Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Witam wszystkich - Prosze o pomoc ...
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek_PN




Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: 06 Cze 2007 13:17     Temat postu: Witam wszystkich - Prosze o pomoc ...

Witam wszystkich użytkowników 2 tygodnie temu spełniłem swoje marzenie i kupiłem NX`a (przez internet) zapłaciłem za lawete i przywieźli mi i ... mam kłopoty:
(z góry przepraszam za opisy problemów nie jestem mechanikiem tylko fanem Wink tego modelu)

1. Temat już poruszany na forum "skaczące obroty na jałowym"
odpalam rano (chyba włącza sie ssanie obroty ok wyłacza sie i zaczynają skakać od ~450 do 1000 jak docisnę hamulec, lub mocno skręce to pewnie serwo lub wspomaganie gasi mi silnik.

2. Nie wiem jak oceniać rezerwę paliwa w samochodzie nie wiem czy działa kontrolka kiedy zaczyna sie palić tak PI razy około polowa czerwonego pola czy ile.

3. Najwiekszy problem podwozie : bylem w wulkanizacji na wymianie opon facet wsadził poduszke za tylne lewe (od kierowcy) zakole i przy pompowaniu poduszki auto w pewnym momeci przestalo sie podnoscic i chyba zaczeła sie robic dziura (facet powiedzial ze progi poleciały) mi to wygladało na kawałek podłogi w tamtym miejscu. czy ktoś mial podobny przypadek z gnijącym NX`em Chce go naprawic bo zbyt wiele kasy wydałem juz na niego żeby sprzedać.
Jak najlepiej połatac cały spód NXa czy kupic skorupe albo jej kawalki czy sztukować z blachy?

4. Centralny nie otwiera ale zamyka (może sam dojdę do usterki jak rozkręcę drzwi)

5. Zegarek - Moj świeci (wiecej przypadków zwiazanych z podswietlaniem bylo wczesneij na formum) ale nie pamieta godziny, wyciagam kluczyk i czas sie kręci od nowa tz od 01:00 (gdzie jest podtrzymywanie czasu ? jakaś bateria dodatkowa?)

6. Czy ktoś może polecić dobrych i tanich mechaników z Poznania kumających Nx`y

7. Czy ktoś posiada w wersji elektronicznej jakieś schematy, opisy napraw , katalogi itp.

Bede wszystkim bardzo wdzięczny za pomoc, bardzo mi sie podoba ideaa serwisu i forum (czy są 'za przeproszeniem' członkowie/kinie Wink squad'u w Poznaniu) jeśli tak chętnie dołączę wraz z kolegą)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cieszyn




Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 640
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec / Kraków

PostWysłany: 06 Cze 2007 15:33     Temat postu:

ad 5. dzisiaj miałem podobny problem, tylko ze mnie sie resetował zegarek jak włączałem światła. W moim przypadku pomogło sprawdzanie bezpieczników (skrzynka jest po stronie kierowcy w okolicach lewego kolana, na samym dole taki prostokątny plastik z dziurką na pokrywie jest schemat co do czego, u mnie były poprzestawiane bezpieczniki)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DVD




Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 06 Cze 2007 16:23     Temat postu:

2. Ja spotalem sie z kilkoma NX znajomych i w wiekszosci przypadkow rezerwa zapala sie prawie na koncu czerwonej kreski.
Moze jest inaczej a moze ktos wczesniej modzil przy zegarach i ustawil wskazowke inaczej (prawdopodobienstwo jesli tarcze sa nie org.)
Ale jesli masz na tyle odwagi zeby to sprawdzic zaopatrz sie w karnisterek i pamietaj o mozliwosci uszkodzenia pomppy paliwowej.
Ps. ktory rok i jaki silnik? ze zdjecia obstawiam 90-93r (gaznik)
Pozdro dvd


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rz




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 06 Cze 2007 16:33     Temat postu:

przed pompa jest filtr wiec raczej zaden syf sie do niej dostac nie powinien. mi raz zabraklo paliwa i nic sie nie stalo. do tego pompa jest mechaniczna (w gaznikowcach) wiec spalic to sie tez nie spali. dobrze mowie? Wink

pzdr
rz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DVD




Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 06 Cze 2007 16:45     Temat postu:

Masz racje RZ tylko zastanawia mnie fakt po co do baku wchodza az dwie wiazki przewodow :
1 czujnik rezerwy
2 ???? obecnie mam wybebeszonego NX i widze to jak na dloni totez zastanawia mnie czy nie ma taj jeszcze jakiegos zlomu elektronicznego


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cieszyn




Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 640
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec / Kraków

PostWysłany: 06 Cze 2007 17:07     Temat postu:

ogólnie pompa paliwa jest przed filtrem, to w nx'ach jest za filtrem??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rz




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 06 Cze 2007 17:37     Temat postu:

@DVD
mozliwe ze to jakies ustrojstwo od rezerwy, moze masz racje.

@Cieszyn
idac od konca jest bak >> filtr >> pompa paliwa
wiec syf z baku powinien zatrzymac sie w filtrze

pzdr
rz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
iro




Dołączył: 10 Maj 2006
Posty: 496
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: 06 Cze 2007 22:11     Temat postu:

ad 3 progi to chyba problem u wiekszosci nx sam robilem progi i kawalek podlogi wspawywana blacha caly koszt 300zl.
ad 2 jesli masz nx do roku 93 to papka jest mechaniczna nie powinna sie uszkodzic i tak jak chlopaki pisali filtr jest przed nia.
ad7 moge wyslac ci ksiazke do nissana sanek moze cos tamwyczytasz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
komol




Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 06 Cze 2007 22:33     Temat postu:

DVD napisał:
2. Ja spotalem sie z kilkoma NX znajomych i w wiekszosci przypadkow rezerwa zapala sie prawie na koncu czerwonej kreski.
Moze jest inaczej a moze ktos wczesniej modzil przy zegarach i ustawil wskazowke inaczej (prawdopodobienstwo jesli tarcze sa nie org.)



hehe u mnie rezerwa sie zalacza juz poza czerwona kreska, wyglada to tak jakby bak swiecil pustkami a dopiero kontrolka sie zapala i to jeszcze na poczatku przerywa np. przy ruszaniu pamietam jak pierwszy raz nim jechalem w dluzsza trase to dzwonilem ze mi gdzies musi uciekac paliwo bo juz mam na kresce a kupe km mi zostalo (trasa zg-wroclaw). Ku mojemu zdziwieniu kontrolka zapalila sie przed samym wrockiem. Laughing juz zdarzylem sie do tego przyzwyczaic i gdybys nie napisal ze na koncu kreski sie zapala to bylem przkonany ze tak jest we wszystkich setkach. tak poza tym rezerwa dziala jak nalezy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
komol




Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 06 Cze 2007 22:35     Temat postu:

ps. a najlepsze jest to ze znajomi zawsze mi mowia ze zawsze jezdze na pustym baku albo sie pytaja czy mam gaz Laughing

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez komol dnia 06 Cze 2007 22:38 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
iro




Dołączył: 10 Maj 2006
Posty: 496
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: 06 Cze 2007 22:36     Temat postu:

komol napisał:
DVD napisał:
2. Ja spotalem sie z kilkoma NX znajomych i w wiekszosci przypadkow rezerwa zapala sie prawie na koncu czerwonej kreski.
Moze jest inaczej a moze ktos wczesniej modzil przy zegarach i ustawil wskazowke inaczej (prawdopodobienstwo jesli tarcze sa nie org.)



hehe u mnie rezerwa sie zalacza juz poza czerwona kreska, wyglada to tak jakby bak swiecil pustkami a dopiero kontrolka sie zapala i to jeszcze na poczatku przerywa np. przy ruszaniu pamietam jak pierwszy raz nim jechalem w dluzsza trase to dzwonilem ze mi gdzies musi uciekac paliwo bo juz mam na kresce a kupe km mi zostalo (trasa zg-wroclaw). Ku mojemu zdziwieniu kontrolka zapalila sie przed samym wrockiem. Laughing juz zdarzylem sie do tego przyzwyczaic i gdybys nie napisal ze na koncu kreski sie zapala to bylem przkonany ze tak jest we wszystkich setkach. tak poza tym rezerwa dziala jak nalezy.

u mnie to samo jak pierwszy raz konczylo sie paliwo to balem sie ze stane bop kontrolka sie nie zapala a wskazowka jest na czerwonym


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
komol




Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 06 Cze 2007 22:45     Temat postu:

iro napisał:
u mnie to samo jak pierwszy raz konczylo sie paliwo to balem sie ze stane bop kontrolka sie nie zapala a wskazowka jest na czerwonym



wczesniej mialem golfa 2 i tam nie bylo wogole kontrolki tylko wskazowka. Najlepsze ze nigdy mi nie zabraklo beny a w nysce juz 3 razy Embarassed dobrze ze dwa razy dojezdzajac na stacje Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cieszyn




Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 640
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec / Kraków

PostWysłany: 07 Cze 2007 20:04     Temat postu:

rz napisał:

@Cieszyn
idac od konca jest bak >> filtr >> pompa paliwa
wiec syf z baku powinien zatrzymac sie w filtrze

pzdr
rz


No widzisz bo ja przeczytałem to w jakimś magazynie, był test dot paliwa i tłumaczyli ze nie powinno się jeździć na pustym baku, bo:
właśnie filtry są za pompą paliwa
coś tam się może skraplac w baku i może nawet rdzewieć :O

widać to nie we wszystkich autkach tak jest, nasze nyski jak zwykle okazały się fajniejsze niż reszta aut


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bartek_PN




Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: 08 Cze 2007 8:06     Temat postu:

Cytat:
ad 5. dzisiaj miałem podobny problem, tylko ze mnie sie resetował zegarek jak włączałem światła. W moim przypadku pomogło sprawdzanie bezpieczników (skrzynka jest po stronie kierowcy w okolicach lewego kolana, na samym dole taki prostokątny plastik z dziurką na pokrywie jest schemat co do czego, u mnie były poprzestawiane bezpieczniki)


Dzieki za taki odzew na posta Shocked
Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki te (obok kolana) wszytko ok. ale gdzies na formum ktos chyba kiedys pisal ze gdzies pod maska sa jakies... czy ktos moze to potwierdzic?

Cytat:
Ps. ktory rok i jaki silnik? ze zdjecia obstawiam 90-93r (gaznik)
Pozdro dvd


92r. gaźnik - sprowadzony z Danii


Zastanawiam sie tez ... bo mam taki bajer ze nie muszę włączać świateł tylko odpalam auto i juz są zapalone facet który mi ściągał/sprzedawał auto mówił że skandynawskie auta często tak mają. pytanie czy robią to domorośli elektrycy czy auta są sprzedawane na tamtym rynku z takim patentem. Może poprostu coś jest pogrzebane w elekryce


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rz




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 08 Cze 2007 8:13     Temat postu:

Bartek_PN napisał:

Zastanawiam sie tez ... bo mam taki bajer ze nie muszę włączać świateł tylko odpalam auto i juz są zapalone facet który mi ściągał/sprzedawał auto mówił że skandynawskie auta często tak mają. pytanie czy robią to domorośli elektrycy czy auta są sprzedawane na tamtym rynku z takim patentem. Może poprostu coś jest pogrzebane w elekryce


oni tam maja obowiazek jazdy na swiatlach caly rok wiec producenci aut wyposazyli je wlasnie w takie automatyczne zapalanie. zazwyczaj jest to dodatkowy przekaznik (tak jak to jest np w fordach). mysle ze jakbys chcial sie pozbyc tego bajeru to nie bedzie z tym klopotu

pzdr
rz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin