Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

120KM przy silniku 1,6?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Off-Topic
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kwi@t
Gość






PostWysłany: 03 Sty 2008 21:43     Temat postu:

johny_fellow napisał:


Z takim silnikiem nie ma najmniejszego problemu w adaptacji. Kupujesz silniki, kompa i gotowe. Chyba, że masz gaźnik to jest więcej dłubania.
Z resztą nawet chyba komp zwykły + SMT6 by wystarczyło żeby to wysterować.


nie pisałem że nie można silnika swapnąć (bo to oczywiste że można) tylko że samego systemu NVCS, no chyba że chciałby ktoś zmieniać cały blok silnika...
Powrót do góry
johny_fellow




Dołączył: 05 Cze 2006
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chojnice-GCH
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 03 Sty 2008 22:26     Temat postu:

Z tego co się orientuję to wystarczy zmienić głowicę i kompa.

Pozatym na NKP goago zrobił 120KM z GA16 i na dodatek na LPG!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwi@t
Gość






PostWysłany: 04 Sty 2008 0:10     Temat postu:

johny_fellow napisał:
Z tego co się orientuję to wystarczy zmienić głowicę i kompa.

Pozatym na NKP goago zrobił 120KM z GA16 i na dodatek na LPG!


spoko... jak mi sie wszystko uda to też będe taką mocą dysponował... ale... zawsze jest ALE zobaczymy
Powrót do góry
bk




Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: 04 Sty 2008 22:07     Temat postu:

tarsar napisał:

SR od Targi niczym się nie rózni, ma 102KM a Targa niby 90KM ale wiadomo,że to fikcja. Z technikaliów,oprócz spoilerków z GTi oraz no targi to jest to samo. Nie ma raczej żadnych różnic- tak jak Sunny 1.6 i Sunny 1.6 SR - kosmetyka i detale. A w Almerze do 99 jest ten sam motor! 1.4 czy 1.6 to własnie Ga14DE GA16DE, w Sunny 1.4 94 jest idento praktycznie.
Mieszali w tych silnikach z wałkami rozrządu stąd różne moce(poczytaj na NKP) a tak to to samo jak Primerze , Sunny oraz NX-ie i Almerze.


tarsar napisał:


Hehe,może się przyda Laughing Wink

Hermik - ja też miałem problem z brakiem el.szb - miałem to w poprzednich autach,ale niestety w F-ce(mimo,że miała Klime,Abs) ani wNX-ie tego nie mam, ale się przyzwyczaiłem Very Happy

Co do mocy 90PS - 102PS to tak jak w 1.4 75 PS i 87PS - ponoć nie ma różnicy,tylko tak pisali ,że ma 90 i 75 ze wzgledu na graniczne wartości podatków od tej mocy w Niemczech. W Polsce kupiłes Almere 1,4 87PS, a w D 1.4 75PS Laughing

Za katalogiem:

NX 1.6 Targa 90PS: moment obrotowy 136Nm/4000, moc 90 przy 6000, 0-100km/h 10,7s Vmax -185km/h śr.zużycie 6.9l


NX 1.6 SR 102PS: mom.obr. 136Nm/4000, moc 102 przy 6000, 0-100 10,4, V-max 190(!),śr.zużycie 6.9l

MASA TAKA SAMA 1067KG!!! Czyli jest pewna różnica ale minimalna,na pewno nie 12KM.
W Mazdzie 323F 1.6 88PS , a 1.8 103PS (15KM różnicy) jest przepaść do setki(10.3 i 8.9), więc ta różnica w SR jest prawie żadna.

Almera 99rok ma moc 99KM, z 1.6 więc to jest możliwa moc SR-ki.
Jakby nie patrzeć,namieszali Japońce z tymi mocami + przepisy w Niemczech i tak naprawdęnie wiadomo o co chodzi. Wałki rozrządu prawdę jedynie moga powiedzieć.
Na rynek japoński był Pulsar(Sunny) 1.5 i miał 105 PS i cześć...



No i już dalej zębów zaciskać nie moge, musze się nie zgodzić tym razem ja będe bronił kochanych SR-ek.

Między zwykłą setką a SR-ką jest 12 koni różnicy i niezgodze się z stwierdzeniem, że to fikcja i różnią się głównie kosmetykami i detalami. Zapytajcie jakiegokolwiek użytkownika SR-ki, który miał przyjemność jechać również 90 konną targą "jak było?" padnie odpowiedź "spokojnie" może papierkowe 12 koni wydawać się niewiele, ale w momencie małego zcięcia ze zwykła setunią robi swoje. Osobiście dużo jezdziłem z "Rafciem" z forum (gdy jeszcze nie miał gti a 90-tke) i możecie śmiało go zapytać czy zostawał z tyłu chodź kierowcą jest bardzo dobrym (teraz oczywiści po naszych ostatnich cięciach z jego new gti oczywiście mnie szlak trafia) Wink.

Kolejny przykład, "tarsar" wypisuje tu dane techniczne, które sorka ale nie mają większego związku z rzeczywistością. Występująca różnica mocy wiadomo że ma swoje powiązanie z V-max. Po wcześniejszej rozmowie z "Matim1411" odnośnie jego poprzedniej sety(90) dowiedziałem się że max prędkości jakie wyciskał z setuni to 185-190 km/h i dalej niestety nie szła, prędkość max mojej SR-ki na A2 odcinek Poznań-Buk przy około 6000 obr na 5tym biegu wynosiła 205km/h i powoli lecz jednak nieustannie wzrastała. (zaraz napewno pojawią się głosy"udowodnij", "pokaż papierek z hamowni", "nagraj filmik jak jedziesz"- jeśli takie będą to poprostu zapraszam do P-Ń.

Co do momentu obrotowego, jak pewnie większość was wie jest to parametr, który im wyższy pozwala szybciej osiągnąć prędkość maks. Tak więc idąc tym tropem często auta mniejszej mocy o dużo wyższym momencie obrotowym zwyciężają na krótkim dystansie. Skoro według danych katalogowych SR-ka ma taki sam moment obrotowy to dlaczego większość kierowców śmigających nią nie ma problemu "odstawić" na krótkim dystansie 90tke, a nie wydaje mi się, żeby wszyscy dobrzy kierowcy setek znajdowali się tylko w SR-kach, powód napewno siedzi w silniku.

Według mnie dane techniczne/katalogowe niech pozostaną w sferze rozmyślań, ale jak jest w życiu, na ulicy i czy jest tam tych 12 koni więcej czy ich nie ma... niech przekona się każdy sam.

Odnośnie Targi i Steel Roof nie będe się rozpisywał bo to tylko i wyłącznie kwestia gustu, tak samo jak wnętrze i inne detale, a jak wiadomo o gustach się nie dyskutuje.

Podsumowując: wszyscy śmigamy najpiękniejszymi autami na globie i mało co jest w stanie zaprzeczyć stwierdzeniu, że... 100nx FOREVER !!! Wink))


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bk dnia 04 Sty 2008 22:15 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafciu




Dołączył: 09 Wrz 2006
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 04 Sty 2008 22:47     Temat postu:

Zgadzam sie z "bk-ejem" i musze potwierdzić, że te 12 koni naprawde robi swoje, moja była setka nie dawała sobie rady:) A co do prędkości maxymalnej to też potwierdzam, bo nieraz byłem jej świadkiem. Bartus ma naprawde zadbany model i powiem, krótko... DAJE RADE Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Quattro




Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 05 Sty 2008 0:02     Temat postu:

Cytat:
c.) roznica miedzy - GA16DE(90) i - GA16DE(102) polegala tylko i wylacznie na zastosowaniu w tej drugiej jednostce tych samych walkow rozrzadu co w poprzednim silniku - GA16DS. Wersje targa po fl mialy ograniczona moc do 90KM na rynkach - niemieckim i na wyspach.


takie male przypomnienie z mojej rozpiski


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gościu




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Bemowo

PostWysłany: 05 Sty 2008 23:14     Temat postu:

Quattro napisał:
Cytat:
c.) roznica miedzy - GA16DE(90) i - GA16DE(102) polegala tylko i wylacznie na zastosowaniu w tej drugiej jednostce tych samych walkow rozrzadu co w poprzednim silniku - GA16DS. Wersje targa po fl mialy ograniczona moc do 90KM na rynkach - niemieckim i na wyspach.


