Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Problem z biegiem jałowym na benzynie i zimnym silnikiem
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mackowskib




Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: 02 Mar 2008 14:57     Temat postu: Problem z biegiem jałowym na benzynie i zimnym silnikiem

Witam
Moje pytanie brzmi:
Silnik SR20DE z dołozona instalacja LPG dzieje sie takie numery a mianowicie:
Po uruchomieniu zimnego silnika na benzynie powstaja następujace problemy
czasami a własciwie dosyc czesto nie chce wejsc na pełne ssanie szarpie i po chwili jest juz ok czyli pracuje normalnie dalej
podczas ruszania szarpie tak jakby cos go hamowało, jezdzi sie jak na "kangurze" zauważyłem ze powyzej 2000 obr jest juz juz ok.
Te numery wychodzą tylko na zimnym silniku na rozgrzanym jest juz ok
a co ciekawe gdy po uruchomieniu silnika na benzynie przełacze na gaz wszytskie problemy znikaja na gazie jest super.
Mam nadzieje ze juz ktos sie spotkał z takim problemem.

Z góry wielkie dzieki


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mackowskib dnia 02 Mar 2008 14:57 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 02 Mar 2008 15:24     Temat postu: Re: Problem z biegiem jałowym na benzynie i zimnym silnikiem

mackowskib napisał:
Witam
Moje pytanie brzmi:
Silnik SR20DE z dołozona instalacja LPG dzieje sie takie numery a mianowicie:
Po uruchomieniu zimnego silnika na benzynie powstaja następujace problemy
czasami a własciwie dosyc czesto nie chce wejsc na pełne ssanie szarpie i po chwili jest juz ok czyli pracuje normalnie dalej
podczas ruszania szarpie tak jakby cos go hamowało, jezdzi sie jak na "kangurze" zauważyłem ze powyzej 2000 obr jest juz juz ok.
Te numery wychodzą tylko na zimnym silniku na rozgrzanym jest juz ok
a co ciekawe gdy po uruchomieniu silnika na benzynie przełacze na gaz wszytskie problemy znikaja na gazie jest super.
Mam nadzieje ze juz ktos sie spotkał z takim problemem.

Z góry wielkie dzieki


Jaką masz instalację gazową: sekwencja czy II generacja?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sirkomla
stary wyjadacz



Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 369
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zieleniewo k. Kołobrzegu
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 02 Mar 2008 17:46     Temat postu:

hmm... co prawda mam gaźnik, ale sprawdź filtr powietrza...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 02 Mar 2008 20:29     Temat postu:

Wg mnie to symptomów takiego zachowania może być wiele, szkoda je tu wszystkie wymieniać, bo każdy pierwszy lepszy macher w kwadrans Ci je wytknie, mam na myśli filtr paliwa, powietrza, świece, kable to po prostu podstawa. Ale dziwne są te symptomy z ssaniem na zimnym silniku, hm masz może stożek założony zamiast puchy powietrza? Może dostaje na wstępie za dużo powietrza względem beny i się "zachłystuje" masz za ubogo, po jakimś czasie komp korektuje problem i przy jednoczesnym rozgrzaniu silnika wszystko wraca do normy. Jest też magiczna śrubka o której skądinąd wiem od kolegi tjozwiaka i Coobcia, dzięki której możesz sobie podnieść wolne obroty, choć nie wiem czy to akurat ma coś wspólnego z Twoim problemem. Pro forma bierz się za wyczyszczenie silniczka krokowego (tego przy silniku Razz) i przepustnicy. A może Ci przepływomierz szwankuje, choć przepływka sama od siebie raczej się nie sypie w SR20DE - może jakieś delikatne, ostrożne czyszczenie pomoże? Inne kwestie (mniej prawdopodobne) to wtryskiwacze (kup może jakiś środek do ich czyszczenia i przegaruj furę przez dobre kilkaset km na Pb). Pompę paliwa także wykluczam bo mówisz że na wyższych obrotach wsio gra i bucy.
Jak mówię przy takich objawach ciężko jest powiedzieć dokładnie co to może być, najczęściej w końcu problem zanika gdy się zastosuje wszystkie ww. naprawy naraz
Mając jednak na uwadze brak tego objawu na LPG, brałbym pod uwagę tylko te elementy które dotyczą tylko jazdy na Pb. Choć to też może być złudne myślenie, bo mówisz że na LPG objawów nie ma, ale domyślam się że na LPG przełączasz (lub auto Ci się samo przełącza) gdy motor jest już rozgrzany, a skoro objawu nie ma na rozgrzanym silniku jadąc na PB, to i nie ma na rozgrzanym silniku jadąc na LPG.
I wracamy do punktu wyjścia, czyli szukanie przyczyny po omacku, poprawiając co się da


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez red_shogun dnia 02 Mar 2008 20:34 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawel18PL
stary wyjadacz



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 821
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Klimontów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 02 Mar 2008 20:43     Temat postu:

Ja znowu mam taki problem, że jak jadę to obroty mam non stop 1100 na jałowym nie ważne czy ciepły czy zimny a jak się zatrzymam to ładnie spadają do 900 gdzieś.Mam jedynie Pb czym to moze być spowodowane??

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pawel18PL dnia 02 Mar 2008 20:45 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 02 Mar 2008 21:15     Temat postu:

Pawel18PL napisał:
Ja znowu mam taki problem, że jak jadę to obroty mam non stop 1100 na jałowym nie ważne czy ciepły czy zimny a jak się zatrzymam to ładnie spadają do 900 gdzieś.Mam jedynie Pb czym to moze być spowodowane??


Po pierwsze nie rozumiem jak można jechać i mieć obroty na jałowym 1100 Laughing sprecyzuj to, bo na razie to wg mnie się kupy nie trzyma.
Po drugie jaki masz silnik w aucie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawel18PL
stary wyjadacz



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 821
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Klimontów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 02 Mar 2008 21:26     Temat postu:

Jak jadę z górki to wrzucam sobie luz i jadę jakiś kawałeczek, a silnik mam taki sam jak ty:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 02 Mar 2008 21:29     Temat postu:

Pawel18PL napisał:
Jak jadę z górki to wrzucam sobie luz i jadę jakiś kawałeczek, a silnik mam taki sam jak ty:)


To nie rób tego nigdy więcej (to nie polonez), a problem zniknie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawel18PL
stary wyjadacz



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 821
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Klimontów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 02 Mar 2008 21:34     Temat postu:

Polonez nie polonez ale leczenie problemu przez jego unikanie to błędne koło, zamiast mówić żebym tak nie robił może byś się zastanowił co może być przyczyną takiego zachowania

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 02 Mar 2008 22:11     Temat postu:

Pawel18PL napisał:
Polonez nie polonez ale leczenie problemu przez jego unikanie to błędne koło, zamiast mówić żebym tak nie robił może byś się zastanowił co może być przyczyną takiego zachowania


OK specjalnie dla Ciebie, łopatologiczne rozwinięcie tematu:
Masz samochód na wtrysk (nie na gaźnik), są pewne rzeczy które można robić w poldku, a np. we wtryskowym Nissanku już nie, a dlaczego? a tego teraz mi się nie chce pisać, jestem chory, nie mam czasu (taniec z gwiazdami leci Laughing) zapytaj o to swoich starszych kolegów z podwórka.
Reasumując: robisz rzecz której się nie powinno robić, skoro tak to masz tego skutek uboczny (który jest dla Ciebie problemem). Pytasz co masz zrobić żeby rozwiązać ten problem, a ja Ci odpisuję, że musisz pozbyć się przyczyny, czyli nie robić tego co nieprawidłowe. Teraz jaśniej? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawel18PL
stary wyjadacz



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 821
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Klimontów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 02 Mar 2008 22:28     Temat postu:

Ale ja nie mówię, że notorycznie rozpędzam sie i na luzie jade tylko zauważyłem, że tak się dzieje jak jadę z pewną prędkością i od pewnego czasu sprawdzam czy cały czas się tak dzieje i jak mam okazję to jadę kawałek na luzie aha i nie wychowałem sie na polonezie tylko peugeocie dość nowym który też ma wtrysk więc nie mam nawyków z poldka pozdrawiam i życzę szybkiego powrotu do zdrowia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mackowskib




Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: 02 Mar 2008 23:04     Temat postu:

Gaz II generacji i bardzo słaby Sad
Stożka nie ma
Filtry czyste
Kable i świece nowe


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 02 Mar 2008 23:22     Temat postu:

Pawel18PL napisał:
Ale ja nie mówię, że notorycznie rozpędzam sie i na luzie jade tylko zauważyłem, że tak się dzieje jak jadę z pewną prędkością i od pewnego czasu sprawdzam czy cały czas się tak dzieje i jak mam okazję to jadę kawałek na luzie aha i nie wychowałem sie na polonezie tylko peugeocie dość nowym który też ma wtrysk więc nie mam nawyków z poldka pozdrawiam i życzę szybkiego powrotu do zdrowia


Jadąc przypadkowo kilka razy na luzie swoim 100NX 2.0 GTI zauważyłem że robi się przy tym jakieś podciśnienie w dolocie - jakby więcej powietrza.
Gdy miałem puchę z filtrem, podciśnienie było zdecydowanie mniej odczuwalne niż teraz przy stozku. Gdy miałem ori puchę z filtrem, przepływka zapewne odnotowywała tą większą ilość powietrza i wysyłała info do kompa że jest go za dużo, a ten zapodawał więcej beny (stąd też odnotowywałem wzrost na obrotach - do 1000-1200).
Teraz gdy mam stożek problem zniknął. Z tym że warto nadmienić że obecnie gdy jeżdżę na stożku, to gdy zdarzy mi się wrzucić podczas jazdy na luz, zauważam różnicę w obrotach między zimnym, a ciepłym silnikiem. Na zimnym silniku gdy wrzucę na luz to odnotowuję spadek obrotów (poniżej tych katalogowych 800), a nawet "dławienie się" auta i przygasanie. A komp robi symboliczną korektę w celu wzbogacenia mieszanki, która z trudem skutkuje powrotnym wzrostem obrotów do tych 800.
Reasumując: jeśli masz ori puszkę z filtrem to wg mnie problem który opisujesz jest raczej czymś normalnym, nie zmienia to jednak faktu że nie powinno się jeździć na luzie takim autem jak 100NX 2.0 GTi, amen.
Jak jest w peugocie nie wiem nie miałem przyjemności posiadać francuza, a przykład z poldkiem zapodałem bynajmniej nie w celu urażenia Cię (sam zaczynałem nie od peugota, a od fiata 126p), a raczej w celu nakreślenia różnicy w odpowiednim stylu jazdy gaźnikowcem (np. starym poldkiem), a wtryskowcem (w naszym przypadku 100NX 2.0). Jeśli Twój peugot miał np. inaczej skonstruowany dolot niż gti, mniej czuły przepływomierz itp. itd. to jeżdżąc stylem "gaźnikowym" (mimo że to był wtrysk), mogłeś nie zauważać różnicy i takich objawów jak np. w gti.
p.s.
Dzięki, mam nadzieję że szybko wyzdrowieję, tęsknię za jazdą moją nyseczką Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez red_shogun dnia 02 Mar 2008 23:24 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 02 Mar 2008 23:36     Temat postu:

mackowskib napisał:
Gaz II generacji i bardzo słaby Sad
Stożka nie ma
Filtry czyste
Kable i świece nowe


Hm więc można sprecyzować diagnozę. Proponuję zacząć od najprostszych czynności jak:
- czyszczenie silniczka krokowego przy silniku (nie mylić z silniczkiem krokowym od LPG),
- czyszczenie przepustnicy
a jak problem nie ustąpi to wziąć pod lupę to co związane stricte z instalacją na PB czyli np. wtryskiwacze, regulacja biegu jałowego na Pb + ewentualnie dodatkowo przepływomierz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foster




Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 02 Mar 2008 23:44     Temat postu:

red_shogun napisał:
Pawel18PL napisał:
Jak jadę z górki to wrzucam sobie luz i jadę jakiś kawałeczek, a silnik mam taki sam jak ty:)


To nie rób tego nigdy więcej (to nie polonez), a problem zniknie.

Laughing No nie powinno się tak jeździć chłopie, bo kuku sobie zrobić kiedyś możesz.

Z tego co zauważyłem to faktycznie jest sytuacja że na luzie/jałowym obroty utrzymują się powyżej 1.1~1.2krpm a po całkowitym zatrzymaniu maleją do poziomu wolnych, na rozgrzanym silniku. Ma to związek z toczeniem samochodu i "nadrobieniem" ciśnienia dla wspomagania hamulca. Tak łopatologicznie: jedziesz "ileś tam" > bieg: bez biegu Laughing > komp czyta "o jadę!" > muszę trzymać wyższe obroty bo nóż widelec depnie mi ten łepek na hamulec, a ciśnienie w układzie przy 850rpm jest zbyt małe dla poprawnego działania serwa.

ps red, chyba Cię przemianuję na szybki bill postowy Cool.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez foster dnia 02 Mar 2008 23:47 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin