Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Regulacja instalacji gazowej I generacji w 100 NX

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / LPG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dyrkaczov




Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 02 Paź 2014 13:42     Temat postu: Regulacja instalacji gazowej I generacji w 100 NX

Witam,

z tego co się orientuję to należy

1. odkręcić na maksa zawór na weżu
2. wkręcić auto na 3 tys. obrotów
3. skręcać zawór, aż obroty zaczną spadać (moje pyt. od razu jak zaczną spadać to przestać? do ilu powinny spaść?)
4. Odkręcić 1 obrót
5. Wyregulować obroty na biegu jałowym - tutaj też mam pytanie: jak odpalam swojego nissana, to mam niskie obroty - ok 500/min, dopiero jak się silnik trochę nagrzeje, to trzyma mi 1k/min. Jak bardziej odkręce - np na zimnym dam 800/min to wtedy na rozgrznym silniku mam 1200/min. Wybrałem pierwsze rozwiązanie. Też tak macie z obrotami na neutralu? Da się ustawić, żeby i na zimnym i na ciepłym silniku trzymał równe obroty?

Spalanie w trasie ok 10l, w mieście 12l - mógłby troszkę mniej palić. Podczas jazdy pod górę na 5 biegu (ok 80km/h) na gazie tracę na prędkości. Na benzynie jest spoko, a nawet przyśpiesza (długie wzniesienie). Być może da się to wyregulować troszkę lepiej niż jest teraz

Pozdrawiam i dziękuję za wskazówki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2009
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakuf i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 02 Paź 2014 13:50     Temat postu:

LPG pierwszej generacji, czyli regulowane "na śrubę" można generalnie ustawiać "na słuch". Czasem daje to lepsze efekty, niż ustawianie pod analizatorem spalin (chyba że komuś bardziej zależy na środowisku). Ja ustawiałem na jałowym. Kręcisz w jedną aż zdycha, kręcisz w drugą aż zdycha - i szukasz złotego środka. Na dobrą sprawę żadna to filozofia.
Generalnie najlepiej całość zacząć od zadbania o sprawny układ elektryczny - stosunkowo często wymieniać świece (ja polecam standardowe NGK), kopułka, palec rozdzielacza, zmierzyć oporność kabli czy jeszcze mieszczą się w normie. LPG jest dość wrażliwe na 'jakość' iskry, benzyna wszystko przyjmie.
Jak szukasz utraconej mocy to można też pobawić się w przestawienie aparatu zapłonowego o kilka stopni, zaślepienie EGR. Ja u siebie kombinowałem, ale mikser po prostu miał tak małą przepustowość (mała średnica otworu), że z 90KM zrobiło mi się z 70, i nie szło tego przeskoczyć i już.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dyrkaczov




Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 02 Paź 2014 14:03     Temat postu:

A jak masz z obrotami na biegu jałowym?

Też na zimnym silniku masz mniejsze niż na ciepłym? Ja odpalam i jeżdzę cały czas na gazie. Czase, tylko przepalę go na benzynie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kasper13




Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 100
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 02 Paź 2014 17:05     Temat postu:

Generalnie wkręcasz silnik na około 3 tys obr i powoli zakręcasz śrubę na wężu. Jak tylko poczujesz że obroty spadają to odkręcasz ją spowrotem o 1/3 lub pół obrotu. Potem w parowniku baypasem ustawiasz naprężenie membramy czyli ustawiasz wolne obroty. Tak jak to opisał kolega wyżej - delikatnie w prawo w lewo i musisz wyczuć po środku kiedy obroty są najrówniejsze
Regulację przeprowadź na rozgrzanym silniku. Obroty ustaw na około 900 bo na zimnym silniku będą troszkę niższe i może Ci z rana gasnąć na wolnych.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dyrkaczov




Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 02 Paź 2014 19:34     Temat postu:

dzięki za odpowiedź - właśnie o to mi chodziło, czy na zimnym silniku obroty mogą być niższe. W takim razie z moim niskim wszystko w porządeczku dzięki!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2009
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakuf i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 10 Paź 2014 19:59     Temat postu:

Na zimnym silniku obroty powinny być nawet wyższe, bo wtedy powinno załączyć się ssanie. Przy normalnej temperaturze silnika winno nie przekraczać bodajże 850 obrotów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kasper13




Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 100
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 10 Paź 2014 20:11     Temat postu:

U mnie na gaźniku na gazie ssanie nie działa. Na benzynie działa normalnie.
W pikapie mam tak samo. Na gazie nie ma ssania, a na benzynie jest normalnie.
Czy tak ma być w 1 generacji ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dyrkaczov




Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 13 Paź 2014 13:54     Temat postu:

U mnie jest tak jak u Ciebie Kasper13. Na gazie nie ma ssania, dlatego oborty są niższe na zimnym silniku i dopiero jak silnik się nagrzeje obreoty na luzie osiągają poziom 1k

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2009
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakuf i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 13 Paź 2014 20:02     Temat postu:

Ja miałem 2 generacji (z silnikiem krokowym), to u mnie było ssanie. Może dlatego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MisFazi




Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 01 Lip 2015 7:40     Temat postu:

A ja znowu mam problem z przełączaniem z gazu na benzynę , coś nie tak jest z tym zaworem , jak odpalę na benzynie obroty są działa przełączę na gaz działa a jak znów chce przełączyć na benzynę to pada i za chiny nie chce odpalić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2038
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 01 Lip 2015 18:48     Temat postu:

słaba pompa paliwa. troche pokręcisz rozrusznikiem i odpali. przełączaj auto z LPG na PB podczas jazdy gdy jesteś rozpędzony. to prawdopodobnie załatwi sprawę
Domyślam sie, że masz silnik na Gaźniku, gdzie pompa paliwa jest napędzana mechaniczine a nie elektrycznie..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / LPG Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin