Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Alpagophilius
Dołączył: 08 Lip 2009
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 16 Lip 2009 8:06 Temat postu: Stuki i "chrupanie" w zawieszeniu albo mocowaniu k |
|
|
Witam.
Posiadam setę od grudnia. Wcześniej samochód stał w krzakach około roku. Wszystko wygląda tak jakby od 1993 nikt nie odkręcał żadnej śruby. Połamałem już klucze którymi zbudowałem sobie swego czasu dwa samochody. Pytanie me stąd, że nie znam się totalnie na przednim napędzie. To moje pierwsze FWD i do tego że tak się wyrażę "nowoczesne" , ponieważ reszta moich samochodów pochodziła i pochodzi z lat 70 tych. Normalnie to bym sobie wszystko rozkręcił, ale jak już wspomniałem, rozkręcić jest ciężko. Więc chciałbym wiedzieć za co się brać by nie marnować sił, czasu i cierpliwości na rzeczy które działają poprawnie.
W nissanie dopiero teraz zaczyna się sypać zawieszenie. Większość rzeczy już zdiagnozowałem i co dało się wymienić, wymieniłem. Zostały tylne amortyzatory których za ch... nie mogę odkręcić od kolumny, oraz chrupanie z przodu. Coś ma się zamiar popsuć gdzieś w rejonie lewego przedniego koła. Odgłosy występują i na luzie i na biegu, a ich częstotliwość uzależniona jest od prędkości samochodu. Co więcej czuć to na kierownicy. Stawiałem na łożysko, ale jednak to nie to.. Ktoś ma jakiś pomysł?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
obserVator
stary wyjadacz
Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zawiercie <@> Śląsk Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 16 Lip 2009 8:33 Temat postu: Re: Stuki i "chrupanie" w zawieszeniu albo mocowan |
|
|
Alpagophilius napisał: | ...
W nissanie dopiero teraz zaczyna się sypać zawieszenie. Większość rzeczy już zdiagnozowałem i co dało się wymienić, wymieniłem. Zostały tylne amortyzatory których za ch... nie mogę odkręcić od kolumny, oraz chrupanie z przodu. Coś ma się zamiar popsuć gdzieś w rejonie lewego przedniego koła. Odgłosy występują i na luzie i na biegu, a ich częstotliwość uzależniona jest od prędkości samochodu. Co więcej czuć to na kierownicy. Stawiałem na łożysko, ale jednak to nie to.. Ktoś ma jakiś pomysł? |
Witaj. W przypadku mojego nissana to stał on 5 lat zapewne pod chmurką nim dostał się w moje ręce, dlatego też do odkręcenia każdej śruby w zawieszeniu i nie tylko podchodzę dwa razy. Aby uniknąć urywania śrub do swych narzędzi dodałem różne środki umożliwiające odkręcanie zardzewiałych śrub.
Jeśli chodzi o zawieszenie to poniższy rysunek przedstawia oś przednią :
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak widzisz wahacz posiada tuleję gumowo-metalową, oraz element gumowy a także sworzeń. Dodatkowo "stukot" może powodować rozbita tuleja gumowa oznaczona na rysunku nr. 6. U mnie zarówno element gumowy wahacza jak i w/w tuleja były do wymiany. Ja proponuję przyjrzeć się tym miejscom.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Alpagophilius
Dołączył: 08 Lip 2009
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 16 Lip 2009 10:06 Temat postu: |
|
|
Dzięki za rysunek. Wiem że rozsypał się łącznik stabilizatora. Ale to tylko stuki. Nie więc co jest przyczyną tego chrupania, bo inne określenie nie przychodzi mi do głowy. Te z kolei odgłosy zależą od prędkości jazdy. Innymi słowy, im szybciej jade tym chrupania więcej . Stawiam na jakieś łożysko, ale to w piaście jest wymienione. Może gdzieś na ośce napędowej?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Alpagophilius dnia 16 Lip 2009 10:06 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pogkomp
stary wyjadacz
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Katowice Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 16 Lip 2009 11:33 Temat postu: |
|
|
sprawdz przegub zewnętrzny bo to samo miałem w poprzednim aucie, a przy zakrętach się nasila ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Chester1980
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 26 Lip 2009 21:46 Temat postu: |
|
|
Ja również stawiam na przegub,bo z tego samego powodu zmieniłem swój.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Teoś
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 965
Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chełmno/Bydgoszcz Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 27 Lip 2009 7:22 Temat postu: |
|
|
A może to końcówki drążkow........
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Chester1980
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 27 Lip 2009 14:12 Temat postu: |
|
|
u mnie były w porządku i po wymianie przegubu wszystko ucichło ale możliwe że mogą to być też końcówki drążków.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dawidkrakow
moderator
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 27 Lip 2009 14:15 Temat postu: |
|
|
Ja mam to samo ile kosztuje taki przegub do wersji GA16DE z ABS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Chester1980
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 29 Lip 2009 22:34 Temat postu: |
|
|
ja placiłem za oryginalny 200zł-tak przynajmniej mi się wydaje że oryginalny:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pogkomp
stary wyjadacz
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Katowice Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 30 Lip 2009 18:39 Temat postu: |
|
|
ja slyszalem o 300zł za sztukę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Chester1980
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 31 Lip 2009 21:24 Temat postu: |
|
|
może i są takie drogie też ale w moim przypadku kupiłem najdroższy bo były też tańsze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|