Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

"Ułożenie się sprzęgła"
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
obserVator
stary wyjadacz



Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zawiercie <@> Śląsk
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 29 Maj 2008 20:54     Temat postu: "Ułożenie się sprzęgła"

Na czym polega problem. Mianowicie ponad 2 tygodnie temu wsadziłem nowe sprzęgło, tj docisk i tarczę f. Nkk i łożysko f. Aisin. O zmianie zdecydowałem gdyż odczuwalny był na starym zestawie delikatny poślizg. No i stąd moje pytanie ile trwa i ewentualnie jakie czynniki na "ułożenie" się nowego sprzęgła wpływają. Mechanika, który mi je zakładał nie zapytałem bo nie zapytałem. Szczerze mówiąc początki były zadowalające ale po przebiegu 500km i kilku startach z kreski mam wrażenie, że jest gorzej aniżeli na starym sprzęgle. Dlaczego tak sądzę, otóż na starym sprzęgle bez względu na stan i rodzaj nawierzchni asfaltowej z biegu 1 na 2 śmiało zrywałem przyczepność, a na nowym zestawie udawało mi się to wyłącznie zaraz po wymianie.
Pytam ponieważ wiem, że są na forum osoby, który ten akurat zestaw posiadają i może mogą mi coś więcej o nim powiedzieć. Nadmienić chciałem, że regulacja linki, że tak powiem się skończyła, tzn po wielu próbach uzyskałem efekt ustawienia, w którym wbicie biegu możliwe jest po pokonaniu delikatnego oporu, co uważam za ustawienie właściwe.
Za wszelkie porady i informację będę wdzięczny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Quattro




Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 30 Maj 2008 20:05     Temat postu:

ciezko mi powiedziec, na pewno swoiste ukladanie sie wystepuje, ale ale wg mnie moze byc to wina slabej jakosci dociskow Aisin (tak, mialem dzis taki w reku i montowalem do jednego z klubowych 100NX )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
obserVator
stary wyjadacz



Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zawiercie <@> Śląsk
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 30 Maj 2008 20:12     Temat postu:

Quattro napisał:
ciezko mi powiedziec, na pewno swoiste ukladanie sie wystepuje, ale ale wg mnie moze byc to wina slabej jakosci dociskow Aisin (tak, mialem dzis taki w reku i montowalem do jednego z klubowych 100NX )

Tyle, że ja mam docisk i tarczę f. Nkk a łożysko oporowe f. Aisin. Sugerowałem się dobrą opinią o Nkk i dlatego tej firmy tarczę i docisk kupiłem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Quattro




Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 30 Maj 2008 20:15     Temat postu:

sorry, wymienilem dzis skrzynie w setce itp itd... zmeczony troche jestem i nie doczytalem... Nkk sam montuje do aut i jest na ogol dobrze. nie zmieniales czasem opon ostatnio?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
obserVator
stary wyjadacz



Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zawiercie <@> Śląsk
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 30 Maj 2008 20:17     Temat postu:

Quattro napisał:
sorry, wymienilem dzis skrzynie w setce itp itd... zmeczony troche jestem i nie doczytalem... Nkk sam montuje do aut i jest na ogol dobrze. nie zmieniales czasem opon ostatnio?

Opon? Mam te same od kwietnia ubiegłego roku, wtedy kupiłem nowe i nie narzekam na brak przyczepności. A dlaczego pytasz?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Quattro




Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 30 Maj 2008 20:24     Temat postu:

w sensie zmiany z zimowych na letnie Wink

ogolnie to nie wiem, co moze przyczyna twoich niedomagan, a przynajmniej juz dzis nie mysle


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
obserVator
stary wyjadacz



Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zawiercie <@> Śląsk
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 30 Maj 2008 20:28     Temat postu:

Quattro napisał:
w sensie zmiany z zimowych na letnie Wink

ogolnie to nie wiem, co moze przyczyna twoich niedomagan, a przynajmniej juz dzis nie mysle

Very Happy no to w takim razie mam nadzieję, że jeśli na coś wpadniesz to się podzielisz pzdrwm


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rz




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 31 Maj 2008 14:41     Temat postu:

ja ze sprzegla aisina jestem bardzo zadowolony. moja setka jeszcze nigdy tak nie zapierdallala

nowa skrzynia i nowe sprzeglo czynia cuda Wink

pzdr
rz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
obserVator
stary wyjadacz



Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zawiercie <@> Śląsk
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 31 Maj 2008 18:03     Temat postu:

Mam nadzieję, że i ja będę zadowolony Jestem może zbyt wymagający a może po prostu trafiłem jakiś trefny, niby firmowy, towar ale jeśli z upływem czasu nic się nie zmieni to zafunduję sobie coś robionego pod indywidualnego klienta ( oby jednak nie bo na pieniądzach nie śpię )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 31 Maj 2008 18:58     Temat postu:

obserVator napisał:
...


Chyba kolego przesadzasz zrzucając w podtekście wszystko na wadliwość produktu NKK.
Dwa pytania:
1) kto Ci zakładał to sprzęgło?
2) jak wygląda u Ciebie koło zamachowe?
Zapytasz po co ta wiedza? otóż ja miałem takie samo HALLO jak Ty przy pierwszej wymianie mojego sprzęgła - wymienił mi je rzeźnik a nie mechanik, ok mniejsza z tym.
Potem okazało się że mam delikatnie zwichrowane koło zamachowe i o ile stare sprzęgło było "uleżane" to nowe przy tym kole zaczęło się dziwnie zachowywać (jak na nowe). Kolo zamachowe poszło do przetoczenia i odelżenia potem wszedł kolejny nowy zestaw NKK (tzn. docisk i tarcza) i ww. problemy jak ręka odjął.
Więc radzę i Tobie wyjaśnić sobie te dwie kwestie.
Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
obserVator
stary wyjadacz



Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zawiercie <@> Śląsk
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 31 Maj 2008 23:36     Temat postu:

red_shogun napisał:
obserVator napisał:
...


Chyba kolego przesadzasz zrzucając w podtekście wszystko na wadliwość produktu NKK.
Dwa pytania:
1) kto Ci zakładał to sprzęgło?
2) jak wygląda u Ciebie koło zamachowe?
Zapytasz po co ta wiedza? otóż ja miałem takie samo HALLO jak Ty przy pierwszej wymianie mojego sprzęgła - wymienił mi je rzeźnik a nie mechanik, ok mniejsza z tym.
Potem okazało się że mam delikatnie zwichrowane koło zamachowe i o ile stare sprzęgło było "uleżane" to nowe przy tym kole zaczęło się dziwnie zachowywać (jak na nowe). Kolo zamachowe poszło do przetoczenia i odelżenia potem wszedł kolejny nowy zestaw NKK (tzn. docisk i tarcza) i ww. problemy jak ręka odjął.
Więc radzę i Tobie wyjaśnić sobie te dwie kwestie.
Pozdro

Do firmy Nkk nic nie mam bowiem nigdy nie miałem z nią wcześniej styczności, jeśli już to snuję podejrzenie, że jakimś trafem mogła mi się trafić podróbka ale na to też nie mam żadnych dowodów gdyż na docisku i tarczy widniały sygnatury f. Nkk. Jak wcześniej pisałem zasugerowałem się opinią forumowiczów a także zaprzyjaźnionego sprzedawcy, który powiedział, że najlepszym w jego mniemaniu wyborem będzie zestaw f.Nkk ( zresztą u niego go zakupiłem ).

Jeśli chodzi o mechanika to wybrałem jednego z dwóch mających najlepszą opinię wśród moich znajomych ( handlujących samochodami ) oraz miejscowych sprzedawców w sklepach z częściami, uprzednio przeprowadzając staranne rozpoznanie ( mała dygresja - w jednym z zakładów mechaniki spotkałem się nawet z opinią iż konieczne będzie wyciągnięcie silnika Very Happy ).

Jeśli chodzi o koło zamachowe to niestety osobiście go nie widziałem, jedynie pozostaje mi wierzyć na słowo mechanikowi, którego poprosiłem przed przystąpieniem do pracy o to by zwrócił uwagę na wszystko co konieczne w takiej sytuacji. Przy odbiorze rozmawiałem z tymże człowiekiem i stwierdził, iż nie ma nic do zarzucenia, a wręcz odwrotnie , że wszystko jest w jak najlepszym stanie. Uwierzyłem bo nie miałem innego wyboru.
Szczerze mówiąc trochę mnie przeraziłeś red_shogun, dlatego w tygodniu wybiorę się tam jeszcze raz i "przycisnę" trochę tego gościa.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez obserVator dnia 31 Maj 2008 23:39 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Quattro




Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 01 Cze 2008 9:32     Temat postu:

A ja Ci zadam niedyskretne pytanie - w dziale z kosztami podales ceny czesci... a ile Cie wyniosla robocizna?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
obserVator
stary wyjadacz



Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zawiercie <@> Śląsk
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 01 Cze 2008 13:47     Temat postu:

Quattro napisał:
A ja Ci zadam niedyskretne pytanie - w dziale z kosztami podales ceny czesci... a ile Cie wyniosla robocizna?

Zapłaciłem za robociznę 150zł ( sprzęgło, linkę i olej im dostarczyłem ).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sykul




Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: woj. Podkarpackie
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 03 Cze 2008 16:08     Temat postu:

Pytanie trochę na inny temat.

Wymiana sprzęgła do świetna okazja na odchudzenie koła zamachowego :idea:
Ile można zestrugać z koła (w wadze) - tak żeby nie przesadzić i pewnie jeździć Confused: Dodam że chodzi mi o SR20DE.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 03 Cze 2008 18:41     Temat postu:

sykul napisał:
Pytanie trochę na inny temat.

Wymiana sprzęgła do świetna okazja na odchudzenie koła zamachowego :idea:
Ile można zestrugać z koła (w wadze) - tak żeby nie przesadzić i pewnie jeździć Confused: Dodam że chodzi mi o SR20DE.


O ok. 30-40%, 20% będzie w zasadzie nieodczuwalne, 30% to wg mnie złoty środek bo przy 40% mogą się już pojawiać skutki uboczne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin