Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Madmahina(100nx) 1.6 16v
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Nasze samochody
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Xander




Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Eudezet
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 18 Lis 2012 17:50     Temat postu: Madmahina(100nx) 1.6 16v

Witam od stycznia tamtego roku jestem posiadaczem Nissana 100nx 1.6 16v rocznik 91 którego zakupiłem od mechanika,autko to posiada:
Dach targa
Elektryczne szyby
Elektryczne podgrzewane lusterka
Elektryczna regulacja świateł
Alufelgi
Podświetlenie nóg
Wspomaganie
ABS
Centralny zamek
autoalarm

W tym roku zakupione zostały springi Weitec które obniżyły auto o 40mm
Autko jeździło jakiś czas po łódzkich drogach lecz zaczęło się sypać i to dosyć poważnie( widać jak mechanik dbał o ten egzemplarz),więc od 5 tyg stoi w garażu i ma robiony kompleksowy remont:)

Więc zacznijmy remont:)

(mile widziane komentarze,przyjmę wszystkie hehe:) )

Na początek rozebraliśmy auto prawie do golasa i po zerwaniu mat APP okazało się ze podłoga to papier

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
A to co nas zastało pod wykładziną:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Kielichy (nowe już zakupione) :

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Pokrywa po wyczyszczeniu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Zaspawanie części podłogi po prawej stronie
Wyjęcie baku
Wyjęcie filtra powietrza
Zerwanie plastrów z lewej podłogi
Wyszlifowanie lewej strony podłogi
Demontaż osłony kolektora

Łatanie podłogi:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Progi które nas po prostu przeraziły(będą wymieniane po zimie)

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Dziura na wydechu przez którą auto"wyło"

[link widoczny dla zalogowanych]

Bak już na glebie

[link widoczny dla zalogowanych]

Osłona kolektora

[link widoczny dla zalogowanych]

Filtr powietrza jak widać juz do niczego się nie nadaję
wiec zakupiłem nowy,trochę różnica

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

bardzo nie miła niespodzianka po zdjęciu tylnego lewego koła

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

W kolor poleciała osłona kolektora

[link widoczny dla zalogowanych]
zabraliśmy się wycinkę kielicha :

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Tak wygląda kielich po wycięciu od wew strony:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

A to co ukazało nam się po wycięciu kielicha:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


przymiarka kielicha,najpierw wypiaskować nadkole a potem pójdzie blacha :

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Wyjąłem też podpórkę do maski,została oszlifowana z rdzy i leci w kolor :

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Zakupione dzisiaj tez zostały :
WD40
Wiertła
Farba antykorozyjna
Nitownica
Nity
bitex
nakładki na wiertarkę do szlifowania
Akra
rurki termokurczliwe
masa uszczelniająca spawy
lakiery
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Maty APP na podłogę oraz filc wygłuszający i przewody hamulcowe:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

zabezpieczenie podkładem miejsc w podłodze które zostały zaspawane
wyczyszczone z rdzy elementów do których będzie spawany kielich
wycięta została tez dziura w nadkolu
Wyjęty został zacisk,trzeba go jeszcze wyszlifować i dać w kolor
Oczyszczaliśmy miejsce przy wlewie paliwa na tyle ile się dało i zabezpieczyliśmy podkładem
wyjęta została rura od wlewu paliwa po czym została oszlifowania i pryśnięta antykorozem

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Wspawany został lewy kielich
Zaspawana podłoga
Wylakierowany przedni szary pas
Wylakierowany na nowo Dach
I na koniec jak zwykle bardzo miła niespodzianka,okazało się ze nie da rady wspawać prawego kielicha ponieważ nie ma do czego go dospawać będziemy robić inaczej oraz podłużnica nie jest w najlepszym stanie i trzeba będzie ją ratować jak się da.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Zaciski zostały wyszlifowane i puszczone w kolor(pierwsza warstwa)

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Wylakierowany tylny zderzak
Boczne szare pasy stały się czarnymi
Została zaspawana podłoga i pryśnięta antykorozyjnym szwaksem oraz uszczelnione zostały spawy

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Wpadły też końcówki drążków na przód,łączniki stabilizatorów tył oraz kpl. klocków hamulcowych tez na tył

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Zabezpieczenie podłogi bitexem
założenie przewodów hamulcowych
zaspawanie wielkiej jopy z lewej strony i zabezpieczenie jej
założony został "badyl"od maski
założona pokrywa zaworów

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Wyjęcie drugiego amortyzatora
wycięcie skorodowanych miejsc w podłużnicy i zaspawanie ich
odcięcie starych łączników stabilizatora
wylakierowanie pasów tylnej klapy
wylakierowanie klocków hamulcowych

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

dalszy ciąg prac i zrobiliśmy min:
zabezpieczenie podłużnicy
założone zostały maty wygłuszające APP
wycięcie skorodowanych miejsc w prawym kielichu
przymiarka części pukla w wycięte miejsce

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Zostały wycięte pozostałe stare łaty w prawym kielichu
zrobiliśmy "rzeźbę" pukla,miała być wstawka z innego kielicha(wyżej wrzuciłem fotkę tej wstawki) ale okazało się ze jest ona za bardzo skorodowana i nie było by sensu jej wklejać, a sam kielich jest ogólnie w dobrej kondycji więc nie będziemy go wycinać.
zabezpieczyliśmy też kielich oraz podłużnice
nałożyliśmy masę uszczelniającą na spawy
zostały założone klocki hamulcowe na tył oraz zaciski
zaczęliśmy nitować dziurę w prawym nadkolu
wyszlifowany i zabezpieczony został tez rant w lewym tylnym nadkolu

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Kolejny dzień zmagań
od 8 rano zabraliśmy się do roboty i tak:
Wycięta rdza z prawego tyłu
zaspawana dziura w prawym tyle
położyliśmy masę uszczelniająca na tył
Bitexem została zabezpieczona podłużnica oraz prawy tył
wycięta została dziura w lewym tyle i wspawana nowa zdrowa blacha
położony został filc na maty APP
Położona została wykładzina
Polakierowany wstępnie został tez prawy kielich

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

A wczoraj złożyliśmy prawie cały środek oraz zawitała wylakierowana osłona kolektora

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Xander dnia 19 Lis 2012 19:56 , w całości zmieniany 27 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wino




Dołączył: 17 Gru 2011
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 18 Lis 2012 19:12     Temat postu:

Niesamowita dokumentacja zdjęciowa naprawy ale zdjęcia musisz koniecznie zmniejszyć bo temat otwiera się 15 minut Very Happy Powodzenia z dalszymi pracami Very Happy Wszystko robisz sam??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
delus8307
stary wyjadacz



Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 794
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Swarzędz City
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 18 Lis 2012 20:05     Temat postu:

Ładnie go zjadło przez lata

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Xander




Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Eudezet
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 18 Lis 2012 21:47     Temat postu:

robimy w dwóch ja i brat:),mamy mini warsztat i działamy,właśnie próbuje je zmniejszyć ale ciągle są duże;/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lewy
stary wyjadacz



Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2565
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: gdynia
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 18 Lis 2012 23:26     Temat postu:

fajnie wszystko opisane.zaciski mogliście już ładniej prysnąć chłopaki.aha i używać rękawiczek w czasie pracy bhp panowie bhp podstawa:)
kupa roboty widać ale satysfakcja gwarantowana widzę :)jak już buda zrobiona do wkładać sr20
ps osłona kolektora może się popalać


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Excallibur




Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świdnik
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 18 Lis 2012 23:46     Temat postu:

Piekna odnowa, masa pracy podziwiam

Pamietam jak moja setka przechodzila cos takiego miesiac spawania lakierowanie itp


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gesio




Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 19 Lis 2012 1:20     Temat postu:

jestem pod ogromnym wrazeniem, bardzo dobra robota panowie !
oby tak dalej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Xander




Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Eudezet
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 19 Lis 2012 1:31     Temat postu:



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Xander dnia 19 Lis 2012 8:31 , w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Xander




Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Eudezet
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 19 Lis 2012 8:29     Temat postu:

Dzięki miło słyszeć ze doceniacie nasz wysiłek:),foty już pomniejszyłem więc wszystko jest ok,A dzisiaj od 15 bierzemy się dalej do roboty:)
Lewy,zaciski będą jeszcze raz pryskane także wyjdzie dobrze:) a osłona kolektora nie została pryśnięta zwykłym lakierem tylko do wysokich temperatur;)także z czasem zobaczę czy rzeczywiście się opali:)

A na wiosnę mamy przewidziane min:
Wymianę zewnętrznych obydwóch progów
Wymianę przednich amorów
Założenie rozpórek na przód i tył
Wylakierowanie całej budy,ponieważ są wżery i rysy na które już nie mogę patrzeć


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Xander dnia 19 Lis 2012 8:44 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moryc7
moderator



Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 821
Przeczytał: 12 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zakopane
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 19 Lis 2012 12:27     Temat postu:

no no no, piękna fotorelacja, autko będzie cieszyć jak je skończysz bo satysfakcja z robienia czegoś samemu jest niezastąpiona

ps. wysłałem Ci pw Xander


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Xander




Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Eudezet
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 19 Lis 2012 13:48     Temat postu:

Druga część prac nad setką jest przewidziana na wiosnę

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Scythe




Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sokółka
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 19 Lis 2012 22:55     Temat postu:

konkretna dokumentacja. Gratuluje wytrwałości.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foo




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 512
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: SR20DE

PostWysłany: 20 Lis 2012 7:34     Temat postu:

Siema siema, jeden z ulubionych tematów na nz, z czasem autko się odwdzięczy. Lać i upalać!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rz1




Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: SR20DE

PostWysłany: 20 Lis 2012 10:22     Temat postu:

Zazdraszczam podejścia do tematu i cierpliwości
Kolejne auto uratowane i jak mowi foo, odwdzięczy się.

pzdr
rz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
0l0




Dołączył: 12 Paź 2005
Posty: 207
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SG\Gliwice
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 20 Lis 2012 10:58     Temat postu:

Witam
gratuluję pracy i szacun za trud i wysiłek.
Ja podobobny prac zakres blacharskich przerabiałem w 2005r. Zrobiłem wtedy kompletną wycinkę rdzy i do tego kompleksowa konserwacja.
Nie wiem czy Cie bo zmartwi czy może pocieszy ale w te wakacje musiałem robić wszystko niemal od początku. Progów praktycznie nie było, jak i podłogi po lewej stronie. Do tego lewy przedni słupek w rejonie błotnika i miejsca z lewej i prawej gdzie trzymają się zawiasy z drzwi (były tam dziury na wylot). Zużyłem cały arkusz blachy na te reperowania. O dziwo od ostatniej roboty tylne kielichy były niemal nietknięte - jedynie na spawach trocnę rudej więc potraktowałem ją hammerayt'em.
Zdjęć też mam od groma ale każdy kto temat przerabiał miał podobny widok przed oczami.

Pozdr i ciesz się autem przez kolejne lata
0l0


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Nasze samochody Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin