Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Thomsonicus - GA16DS
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Nasze samochody
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Miskowski




Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 22 Maj 2010 23:41     Temat postu:

Rzeczowo i po polsku - iloraz czuć przez ekran.
30% to jednak tak czy siak raczej marnie, niezależnie od profilu opony.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gem




Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Wroclove
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 23 Maj 2010 8:51     Temat postu:

amory do wymiany... kiedyś z zakrętu wylecisz..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mandhorm




Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gorzów Wlkp.
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 23 Maj 2010 10:54     Temat postu:

nie ma co ryzykowac na zakretach,a nasze sety nie naleza do najbezpieczniejszych z tego co wiem w razie wypadku

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 23 Maj 2010 14:06     Temat postu:

gem napisał:
amory do wymiany... kiedyś z zakrętu wylecisz..

Prawda. Biorę to pod uwagę jak latam po rondach. Już wcześniej miałem wrażenie że tył jest kiepski. Nawet widać po aucie, bo amory trochę się zapadły i tył opadł z 10mm w dół.
Póki co priorytezuję naprawy - najpierw gaźnik+lpg, potem naprawa progu, zacisk hamulcowy z tyłu i amory na samym końcu. Amory na końcu z racji ich kosztu, do wersji ABS podobno nie ma jakiejś taniochy (której, w sumie, nawet nie bardzo bym chciał pchać).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rz_masta




Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: 71
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 24 Maj 2010 15:00     Temat postu:

Thomsonicus napisał:

Póki co priorytezuję naprawy - najpierw gaźnik+lpg, potem naprawa progu, zacisk hamulcowy z tyłu i amory na samym końcu.


Jak wylecisz z zakretu to albo nie bedzie czego naprawiac albo nie bedzie komu naprawiac. Najgorzej jak wlecisz w kogos. Amory amory amory... prog jesc nie wola.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GHOSTRIDER
stary wyjadacz



Dołączył: 09 Lip 2009
Posty: 437
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Slask
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 27 Maj 2010 7:19     Temat postu:

Co do amorow to nie jest wielka roznica bo one z tego co pamietam roznia sie tylko tym ze z ABSEM maja mocowanie na przewod od absu a te bez nie maja go.
Ja w mojej 100 mialem birstein z tylu dale cos kolo 850zl. Byly w 80% sprawne jak pojechaly na zlom z autem....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 29 Maj 2010 19:18     Temat postu:

Dzisiaj wleciał tłumik końcowy a'la Apexi N1 i termostat. Z silencerem jest nawet cicho, jak normalny tłumik. Bez silencera trochę ryczy powyżej 3krpm, ale o to chodziło. W poniedziałek wymiana klocków hamulcowych z tyłu bo stare się spaliły. W najbliższej przyszłości wymiana kopułki, palca rozdzielacza, płynu chłodniczego, płynu hamulcowego + czyszczenie zacisków.









Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Thomsonicus dnia 31 Maj 2010 16:40 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 10 Sty 2011 22:09     Temat postu:

Update.
Dzisiaj w końcu zrobiłem badanie techniczne bo się skończyło... w sierpniu Razz Jakoś tak wyszło że mi się szczególnie z tym nie śpieszyło bo hmm... co mi zrobią - zabiorą dowód i wyślą na badanie techniczne - i tak bym w końcu zrobił*.
Wcześniej trochę ogarnąłem brykę co by jakieś w miarę normalne wyniki wyszły na tym badaniu, szczególnie hamulce tylne. Zaciski już były w stanie agonalnym; ręczny łapał z tylko jednej strony, a potem nie puszczał wcale.
Płyn hamulcowy zaleca się wymieniać co dwa/trzy lata. Nie dlatego że się zużywa tylko z powodu jego wysokiej higroskopijności - czyli płyn mocno wciąga wilgoć. Efekt tego taki że woda z czasem dociera do tłoczków i rozpoczyna je powoli trawić. U mnie płyn był wymieniony dwa lata temu, a i tak z zacisków wylał się niezły rudy syfilis. Stary DOT-3 został zastąpionym świeżym DOT-4 od Bendix (chciałem TRW o podwyższonej temp wrzenia ale nie mieli) po czym system został chyba z pięć razy odpowietrzony.
Tłoczki wypolerowane, uszczelki powymieniane; problem był dopiero z ręcznym :-/ Pozacierały się ośki na których pracuje ręczny i dopiero perswazja słowna (i duży młotek) umożliwiły rozmontowanie całego mechanizmu i jego naprawę. Faktem jest że do 100NX z silnikami 1.6 i ABSem nie istnieją zestawy regeneracyjne do hamulca ręcznego, czyli jeśli nie przypilnujesz to mogiła i jedyne wyjście to odłączyć ręczny albo wymienić zacisk a te nie występują często z działającym ręcznym.
W każdym razie koszt całej roboty z hamulcami wyniósł oszałamiające (jak na mnie) 180zł, za to można w końcu polatać bokami po krzyżówkach. :guma:
No i dziś zrobiłem badanie techniczne. Wyszło całkiem wporzo - zawieszenie luzów brak, jedyne zastrzeżenie to tylny łącznik stabilizatora będzie na wiosnę do wymiany. Standard. Bardzo pozytywnie zaskoczył mnie "test amortyzatorów" (pisałem coś niecoś o tym wcześniej). Chodziło o to że kiedy w lecie zrobiłem badanie to wyszło chyba z 30% sprawności amorów, a do wymiany kwalifikują się przy 20%. Ale to było mierzone na letnim setupie, czyli kółka 205/40R17. Dziś zrobiłem badanie na zimówkach, czyli kółkach dokładnie takich jak zaleca producent - 175/65R14. Efekt taki że wynik badania wyszedł kompletnie inny! Poniżej wrzuciłem co mi wypluła maszyna testowa. Hamulce kiepskie - no cóż, kiepsko dobrałem zestaw tarcz i klocków i przydałoby się wymienić przewody elastyczne hamulców. Inna sprawa to że w NX hamulce są po prostu kiepskie ze względu na niewielkie tarcze hamulcowe, z tyłu przy kółkach 17 cali tarcze wyglądają jak zabawkowe Very Happy



* etam mandat


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lewy
stary wyjadacz



Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: gdynia
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 11 Sty 2011 11:06     Temat postu:

fajnie samochód osobowy karetka hheehhe Camelowi w dowód wpisali samochód Sanitarny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Crizz




Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chełm
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 17 Sty 2011 0:55     Temat postu:

Hehe Widzę kolega Tomek wkońcu zrobił przegląd, to będzie można spokojnie się na jakiś spocik umówić
Pzdr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
alabama




Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin, LU
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 14 Kwi 2011 23:45     Temat postu:

hej, jak tak patrzę na Twoją setkę to aż chce się odkładać hajsik na remont swojej. a uwierz mi, trochę odłożyć muszę. ma w sobie coś to Twoje nismo, co inspiruje i podnosi na duchu, często tu zaglądam naprawdę, bardzo ładny egzemplarz -- prosto, elegancko, bez dibombów, tak jak powinno być. pogratulować dobrego gustu i wytrwałości. tak trzymać!

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez alabama dnia 14 Kwi 2011 23:52 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nismojoe
stary wyjadacz



Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 1547
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 15 Kwi 2011 10:57     Temat postu:

W ogóle czerwone setki coś w sobie mają Wink zbieraj na sr'a jakiegoś i autko będzie wyglądać i jeździć , pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 23 Maj 2011 18:18     Temat postu:

Mały update, bo aktualnie zostałem bez auta . Kilka osób pisało jak to zaczynają w lecie padać pompy wody, i chyba trafiło też i mnie. W drodze z Chełma zauważyłem że wskazówka jest nieco wyżej niż zwykle, a po kilku minutach poleciała dość szybko w kierunku czerwonego pola. Szybkie włączenie nawiewu na najmocniejszy nawiew ciepłego powietrza zbiło nieco temperaturę, ale w czasie jazdy wskazówka latała od jej pozycji standardowej po prawie samo czerwone pole. Co jak co, ale grzanie w NXie to jest dobre, bo aż się przytopił plastik od zapachu z Tesco wiszący na grillu od nawiewu Very Happy
W domu sprawdziłem że wiatrak działa bez problemów jak się go podepnie na krótko, ale chyba padł jego termowłącznik. Póki co auto odstawiłem do warsztatu i czekam co tam wymyślą. Mam nadzieję że to nie pompa bo chyba ciężko ją rozmontować jak rozrząd na łańcuchu jest.
Poza tym przykrym incydentem to mogę pochwalić się że wszedłem w posiadanie oryginalnych pokrywek od dachu do 100NXa :jupi: Towar to mocno chodliwy i trochę trudno dostępny, a mi się trafiły za darmochę. Teraz jak się auto zostawi na parkingu na słońcu to w środku nie nagrzewa się do 95'C tylko do 80'C Twisted Evil
No i jako że zagazowane 1.6 to auto mocno spokojne to wleciała też wlepka na tylną szybę.







Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Thomsonicus dnia 23 Maj 2011 18:19 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arkady




Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 1279
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: TORUŃ
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 23 Maj 2011 18:33     Temat postu:

u mnie jak siadala pompa wody to na postojech zostawialem plamy wody i ubywalo mi plynu. raz mialem sytuacje ze wskazowka mi wskoczyla na czerwone zgasilem ostygl i bylo ok az do dnia sprzedarzy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nismojoe
stary wyjadacz



Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 1547
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 23 Maj 2011 22:47     Temat postu:

mi przekroczył raz czerwone pole jak stałem na swiatłach i dym spod maski, na szczęście była to ost krzyzówka w drodze do domu...
warto przy okazji wymiany posprawdzaś paski bo może warto je zmienić i obowiązkowo odpowietrzyć cały układ i zalać jakimś konkretnym płynem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Nasze samochody Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin