Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Wlot do kolektora

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cinkowzone




Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wawa
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 25 Lut 2009 18:38     Temat postu: Wlot do kolektora

Trapi mnie pytanie :> Widzac na fotach np u adama. wychodzi tam jakas rura:>(zdjecie poznizej)

natomiast np u stoo brak jest tej "rury"(foto nizej) zreszta tak jak u mnie i ni jakiej cholery nie wiem do czego jest. widzialem nawet ze ktos ma to zrobione jako chlodzenie kolektora poprzez zamontowanie aluminiowej rurki w zderzaku.



sory chlopaki za porzyczenie fotek Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Luki




Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oppland (N)

PostWysłany: 25 Lut 2009 19:57     Temat postu:

To rura od systemu ATC (Automatic Temperature Control) doprowadzająca ciepłe powietrze (ogrzewane przez kolektor wydechowy) do dolotu do chwili gdy silnik osiągnie właściwą temperaturę roboczą.
Jak widzisz stoo ma wywalony seryjny dolot (a ATC to integralna część seryjnego dolotu) wiec wywalił też rurę bo nie ma do czego jej podłączyć...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Luki dnia 25 Lut 2009 20:05 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cinkowzone




Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wawa
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 26 Lut 2009 11:19     Temat postu:

no ja tez nie mam tej "rury".Taki juz kupilem. Ostatnio wlasnie widzialem kolesia ktory ma tam podlaczoną dokupiąna aluminiową rurke i ma sluzyc jako chlodzenie kolektora wydechowego a to chyba nie zdrowe dla niego?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gAcEk




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świętochłowice
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 02 Lip 2009 10:20     Temat postu:

no to zeby nie zakladac tematu odświeżę stary ktory znalazlem
bo ja wlasnie tez kupilem bez tej rury (gaznik mam) zrobilem z rury karbowanej z foli alu ale to sie nie sprawdza bo latwo pęka itp
1. czy to musi byc w ogóle ? bo slyszalem ze musi gdyz silnik jak jest zimny na poczatku to dostaje jesszcze zimne powietrze, szczegolnie zima jest to wazne, i wiecej bierze paliwia, i w ogole jest to be dla silnika
2. z czego takową rure mozna by zrobic ? chodzi mi o jakies trwalsze materialy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gAcEk dnia 02 Lip 2009 10:21 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
W




Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 07 Lip 2009 12:45     Temat postu:

ta rura to nie żadne chłodzenie wydechu
tylko ma dawać ciepłe powietrze znad kolektora, póki silnik jest zimny, żeby lepiej paliwo odparowywało...
ja jej w ogóle nie mam i sam ją wypieprzyłem,
mam teraz pewność, że auto dostaje zimne powietrze...
(trzeba do tego odłączyć przewód podciśnienia i zaślepić go, który idzie do obudowy filtra i ma sterować klapką w środku plastikowej rury, która ma sie ustawiać odpowiednio na wlot powietrza ciepłego z rury znad obudowy filtra, bądź zimnego zasysanego z zewnątrz)
tą klapką steruje podciśnienie, a ono zależy od nagrzewania się bimetalu - ale nie chciało mi sie tego rozszyfrowywać
po prostu to wywaliłem i sprawdziłem drutem, czy główny dolot jest drożny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gAcEk




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świętochłowice
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 07 Lip 2009 13:56     Temat postu:

no ok ale jezeli to ma sluzyc by bylo "lepiej" to po co pewnosc by otrzymywal zimne powietrze ? to w koncu lepiej jak dostaje cieple czy zimne powietrze ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
stoo




Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 1236
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chorzów
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 07 Lip 2009 14:21     Temat postu:

zimneeeee

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gAcEk




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świętochłowice
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 07 Lip 2009 14:33     Temat postu:

no to skoro zimne leprze to po co ja zakladali ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
W




Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 08 Lip 2009 7:11     Temat postu:

zimne powietrza ma mniejszą objętość
więcej go wejdzie
czyli masz lepsze napełnienie silnika zimnym powietrzem,
a więc wyjściowo większą moc

gAcEk - przeczytaj dobrze drugą linijkę mojego wcześniejszego postu
"(...) ma dawać ciepłe powietrze znad kolektora, póki silnik jest zimny, żeby lepiej paliwo odparowywało..."

ja silnik jest zagrzany, to podciśnienie powinno tak przestawić klapkę (nie pamiętam, czy podciągnąć, czy opuścić, ale to nie ważne w tym momencie)
by do silnika wpadało tylko zimne powietrze.

w zasadzie, IC montują tylko przy turbinach,
bo turbina spręża, ale i podgrzewa powietrze (ale tu o tym nie będziemy)
czyli IC ma ochładzać powietrze, właśnie w celu lepszego napełnienia.

a jak gAcEk jeździsz, to wiesz na pewno, jak jedzie sie w 30 stopniach upału, a jak w zimie, gdy silnik ciepły, a jest np. -5 stopni.

a najlepiej, bo akurat mamy upały, jedź se gdzies w południe i wracaj w nocy - zobaczysz, jaki silnik żwawy się zrobi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lewy
stary wyjadacz



Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2551
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: gdynia
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 08 Lip 2009 7:23     Temat postu:

ja mam pytanie ciut inne.jak sie matuje caly dolot powietrza zamiast patelni to gdzie sie podlancza wszystkie podcisnienia ktore byly w patelni?ma ktos jakis schemat?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gAcEk




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świętochłowice
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 08 Lip 2009 9:06     Temat postu:

w styczniu go kupilem i bawilem sie z regulacja, bylem u gaznikowca itp
on mi powiedzial cos takiego ze na poczatku silnik bierze cieple powietrze znad kolektora zeby sie szybciej nagrzal i sie szybciej ssanie wylaczylo bo tak wiecej spala i mowil jeszcze zebym nie wyjezdzal odrazu po zalapeniu go bez tej rury na auostrade czy cos takiego bo nie moze byc tak szybko na znimno krecony i mocno obciazony. moze da wieksza moc ale czy i nie wiekszego spalania ?
czy ta rura poza zmniejszeniem delikatnie mocy ma jakies zalety ? jesli nie to po co ja zakladali juz w fabryce ? ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
stoo




Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 1236
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chorzów
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 08 Lip 2009 9:07     Temat postu:

z tego co wiem zawsze większa moc = większe spalanie ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
W




Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 08 Lip 2009 9:31     Temat postu:

gAcEk napisał:
w styczniu go kupilem i bawilem sie z regulacja, bylem u gaznikowca itp
on mi powiedzial cos takiego ze na poczatku silnik bierze cieple powietrze znad kolektora
zeby sie szybciej nagrzal
i sie szybciej ssanie wylaczylo
bo tak wiecej spala
i mowil jeszcze zebym nie wyjezdzal odrazu po zalapeniu go bez tej rury na auostrade czy cos takiego bo nie moze byc tak szybko na znimno krecony i mocno obciazony. moze da wieksza moc ale czy i nie wiekszego spalania ?
czy ta rura poza zmniejszeniem delikatnie mocy ma jakies zalety ? jesli nie to po co ja zakladali juz w fabryce ? ?

szybciej nagrzał???
coś mi to nie leży, bo jak lepsze napełnienie, więc większe "wybuchy", to i szybciej się zagrzeje.
choć zimne powietrze nie podgrzeje gazu, który na początku wpada nie jako gaz, a raczej płyn do gaźnika, więc będa raczej przepały dość równe.
(gazem również można zalać auto, gdy silnik zimny, raz mi sie udało Laughing )
ssanie się szybciej wyłączy, jak silnik cieplejszy, więc jeśli warunek 1 zostałby spełniony, według Twojego magika gazownika, to i 2 z automatu by się zrealizował.
więcej spala - typowe pieprzenie... więcej spala, jak jest za słaby do swojej masy i musisz go dłużej cisnąć. każdy Ci powie, że poldek jakby był 1,8 czy 2,0 to by mniej palił - na pewno po mieście. bo na trasie mniejsze pojemności przy płynnej jeździe 70-90 km/h faktcznie najmniej spalą.
jak mu dasz ciepłe powietrze, to go osłabisz, to zobaczymy jak Ci mniej spali...
tak samo jak skręcisz mu mocno gaz. też Ci mniej nie spali, a będzie się grzał i nie jechał, a Ty będziesz piłował na trójce, żeby wyprzedzić starego stara Laughing
owszem, jak zimny, a dostanie zimne pow. to więcej spali, ale jak masz dobry termostat i trzyma Ci ladnie (jest zamknięty, jak wsiadasz z rana do fury Laughing ) to długo się nie grzeje.
a na zimno nie kręci się silnika, bo olej jest gęsty (szczególnie jak jeździsz na mineralnym) i nie ma dobrego smarowania.
syntetyk jest prawie tak samo gęsty zimny, jak gorący. na nim prędzej można cisnąć, gdy zimny. choć zimny silnik, zawsze będzie mniej szczelny (jak ktoś nie wierzy to niech pójdzie na most w lecie i zimie i zobaczy po co sa stalowe łączenia, podobnie z torami)
dlatego nie będzie tak dobrze spalał i będzie brał olej, jak będziesz cisnąć na zimnym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Luki




Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oppland (N)

PostWysłany: 08 Lip 2009 12:51     Temat postu:

Nie wnikając w Twoja teorię jest tak jak było już powiedziane - ATC jest po to żeby silnik szybciej osiągnął temp. roboczą (pośrednio więc ma także wpływ na zmniejszenie emisji szkodliwych związków). Ma też zapobiegać zamarzaniu paliwa. I tyle w temacie "do czego to służy". I jeszcze jedno jeśli ATC jest sprawne to nie "zmniejsza delikatnie mocy", a zakładali to w fabryce dla tego, że konstruktorzy tego silnika, którzy wiedzieli co robią, doszli do wniosku, że jest mu to potrzebne.
PS. Uzupełnij profil kolego "W"


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Luki dnia 08 Lip 2009 13:03 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin