Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Zamiana Lancera na 100NX ??

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sektorone
Gość






PostWysłany: 03 Cze 2006 20:31     Temat postu: Zamiana Lancera na 100NX ??

Witam wszystkich nissmaniaków Wink

W zeszłą sobotę jadąc swym kochanym Lancerem (IVgen., 1990', 1.5L, ok. 90KM) miałem dość przykry wypadek (nie z mojej winy, wymuszenie pierszeństwa na skrzyżowaniu), uciekłem w lewo, mój samochodzik zahaczył kołem o wysepke i ,scinając w locie dwa słupy, dachował (ał :/). Na szczęście razem z pasażerem wyszliśmy z tego bez większych zadrapań.
Tu zdjęcia samochodu: -- Uwaga, bolesne! Wink<
Lancer1
Lancer2

Po wyjściu z samochodu, otrzepaniu się ze szkła, i po tym jak opadła wściekłość na pajaca, który wymusił i zbiegł z miejsca zdarzenia, zacząłem rozmyślać co by tu teraz zakupić.

Moje myśli krążą wokół Nissana 100NX 2.0l i..... kolejnego Lancera.
Jeśli ktoś widział zdjęcia to łatwo może się domyślić dlaczego myślę o Lancerze, z mojej perspektywy wydaje się poprostu bezpieczniejszy. No i ma dość sporo miejsca wewnątrz (4 osoby + bagaż).
Niestety jest jeden minus, silnik w Lancerku to tylko 90KM, a ja od dawna gotowałem się do wstawienia do środka silniczka od Mitsu Eclipse (150KM).
Jako, że po wypadku moja sytuacja finansowa drastycznie się zmieniła, muszę zarzucić ten projekt i skupić się na zakupie nowego samochodu.

i tu własnie na scenę wkracza Nissan 100NX 2.0l.<br>
z tego co się dowiedziałem, jego moc to około 150KM, waga troszke ponad 1100kg.
Postanowiłem zasięgnąć też trochę wiedzy u Was.<br>
Pytanko pierwsze: Czy ktoś z Was montował może w swoim NX-ie klatkę bezpieczeństwa, lub klatkę przeciwkapotażową? (w końcu NX to targa, czyli dośc miękki samochód, a ja wolę teraz zadbać o swoją głowę Wink) Ile mniej więcej takie rozwiązanie kosztuje?
Pytanko drugie: Jak wygląda sprawa z doborem szyn mocujących do kubełkowych foteli, czy są jakieś problemy?
Pytanko trzecie: Na całą inwestycję mam około 7500zł (zakup auta, klatka (może być tańsza przeciwkapotażowa), kubły, szyny mocujące, pasy 4-5 punktów. czy za takie pieniądze znajdę rozsądny egzemplarz 2.0, czy raczej "szpachlowóz" ??
Pytanko czwarte: Jak wygląda sprawa z bagażnikiem i miejscami z tyłu, czy po ich złożeniu da radę przewieźć rower górski (sorry, jeśli to głupie pytanie)? I czy z tyłu usiądą dwie dorosłe osoby? A może bagażnik dachowy???

Wiem, że nissan jak to japończyk będzie się dzielnie trzymał (nie ma mowy o jakimś niemcu, lub włoszczyźnie- Japan RulaZ Wink).<br>
Co prawda wciąz mam zaufanie do Lancerów, jednak te 150KM w NXie niesamowicie mnie pociąga Wink Dlatego bardzo proszę Was o odpowiedzi na moje pytanka. Mam nadzieję, że dzięki nim dokonam właściwego wyboru.

Pozdrawiam
Remek-sektorone
Powrót do góry
marthen
junior admin



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1530
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: 04 Cze 2006 9:36     Temat postu: Re: Zamiana Lancera na 100NX ??

sektorone napisał:

Pytanko pierwsze: Czy ktoś z Was montował może w swoim NX-ie klatkę bezpieczeństwa, lub klatkę przeciwkapotażową? (w końcu NX to targa, czyli dośc miękki samochód, a ja wolę teraz zadbać o swoją głowę Wink) Ile mniej więcej takie rozwiązanie kosztuje?

Nie podejrzewam, żebyś znalazł jakiegokolwiek NXa z pełną klatką. Montując klatkę pozbawiasz się największej zalety tego auta, czyli targi.
A co do kosztów - takie same jak do każdego innego auta. Na ilość rur i spawów nie wpływa sposób rozwiązania konstrukcji dachu.
sektorone napisał:

Pytanko drugie: Jak wygląda sprawa z doborem szyn mocujących do kubełkowych foteli, czy są jakieś problemy?

Ponoć bez większych problemów. O szczegóły pytaj Radka - on ma taki fotel u siebie.
sektorone napisał:

Pytanko trzecie: Na całą inwestycję mam około 7500zł (zakup auta, klatka (może być tańsza przeciwkapotażowa), kubły, szyny mocujące, pasy 4-5 punktów. czy za takie pieniądze znajdę rozsądny egzemplarz 2.0, czy raczej "szpachlowóz" ??

Moim zdaniem nie zmieścisz się w budżecie. Za tyle kupisz 1.6 w naprawdę dobrym stanie.
Oczywiście zaraz pojawią się głosy, że za 5kzł kupisz rewelacyjny egzemplarz, ale wszystko zależy od tego co się uznaje za dobry stan. Dla jednego (np. handlarza) bardzo dobry to taki co w ogóle jeździ i ma wszystkie elementy blacharskie w "mniej więcej jednym kolorze", a dla innego bardzo dobry to taki, który wygląda jakby dopiero co z fabryki wyjechał.
Wg mnie na całą operację musisz przeznaczyć ok. 11kzł - 9kzł auto + 2kzł dodatki.
sektorone napisał:

Pytanko czwarte: Jak wygląda sprawa z bagażnikiem i miejscami z tyłu, czy po ich złożeniu da radę przewieźć rower górski (sorry, jeśli to głupie pytanie)? I czy z tyłu usiądą dwie dorosłe osoby? A może bagażnik dachowy???

Rowery - da się, na płasko wchodzą dwa z rozkręceniem przedniego koła,bez rozkręcania wchodzi jeden.
Osoby - jeżeli mają poniżej 160cm to wchodzą i specjalnie nie klną na siedzących z przodu Jeżeli mają więcej - to już gorzej. Znajomi mogą przestać Cię lubić Very Happy
Bagażnik dachowy - w japońskich prospektach był. W europejskich już nie. Teoretycznie do zdobycia, w praktyce - nikt na własne oczy nie widział Sad

Rozwiązanie dla Ciebie - GTI w wersji coupe. Ale przygotuj się na duuuużo szukania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EnDrIu




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 908
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 04 Cze 2006 11:33     Temat postu:

a nie mysales o starym Eclipsie,Civicu(lub CRX), MX3?Tak jak marthen powiedzial malo sensowne jest montowanie klatki do targi.
Co do przewozenia osob z tylu to na krotkie odcinki jest oki, ale do Gdanska jak jechalismy moja dizewczyna siedziala z tylu(162cm wzrostu)narzekala po 200km ze jej niewygodnie. Za 7500zl mysle, ze musisz miec minimum na auto zeby nie kupic zloma do ktorego sie ciagle doklada


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sektorone
Gość






PostWysłany: 04 Cze 2006 11:56     Temat postu:

Bardzo dziękje za informacje napewno mi pomogą.

Co do pytania EnDrIu:
Myślałem, o Mitsu Eclipse, ale doszedłem do wniosku, że jak dla mnie pali za dużo :/, no i jeszcze części do niego dość drogie. CRX za to jest brzydki i podobno ma niezbyt trwałe zawieszenie. No i jest jeszcze mniejszy. Nissan ma niezły stosunek mocy do wagi no i w miare tanie części. Dlatego będę go bronił (a to ciekawe, były mitsumaniak broni nissana na jego forum Wink)

W takim razie klatka poczeka. Co prawda chodziło mi o taką dośc prostą wersję klatki, z pojedynczym niskim wzmocnieniem bocznym, 6 punktów mocowania, brak krzyżaka pod dachem i z tyłu, za to równoległe do osi pojazdu wsporniki idące przez środek samochodu, no ale zobaczymy jak będą wyglądały finanse.

OT: EnDrIu, czy Ty przypadkiem nie mieszkasz w okolicach ul. Międzyborskiej, widziałem już tam pare razy NX100 podobne do twojego.

PS: Jako, że mieszkam i pracuję na Grochowie, a Coobcia widzę prawie codziennie, możecie się już domyślić kto mi tak namieszał w głowie Wink
Powrót do góry
EnDrIu




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 908
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 04 Cze 2006 15:23     Temat postu:

hehe to moj widziales:) Mieszkam na Goclawku a na Grochowie jestem prawie codziennie:).
Co do spalania to ile Eclipse spala? Bo z tego co chlopaki mowia SR20DE malo nie pali :/
Skoro Coobcio Cie zarazil Nismo to juz chyba nie masz wyboru Wink Ja jeszcze na Twoim miejscu pomyslalbym o v6 w MX3, kiedys mialem przyjemnosc pojezdzic takim autkiem, gdyby produkowali takie w wersji targa to bym na pewno kupil Madzie;).
Jakbys chcial zobaczyc jak sie siedzi w NXie, jaki ma bagaznik etc to mozemy sie spotkac ktoregos dnia(np. w Coobcio garage:) ) to Ci pokaze na co zwrocic uwage przy kupnie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: 05 Cze 2006 0:30     Temat postu:

Jeżeli myślisz, że Eclipse dużo pali, to przygotuj się, że 100NX GTi pali bardzo dużo, przynajmniej mój Laughing ale wiesz co.. co do wyboru auta to masz 100% racji, takie Eclipsy 150km nasz wspaniały SR20DE 143km zjada bez problemu Twisted Evil Coobcio wie o tym bardzo dobrze. Właściwie właściciela każdego Mitsu, nawet Eclipsa 4x4 2.0 turbo może zadziwić 100NX w wersji GTi, podczas przypadkowego spotkania na ulicy Laughing oczywiście szacunek dla 3000GT, Evolucji i Colta GTi. To tak, żeby nie było, że jestem przeciwny tej marce Wink bo nie jestem, poprostu Nissan to dobry wybór.

I tak jak marthen napisał powyżej 10 tys. znajdziesz może coś w sensownym stanie i z realnym przebiegiem.
Powrót do góry
sektorone
Gość






PostWysłany: 05 Cze 2006 11:05     Temat postu:

Wow, no to jestem troche w szoku, liczyłem na mniejsze spalanie niż w przypadku Eclipsa, w końcu jest lżejszy. W głębi serca miałem nadzieję na jakieś 13l/100 w mieście.

Kurcze, tak czytam te posty, no i coraz bardziej czuję, że chyba trzeba będzie wyjechac gdzieś na zachód po ten samochód Sad bo w Polsce, to albo drogie, albo rozbite Sad

Na ale nic, poszukam jeszcze.
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: 05 Cze 2006 13:01     Temat postu:

sektorone napisał:
Wow, no to jestem troche w szoku, liczyłem na mniejsze spalanie niż w przypadku Eclipsa, w końcu jest lżejszy. W głębi serca miałem nadzieję na jakieś 13l/100 w mieście.

Kurcze, tak czytam te posty, no i coraz bardziej czuję, że chyba trzeba będzie wyjechac gdzieś na zachód po ten samochód Sad bo w Polsce, to albo drogie, albo rozbite Sad

Na ale nic, poszukam jeszcze.


nie no nie zniechęcaj się, 13l w mieście to norma akurat, jeżeli Eclipse pali jeszcze więcej, to ja jestem w szoku Shocked bo niby skąd to spalanie, jak osiągi marne.. no ale jak sie postarasz to nawet do 10l w miescie zejdziesz, ale to już nie jazda, tylko toczenie się, bez przekraczania 2500obr./min a ja tak nie potrafię poprostu, stąd 14l/100km to dla mnie średnia, a bywa czasem znacznie gorzej Twisted Evil
Powrót do góry
HUBERT




Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 259
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sleyerówek k. Wawy
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 05 Cze 2006 20:40     Temat postu:

jezdzilem moim gti do 3tys obr i max 120 -5 dni spalanie 10,2

teraz jezdze normalnie do 5tys obr predkosc pow.120 a jak jest miejsce to 2paczki zapinam . taki jest moj codzienny dojazd do pracy i 10,6/100

traca 35km przebijam sie przez zielonke wiec na 2ce za tirami ...pare swiatel...kawaleczek traski... bocznymi uliczkami...i jestem w robocie

fakt ,ze to nie motocykl zapina sie ponad 2paki i pali 6l. ale tak sie nauczylem jezdzic i 100nx daje podobna frajde z jazdy.
wiele aut jest szybszych, ladniejszych Confused:itd . 100NX DA CI WIELE WIECEJ FRAJDY od innych aut ,bo daje mozliwosc jazdy baz dachu. Very Happy
ma jeszcze wiele zalet ale ta jest no.1


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin