Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Zwariowanie WYSOKIE OBROTY
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SEBOL_MKS
stary wyjadacz



Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Police

PostWysłany: 29 Maj 2006 19:27     Temat postu: Zwariowanie WYSOKIE OBROTY

Dzisiaj jadąc Nissankiem zaczeły mi wariować obroty, tzn wzrastały stopniowo. Na jednych światłach było 2000 na nastepnych 2500 aż tak do ok 3000 i później się takie utrzymywały cały czas. Dopiero jak się lepiej rozgrzał (przejechałem ok 10 km) wszystko wróciło od normy. Gdy wracałem było identycznie to samo na zimnym silniku obroty strasznie wysokie!

Silnik: 1.6 na gaźniku.

Miał ktoś podobny problem, lub wie gdzie szukać przyczyny?

Z góry dzięki za każdą pomoc!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tarsar




Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łużna/Gorlice/NSącz

PostWysłany: 30 Maj 2006 10:35     Temat postu:

Mogę zasugerować zawór od ssania- po prawej stronie koło alu(wyżej) - czarne pudełko - wchodzą kalbe z lewej jego strony a od dołu przewód podciśnienia.Wypinij go na zimnym - zobaczysz co z obrotami(na zimnym powinny spaść) a jak wzrosną to być może to ten zawór.Tak tylko sugeruję

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EnDrIu




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 908
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 30 Maj 2006 12:52     Temat postu:

nie dawalo nic depniecie gazu na chwile? U mnie tez sie tak robilo jak stal depnalem mu i wrocil do normalnych obrotow, moze i u Ciebie pomoze

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SEBOL_MKS
stary wyjadacz



Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Police

PostWysłany: 30 Maj 2006 13:35     Temat postu:

EnDrIu napisał:
nie dawalo nic depniecie gazu na chwile? U mnie tez sie tak robilo jak stal depnalem mu i wrocil do normalnych obrotow, moze i u Ciebie pomoze


Niestety dawałem gazu i poniżej 3 tys nie chciały zejść.

Sprawdze ten zawór od ssania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SEBOL_MKS
stary wyjadacz



Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Police

PostWysłany: 30 Maj 2006 21:32     Temat postu:

tarsar napisał:
Wypinij go na zimnym - zobaczysz co z obrotami(na zimnym powinny spaść) a jak wzrosną to być może to ten zawór.


Odłączyłem ten zawór od ssania (tylko kabel wężyk został) na gorącym silniku i obroty spadły z 3000 do 2500 i już niżej nie chciały.

Jutro przełoże ten elektrozawór z drugiego NX'a i wszystko będzie wiadome.

A jeżeli nie ten zawór to co może być przyczyną? Może coś z gaźnikiem? Wymieniałem ostatnio sonde lambda ale to chyba mało ma wspólnego?

POMOCY, PONIEWAŻ SZKODA MI SILNIKA JAK CAŁY CZAS CHODZI NA 3000 TYS OBR NO I PALIWKO TEŻ SZYBCIEJ LECI Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marthen
junior admin



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: 31 Maj 2006 6:20     Temat postu:

SEBOL_MKS napisał:
POMOCY, PONIEWAŻ SZKODA MI SILNIKA JAK CAŁY CZAS CHODZI NA 3000 TYS OBR NO I PALIWKO TEŻ SZYBCIEJ LECI Sad

Sprawdź czy któraś z rurek podciśnienia z gaźnika się nie obluzowała/spadła. Kiedyś miałem podobny przypadek (tyle, że w innym aucie). Obroty wchodziły na 3,5-4kRPM i nie chciały opaść. Okazało się, że jeden z przewodów pękł na końcu i zsuwał się z króćca gaźnika. Założenie jednej obejmy rozwiązało problem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SEBOL_MKS
stary wyjadacz



Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Police

PostWysłany: 03 Cze 2006 0:01     Temat postu:

Co jeszcze steruje ssaniem w naszych setkach oprócz tego zaworu? Są jakieś czujniki temperatury które wyłączają ssanie? Wygląda na to, że ssanie się zacieło tzn jakaś część elektryczna czujnik czy coś takiego. Zawór przełożyłem z innego silnika i było to samo. Po odłączeniu podciśnienia od tego zaworu obroty spadają do 1700. Dałem auto do warsztatu i po całym dni doszli do wniosku, że ten gaźnik jest zbyt skomplikowany, a myślałem, że to porządny warsztat Wężyki podciśnienia przedmuchałem i sprawdzałem to z nimi wszystko jest ok. No nic jutro będe szukał dalej ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tarsar




Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łużna/Gorlice/NSącz

PostWysłany: 03 Cze 2006 11:40     Temat postu:

Jest jeszcze taki zawór ,który steruje powietrzem dodatkowym (wyczytałem to w "Sam naprawiam...")wkrecony bodaj w kolektor ssący. Jest takie cuś po lewej stronie (patrząc od przodu) gaźnika w kolektorze. Wchodzi tam dwa albo trzy przewody. Może to on????

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SEBOL_MKS
stary wyjadacz



Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Police

PostWysłany: 03 Cze 2006 12:39     Temat postu:

tarsar napisał:
Jest jeszcze taki zawór ,który steruje powietrzem dodatkowym (wyczytałem to w "Sam naprawiam...")wkrecony bodaj w kolektor ssący. Jest takie cuś po lewej stronie (patrząc od przodu) gaźnika w kolektorze. Wchodzi tam dwa albo trzy przewody. Może to on????


Ok sprawdze to też, dzięki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tarsar




Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łużna/Gorlice/NSącz

PostWysłany: 15 Cze 2006 11:58     Temat postu:

No i jak z tymi obrotami - doszedłeś ładu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kojot




Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: 18 Lis 2006 22:39     Temat postu:

Ja mam problem z odpaleniem na bezynie i nagazie ,jak odpali za ktoryms razem to obroty spadaja do zera i gasnie,a jak dodaje gazu to sie trzymaja i po rozgrzaniu sie normalnie trzymaja czy to moze byc wina ssania czy czegos innego?swiece wymieniłem i nic sie nie zmieniło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: 19 Lis 2006 0:50     Temat postu:

Kojot napisał:
Ja mam problem z odpaleniem na bezynie i nagazie ,jak odpali za ktoryms razem to obroty spadaja do zera i gasnie,a jak dodaje gazu to sie trzymaja i po rozgrzaniu sie normalnie trzymaja czy to moze byc wina ssania czy czegos innego?swiece wymieniłem i nic sie nie zmieniło.


Stary wyjawie Ci sekret o ktorym moze nie wiesz. Przed odpaleniam auta nacisnij sobie pedal gazu zeby zalalo sie paliwko i odpali od pierwszego kopa. Za ta rade mozesz przeslac 5 zl na konto ktore podam na PW Wink Pozdrawiam
Powrót do góry
SEBOL_MKS
stary wyjadacz



Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Police

PostWysłany: 19 Lis 2006 15:38     Temat postu:

tarsar napisał:
No i jak z tymi obrotami - doszedłeś ładu?


Wymieniłem przewody podciśnienia i wszystkie czujniki z innego silnika przełożyłem jakie tylko się dało i teraz jest wszystko tak jak powinno być, tylko nadal nie wiem który z nich odpowiadał za taki stan rzeczy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cyber103
Gość






PostWysłany: 27 Sty 2007 13:32     Temat postu:

Najprawdopodobniej kolego szanowny wężyk podciśnienia był dziurawy albo poprostu gdzies sie odlaczył. Pozdro
Powrót do góry
rz




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 27 Lut 2007 19:04     Temat postu:

a ja mam taki maly problem z obrotami rano. mianowicie pod odpaleniu (za 1 razem pali odrazu, natomiast jak go zgasze to juz po raz kolejny ciezko jest go odpalic, trzeba troszke pokrecic i pomoc sobie gazem). jak go juz odpale (w zimne dni) to obroty rosna do 1500 (wiec wychodzilo by na to ze ssanie dziala) pochodzi tak chwilke a 1500 i spada ponizej 700. silnik nie gasnie ale czuc ze obroty sa za niskie (silnik jest nadal zimny bo wskazowka jest na poczatku jasnego pola). gdy silnij sie rozgrzeje wchodzi na swoje normalne obroty i wszystko wtedy juz gra.
mi wyglada to a to, ze ssanie tak jakby dzialalo za krotko.

czy tak ma byc? czy to tylko ja jestem tak przewrazliwiony

pzdr
rz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin