Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

uzytkowanie auta z automatyczna skrzynia biegow
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Olik




Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 29 Mar 2009 21:46     Temat postu: uzytkowanie auta z automatyczna skrzynia biegow

Witam.
Jestem nowym posiadaczem 17letniego Nissana 100NX.
Czytalem posty i tematy o podobnej tematyce na forum ale nie nieuspokojily mnie one. Moze bedzie lepiej gdy napisze w podpunktach:
1. Mam automat z napisem Over Drive wiec jak sadze jest to skrzynia z biegami sportowymi a nie z biegami terenowymi jak twierdzi moj ojciec?
2. Czy w waszych skrzyniach automatycznych jest taki bajer ze zeby zadziala bieg trzeba zjechac ponizej tego biegu a poniej najechac na odpowieni? Wyglada to tak ze gdy mam bieg ustawiony na P to zeby zalaczyc R musze na poczatek zjechac galka do zmiany biegow na N a dopiero pozniej na R, lub gdy chce wrzucic D to musze na poczatek zjechac na "2" a dopiero pozniej wjechac na D gdyz inaczej bieg mi nie zadziala. Kiedys wrzucajac z P bieg na D (normalnie zaznaczajac bez kombinowania) auto zaczelo jechac mi do tylu! (tak jakby zalaczylo sie R)
3. Czy wasze auta w automacie podczas jazdy rozpedzaja sie na tak dlugo na dlugim odcinku drogi na D do 120Km/h, maksymalnie 130Km/h z gorki (V16, gaz, 95 Koni)?
4. Co zrobic gdy na drodze jada 90Km/h wjezdzam na wieksza gorke (na drodze ekspresowej) auto robi sie molowate i potrafi wytracic 20Km/h podczas podjazdu na wcisnientym gazie do konca?
5. Jak opisalem w punkcie 2. musze zjezdzac glaka na bieg ponizej i dopiero na ten bieg o ktory mi chodzi a wiec bieg 2 wchodzi mi normalnie ale gdy wrzuce bieg 1 to po puszczeniu tego przycisku na drazku zmiany biegow gdy lekko popchne drazek to wskakuje mi na bieg 2 tak jakby nie bylo blokady zeby mi sie nie zmienil przypadkiem bieg. Cy to normalne?
6. Co to za przycisk pod guzikiem blokady na drazku zmiany biegow? Taki malutki, a gdy go wcisne zapala mi sie jakas kontrolka na tablicy ale pojecia nie mam do czego to służy...
7. Przy jakich predkosciach i jak powinienem zmienic bieg z D na 2 by nie rozwalic skrzyni biegow? Bo wyprzedzanie w tym aucie jest praktycznie niemożliwe...
8. Gdy stoje na skrzyżowaniu i wrzuce mu bieg 2 to gdy juz osiagne odpowiednia predkosc to jak powinienem zmienic bieg z 2 na D by nie rozwalic skrzyni biegow?
9. Czy to normalne by podczas jazdy na biegu 2 obroty siegaly powyzej 6500 obr/min?
10. Czy jest roznica w spalaniu w zaleznosci od biegu na jakim jade? Jesli tak to ile mi sapli na roznych biegach bo puki co zauwazylem ze spala mi 10l na D.

Prosze o pomoc bo kompletni sie nie lapie w tej skrzyni biegow a nie chce ja rozwalic bo naprawa przewyższy koszt auta (kupione za 3tys zl)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DVD




Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 30 Mar 2009 13:18     Temat postu:

1. Over Drive w nissanie jest to tak zwany nadbieg i nie ma nic wspolnego z terenem czy sportem - jest to tak jakby przedluzenie trzeciego biegu bo jak sadze posiadasz automata trzy biegowego. Jak lecisz na trasie powiedzmy 100km/h wylacz Over Drive tak aby katrolka na desce ci zgasla (o ile ja masz) i wtedy powinienes zaobserwowac jak spadaja ci obroty silnika (tak przykladowo z 3000 na 2300) dzieki temu masz taki niby nastepny bieg - nie polecam wylaczac go na miescie gdzie nie przekracza sie 90km/h poniewaz wbrew pozorom wcale nie pali wtedy mniej - co innego na trasie.
2. Kolego nie bardzo Cie rozumiem o co ci chodzi z tymi bajerami ale w automacie zasada jest prosta wrzucasz te biegi ktore cie interesuja - robisz to precyzyjnie i dokladnie i dajesz mechanizmowi czas na zadzialanie dzieki czemu bedziesz mogl dojechac do celu i cieszyc sie bezawaryjna praca skrzyni.
3. Nie bardzo rozumiem 130km/h to max ?
4. Odpuszczasz gaz i wciskasz spowrotem do oporu - za dlugo tlumaczyc dlaczego tak.
5. Blokada dziala w dol. W gore czyli zwiekszajac bieg na wyzszy nie ma blokady i mozna ten manewr wykonac podczas jazdy ale na poczatek do jazdy na wprost polecam korzystac tylko z "D" z uwzglednieniem Over Drive.
6. To jest Ovre Drive !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
7.Z D nie mozna zmieniac na 2 !!!!!!!!!
mozna zmieniac z 2 na D
(wlaczasz 1 potem 2 potem D czyli biegi w gore nie na odwrot - pozatym jak juz wspomnialem dla poczatkujacych nie polecam)
najlepiej wlaczyc D i to wszystko cala magia automatu polega na umiejetnym operowaniem gazu - jak sie tego nauczysz oczywiscie cwiczac bedziesz wiedzial jak sie zachowac aby operujac TYLKO gazem dynamicznie przyspieszac na tym samym biegu badz redukujac
8."Gdy stoje na skrzyżowaniu i wrzuce mu bieg 2 to gdy juz osiagne odpowiednia predkosc" - kolego jasniej - to stoisz czy jedziesz i czy ruszasz z 2 bo tak wynika z twojej wypowiedzi ?
Kolego uzywaj caly czas D jak radzilem ci wczesniej to bede spal spokojnie. Jezdzac na D nie musisz zwracac uwagi na predkosc przy jakiej beda zmieniane biegi przez skrzynie poniewaz ona to zrobi sama za ciebie.
9.Tak normalne ale BLAGAM CIE nie jezdzij na 2 biegu jezdzij na D to D sluzy do jazdy nie 2.
10. "spala mi 10l na D" i tak ma byc - jak szukasz oszczednosci to naucz sie plynnej jazdy i operowania pedalem gazu.

Kolego musisz sobie wziasc do serca ze automat to nie manual, nie ma czegos takiego jak jazda na 2, nie ma czegos takiego jak redukowanie z D na 2 !

Jedziesz do tylu wrzucasz R, parkujesz samochod i zostawiasz go wrzucasz P, jedziesz do przodu wrzucasz D zapamietaj to jak Biblie a o takich biegach jak 1,2,N na razie zapomnij ze istnieja.

Jak bedziesz mial watpliwosci, pytania, cos bedzie nie jasne pytaj. Pisz na forum, na PW, na GG, popros o tel i zadzwon do mnie, tylko prosze Cie nie rob wiecej krzywdy wlasnej skrzyni, poniewaz tak jak to opisales wnioskuje ze nie masz zielonego pojecia o tej skrzyni i probujesz sie nia poslugiwac jak manualna a tak nie wolno.

Ps. uzupelnij profil skad jestes !

Pozdrawiam DVD


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sydney




Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żarki
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 30 Mar 2009 14:20     Temat postu:

ja napisze podobnie aczkolwiek troche inaczej niz dvd:) (nie wiem czy dvd masz setke w automacie - ja automat posiadam)

1. moja skrzynia automatyczna jest 5-biegowa, OVER DRIVE tak jak napisal DVD sluzy do przedluzenia biegow (u mnie wszystkich a nie tylko trzeciego). dobre to jest do czestego wyprzedzania i jazdy w miescie gdy co chwile sie hamuje i przyspiesza

2.Olik jezeli tak ci sie robi z biegami to moze juz sie pieprzyc skrzynia. biegi przelacza sie normalnie, jak stoisz na P to wrzucasz na D i normalnie ruszasz nie musisz wlaczac najpierw poprzedniego biegu. wymien olej w skrzyni bo to moze byc przyczyna takich objawow.

3.jezdzisz tylko na D i na zadnym innym. mi sie rozpedza normalnie chyba max ok 170km/h na gazie, seryjnie powinienes jechac na PB ok 190km/h ale gaz robi swoje (ps 90km a nie 95)

4. z pewnoscia masz zle wyregulowany gaz albo ogolnie silnik juz konczy swoj zywot, gdy jedziesz powiedzmy 90km/h pod gorke i zaczyna mulic to mocniej wciskasz pedal gazu - redukcja biegu na nizszy, obroty wskakuja i samochod ciagnie szybciej pod owa gore

5. blokade masz tylko na P i na R reszta (N, D, 2, 1) chodza bez blokady

6. tak jak napisal DVD to jest przycisk do wlaczania/wylaczania OVER DRIVE (gdy swieci sie kontrolka to OD jest wlaczony)

7. jezdzisz tylko na D. odpusc sobie 2 i 1. bieg 1 i 2 z tego co mi wiadomo sluzy tylko do holowania innego pojazdu, ewentualnie zeby wyjechac gdy sie zakopiesz.

8. tak jak wyzej napisalem.

