Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Ściskanie sprężyn na gorąco
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: 07 Lut 2006 11:14     Temat postu: Ściskanie sprężyn na gorąco

Witam wszystkich po raz kolejny! Tym razem trapi mnie następująca rzecz. Mianowicie mam zamiar obniżyć moją seteczkę i wiem,że najprostszym sposobem jest zakup i montaż krótszych sprężyn np -35mm. Jeśli ktoś ma namiary na sklep z takim gadżetem i zna jego cenę, niech pisze proszę. Jednakże ostatnio mój kumpel od SXa podrzucił mi niezły pomysł - ściskanie sprężyn na gorąco. Wiem,że koleś z osiedla przeprowadził taki manewr w E30, beta leży sztywniutko, jeździ już ze 2 lata, a jej nie oszczędza. Co Wy o tym myślicie drodzy Setkowicze? Pozdrawiam
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: 07 Lut 2006 11:25     Temat postu: Re: Ściskanie sprężyn na gorąco

kubolx69 napisał:
Witam wszystkich po raz kolejny! Tym razem trapi mnie następująca rzecz. Mianowicie mam zamiar obniżyć moją seteczkę i wiem,że najprostszym sposobem jest zakup i montaż krótszych sprężyn np -35mm. Jeśli ktoś ma namiary na sklep z takim gadżetem i zna jego cenę, niech pisze proszę. Jednakże ostatnio mój kumpel od SXa podrzucił mi niezły pomysł - ściskanie sprężyn na gorąco. Wiem,że koleś z osiedla przeprowadził taki manewr w E30, beta leży sztywniutko, jeździ już ze 2 lata, a jej nie oszczędza. Co Wy o tym myślicie drodzy Setkowicze? Pozdrawiam


Myślę, że to jest prosta droga do rozpieprzenia się kolegi razem z tą betą. Przy sprężynach nie ma miejsca na pana Władka z palnikiem. Jest to idealny sposób na rozhartowanie sprężyn, znaczne ich osłabienie, że o pękaniu nie wspomnę...
Ja do swojej kupiłem Weiteca -35 mm za około 460 PLN - spytaj w [link widoczny dla zalogowanych] Jeśli masz problem z amorkami, weitec ma całe kity za bardzo fajną cenę.
Powrót do góry
Gościu




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Bemowo

PostWysłany: 07 Lut 2006 11:39     Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

tak jak ci mowilem na spocie, sa na ebay'u


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: 07 Lut 2006 11:45     Temat postu:

Sprezyny weiteca sa tez na stronie [link widoczny dla zalogowanych] , wiec nie bede sie w ebaya bawil Razz No ale wiecie sciskanie na goraco to 20 zł od sztuki, wiec sporo taniej
Powrót do góry
HUBERT




Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 259
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sleyerówek k. Wawy
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 07 Lut 2006 22:45     Temat postu:

nowe pekaja a co dopiero sprezyny po czyms takim...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EnDrIu




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 908
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 07 Lut 2006 22:50     Temat postu:

moje byly obcinane o 3 zwoje w poprzednim aucie jezdzil tak przez rok nie oszczedzalem go i nic sie z nim nie dzialo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: 07 Lut 2006 23:24     Temat postu:

HUBERT napisał:
nowe pekaja a co dopiero sprezyny po czyms takim...

Po czymś jakim ? Bo nie wiem o co chodzi ? Wcale nie jest powiedziane,że to sprężynę osłabia. Zresztą ja się nie znam, mam nadzieję,że ktoś mi podpowie.
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: 08 Lut 2006 10:32     Temat postu:

kubolx69 napisał:

Po czymś jakim ? Bo nie wiem o co chodzi ? Wcale nie jest powiedziane,że to sprężynę osłabia. Zresztą ja się nie znam, mam nadzieję,że ktoś mi podpowie.


Po przegrzaniu sprężyny w celu jej obniżenia i nieodpuszczeniu stali w warunkach takich, jakich producent. Uzyskujesz kilka rzeczy:
-obniżenie sprężyny, i również jej (czasowe) utwardzenie, co nie jest przyjacielem sprężyny - ryzyko pęknięcia wzrasta drastycznie. Producent liczył tą stal na zupełnie inne warunki pracy.
-ryzyko rozhartowania stali, co Ci da mniej-więcej tyle, że sprężyna przestanie trzymać jakiekolwiek parametry, a nawet z czasem przestanie być sprężyną Wink
Reasumując - można się _ratować_ u kowala, który takie rzeczy robi. Ostatecznie można. Ale jeśli ktoś chce zmienić wygląd auta tą drogą, to niech sobie odpuści, albo przynajmniej moco rozważy czy warto - bo to nie jest tak, że nagrzewając kawałek stali i schładzając ją uzyskuje dokładnie taki sam kawałek stali, a poprawianie fabryki w tak istotnej kwestii za 80 złotych jakoś mojego zaufania nie budzi.
Uważam że przy zawieszeniu nie ma miejsca na pana Wacka z palnikiem, obcinanie zwojów, usztywniające gumki czy regenerowane amortyzatory - od tego zależy całość moja i wozidełka, a i jedno i drugie bardzo lubię.
Cholera, długie mi wyszło )
Powrót do góry
AndyP
stary wyjadacz



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 504
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: swarzędz

PostWysłany: 08 Lut 2006 11:01     Temat postu:

poszukam więcej info na ten temat.....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: 08 Lut 2006 12:34     Temat postu:

EnDrIu napisał:
moje byly obcinane o 3 zwoje w poprzednim aucie jezdzil tak przez rok nie oszczedzalem go i nic sie z nim nie dzialo.


To co ja mam powiedzieć? haha jeździłem GTi jakieś 6 miesiecy na poobcinanych springach o jakieś 1.5 zwoja... Kupując nyse od petera byłem zapewniany ze zawias jest sportowy...Spręzyna strzeliła naszczeście przy predkości około 80kmh...Wymieniłem wszystkie odrazu...
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: 08 Lut 2006 12:34     Temat postu:

AndyP napisał:
poszukam więcej info na ten temat.....


No poszukaj Sam jestem ciekaw, ile mi ze studiów zostało we łbie...
Powrót do góry
EnDrIu




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 908
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 08 Lut 2006 13:18     Temat postu:

kamil_lbn napisał:
EnDrIu napisał:
moje byly obcinane o 3 zwoje w poprzednim aucie jezdzil tak przez rok nie oszczedzalem go i nic sie z nim nie dzialo.


To co ja mam powiedzieć? haha jeździłem GTi jakieś 6 miesiecy na poobcinanych springach o jakieś 1.5 zwoja... Kupując nyse od petera byłem zapewniany ze zawias jest sportowy...Spręzyna strzeliła naszczeście przy predkości około 80kmh...Wymieniłem wszystkie odrazu...
widocznie przycinane byly stare, ja zas dokupilem nowe i dopiero je scinalem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AndyP
stary wyjadacz



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 504
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: swarzędz

PostWysłany: 08 Lut 2006 13:36     Temat postu:

takie cudo nazywa się "habrowanie".

Facet mówił, że obróbka związana z hartowaniem, rozhatowywaniem (czyli wg mnie cały proces obrobki cieplnej) odbywa sie w piecu indukcyjnym.

znaczy się palnik to prowizora.
Zdejmują sprężynę i jazda. Możesz mieć dłuższą, albo krótszą, jak chcesz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: 08 Lut 2006 14:12     Temat postu:

DZięki wielkie AndyP. Przemyślę tą kwestię, ale możliwe, że spróbuję u pana Wacka, ale z piecem indukcyjnym Wink
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: 08 Lut 2006 14:20     Temat postu:

AndyP napisał:
takie cudo nazywa się "habrowanie".

Facet mówił, że obróbka związana z hartowaniem, rozhatowywaniem (czyli wg mnie cały proces obrobki cieplnej) odbywa sie w piecu indukcyjnym.

znaczy się palnik to prowizora.
Zdejmują sprężynę i jazda. Możesz mieć dłuższą, albo krótszą, jak chcesz.


I powiedział Ci, że zrobią ze standardowych sprężyn "sportowy" zawias?? Czy że są w stanie, z krótszych, sklepanych zrobic _na jakiś czas_ pełnosprawne sprężynki? Przecież te "sportowe" są robione technologiami nie do uzyskania w normalnym warsztacie...
A co się stanie z amorkami założonymi do krótszych, ale nieutwardzonych sprężyn?
Jak w piecu indukcyjnym można zahartować (ochłodzić) stal?
Dla mnie rozwiązanie do zada i tyle.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin