Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gaulo
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 01 Kwi 2008 12:51 Temat postu: Spalanie PB min 10l ?? |
|
|
Witam wszystkich. Jestem tu nowy od nie dawna mam 100 nx. Czytalem niektóre wypowiedzi na temat spalania ... hm.. czytaja wasze wypowiedzi o ilosci spalonego paliwa nie dowierzam ile pali moj nissan. Na trasie min. 10l a miasto do 15l . Bylem z autem u 4 mechanikow i 2 razy wymieniali gaznik niestety nic nie pomoglo. POwiedzieli ze ratuje mnie tylko montarz gazu ewentualnie sprzedaz samochodu. auto ma przejechane 200 000 km . Co robic ?? prosze o pomoc..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
marthen
junior admin
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 01 Kwi 2008 13:06 Temat postu: Re: Spalanie PB min 10l ?? |
|
|
Gaulo napisał: | Witam wszystkich. Jestem tu nowy od nie dawna mam 100 nx. Czytalem niektóre wypowiedzi na temat spalania ... hm.. czytaja wasze wypowiedzi o ilosci spalonego paliwa nie dowierzam ile pali moj nissan. Na trasie min. 10l a miasto do 15l . Bylem z autem u 4 mechanikow i 2 razy wymieniali gaznik niestety nic nie pomoglo. POwiedzieli ze ratuje mnie tylko montarz gazu ewentualnie sprzedaz samochodu. auto ma przejechane 200 000 km . Co robic ?? prosze o pomoc.. |
Jest kilka opcji: masz
- za ciężką nogę
- dziurawy układ paliwowy
- mechaników, którzy nie mają pojęcia o tych gaźnikach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
cwaniak22
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa/WROCłAW
|
Wysłany: 01 Kwi 2008 14:35 Temat postu: |
|
|
moim zdaniem masz ch... mechaników kolega miał ten sam problem aż trafił na własciwego mechanika i teraz pali w porywach 10
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sydney
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Żarki Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 01 Kwi 2008 15:43 Temat postu: |
|
|
zbadaj czy masz dobry termostat, czy ssanie nie chodzi ci caly czas...
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
cwaniak22
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa/WROCłAW
|
Wysłany: 02 Kwi 2008 11:18 Temat postu: |
|
|
gdzie sie ssanie wyłącza???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gaulo
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 02 Kwi 2008 13:20 Temat postu: |
|
|
wczoraj wymienilem termostat 30 zl to nie koszty a byl walniety . niestety nie pomoglo .... dalej to samo .... co wiecej Byłem i u 5 mechanika hehe tera to juz całkiem doje*** malo tego ze nic sie nie poprawilo to go jeszcze zalewa powiedzial ze wymienil mebrane w gazniku bo byla peknieta z tym ze jakas teraz jest kombinowana bo takowej nie mozna kupic jak juz to nowy gaznik. tak chyba bede musial zrobic moze fatycznie to jest tego wina poprzedni byl orginalny a 2 ktory zalozylem urzywany . A co do jazdy to ten samochod jest bezwzglednym zjadaczem paliwa i to czy daje sie mu po garach czy tez ekonomiczna jazda pali nie mniej niz 10l he masakra jakas Dziekuje za pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marthen
junior admin
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 02 Kwi 2008 13:42 Temat postu: |
|
|
Gaulo napisał: | powiedzial ze wymienil mebrane w gazniku bo byla peknieta z tym ze jakas teraz jest kombinowana bo takowej nie mozna kupic jak juz to nowy gaznik. |
W Polsce jest tylko parę osób, które znają te gaźniki i potrafią je ustawić/regenerować. Pierwszy lepszy mechanik więcej zepsuje, niż naprawi.
Proponuję udać się do fachowca (np. Tomasz Skrzeliński spod Warszawy) i tam szukać pomocy. Ostrzegam - to nie będzie tania operacja (renowacja gaźnika kiedyś kosztowała ~500zł).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
obserVator
stary wyjadacz
Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zawiercie <@> Śląsk Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 02 Kwi 2008 16:03 Temat postu: |
|
|
Koszt pewnie spore ale może spróbować kupić gaźnik używany lub nowy? Wiem kto ma nowy ale chciał ode mnie za niego 300 albo 350 zł (ale chyba 300 - głowy nie dam ).
Z tego co piszesz już się nadziałeś na używany-uszkodzony gaźnik ale niekoniecznie kolejny taki będzie.
Jeśli możesz napisz dlaczego zmieniłeś ori gaźnik na inny ( ten używany ) - też dużo palił??
Sprawdzałeś może kompresję?? Podobno i ona ma wpływ na spalanie, a przy przebiegu ok 200 tysięcy może jest już nieprawidłowa.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez obserVator dnia 02 Kwi 2008 17:13 , w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pawel18PL
stary wyjadacz
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 824
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Klimontów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 02 Kwi 2008 17:42 Temat postu: |
|
|
Gaulo wiem że do Kielc 120km ale jak przeczytasz ten link Kod: | http://www.100nx.fora.pl/forum-ogolne,2/skaczace-obroty-obalenie-mitu,1122.html | to może sie zastanowisz nad odwiedzeniem tego pana albo skontaktowaniem się z nim.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
crazywojtus
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 02 Kwi 2008 18:06 Temat postu: |
|
|
ja mam podobny problem ze sporo mi pali jakie moga byc jeszcze tego przyczyny?? I czy czesto gazniki w tych silnikach sie rozregulowuja??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AndyP
stary wyjadacz
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 504
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: swarzędz
|
Wysłany: 02 Kwi 2008 19:53 Temat postu: |
|
|
a ssanie sprawdzaliście?
Może ssać cały czas
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sydney
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Żarki Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 02 Kwi 2008 21:51 Temat postu: |
|
|
mi ssanie chodzilo praktycznie non stop, spalanie gazu siegalo 18l/100km ;/ problem tkwil w termostacie. po wymianie spalanie siega 12l/100km przy dosc ostrej jezdzie... jeszcze na regulacje do gazownika i powinno juz byc w normie
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gaulo
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 03 Kwi 2008 1:10 Temat postu: |
|
|
Orginalny gaznik (ten który był zamontowany) strasznie warjowal, skakał na obrotach potem auto gasło i zalewało swiece, na dodatek ktoś wczesniej przy nim sie bawił bo wyciekało z niego paliwo a wewnątrz był chromowany dziś po wykonaniu kilku telefonów i oglądnięciu kilku zdjęć udało mi się zamowić gażnik równierz używany wygląda jak nowy podobno przejechane jest na min 10 000 km i ustalilem z gosciem, że wrazie czego mogę go zwrócić (koszt 150zł.) myślę ,że warto spróbować
Często bywam w Busku i chętnie przejade ten kawalek dalej i odwiedzie tego Pana Dziękuję za informacje
Ps. Odnośnie ssania .... Mechanik który montował 2 gażniki stwierdził że u mnie ssanie nie działa i zamim uruchomie silnik musze wcześniej wcisnąć pedał gazu ... owszem sprawdza się heh ale przy bardzo szybkim wcisnięciu i jeszcze szybszym puszczeniu Konsekwencją nie spełnienia tego warunku ?? ... zalany motor
Jeszcze raz dziękuje za informacjie Pozdrawiam Nowicjusz z Tarnowa:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
foster
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 03 Kwi 2008 12:12 Temat postu: |
|
|
Ech to niefortunnie zacząłeś przygodę z NX'em.
Może masz 2.0 i nawet nie wiesz , a pali Ci więcej niż ja jestem w stanie ukręcić w zimie
Szkoda że nie miałem DS'a, bo może mógłbym coś poradzić .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez foster dnia 03 Kwi 2008 12:13 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Luki
Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oppland (N)
|
Wysłany: 03 Kwi 2008 21:14 Temat postu: |
|
|
Gaulo napisał: |
Ps. Odnośnie ssania .... Mechanik który montował 2 gażniki stwierdził że u mnie ssanie nie działa i zamim uruchomie silnik musze wcześniej wcisnąć pedał gazu ... owszem sprawdza się heh ale przy bardzo szybkim wcisnięciu i jeszcze szybszym puszczeniu Konsekwencją nie spełnienia tego warunku ?? ... zalany motor
Jeszcze raz dziękuje za informacjie Pozdrawiam Nowicjusz z Tarnowa:) |
Mechanik powiedział ,że ssanie nie działa.. to znaczy, że co nie działa? Automatycznie ssanie w naszych NX to układ elektrycznych, mechanicznych i pneumatycznych elementów - każdy za coś odpowiada. Wg niego wszystko nie działa?!? (sorry ale wk.... mnie tacy mechanicy, mistrzowie młotka i imadła)
Co do wciskania pedału gazu - to normalna procedura w przypadku odpalania zimnego DS a nie recepta na niesprawne ssanie. Wciśnięcie gazu przed odpaleniem powoduje załączenie ssania (zamknięcie choke valve - przepustnicy ssania). Problem może być w tym, że ssanie się nie wyłącza (po osiągnięciu przez silnik temp. roboczej przepustnica się nie otwiera się lub otwiera się tylko częściowo) i stąd bierze się wysokie spalanie. Działanie ssania jako tako możesz sprawdzić sam:
-na zimnym silniku - zdejmij obudowę filtra powietrza i filtr, naciśnij gaz - przepustnica ssania (jest na wierzchu) powinna się zamknąć - jeśli tak jest to OK.
- odpal i zostaw na luzie. Sprawdź czy podgrzewanie automatycznego ssania (auto choke heater) działa - przyłóż dłoń do jego obudowy, jeśli nagrzewa się/jest ciepła to znaczy jest OK.
-poczekaj aż silnik się nagrzeje lub złóż wszystko do kupy,pojeździj, rozgrzej silnik. Zdejmij obudowę i filtr - przepustnica, która przed odpaleniem była zamknięta ma być całkowicie otwarta - jeśli tak jest to OK.
W ten sposób możesz się dowiedzieć czy ssanie zachowuje się tak jak powinno. O kontroli aut. ssania znajdziesz też w Service manual vol.1 EF&EC 164 i dalej.
Mam nadzieję,że powyższe wypracowanie do czegoś się przyda.
Pozdrawiam i powodzenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|