9. jak masz wlaczony bieg 2 to bedziesz jechal tylko max na dwojce, nawet do 6,500 obrotow

10. spalanie odbywa sie normalnie jak w kazdym innym samochodzie. jak bedziesz jezdzil ostro na wysokich obrotach to wiadome ze spali wiecej i wiadome ze na nizszych obrotach spali mniej. mi pali srednio 10-11 litrow gazu i jest to raczej optymalne spalanie.


Co do moich wypowiedzi zaznaczam ze pisalem to z wlasnego doswiadczenia z automatem (jezdze juz nyska w automacie ponad dwa lata). czytalem takze rozne zrodla. oczywiscie moge sie w niektorych wypowiedziach mylic ale do tej pory nie mialem problemow ze skrzynia.

pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Luki




Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oppland (N)

PostWysłany: 30 Mar 2009 14:41     Temat postu:

Ad.7 Sydneya - ew. do ruszania/jazdy pod dużym obciążeniem np. z przyczepą lub z betoniarkąWink
PS. obciąłem posta bo powieliłem część wypowiedzi sydneya min.dot. automatycznej redukcji biegu. Wa każdym bądź razie dla własnego dobra olik, wykuj na blachę to co Ci DVD napisał.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Luki dnia 30 Mar 2009 16:00 , w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DVD




Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 30 Mar 2009 15:44     Temat postu:

Luki zgadza sie to co napisales, ale nie chcialem chlopakowi mieszac wszystkiego na raz.
Sydney uznajmy, ze prawda lezy gdzies pomiedzy naszymi wypowiedziami poniewaz nie mialem doczynienia z NX 1.6 w automacie natomiast mialem piec lat Maxime 3.0 V6 w AUT


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Olik




Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 30 Mar 2009 17:55     Temat postu:

Troche to dziwne ze wiecej niz 130Km/h auto nie wyciagnie...
Olej w skrzyni jest czysty ale mimo to powinienem go wymienic?
I z tego co sie dowiedzialem sprawdza sie go na wlaczonym sliniku. Czy to prawda?
Czyli bieg 1 sluzy do ruszania a 2 do jezdzenia itp ale nie powinienem go przeciazac i osiagac nim duzych predkosci bo moge cos popsuc? (mam na mysli bieg 2)
Chodzilo mi o to ze zeby wrzucic ten bieg o ktory mi chodzi musze galka zjechac nizej bo mi nie zaskakuje. Czyli z moja skrzynia juz jest cos nie tak?
Wole zapytac do czego sluza te dodatkowe biegi bo po prostu ciekawi mnie ich sposob i funkcjonalność


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawel18PL
stary wyjadacz



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 824
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Klimontów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 30 Mar 2009 17:58     Temat postu:

Cytat:
7. jezdzisz tylko na D. odpusc sobie 2 i 1. bieg 1 i 2 z tego co mi wiadomo sluzy tylko do holowania innego pojazdu, ewentualnie zeby wyjechac gdy sie zakopiesz.
Masz jak byk napisane do czego służy 1 i 2.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Luki




Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oppland (N)

PostWysłany: 30 Mar 2009 18:49     Temat postu:

Pawel18PL napisał:
Cytat:
7. jezdzisz tylko na D. odpusc sobie 2 i 1. bieg 1 i 2 z tego co mi wiadomo sluzy tylko do holowania innego pojazdu, ewentualnie zeby wyjechac gdy sie zakopiesz.
Masz jak byk napisane do czego służy 1 i 2.

[...]do ruszania/jazdy pod dużym obciążeniem np. z przyczepą lub z betoniarkąWink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DVD




Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 30 Mar 2009 20:07     Temat postu:

"I z tego co sie dowiedzialem sprawdza sie go na wlaczonym sliniku. Czy to prawda? "
- TAK PRAWDA stan i poziom oleju wplywa na kulture pracy jak i jej zywotnosc. Musi byc odpowiednie cisnienie oleju aby konwerter byl w stanie przerzucac biegi za pomoca elektrozaworow i takie tam ...

"Troche to dziwne ze wiecej niz 130Km/h auto nie wyciagnie... "

- 1 - kolego sprawdz poziom oleju w skrzyni - jest do niego osobny bagnet wiec nie powinienes miec z tym problemow - oczywiscie na pracujacym silniku podczas postoju ( skrzynia ustawiona na P ) i zdaj relacje
- 2 - opisz jak zachowoje sie skrzynia gdy na postoju z wcisnietym hamulcem przerzucasz wajcha poszczegolne polozenia skrzyni P,R,N,1,2,D - czy szarpie buda, czy wydaje jakies niepokojace dzwieki, czy zmieniaja ci sie obroty silnika itd.
- oraz jak sie zachowoje przerzucajac biegi podczas jazdy oczywiscie tylko na D
- 3 - zrob test i ruszajac z miejsca na dlugiej prostej ( skrzynia ustawiona na D , Over Drive Off - wylaczony ) plynnie zacznij przyspieszac dodajac powoli sukcesywnie gazy nic poza tym. Obserwujac obrotomierz oraz sluchajac silnika powinienes wyczuc zmiany poszczegolnych biegow. Policz ile bylo tych zmian czyli do ktorego biegu skrzynia doszla i postaraj sie zapamietac przy jakich wartosciach.

