do konkretnego samochodu...
W innych przypadkach dużo więcej da wmontowanie zamiast katalizatora kawałka prostej rury...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|