takie male przypomnienie z mojej rozpiski


sprostuje ze nie wałkow a jedynie "wałka wydechowego"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Quattro




Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 06 Sty 2008 1:10     Temat postu:

A ja sie nie zgodze - w Almerze 1.6SR byla wersja ze zmienionym walkiem ssacym (wzgledem 90KM GA16DE) i osiagala moc 97KM.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ged




Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: 06 Sty 2008 21:10     Temat postu:

bk napisał:
tarsar napisał:

SR od Targi niczym się nie rózni, ma 102KM a Targa niby 90KM ale wiadomo,że to fikcja. Z technikaliów,oprócz spoilerków z GTi oraz no targi to jest to samo. Nie ma raczej żadnych różnic- tak jak Sunny 1.6 i Sunny 1.6 SR - kosmetyka i detale. A w Almerze do 99 jest ten sam motor! 1.4 czy 1.6 to własnie Ga14DE GA16DE, w Sunny 1.4 94 jest idento praktycznie.
Mieszali w tych silnikach z wałkami rozrządu stąd różne moce(poczytaj na NKP) a tak to to samo jak Primerze , Sunny oraz NX-ie i Almerze.


tarsar napisał:


Hehe,może się przyda Laughing Wink

Hermik - ja też miałem problem z brakiem el.szb - miałem to w poprzednich autach,ale niestety w F-ce(mimo,że miała Klime,Abs) ani wNX-ie tego nie mam, ale się przyzwyczaiłem Very Happy

Co do mocy 90PS - 102PS to tak jak w 1.4 75 PS i 87PS - ponoć nie ma różnicy,tylko tak pisali ,że ma 90 i 75 ze wzgledu na graniczne wartości podatków od tej mocy w Niemczech. W Polsce kupiłes Almere 1,4 87PS, a w D 1.4 75PS Laughing

Za katalogiem:

NX 1.6 Targa 90PS: moment obrotowy 136Nm/4000, moc 90 przy 6000, 0-100km/h 10,7s Vmax -185km/h śr.zużycie 6.9l


NX 1.6 SR 102PS: mom.obr. 136Nm/4000, moc 102 przy 6000, 0-100 10,4, V-max 190(!),śr.zużycie 6.9l

MASA TAKA SAMA 1067KG!!! Czyli jest pewna różnica ale minimalna,na pewno nie 12KM.
W Mazdzie 323F 1.6 88PS , a 1.8 103PS (15KM różnicy) jest przepaść do setki(10.3 i 8.9), więc ta różnica w SR jest prawie żadna.

Almera 99rok ma moc 99KM, z 1.6 więc to jest możliwa moc SR-ki.
Jakby nie patrzeć,namieszali Japońce z tymi mocami + przepisy w Niemczech i tak naprawdęnie wiadomo o co chodzi. Wałki rozrządu prawdę jedynie moga powiedzieć.
Na rynek japoński był Pulsar(Sunny) 1.5 i miał 105 PS i cześć...



No i już dalej zębów zaciskać nie moge, musze się nie zgodzić tym razem ja będe bronił kochanych SR-ek.

Między zwykłą setką a SR-ką jest 12 koni różnicy i niezgodze się z stwierdzeniem, że to fikcja i różnią się głównie kosmetykami i detalami. Zapytajcie jakiegokolwiek użytkownika SR-ki, który miał przyjemność jechać również 90 konną targą "jak było?" padnie odpowiedź "spokojnie" może papierkowe 12 koni wydawać się niewiele, ale w momencie małego zcięcia ze zwykła setunią robi swoje. Osobiście dużo jezdziłem z "Rafciem" z forum (gdy jeszcze nie miał gti a 90-tke) i możecie śmiało go zapytać czy zostawał z tyłu chodź kierowcą jest bardzo dobrym (teraz oczywiści po naszych ostatnich cięciach z jego new gti oczywiście mnie szlak trafia) Wink.

Kolejny przykład, "tarsar" wypisuje tu dane techniczne, które sorka ale nie mają większego związku z rzeczywistością. Występująca różnica mocy wiadomo że ma swoje powiązanie z V-max. Po wcześniejszej rozmowie z "Matim1411" odnośnie jego poprzedniej sety(90) dowiedziałem się że max prędkości jakie wyciskał z setuni to 185-190 km/h i dalej niestety nie szła, prędkość max mojej SR-ki na A2 odcinek Poznań-Buk przy około 6000 obr na 5tym biegu wynosiła 205km/h i powoli lecz jednak nieustannie wzrastała. (zaraz napewno pojawią się głosy"udowodnij", "pokaż papierek z hamowni", "nagraj filmik jak jedziesz"- jeśli takie będą to poprostu zapraszam do P-Ń.

Co do momentu obrotowego, jak pewnie większość was wie jest to parametr, który im wyższy pozwala szybciej osiągnąć prędkość maks. Tak więc idąc tym tropem często auta mniejszej mocy o dużo wyższym momencie obrotowym zwyciężają na krótkim dystansie. Skoro według danych katalogowych SR-ka ma taki sam moment obrotowy to dlaczego większość kierowców śmigających nią nie ma problemu "odstawić" na krótkim dystansie 90tke, a nie wydaje mi się, żeby wszyscy dobrzy kierowcy setek znajdowali się tylko w SR-kach, powód napewno siedzi w silniku.

Według mnie dane techniczne/katalogowe niech pozostaną w sferze rozmyślań, ale jak jest w życiu, na ulicy i czy jest tam tych 12 koni więcej czy ich nie ma... niech przekona się każdy sam.

Odnośnie Targi i Steel Roof nie będe się rozpisywał bo to tylko i wyłącznie kwestia gustu, tak samo jak wnętrze i inne detale, a jak wiadomo o gustach się nie dyskutuje.

Podsumowując: wszyscy śmigamy najpiękniejszymi autami na globie i mało co jest w stanie zaprzeczyć stwierdzeniu, że... 100nx FOREVER !!! Wink))


Jak to wygląda w praktyce między SR'ką i zwykłą 90-ątką nie wiem.
Podejrzewam, że bardzo, ale to bardzo dużą różnicę robi również stan techniczny pojazdu, ogumienie itp.

W sumie chciałbym sprawdzić swoją jak, to jest w rzeczywistości.
Niestety m.in. warunki drogowe ostatnio to utrudniają.
A i nie wiem, gdzie można na spokojnie i bez nerwów takowy test przeprowadzić.

Może wybiorę się do Borska, czy gdzie tam i zobaczymy. Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Quattro




Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 06 Sty 2008 22:45     Temat postu:

Ged... za pare dni jak przeloze walki to sam powiem Ci o tym jaka jest roznica Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rz




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 10 Sty 2008 12:22     Temat postu:

o i kolejny magik mocy

[link widoczny dla zalogowanych]

pzdr
rz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
integer2006




Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KIELCE

PostWysłany: 10 Sty 2008 12:29     Temat postu:

dobry tytuł aukcji - ciekawy nissan...dotąd wierze w reszte nie:-P

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SEBOL_MKS
stary wyjadacz



Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Police

PostWysłany: 11 Sty 2008 2:05     Temat postu:

Kwi@t napisał:
120KM w 1.6? po modach owszem podobno i w serii:

Istnieje wersja naszego silniczka która posiada już w serii 115KM (85KW), 146Nm (podobno w nowszych wersjach 120KM). Była ona montowana w samochodach wypuszczanych na rynek północnej amerykański,
są to silniczki GA16de z systemem NVCS (coś jak v-tec u hondy, zmienne fazy rozrządu).
System ten włącza się przy 1500rpm i wyłącza przy 6500rpm

Niestety swap tego systemu do naszego europejskiego ga16de jest chyba niewwykonalny ponieważ budowa silnika jest troche inna co widać na fotkach:


Jakby ktoś był zainteresowany to mam na sprzedaż taki silniczek z pełnym osprzętem, wiązką elektryczną, komputerem, pompką paliwa ... Cena atrakcyjna! Silniczek w bdb stanie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SEBOL_MKS dnia 11 Sty 2008 2:06 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Quattro




Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 11 Sty 2008 10:17     Temat postu:

wiela?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Quattro




Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 11 Sty 2008 14:14     Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Ten jest jeszcze lepszy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Off-Topic Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 3 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin