Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
silnik od primery p11 2.0 16v do 100 nx gti. da rade?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomay007




Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 04 Sty 2009 13:21     Temat postu: silnik od primery p11 2.0 16v do 100 nx gti. da rade?

Witam wszystkich. W mojej setce kończy mi sie silnik Sad i zastanawiam sie, czy daloby rade wstawic tam jednostke z primery p11. Oznaczenie silnika niby tez sr20de, ale na pierwszy rzut oka widac inny kolektor dolotowy i sonde lambda na wylotowym. Zastanawiam sie, czy do gołego bloku z p11 pasowałby moj stary osprzęt od 100nx(szczególnie ten kolektor dolotowy)? Jesli jest ktoś w stanie mi pomóc to proszę o odpowiedź. pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arkady




Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 1278
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: TORUŃ
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 04 Sty 2009 13:51     Temat postu:

chcesz robic swapa z 1,6 na 2,0 ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomay007




Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 04 Sty 2009 14:00     Temat postu:

Nie. Z primery p11 2.0 do 100 nx 2.0 gti.Jak w temacie i tresci...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwi@t
Gość






PostWysłany: 04 Sty 2009 14:04     Temat postu:

Jak masz setke GTI to będzie pasował bez problemów, jak masz 1.6 to sprawa się gmatwa bo będzie potrzebny Ci osprzęt od 2.0, inna wiązka i jeszcze kilka gratów od 2litrówki...
Powrót do góry
rz




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 04 Sty 2009 14:08     Temat postu:

na forum zdaje sie kolega damianos ma (albo mial) wlasnie setke z silnikiem od primerki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 04 Sty 2009 14:23     Temat postu: Re: silnik od primery p11 2.0 16v do 100 nx gti. da rade?

rz napisał:
na forum zdaje sie kolega damianos ma (albo mial) wlasnie setke z silnikiem od primerki

Z tego co sobie przypominam kolega damianos miał swapa na SR20DE z Primery P10 gt, a nie na SR20DEH z Primery p11 gt.

Tomay007 napisał:
...

Pewnie masz na myśli silnik SR20DEH, który latał w Primerze p11 w dwóch wariantach:
- pierwszy: 135 koni, kolektor wydechowy 4-1, mniej "agresywny" wałek ssącym (240/9,5mm), szara pokrywa zaworów, odcinka na 6500 obrotów,
- drugi (w p11 gt): 150 koni, kolektor 4-2-1, wałek ssący (248/10mm), czarna pokrywa zaworów, odcinka na 7100 obrotów.
SR20DEH latało też w Almerze gti i różniło się od tego z Primery p11 gt tylko kolorem pokrywy zaworów (szara) oraz nastawieniami w ECU, przez co w N15 gti były 143 kucyki a nie 150 (podobnie jak w SR20DE w 100NX gti/Sunny gti względem Primery p10 gt).

Co do Twojego pytania, wg mnie jak już się bawić w taki swap to tylko na SR20DEH od P11 GT ewentualnie od N15 GTI (zastanawiam się jak by wygladał temat z wiązką elektryczną podczas swapu SR20DEH do 100NX gti, pewnie Coobcio będzie coś więcej wiedział na ten temat Razz). Swap na opcję 135konną mija się z celem, to chyba oczywiste


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez red_shogun dnia 04 Sty 2009 14:27 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomay007




Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 04 Sty 2009 15:02     Temat postu:

dzieki,ale moje pytanie dotyczy tego,czy osprzęt silnika sr20DE (100nx gti) bedzie pasował do gołego sr20DEH(primera p11),czy może trzeba bedzie kupić z całym osprzętem? jeszcze jedno mnie trapi; czy komputer od 100nx gti i wiązka beda pasowały do sr20DEH?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rz




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 04 Sty 2009 15:15     Temat postu:

odezwij sie do Coobcia, on na 100% bedzie wiedzial. powie ci na czym stoisz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 04 Sty 2009 16:54     Temat postu:

Tomay007 napisał:
dzieki,ale moje pytanie dotyczy tego,czy osprzęt silnika sr20DE (100nx gti) bedzie pasował do gołego sr20DEH(primera p11),czy może trzeba bedzie kupić z całym osprzętem? jeszcze jedno mnie trapi; czy komputer od 100nx gti i wiązka beda pasowały do sr20DEH?


Z tym że nadal nie wiemy o jakim silniku od p11 2.0 mówisz, czy o tym 150 konnym z gt: http://i48.photobucket.com/albums/f247/Coobcio/silnk.jpg
czy o tym słabszym: http://i48.photobucket.com/albums/f247/Coobcio/3889915_7055475.jpg

p.s. a tak wygląda SR20DEH w N15 gti: http://picasaweb.google.com/shmaragdowy/Redshogun?authkey=SQX-5ip9EnU#5271976251702672450

OK ale nieważne, w skrócie: SR20DEH od p11 i SR20DE mają tłoki płaskie o stopniu sprężania 10:1, ale różnią się już głowicami, zatem jak swap to całej głowy z p11 (wałki + dźwigienki zaworowe z rolkami). Swoją drogą te dźwigienki w p11 i n15gti to fajna sprawa, bo dzięki nim nie wycierają się wałki rozrządu i są mniejsze straty związane z tarciem krzywek o nie, ale z tego co mi kiedyś Coobcio pisał przy konkretniejszym tuningu mają i minusy: swoje ważą, a silnik można modować "tylko" pod 8tys. obr. (przy wzniosie zaworu max. 12mm) Razz
Po 1999r. w p11 wrzucili dwie sondy lambda i EOBD, warto też byłoby i o tym wiedzieć Razz
Z dodatkowych różnic, już bardziej jako ciekawostka to: w p11 jest inny przepływomierz (większe fi zatem kwestia kompa) i co widać na powyższych fotkach jest inna przepustnica (low-port, u nas high-port czyli przepustnica na dole). Aha pozostaje jeszcze temat wiązki elektrycznej ale tu nie mam bladego pojęcia, wg mnie nie obędzie się bez jej przekładki, ale żebyś miał 100% pewność to tak jak i rz tak i ja odsyłam Cię do kolegi Coobcia lub bezpośrednio na forum NKP (tam są szpece od przeszczepiania fantów między dwulitrowymi primerkami, almerkami i słonecznymi).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomay007




Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 04 Sty 2009 17:11     Temat postu:

zapytam tak. czy do gołego silnika od primery p11(bez kolektorów,rozruszników i całego tego zewnętrznego tałatajstwa) 150 KM i 130 KM bedą pasowały moje kolektory,skrzynia,alternator,wtryski i razem z tym komputer? czy da rade wymienic sam tylko goły silnik?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tomay007 dnia 04 Sty 2009 17:21 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin