Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Wymiana przegubu samemu?
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
C.Kriso
Gość






PostWysłany: 24 Lip 2008 23:27     Temat postu:

Dzieki za wszystkie odpowiedzi

Cytat:
Rozumiem, że samemu tego nie będzie robił, ale jakieś podstawy by się przydały

Będe to robił z kolegą który rzekomo umie to zrobić. Mam też książke w PDF-ie "sam naprawiam Nissana Sunny" więc mam nadzieje że dam rade. Jak zdejmiemy osłone i zobaczymy że coś nie idzie, i nie bedziemy umieli tego wymienic to trudno-mechanik Confused

Cytat:
pod skrzynię biegów, w miejscu mocowania półosi podstawić miskę

Ma stać się coś strasznego? Razz
Powrót do góry
foster




Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 24 Lip 2008 23:58     Temat postu:

@C.Kriso

Elo, swego czasu koledze z forum na gg pisałem jak zmienić osłonę przegubu... do poniższego dodaj jeszcze spuszczenie oleju ze skrzyni biegów i odkręcenie 3 śrub które podpierają/mocują prawą ośkę w przegubie wewnętrznym (dotyczy gti, nie pamiętam już czy 1.6 ma dzieloną prawą ośkę Very Happy). Stary przegub zbijasz z ośki, najlepiej mocując ją w imadle. Kupując nowy przegub zwróć uwagę na to czy posiada on nowy pierścień zabezpieczający nakładany na rowek ośki. Nabijasz z czuciem nowy przegub i składasz wszystko do kupy. Nie zapomnij zakręcić korka spustowego w skrzyni przed ponownym zalaniem Very Happy.

Sorry za brak przecinków i ortografii, ale wkleiłem tak jak pisałem na szybko w gg, a czytać i poprawiać tego drugi raz mi się już nie chce...

...stoi auto, luzujesz nakretki kola, podnosisz je, sciagasz kolo, zawleczke zabezpieczenia prostujesz, wybijasz ze sloneczka, jak nie masz nowej to ta prostujesz delikatnie (znajac zycie to urwiesz jej skrzydelka ;p), sciagasz sloneczko, wd-40 + szczotka druciana oczyszczasz napuszczasz oczyszczasz itd., zakladasz kolo i lapiesz je na 2 srubach po przekatnej, opuszczasz auto, zakladasz klucz nasadowy na nakretke przegubu, walczysz z jego odkreceniem, jak uda sie poluzowac to mozesz odkrecic do konca i przykrecic znowu i odkrecic troche (tak zeby odswierzyc gwint), auto w gore, zwalasz koło, jak tarcza bedzie przeszkadzac to zwalasz zacisk ze strzemionem a pozniej tarcze, tarcza ma dwa dodatkowe otworki, napuszczasz WD i wkrecasz w nie hartowane srubki i delikatnie do oporu wkrecasz, mlotkiem obstukujesz po wzniosie tarczy (nie po powierzchni pracy) dokrecasz lekko srubki i znow obstukujesz az uda sie ja sciagnac, zalozmy ze dostep juz masz, delikatnie uderzasz w przegub tak aby wyskoczyl z piasty, odkrecasz dolne mocowanie amortyzatora do piasty i uwalniasz piaste z niego, dalej skrecasz kierownica kolo maksymalnie w te strone w ktora bedziesz mial wiecej miejsca (bodajze jak dlubiesz prawa strone to w prawo), wracamy do przegubu - delikatnie wysuwasz go z piasty odciagajac cala zwrotnice, oprzyj przegub z oska na jakims klocku, w zadnym wypadku nie ciag do siebie oski i przegubu to wyskoczy ze skrzyni co skonczy sie wylaniem z niej oleju, maksymalne ruchy jakie mozesz wykonywac to okolo 8~10cm od polozenia normalnego jak by byl w piascie, rozginasz stare opaski, zwalasz je, sciagasz gume, miska pod przegub, pedzelek, benzyna ekstrakcyjna i myjesz przegub ze starego smaru, pichu itp., czysta szmatka przetrzec i odczekac az odparuje reszta beny, nowa oslone gumowa wypelniasz smarem w takiej ilosci jaka przewidziana w tubce, nasuwasz na przegub, zakladasz porzadnie opaski i zaciszkasz je, skladasz w odwrotenj kolejnosci i cieszysz sie nowa oslona Very Happy
...
przegub muszisz dokrecic tak z sercem, najlepiej zalozyc kolo i dokrecic na opuszczonym aucie, nie zapomnij o sloneczku i zawleczce - pamietaj ze dokladnie ta jedna sruba trzyma to wszystko w kupie. I uwazaj na ruchy z ta oska co by nie wypadly ze skrzyni bo bida wielka, jeszcze jak robisz na kanale to ok, ale jak nie to bigos...
...
no to do dziela, oczywiscie niektore punkty mozna sobie darowac jak wiesz co i jak i na ile mozna uzyc sily. Powodzenia ufff chyba poradnik zaczne pisac Very Happy papa


ps. jak ktoś przebrnął przez to i coś nie tak to poprawcie... była 2:00 rano. CU


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin