Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Madmahina(100nx) 1.6 16v
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Nasze samochody
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Xander




Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Eudezet
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 18 Lis 2012 17:50     Temat postu: Madmahina(100nx) 1.6 16v

Witam od stycznia tamtego roku jestem posiadaczem Nissana 100nx 1.6 16v rocznik 91 którego zakupiłem od mechanika,autko to posiada:
Dach targa
Elektryczne szyby
Elektryczne podgrzewane lusterka
Elektryczna regulacja świateł
Alufelgi
Podświetlenie nóg
Wspomaganie
ABS
Centralny zamek
autoalarm

W tym roku zakupione zostały springi Weitec które obniżyły auto o 40mm
Autko jeździło jakiś czas po łódzkich drogach lecz zaczęło się sypać i to dosyć poważnie( widać jak mechanik dbał o ten egzemplarz),więc od 5 tyg stoi w garażu i ma robiony kompleksowy remont:)

Więc zacznijmy remont:)

(mile widziane komentarze,przyjmę wszystkie hehe:) )

Na początek rozebraliśmy auto prawie do golasa i po zerwaniu mat APP okazało się ze podłoga to papier



A to co nas zastało pod wykładziną:









Kielichy (nowe już zakupione) :




Pokrywa po wyczyszczeniu:



Zaspawanie części podłogi po prawej stronie
Wyjęcie baku
Wyjęcie filtra powietrza
Zerwanie plastrów z lewej podłogi
Wyszlifowanie lewej strony podłogi
Demontaż osłony kolektora

Łatanie podłogi:




Progi które nas po prostu przeraziły(będą wymieniane po zimie)







Dziura na wydechu przez którą auto"wyło"



Bak już na glebie



Osłona kolektora



Filtr powietrza jak widać juz do niczego się nie nadaję
wiec zakupiłem nowy,trochę różnica




bardzo nie miła niespodzianka po zdjęciu tylnego lewego koła




W kolor poleciała osłona kolektora


zabraliśmy się wycinkę kielicha :






Tak wygląda kielich po wycięciu od wew strony:




A to co ukazało nam się po wycięciu kielicha:






przymiarka kielicha,najpierw wypiaskować nadkole a potem pójdzie blacha :




Wyjąłem też podpórkę do maski,została oszlifowana z rdzy i leci w kolor :





Zakupione dzisiaj tez zostały :
WD40
Wiertła
Farba antykorozyjna
Nitownica
Nity
bitex
nakładki na wiertarkę do szlifowania
Akra
rurki termokurczliwe
masa uszczelniająca spawy
lakiery



Maty APP na podłogę oraz filc wygłuszający i przewody hamulcowe:







zabezpieczenie podkładem miejsc w podłodze które zostały zaspawane
wyczyszczone z rdzy elementów do których będzie spawany kielich
wycięta została tez dziura w nadkolu
Wyjęty został zacisk,trzeba go jeszcze wyszlifować i dać w kolor
Oczyszczaliśmy miejsce przy wlewie paliwa na tyle ile się dało i zabezpieczyliśmy podkładem
wyjęta została rura od wlewu paliwa po czym została oszlifowania i pryśnięta antykorozem










Wspawany został lewy kielich
Zaspawana podłoga
Wylakierowany przedni szary pas
Wylakierowany na nowo Dach
I na koniec jak zwykle bardzo miła niespodzianka,okazało się ze nie da rady wspawać prawego kielicha ponieważ nie ma do czego go dospawać będziemy robić inaczej oraz podłużnica nie jest w najlepszym stanie i trzeba będzie ją ratować jak się da.














Zaciski zostały wyszlifowane i puszczone w kolor(pierwsza warstwa)





Wylakierowany tylny zderzak
Boczne szare pasy stały się czarnymi
Została zaspawana podłoga i pryśnięta antykorozyjnym szwaksem oraz uszczelnione zostały spawy












Wpadły też końcówki drążków na przód,łączniki stabilizatorów tył oraz kpl. klocków hamulcowych tez na tył





Zabezpieczenie podłogi bitexem
założenie przewodów hamulcowych
zaspawanie wielkiej jopy z lewej strony i zabezpieczenie jej
założony został "badyl"od maski
założona pokrywa zaworów







Wyjęcie drugiego amortyzatora
wycięcie skorodowanych miejsc w podłużnicy i zaspawanie ich
odcięcie starych łączników stabilizatora
wylakierowanie pasów tylnej klapy
wylakierowanie klocków hamulcowych
















dalszy ciąg prac i zrobiliśmy min:
zabezpieczenie podłużnicy
założone zostały maty wygłuszające APP
wycięcie skorodowanych miejsc w prawym kielichu
przymiarka części pukla w wycięte miejsce














Zostały wycięte pozostałe stare łaty w prawym kielichu
zrobiliśmy "rzeźbę" pukla,miała być wstawka z innego kielicha(wyżej wrzuciłem fotkę tej wstawki) ale okazało się ze jest ona za bardzo skorodowana i nie było by sensu jej wklejać, a sam kielich jest ogólnie w dobrej kondycji więc nie będziemy go wycinać.
zabezpieczyliśmy też kielich oraz podłużnice
nałożyliśmy masę uszczelniającą na spawy
zostały założone klocki hamulcowe na tył oraz zaciski
zaczęliśmy nitować dziurę w prawym nadkolu
wyszlifowany i zabezpieczony został tez rant w lewym tylnym nadkolu






















Kolejny dzień zmagań
od 8 rano zabraliśmy się do roboty i tak:
Wycięta rdza z prawego tyłu
zaspawana dziura w prawym tyle
położyliśmy masę uszczelniająca na tył
Bitexem została zabezpieczona podłużnica oraz prawy tył
wycięta została dziura w lewym tyle i wspawana nowa zdrowa blacha
położony został filc na maty APP
Położona została wykładzina
Polakierowany wstępnie został tez prawy kielich



















A wczoraj złożyliśmy prawie cały środek oraz zawitała wylakierowana osłona kolektora




Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Xander dnia 19 Lis 2012 19:56 , w całości zmieniany 27 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wino




Dołączył: 17 Gru 2011
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 18 Lis 2012 19:12     Temat postu:

Niesamowita dokumentacja zdjęciowa naprawy ale zdjęcia musisz koniecznie zmniejszyć bo temat otwiera się 15 minut Very Happy Powodzenia z dalszymi pracami Very Happy Wszystko robisz sam??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
delus8307
stary wyjadacz



Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 787
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Swarzędz City
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 18 Lis 2012 20:05     Temat postu:

Ładnie go zjadło przez lata

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Xander




Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Eudezet
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 18 Lis 2012 21:47     Temat postu:

robimy w dwóch ja i brat:),mamy mini warsztat i działamy,właśnie próbuje je zmniejszyć ale ciągle są duże;/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lewy
stary wyjadacz



Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2551
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: gdynia
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 18 Lis 2012 23:26     Temat postu:

fajnie wszystko opisane.zaciski mogliście już ładniej prysnąć chłopaki.aha i używać rękawiczek w czasie pracy bhp panowie bhp podstawa:)
kupa roboty widać ale satysfakcja gwarantowana widzę :)jak już buda zrobiona do wkładać sr20
ps osłona kolektora może się popalać


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Excallibur




Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świdnik
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 18 Lis 2012 23:46     Temat postu:

Piekna odnowa, masa pracy podziwiam

Pamietam jak moja setka przechodzila cos takiego miesiac spawania lakierowanie itp


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gesio




Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 19 Lis 2012 1:20     Temat postu:

jestem pod ogromnym wrazeniem, bardzo dobra robota panowie !
oby tak dalej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Xander




Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Eudezet
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 19 Lis 2012 1:31     Temat postu:



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Xander dnia 19 Lis 2012 8:31 , w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Xander




Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Eudezet
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 19 Lis 2012 8:29     Temat postu:

Dzięki miło słyszeć ze doceniacie nasz wysiłek:),foty już pomniejszyłem więc wszystko jest ok,A dzisiaj od 15 bierzemy się dalej do roboty:)
Lewy,zaciski będą jeszcze raz pryskane także wyjdzie dobrze:) a osłona kolektora nie została pryśnięta zwykłym lakierem tylko do wysokich temperatur;)także z czasem zobaczę czy rzeczywiście się opali:)

A na wiosnę mamy przewidziane min:
Wymianę zewnętrznych obydwóch progów
Wymianę przednich amorów
Założenie rozpórek na przód i tył
Wylakierowanie całej budy,ponieważ są wżery i rysy na które już nie mogę patrzeć


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Xander dnia 19 Lis 2012 8:44 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moryc7
moderator



Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 821
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zakopane
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 19 Lis 2012 12:27     Temat postu:

no no no, piękna fotorelacja, autko będzie cieszyć jak je skończysz bo satysfakcja z robienia czegoś samemu jest niezastąpiona

ps. wysłałem Ci pw Xander


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Xander




Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Eudezet
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 19 Lis 2012 13:48     Temat postu:

Druga część prac nad setką jest przewidziana na wiosnę

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Scythe




Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sokółka
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 19 Lis 2012 22:55     Temat postu:

konkretna dokumentacja. Gratuluje wytrwałości.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foo




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 512
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: SR20DE

PostWysłany: 20 Lis 2012 7:34     Temat postu:

Siema siema, jeden z ulubionych tematów na nz, z czasem autko się odwdzięczy. Lać i upalać!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rz1




Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: SR20DE

PostWysłany: 20 Lis 2012 10:22     Temat postu:

Zazdraszczam podejścia do tematu i cierpliwości
Kolejne auto uratowane i jak mowi foo, odwdzięczy się.

pzdr
rz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
0l0




Dołączył: 12 Paź 2005
Posty: 205
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SG\Gliwice
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 20 Lis 2012 10:58     Temat postu:

Witam
gratuluję pracy i szacun za trud i wysiłek.
Ja podobobny prac zakres blacharskich przerabiałem w 2005r. Zrobiłem wtedy kompletną wycinkę rdzy i do tego kompleksowa konserwacja.
Nie wiem czy Cie bo zmartwi czy może pocieszy ale w te wakacje musiałem robić wszystko niemal od początku. Progów praktycznie nie było, jak i podłogi po lewej stronie. Do tego lewy przedni słupek w rejonie błotnika i miejsca z lewej i prawej gdzie trzymają się zawiasy z drzwi (były tam dziury na wylot). Zużyłem cały arkusz blachy na te reperowania. O dziwo od ostatniej roboty tylne kielichy były niemal nietknięte - jedynie na spawach trocnę rudej więc potraktowałem ją hammerayt'em.
Zdjęć też mam od groma ale każdy kto temat przerabiał miał podobny widok przed oczami.

Pozdr i ciesz się autem przez kolejne lata
0l0


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Nasze samochody Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin