Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Thomsonicus - GA16DS
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Nasze samochody
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jarq87




Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Garbów
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 16 Maj 2009 18:59     Temat postu:

Spooko setka, rób ją jak najszybciej bo znów na spocie Cię nie będzie:/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 04 Sie 2009 20:27     Temat postu:

Dziś zajrzałem co ciekawego dzieje się z autkiem u mojego blacharza. W końcu coś się ruszyło.
Trochę czasu trwało zanim skombinowałem porządne drzwi (od nas z klubu 100nx chyba ze 4 tyg mnie zwodził że wysyła), a te które w końcu otrzymałem okazały się dość mocno odbiegać od mojego pojęcia "ideału"; no ale lepsze takie jak żadne.
Po chwili rozmowy z blacharzem doszliśmy do wniosku, że drzwi dość nieźle pasują "jak na pierwsze przyłożenie"; fragment wyciętej blachy już kiedyś wcześniej został naspawany, więc wygląda na to że setka ma już drugą kolizję w identycznie to samo miejsce. Prace ponoć posuwają się dość szybko, bo auto wdzięcznie przyjmuje wszelkie zmiany, więc mam nadzieję że w nast. tygodniu będę śmigał wymalowanym autkiem.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 21 Wrz 2009 21:57     Temat postu:

hmm, chyba czas na niewielki Update, bo auto już jakiś czas śmiga po ulicach.
Autko podczas robienia pokazało swoje prawdziwe, ukrywane oblicze, czyli rdzę wesoło konsumującą progi oraz tylne błotniki.



oczywiście nic nie może być proste, więc dziura w błotniku była od strony profilu zamkniętego co zmusiło do pocięcia paru dobrych elementów żeby się do niej dostać. Progi standardowo w tardze - wężyki odprowadzają wodę z rynienek dachowych do wnętrza progów, co w połączeniu z zatkanymi odpływami skutkuje:



Trochę to potrwało, ale auto zostało poklejone. Jako dawcę blachy posłużył opel vectra (ale miło się tnie niemca!). Wsio pospawane i pomalowane zostało. Jedynie kolor progu pozostawia do życzenia - aktualnie jest czarny mat, a powinien być taki siwy jak listwy na drzwiach.




Zaraz po odebraniu z warsztatu blacharskiego trzeba było zrobić oględziny zawieszenia (tłukło się już) i ocenić straty wyrządzone przez 17 calowe fele i gumy profil 40. Jak się okazało wcale nie było źle, powiedziałbym nawet że całkiem dobrze. Do wymiany były łączniki stabilizatora z przodu (standard, to się właśnie tłukło), zapiekł się ręczny z jednej strony i posiekły się gumy na łącznikach stabilizatora z tyłu (ze starości?).
Za poradą zamówiłem Lemfordery na przód, tył na razie zostawiłem i zrobiłem jeszcze tylko hamulce.

Ostatnio miałem też parę chwil wolnego, więc postanowiłem zajrzeć co się dzieje pod maską; przy okazji znów odłączyłem EGR i przyśpieszyłem zapłon. Przestawiłem dość mocno, ale niestety muszę przyznać że różnicy nie ma wielkiej, po prostu blokuje mnie instalacja podtlenku LPG i tyle, żadne czary mary nie pomogą.
Cóż więc więcej dodać, póki co bujam się tak jak jest. Znalazłem dokładki na progi za 100zł, ale nie zdążyłem ich zgarnąć (dziad sprzedał 10 minut wcześniej). Tak to bywa...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 22 Maj 2010 21:26     Temat postu:

Widać dawno się nie udzielałem w tym temacie
Ostatnio zauważyłem że przednie opony są jakoś trochę nierówno starte, jakby środek był mocniej przytarty. W sumie nie miałem pewności czy takich gum już nie kupiłem, ale postanowiłem podjechać na zaprzyjaźnioną stację diagnostyczną. Z kierownikiem znam się już dłuższy czas, chłopina nieźle się zdziwił że Nissanem do niego przyjechałem, bo w tym roku już u niego byłem Wink
Najpierw auto zostało podniesione i szarpane ręcznie przez speców. 10 minut i opinia taka że z przodu zero luzów, z tyłu zero luzów. Ani na łącznkiach, ani na żadnych innych gumach Następny etap to wjazd na szarpaki i ścieżka diagnostyczna. Tego drugiego trochę się obawiałem bo wiem że z tyłu z jednej strony zaczął mi po zimie cieknąć amortyzator, więc pewnie jego stan był agonalny. Na szarpakach ponownie stwierdzenie że luzów jako takich brak; potem dodatkowa uwaga pana który zasiadł za sterami że "śmiesznie się siedzi, dupą po asfalcie się ciągnie" i wjazd na ścieżkę diagnostyczną.
Wyszło że sprawność hamulców ok, z tyłu ręczny z jednej strony jakoś podupada (niestety szykuje się wymiana całego zacisku). Amortyzatory* przednie miały 55 i 51% sprawności, tył potwierdził moje obawy - 30 i 29%.
Wykorzystałem dobry humor diagnosty i wypytałem dokładnie o co chodzi w tym badaniu z procentami. Jak się okazuje takie badanie wcale nie wskazuje jakiegoś procentowego zużycia amortyzatorów, nawet nie bardzo można powiedzieć że to ma cokolwiek z nimi wspólnego. "Telepawka" sprawdza działanie całego układu zawieszenia, czyli opony+felgi+sprężyny+amory+el. gumowe i podaje ile procent opony przylega podczas podrywania auta do góry. Ponoć granicą dolną jest 20%, jednakże rozmiar kół i "delikatnie" niski profil opon mógł w znaczym stopniu wpłynąć na wynik tego badania. Opona też sporo amortyzuje bo jest gumowa (też odkrycie, nie?), a guma o wys. 4cm niewiele się rusza. Zauważyłem, że badanie techniczne kończy mi się we wrześniu, pewnie wtedy założę zimówki (175/70/14) i zrobię to badanie jeszcze raz, może będzie bardziej miarodajne.
Tak więc ogłaszam wszem i wokół że hardkorowy profil opony w połączeniu z obniżonym autem wcale nie powoduje jakichś strasznych spustoszeń w zawieszeniu czy systemie kierowniczym. Jeżdżę już na 205/40/17 drugi rok i nie mam co wymieniać... Oby tak dalej!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Miskowski




Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 22 Maj 2010 23:41     Temat postu:

Rzeczowo i po polsku - iloraz czuć przez ekran.
30% to jednak tak czy siak raczej marnie, niezależnie od profilu opony.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gem




Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Wroclove
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 23 Maj 2010 8:51     Temat postu:

amory do wymiany... kiedyś z zakrętu wylecisz..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mandhorm




Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gorzów Wlkp.
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 23 Maj 2010 10:54     Temat postu:

nie ma co ryzykowac na zakretach,a nasze sety nie naleza do najbezpieczniejszych z tego co wiem w razie wypadku

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 23 Maj 2010 14:06     Temat postu:

gem napisał:
amory do wymiany... kiedyś z zakrętu wylecisz..

Prawda. Biorę to pod uwagę jak latam po rondach. Już wcześniej miałem wrażenie że tył jest kiepski. Nawet widać po aucie, bo amory trochę się zapadły i tył opadł z 10mm w dół.
Póki co priorytezuję naprawy - najpierw gaźnik+lpg, potem naprawa progu, zacisk hamulcowy z tyłu i amory na samym końcu. Amory na końcu z racji ich kosztu, do wersji ABS podobno nie ma jakiejś taniochy (której, w sumie, nawet nie bardzo bym chciał pchać).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rz_masta




Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: 71
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 24 Maj 2010 15:00     Temat postu:

Thomsonicus napisał:

Póki co priorytezuję naprawy - najpierw gaźnik+lpg, potem naprawa progu, zacisk hamulcowy z tyłu i amory na samym końcu.


Jak wylecisz z zakretu to albo nie bedzie czego naprawiac albo nie bedzie komu naprawiac. Najgorzej jak wlecisz w kogos. Amory amory amory... prog jesc nie wola.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GHOSTRIDER
stary wyjadacz



Dołączył: 09 Lip 2009
Posty: 437
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Slask
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 27 Maj 2010 7:19     Temat postu:

Co do amorow to nie jest wielka roznica bo one z tego co pamietam roznia sie tylko tym ze z ABSEM maja mocowanie na przewod od absu a te bez nie maja go.
Ja w mojej 100 mialem birstein z tylu dale cos kolo 850zl. Byly w 80% sprawne jak pojechaly na zlom z autem....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 29 Maj 2010 19:18     Temat postu:

Dzisiaj wleciał tłumik końcowy a'la Apexi N1 i termostat. Z silencerem jest nawet cicho, jak normalny tłumik. Bez silencera trochę ryczy powyżej 3krpm, ale o to chodziło. W poniedziałek wymiana klocków hamulcowych z tyłu bo stare się spaliły. W najbliższej przyszłości wymiana kopułki, palca rozdzielacza, płynu chłodniczego, płynu hamulcowego + czyszczenie zacisków.









Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Thomsonicus dnia 31 Maj 2010 16:40 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 10 Sty 2011 22:09     Temat postu:

Update.
Dzisiaj w końcu zrobiłem badanie techniczne bo się skończyło... w sierpniu Razz Jakoś tak wyszło że mi się szczególnie z tym nie śpieszyło bo hmm... co mi zrobią - zabiorą dowód i wyślą na badanie techniczne - i tak bym w końcu zrobił*.
Wcześniej trochę ogarnąłem brykę co by jakieś w miarę normalne wyniki wyszły na tym badaniu, szczególnie hamulce tylne. Zaciski już były w stanie agonalnym; ręczny łapał z tylko jednej strony, a potem nie puszczał wcale.
Płyn hamulcowy zaleca się wymieniać co dwa/trzy lata. Nie dlatego że się zużywa tylko z powodu jego wysokiej higroskopijności - czyli płyn mocno wciąga wilgoć. Efekt tego taki że woda z czasem dociera do tłoczków i rozpoczyna je powoli trawić. U mnie płyn był wymieniony dwa lata temu, a i tak z zacisków wylał się niezły rudy syfilis. Stary DOT-3 został zastąpionym świeżym DOT-4 od Bendix (chciałem TRW o podwyższonej temp wrzenia ale nie mieli) po czym system został chyba z pięć razy odpowietrzony.
Tłoczki wypolerowane, uszczelki powymieniane; problem był dopiero z ręcznym :-/ Pozacierały się ośki na których pracuje ręczny i dopiero perswazja słowna (i duży młotek) umożliwiły rozmontowanie całego mechanizmu i jego naprawę. Faktem jest że do 100NX z silnikami 1.6 i ABSem nie istnieją zestawy regeneracyjne do hamulca ręcznego, czyli jeśli nie przypilnujesz to mogiła i jedyne wyjście to odłączyć ręczny albo wymienić zacisk a te nie występują często z działającym ręcznym.
W każdym razie koszt całej roboty z hamulcami wyniósł oszałamiające (jak na mnie) 180zł, za to można w końcu polatać bokami po krzyżówkach. :guma:
No i dziś zrobiłem badanie techniczne. Wyszło całkiem wporzo - zawieszenie luzów brak, jedyne zastrzeżenie to tylny łącznik stabilizatora będzie na wiosnę do wymiany. Standard. Bardzo pozytywnie zaskoczył mnie "test amortyzatorów" (pisałem coś niecoś o tym wcześniej). Chodziło o to że kiedy w lecie zrobiłem badanie to wyszło chyba z 30% sprawności amorów, a do wymiany kwalifikują się przy 20%. Ale to było mierzone na letnim setupie, czyli kółka 205/40R17. Dziś zrobiłem badanie na zimówkach, czyli kółkach dokładnie takich jak zaleca producent - 175/65R14. Efekt taki że wynik badania wyszedł kompletnie inny! Poniżej wrzuciłem co mi wypluła maszyna testowa. Hamulce kiepskie - no cóż, kiepsko dobrałem zestaw tarcz i klocków i przydałoby się wymienić przewody elastyczne hamulców. Inna sprawa to że w NX hamulce są po prostu kiepskie ze względu na niewielkie tarcze hamulcowe, z tyłu przy kółkach 17 cali tarcze wyglądają jak zabawkowe Very Happy



* etam mandat


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lewy
stary wyjadacz



Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: gdynia
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 11 Sty 2011 11:06     Temat postu:

fajnie samochód osobowy karetka hheehhe Camelowi w dowód wpisali samochód Sanitarny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Crizz




Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chełm
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 17 Sty 2011 0:55     Temat postu:

Hehe Widzę kolega Tomek wkońcu zrobił przegląd, to będzie można spokojnie się na jakiś spocik umówić
Pzdr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
alabama




Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin, LU
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 14 Kwi 2011 23:45     Temat postu:

hej, jak tak patrzę na Twoją setkę to aż chce się odkładać hajsik na remont swojej. a uwierz mi, trochę odłożyć muszę. ma w sobie coś to Twoje nismo, co inspiruje i podnosi na duchu, często tu zaglądam naprawdę, bardzo ładny egzemplarz -- prosto, elegancko, bez dibombów, tak jak powinno być. pogratulować dobrego gustu i wytrwałości. tak trzymać!

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez alabama dnia 14 Kwi 2011 23:52 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Nasze samochody Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin