|
Forum użytkowników Nissana 100NX 100NX squad
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
damianos
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 20 Kwi 2006 13:32 Temat postu: problem z pompą |
|
|
pisałem o tym w innym poście, ale zrobię kolejny temat dla takich jak ja, żeby mogli znaleźć go w necie
słowa kluczowe: zepsuta pompa paliwowa, lpg, co robić, na pomoc, wymiana
opis:
pompa nie chodzi od jakiegoś czasu, wiadomo, z powodu zapowietrzenia. Jak nie wiedziałem jeszcze o co chodzi, to czasem się odezwała, ale głośno. Poczytałem o co chodzi i czym prędzej zalałem, ale od tamtej pory jej nie słychać. W znajomym warsztacie próbowali ją podpiąć na krótko, bez rezultatu. Czy mogli wtedy spalić jakiś bezpiecznik? Opłaca się wyjąć taką pompę i czy da sięzobaczyć gołym okiem co jej jeset? Albo może ktoś zna dobrego mechaniora z Lublina i okolic kto by wiedział co i jak.
Uff to tyle, w razie jak bym coś wykombinował, dam opis, może to komuś pomoże.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
damianos
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05 Maj 2006 12:20 Temat postu: |
|
|
Tak jak zamierzałem, rozkręciłem z kumplem wszystko co trzeba, użerając się z zardzewiałymi śrubami o nietypowych rozmiarach (między 6 a 7) i wyjąłem pompę. Spodziewałem się, że będzie przetopiona, czy że będzie cokolwiek widać gołym okiem, ale niestety, nic nie widać, pompa z zewnątrz wygląda ok. Nie wiem, jak się dostać do jej środka, na razie wolę nie ryzykować, więc złożyliśmy wszystko do kupy.
I co dalej?
Czy ktoś z Was orientuje się, czy da się zrobić regenerację pompy paliwowej? Jeśli nie, to jaką kupić? Czym się kierować? Silnik to sr20de z primery.
edit: zapomniałem dodać, że prąd po kablach dochodzi. 12v w jednym, w drugim coś koło 6, nie pamiętam dokładnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
foster
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 06 Maj 2006 0:45 Temat postu: |
|
|
spotkalem sie z czyms takim, tyle ze w 1.6 a nie 2.0, prawdopodobnie masz uszkodzone sterowanie pompa w kompie, badz gdzies kabelki lapia lewa mase, lub ktos kombinowal z odcieciem pompy przy alarmie (to ostatnie mialem po sprowadzeniu autka, jak mi niemiec wydarl na sile alarm, zapiol dziwnie pompe SIC!! i kilka V w kablu minusa pompy paliwa, wystarczylo zeby sie ledwo co krecila), ale do rzeczy:
1) musisz miec pewnosc czy to 12V to + czy - (how to: mierniczek, com/czarny kabelek do masy auta, czerwony do kabelka i na wyswietlaczu masz miec 12V dodatnie, sprawdz rowniez po kablach, wtyczce do miernika poziomu paliwa czy te 12V jest na plusie z wyjscia samej pompy (w wiekszosci pomp jest zaznaczony +) i tak az do przekaznika pod maska/puszka kolo akumlatora m.in. FUEL PUMP RELAY),
2) zrob to samo z tym drugim kabelkiem co ma 6V, prawdopodobnie bedzie to +6V, a na 6 voltach to nawet piwo nie smakuje , a co dopiero pompa sie ma krecic ,
3) jak masz juz pewnosc ze kabelek zawiera w sobie +12V po stacyjce (dobrze jeszcze sprawdzic czy nie masz tam napiecia, w pozycji kluczyka innej niz jeden przed startem; innymi slowy, jak kontrolki na desce sie zapala, to dopiero masz miec +12 na pompie), sa dwie drogi:
I. wersja BOX szukasz przekaznika pompy i tam gdzie wychodzi masa pompy w gniezdzie przekaznika (wypinasz stary kabelek ten co doprowadza +6V, izolujesz go i zostawiasz luzno), wpinasz sie z wtykiem do punktu masy/srubka z duza iloscia czarnych kabelkow),
II. wersja OEM raczej hardcore, podpinasz sie byle gdzie z masa karoserii do masy pompy (dla proby czy zadziala mozesz tak zrobic, ale... na dluzej to np. w radiu zaczniesz odbierac radio ojca R. w rytmie pompy, albo jeszcze cos madrego inaczej, a o kopaniu, czy innych dolegliwosciach nie wspomne jakie moga wystapic).
4) kabelki wykonaj starannie,
5) jezeli masz LPG to pasowaloby sprawdzic tor wl./wyl. pompy, czy cos tam nie swiruje.
jezeli to nie pomoze, coz... powodzenia w szukaniu dalej...
pozdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
damianos
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06 Maj 2006 1:01 Temat postu: |
|
|
dzięki za wyczerpującą odpowiedź
jest plan na jutro: wydrukuje Twojego posta i pobawię się tak jak piszesz
może ktoś z Was wie, jakie napięcie powinno być w tej pompie, żeby porównać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
damianos
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08 Maj 2006 9:08 Temat postu: |
|
|
Z miernikiem jeszcze się nie bawiłem, ale to będzie problem z pompą, na krótko nie działa.
Czy coś takiego będzie pasować?
[link widoczny dla zalogowanych]
albo:
1
[link widoczny dla zalogowanych]
2
[link widoczny dla zalogowanych]
3
[link widoczny dla zalogowanych]
4
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeżeli ktoś się na tym zna to bardzo proszę o opinię. Lepiej kupić oryginalną używkę, czy nowy zamiennik?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
foster
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 08 Maj 2006 10:53 Temat postu: |
|
|
damianos napisał: | Z miernikiem jeszcze się nie bawiłem, ale to będzie problem z pompą, na krótko nie działa. |
jak na krotko nie ruszy to coz... nowa/uzywka...
powodzenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
damianos
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05 Cze 2006 18:01 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj z przypływem wolnego czasu wyjąłem pompę jeszcze raz, z zamiarem jej rozebrania. Znajomy pan złota rączka obejrzał, stwierdził, że środek trzyma się w taki sposób, że zewnętrzny kołnierz jest przygięty. Próbowaliśmy w międzyczasie na akumulatorze i lipa. Próbowaliśmy odgiąć zewnętrzną część żeby wyjąć środek (przy pomocy dłuta, młotka i imadła), ale nawet nie drgnęło. Puknęliśmy z drugiej strony w jakiś metalowy trzpień, żeby wszystko wyszło na zewnątrz, ale też się nie udało. Na koniec sprawdziliśmy na akumulatorze, no i... działa Bardzo się cieszę. Zamontowałem, wszystko ok, hula jak trzeba. Dziś w nocy testy.
Gdyby ktoś miał problem z wyjęciem pompy, mogę napisać tutoriala albo dać fotki, których trochę narobiłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 05 Cze 2006 19:52 Temat postu: |
|
|
wyśli materiały do Sebola na strone
|
|
Powrót do góry |
|
|
damianos
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06 Cze 2006 15:12 Temat postu: |
|
|
ok
Jeszcze jedna rada, jak by ktoś miał podobny problem. Popytałem mechaników i przynajmniej teraz wiem, że używki się nie opłaca kupić. Tylko nowa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hermik
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: łódź
|
Wysłany: 29 Cze 2006 15:49 Temat postu: |
|
|
Ja mam pytanie!
W ktorym miejscu najlepiej podbiac sie do pompy z alarmem....
Musze podpiac sie pod kabel ktory idzie do pompy. Gdzie najlatwiej to zrobic???
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
damianos
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 30 Cze 2006 0:01 Temat postu: |
|
|
hermik napisał: | Ja mam pytanie!
W ktorym miejscu najlepiej podbiac sie do pompy z alarmem....
Musze podpiac sie pod kabel ktory idzie do pompy. Gdzie najlatwiej to zrobic???
pozdro |
nie znam się na tym, jedyne miejsce jakie mi przychodzi to pod siedzeniem, czyli tam gdzie jest sama pompa i wtyki do niej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hermik
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: łódź
|
Wysłany: 30 Cze 2006 10:03 Temat postu: |
|
|
Oki moze byc, ale gdzie doklladnie to jest? tzn jak tam dojsc???
Trzeba odkrecac tylna kanape? Czy da sie tam dojsc bez odkrecania? (jest to od strony pasazera czy kierowcy? (rozumim ze pod tylnym siedzneiem?)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
damianos
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 30 Cze 2006 12:06 Temat postu: |
|
|
Jak wyciągniesz samą dolną kanapę, to nie odkręcisz raczej tej pokrywy. Trzeba odkręcić cztery śruby, po dwie na stronę, od strony bagażnika, u samego dołu, do nich mocowane jest oparcie. Wtedy bez problemu zdejmiesz tą pokrywę od pompy - chyba 4 śruby ją trzymają. Pod spodem masz kable od pompy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hermik
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: łódź
|
Wysłany: 30 Cze 2006 12:46 Temat postu: |
|
|
Wielkie dzięki!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|