Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: 14 Maj 2007 22:19 Temat postu: Problem z obrotami na biegu jałowym,dziwna praca silnika. |
|
|
Witam
Problem polega na tym,ze gdy silnik jest zimny,po ruszeniu i wcisnieciu pedału sprzegła,obroty zaczynaja falowac a nawet dochodzi do zgasniecia.Na ciepłym silniku objawy nie występują i na zimnym też nie zawsze.Auto nie ma takiego kopa jak przed tem.Wymienione świece i nadal to samo.Był podłączony do komputera i wszystko jest okej poza HC za wysokie wskazania.Po zmierzeniu sondy okazałao się że za mała dawka paliwa na biegu jałowym.Po ściśnięciu przewodu z powrotu sonda zaczyna wskazywać prawidłowe parametry i objawy znikają.Filtr paliwa nowy.Wadliwa pompa czy coś innego?
Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 15 Maj 2007 10:34 Temat postu: Re: Problem z obrotami na biegu jałowym,dziwna praca silnika |
|
|
100nx Gti napisał: | Witam
Problem polega na tym,ze gdy silnik jest zimny,po ruszeniu i wcisnieciu pedału sprzegła,obroty zaczynaja falowac a nawet dochodzi do zgasniecia.Na ciepłym silniku objawy nie występują i na zimnym też nie zawsze.Auto nie ma takiego kopa jak przed tem.Wymienione świece i nadal to samo.Był podłączony do komputera i wszystko jest okej poza HC za wysokie wskazania.Po zmierzeniu sondy okazałao się że za mała dawka paliwa na biegu jałowym.Po ściśnięciu przewodu z powrotu sonda zaczyna wskazywać prawidłowe parametry i objawy znikają.Filtr paliwa nowy.Wadliwa pompa czy coś innego?
Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam. |
U mnie jest na odwrót, czyli normalnie - na zimnym obroty równiutkie, na gorącym motorze falują sobie jak fale Dunaju. Więc Ci nie pomogę hm albo Ci pomogę - sprawdź se przepływkę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
CzarnaWanilka
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Maj 2007 11:36 Temat postu: |
|
|
ja mialam podobnie... na zimnym sie krztusil, obroty sobie skakaly az w koncu gasl.. powymienialam wszystko od filru powietrza, przez filtr benzyny, gazu, swiece, zaplon, palec, zmiane oleju i filtra oleju + regulacja obrotow + w moim przypadku regulacja mieszanki gazu i wszystko juz dziala jak nalezy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez CzarnaWanilka dnia 15 Maj 2007 11:38 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 15 Maj 2007 11:37 Temat postu: |
|
|
Chodzi Ci o przepływomierz?? Mechanik u ktorego byłem stwierdził,ze przepływomierz jest w porzadku.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 15 Maj 2007 11:46 Temat postu: |
|
|
CzarnaWanilka napisał: | ja mialam podobnie... na zimnym sie krztusil, obroty sobie skakaly az w koncu gasl.. powymienialam wszystko od filru powietrza, przez filtr benzyny, gazu, swiece, zaplon, palec + regulacja obrotow + w moim przypadku regulacja mieszanki gazu i wszystko juz dziala jak nalezy. |
W moim 100nx nie mam zasilania gazem,wszystko jest orginalne,przebieg 126 tys.km. udokumetowany.Słyszałem,ze przy tym przebiegu w wiekszosci Nissanow siadaja pompy paliwa.Przed kupnem nowej pompy pojade zmierzyc cisnienie starej,dam znac czy to był powod problemu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
jjj
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LOOOBLYN
|
Wysłany: 15 Maj 2007 12:24 Temat postu: |
|
|
Zanim wydasz kase to obowiązkowe czyszczenie przepustnicy i przeplywomierza, w naszych silnikach jest dolot odmy wpuszczony przed przepustnicą który wrzuca caly syf(olej) i system warjuje. Kup prep za 20 zl do czyszczenia gaźnika i lub przepustnicy, NIE STOSOWAĆ WD40!! rozbież dolot, wyczyść( z przeplywomierzem b ostrożnie nie dotykac drucików). Reszte wpsiukać do kolektora na 15 min zostawić. Zlożyc dolot i odpalić trzymając nogę na lekkim gazie .Potem jak sam będzie trzymać obroty polecieć na trasę i dać mu w d..... Zabieg powtarzać co 10 tys km i najlepiej odlączyć odmę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 15 Maj 2007 12:26 Temat postu: |
|
|
100nx Gti napisał: | CzarnaWanilka napisał: | ja mialam podobnie... na zimnym sie krztusil, obroty sobie skakaly az w koncu gasl.. powymienialam wszystko od filru powietrza, przez filtr benzyny, gazu, swiece, zaplon, palec + regulacja obrotow + w moim przypadku regulacja mieszanki gazu i wszystko juz dziala jak nalezy. |
W moim 100nx nie mam zasilania gazem,wszystko jest orginalne,przebieg 126 tys.km. udokumetowany.Słyszałem,ze przy tym przebiegu w wiekszosci Nissanow siadaja pompy paliwa.Przed kupnem nowej pompy pojade zmierzyc cisnienie starej,dam znac czy to był powod problemu. |
Wanilka: no dokładnie jak nie wiadomo co szkodzi, to pomaga naprawa i wymiana wszystkiego, sam tak często robię
100nx Gti (badełej: niezły nik ):
1) tak chodziło mi o przepływomierz - ale skoro twój mechanik uznał że jest spoko, to ja się poddaję z diagnozą
2) to co napisałeś o pompie zadziałało na moje ślipia tak - ja mam przy przebiegu 188000km (nieudokumentowany) pompkę w pełni ori i w pełni sprawną.
p.s.
"Słyszałem,ze przy tym przebiegu w wiekszosci Nissanow siadaja pompy paliwa".
Zapamiętaj Nissan made in Japan do tego z motorem SR20DE + przyległe części to nie "większość Nissanów".
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 15 Maj 2007 12:33 Temat postu: |
|
|
jjj napisał: | Zanim wydasz kase to obowiązkowe czyszczenie przepustnicy i przeplywomierza, w naszych silnikach jest dolot odmy wpuszczony przed przepustnicą który wrzuca caly syf(olej) i system warjuje. Kup prep za 20 zl do czyszczenia gaźnika i lub przepustnicy, NIE STOSOWAĆ WD40!! rozbież dolot, wyczyść( z przeplywomierzem b ostrożnie nie dotykac drucików). Reszte wpsiukać do kolektora na 15 min zostawić. Zlożyc dolot i odpalić trzymając nogę na lekkim gazie .Potem jak sam będzie trzymać obroty polecieć na trasę i dać mu w d..... Zabieg powtarzać co 10 tys km i najlepiej odlączyć odmę. |
no i mnie o to chodziło pisząc lakonicznie "sprawdź przepływkę" - czyli generalka: czyszczenie itp., no ale kolega gti napisał że przepływka wg jego mechanika gra i bucy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marthen
junior admin
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 15 Maj 2007 13:09 Temat postu: |
|
|
red_shogun napisał: | Zapamiętaj Nissan made in Japan do tego z motorem SR20DE + przyległe części to nie "większość Nissanów".
pozdro |
Przypominam, że posiadaczy GA16Dx jest więcej i że takim stwierdzeniem ryzykujesz dostanie w łeb przy najbliższym spocie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 15 Maj 2007 14:37 Temat postu: |
|
|
marthen napisał: | red_shogun napisał: | Zapamiętaj Nissan made in Japan do tego z motorem SR20DE + przyległe części to nie "większość Nissanów".
pozdro |
Przypominam, że posiadaczy GA16Dx jest więcej i że takim stwierdzeniem ryzykujesz dostanie w łeb przy najbliższym spocie |
hehe marthen ty jak już coś skrobniesz... kto by się przystawił do mnie no kto!!?
tak na marginesie chodziło mi raczej o inne niż 100NX modele Nissana które od jakiegoś czasu są produkowane w Europie, a jeszcze od jakiegoś czasu w kooperacji z potentatem usterkowym z Francji - stąd może to ogólne stwierdzenie o którym pisze gti że pompa do wymiany po 120000km - bo jeśli chodzi o nową almerę czy primkę to wcale bym się nie zdziwił
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marthen
junior admin
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 15 Maj 2007 15:07 Temat postu: |
|
|
red_shogun napisał: | marthen napisał: | red_shogun napisał: | Zapamiętaj Nissan made in Japan do tego z motorem SR20DE + przyległe części to nie "większość Nissanów".
pozdro |
Przypominam, że posiadaczy GA16Dx jest więcej i że takim stwierdzeniem ryzykujesz dostanie w łeb przy najbliższym spocie |
hehe marthen ty jak już coś skrobniesz... kto by się przystawił do mnie no kto!!? |
Np taki byk jak ja Wezmę też Prexa - on też jest kawał chłiopa
red_shogun napisał: |
tak na marginesie chodziło mi raczej o inne niż 100NX modele Nissana które od jakiegoś czasu są produkowane w Europie, a jeszcze od jakiegoś czasu w kooperacji z potentatem usterkowym z Francji - stąd może to ogólne stwierdzenie o którym pisze gti że pompa do wymiany po 120000km - bo jeśli chodzi o nową almerę czy primkę to wcale bym się nie zdziwił |
Globalizacja, panie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 15 Maj 2007 15:26 Temat postu: |
|
|
marthen napisał: | red_shogun napisał: | marthen napisał: | red_shogun napisał: | Zapamiętaj Nissan made in Japan do tego z motorem SR20DE + przyległe części to nie "większość Nissanów".
pozdro |
Przypominam, że posiadaczy GA16Dx jest więcej i że takim stwierdzeniem ryzykujesz dostanie w łeb przy najbliższym spocie |
hehe marthen ty jak już coś skrobniesz... kto by się przystawił do mnie no kto!!? |
Np taki byk jak ja Wezmę też Prexa - on też jest kawał chłiopa |
Dwóch na jednego to banda łysego
marthen napisał: | red_shogun napisał: | tak na marginesie chodziło mi raczej o inne niż 100NX modele Nissana które od jakiegoś czasu są produkowane w Europie, a jeszcze od jakiegoś czasu w kooperacji z potentatem usterkowym z Francji - stąd może to ogólne stwierdzenie o którym pisze gti że pompa do wymiany po 120000km - bo jeśli chodzi o nową almerę czy primkę to wcale bym się nie zdziwił |
Globalizacja, panie... |
Panie, nie chce być inaczej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 20 Maj 2007 17:34 Temat postu: |
|
|
ja wymieniałem pompe paliwa,sonde tez-naprawde ciezko cokolwiek znalesc do tego auta pompe musialem i sodnde tez wymienic,ale i tak mi sie wydaje ze nie to moc ma co powinien,kopa ma dopiero od ok 4500obrotow,z dołu jest dosc słaby,podejrzewam ze mam cos z wydechem,ale niebawem bedzie nowka,cały od poczatku do konca
|
|
Powrót do góry |
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 20 Maj 2007 18:29 Temat postu: |
|
|
marek napisał: | ja wymieniałem pompe paliwa,sonde tez-naprawde ciezko cokolwiek znalesc do tego auta pompe musialem i sodnde tez wymienic,ale i tak mi sie wydaje ze nie to moc ma co powinien,kopa ma dopiero od ok 4500obrotow,z dołu jest dosc słaby,podejrzewam ze mam cos z wydechem,ale niebawem bedzie nowka,cały od poczatku do konca |
Weź no z łaski swojej w dziale "koszty zwiazane z użytkowaniem" rozwiń temat dla potomnych tzn. gdzie dostać pompe do gti? jaka cena? gdzie dostać lambdę do gti? jaka cena? itp. - z bliźnim trzeba się dzielić...... informacją również
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|