Wykonac i napisac na forum !

Jesli 130km/h to zeczywiscie predkosc maxymalna twojego NX to smiem podejrzewac ze masz uszkodzony automat, ale to tylko przypuszczenia takze chcialbym abys odpisal mi na te 3 podpunkty napisane powyzej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sydney




Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żarki
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 31 Mar 2009 13:55     Temat postu:

dodatkowo zmiana w automacie z biegu 4 na 5 przy spokojnym przyspieszaniu powinna sie odbyc na pograniczu 88-92 km/h (tak jest w moim nissanie). Pamietaj, ze biegi mozesz sam zmieniac noga lub automat sam zmieni za ciebie przy odpowiednich obrotach

pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
simon




Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: GORLICE-KRAKÓW
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 16 Kwi 2009 23:08     Temat postu:

ja tez od miesiaca jestem posiadaczem nx 1.6 z automatem i nigdy nie mialem do czynienia z automatem.mam oryginalna ksiazke do nx ale niestety po niemiecku :/ i troche lipa.jesli chodzi o zmiane biegów to tez nie zawsze wskakuje ale tylko "D" z Neutrala i musze wrzocic na 2 zeby zaskoczyl.moj mechanik stwierdził po ogledzinach ze jest cos rozregulowane przy drązku zmiany biegow albo sie wyrobil bo ponoc na skrzyni dobrze wchodza biegi.jesli chodzi o funkcje OVER DRIVE to u mnie jest kontrolka ktora swieci sie jak funkcja jest wyłaczona i nawet wyswietla napis O/D OFF wiec teraz juz sam nie wiem co jest co i jak jest kiedy Razz
jesli chodzi o obsługe skrzyni to bardzo wygodna i jak najbardzie podzielam zdanie DVD trzeba nauczyc sie operowac gazem.chociaz mi i tak duzo pali Razz
ja tez mam problem z muleniem i z obrotami,czasem jak wcisne gaz to na 3000 obr zaczyna mulic i szarpac sciagam noge i znowy wciskam i dopiero sie zbiera ale powiedziano mi ze to moze byc cos z przepustnica i napewno to sprawdze.
jesli ktos by mial oryginalna ksiazke do nx-a po polsku to chetnie pozycze Razz
pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Olik




Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 19 Kwi 2009 15:31     Temat postu:

Ad 1 Poziom jak i sam olej sa dobre bo niedawno wymieniane.
Ad 2 Co do tego to musze sie dokladniej przyjzec ale szarpie buda przy kazdej zmianie biegow
Ad 3 Musze sobie wziasc karte Very Happy ale mam 4 biegowa skrzynie.

Co do naszgo problemu Simon jest proste rozwiazanie. Gadalem z mechanikiem ktory robi w automatycznych skrzyniach ze Linka sie poluzowala i wystarczy samemu ja podkrecic. Jest to takie cos przy prawej lampie (tej od kierowcy) na dole silnika. Taka duza sprezyna tam sie znajduje. Wystarczy ja przykrecic i naciagnac.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
simon




Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: GORLICE-KRAKÓW
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 21 Kwi 2009 21:25     Temat postu:

no dokładnie Olik.zamowiłem sobie ostatnio ksiazke do sunny i tam własnie to wyczytałem RazzRazzRazz no i napewno tzreba uwazac na taka skrzynie bo jak sie zdupcy to lipa z naprawa a ja do zamoznych nie nalezel Razz ale mowie Ci jest zajebista frajda jezdzic z taka skrzynia Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DVD




Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 22 Kwi 2009 16:28     Temat postu:

Panowie mam nadzieje ze to tylko te linki o ktorych piszecie i ze furki beda wam sluzyly
Uczulam jeszcze raz odnoszac sie do uwag i wskazowek powyzej ( terminowo wymieniac olej i kontrolowac jego stan oraz jazda TYLKO na D )
Pozdrawiam dvd


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Olik




Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 22 Kwi 2009 16:34     Temat postu:

Dziekuje wszystkim za pomoc i wsparcie.
Przyznaje ze jazda Setka to przyjemnosc ale niestety ja trafilem na takiego gruchota ze ledwo sie wszystko kupy trzyma...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin