Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Film reklamowy Nissan 100nx z gościem z Fifth Gear
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Off-Topic
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pasiak1987




Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 239
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gałkówek niedaleko łodzi
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 25 Wrz 2008 13:32     Temat postu:

hahaha Very Happy wreszcie wiem że mam model DS Very Happy dzięki Kriczer Very Happy jutro wrzuce fote silnika żeby był dowód Very Happy Pozdro Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2009
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakuf i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 27 Wrz 2008 18:42     Temat postu:

też mam GA16DS, ale bez tego bodykita Sad szkoda bo fajnie wygląda. Od normalnego rózni się tym że w standardzie był jeszcze ABS, elektryczne szyby, pokrętło od przyciemniania zegarów. Co do halogenów i trzeciego stopu nie jestem pewien bo nie zwróciłem na to uwagi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Luki




Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oppland (N)

PostWysłany: 27 Wrz 2008 20:11     Temat postu:

Thomsonicus napisał:
Od normalnego rózni się tym że w standardzie był jeszcze ABS, elektryczne szyby, pokrętło od przyciemniania zegarów. Co do halogenów i trzeciego stopu nie jestem pewien bo nie zwróciłem na to uwagi.


Taa, jasne.. . Ja mam kit, el. szyby/ nie mam ABS, pokrętła i targi. Dorobisz do tego jakąś teorię? Bardzo jestem ciekawy.
A co do filmiku, gość mówi o elektronicznie sterowanym gaźniku a pokazuje wersję całkowicie mechaniczną (dokładnie taką mam)... przesadził z tą wazeliną.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
obserVator
stary wyjadacz



Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zawiercie <@> Śląsk
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 27 Wrz 2008 20:31     Temat postu:

Luki napisał:
A co do filmiku, gość mówi o elektronicznie sterowanym gaźniku a pokazuje wersję całkowicie mechaniczną (dokładnie taką mam)... przesadził z tą wazeliną.

A dokładniej na czym polega ta różnica ? Bardzo ciekaw jestem Twojej teorii na temat stosowania dwóch rodzajów gaźnika w wersji DS. Najlepiej jakbyś zobrazował za pomocą zdjęć tą różnicę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Luki




Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oppland (N)

PostWysłany: 28 Wrz 2008 22:48     Temat postu:

obserVator napisał:
Luki napisał:
A co do filmiku, gość mówi o elektronicznie sterowanym gaźniku a pokazuje wersję całkowicie mechaniczną (dokładnie taką mam)... przesadził z tą wazeliną.

A dokładniej na czym polega ta różnica ? Bardzo ciekaw jestem Twojej teorii na temat stosowania dwóch rodzajów gaźnika w wersji DS. Najlepiej jakbyś zobrazował za pomocą zdjęć tą różnicę.


To jeden ze starych postów:

" sirkomla napisał:
Heh, no oki... użyłem "skrótu myślowego" Razz . A co do gaźnika.... wydaje mi się (z Twojego podpisu), że powinniśmy mieć tą samą konfigurację (też mam DS z '91)...

A jednak nie mamy... według mojej wiedzy DS w 100NX początkowo (91r.) występował w w dwóch wersjach (mam na myśli tylko Europę): z gaźnikiem sterowanym ECC Control Unit i bez jednostki sterującej. Od rocznika '92 DS w wersji bez ECC jest już chyba niespotykany (albo spotykany bardzo rzadko - możliwe, że zależało to od konkretnego rynku, na którym był oferowany). Konstrukcja obu gaźników jest właściwie identyczna. Główne różnice tkwią w tym, że gaźnik silnika DS bez ECC jest pozbawiony wielu czujników (nie ma ich bo nie mają do czego wysyłać sygnałów), nie ma też oczywiście sondy lambda, EGR, AIV i innych elementów, przyspieszanie/ opóźnianie zapłonu regulowane jest mechanicznie (podciśnieniowy regulator zapłonu). Generalnie wszystko to co u Ciebie sterowane jest za pośrednictwem ECC u mnie sterowane jest mechanicznie (podciśnienie) albo nie jest sterowane (bo w ogóle tego nie ma) Wink
Z powodu tych różnic nie można zamieniać gaźnika i aparatu zapłonowego (i możliwe, że czegoś jeszcze) między obiema wersjami. Dobrze o tym wiedzieć kupując używane części. "


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Luki dnia 28 Wrz 2008 23:19 , w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
obserVator
stary wyjadacz



Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zawiercie <@> Śląsk
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 29 Wrz 2008 18:23     Temat postu:

Luki napisał:
....

No to ciekawie ciekawie. Masz może jakieś zdjęcia swojego silnika bo ciekawi mnie wygląd takiego DS'a bez sondy, EGR, AIV i regulacji zapłonu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Luki




Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oppland (N)

PostWysłany: 29 Wrz 2008 20:42     Temat postu:

obserVator napisał:
Luki napisał:
....

No to ciekawie ciekawie. Masz może jakieś zdjęcia swojego silnika bo ciekawi mnie wygląd takiego DS'a bez sondy, EGR, AIV i regulacji zapłonu.


Regulacja zapłonu jest, tylko że podciśnieniowa!
To akurat nie jest silnik z mojego NX ale wygląda właśnie tak. Zaznaczyłem zaślepione miejsce na sondę lambda (brak sondy) i podciśnieniowy regulator zapłonu. Inne charakterystyczne cechy niestety są niewidoczne (zasłonięte przez obudowę filtra powietrza lub nie zmieściły się w kadrze - jak będę miał okazję to zrobię bardziej szczegółowe zdjęcia swojego silnika)

http://rapidshare.com/files/149473181/327917003.jpg.html


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
stoo




Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 1236
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chorzów
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 29 Wrz 2008 21:40     Temat postu:

moze sie zdarzyc ze duza liczba osob nie zobaczy tej fotki z powodu wyczerpania limitu na rapidshare
wiec zapodaje z imageshack.us


sorry za OT


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2009
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakuf i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 03 Paź 2008 15:45     Temat postu:

chyba nawet w instrukcji serwisowej były podane wersje DS na rynek europejski i wschodnioeuropejski - bez kata, egr'u itd

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Luki




Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oppland (N)

PostWysłany: 03 Paź 2008 18:51     Temat postu:

Thomsonicus napisał:
chyba nawet w instrukcji serwisowej były podane wersje DS na rynek europejski i wschodnioeuropejski - bez kata, egr'u itd


Nie ma takiego podziału jak "DS na rynek europejski i wschodnioeuropejski". Nie wymyślaj nowych cudów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2009
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakuf i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 02 Lis 2008 22:55     Temat postu:

nie wymyślam tylko sprawdziłem w instrukcji serwisowej wrzuconej jakiś czas temu na właśnie to forum. poszukaj i sprawdź sam. Były jakieś różnice w np zapłonie bo niby na gorsze paliwo chyba

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 03 Lis 2008 1:26     Temat postu:

Luki napisał:
Thomsonicus napisał:
chyba nawet w instrukcji serwisowej były podane wersje DS na rynek europejski i wschodnioeuropejski - bez kata, egr'u itd


Nie ma takiego podziału jak "DS na rynek europejski i wschodnioeuropejski". Nie wymyślaj nowych cudów.


Thomsonicus napisał:
nie wymyślam tylko sprawdziłem w instrukcji serwisowej wrzuconej jakiś czas temu na właśnie to forum. poszukaj i sprawdź sam. Były jakieś różnice w np zapłonie bo niby na gorsze paliwo chyba


Europa Południowa (F)
Europa Centralna (G)
Europa Północna (S)
Europa RHD models (E)

http://picasaweb.google.com/shmaragdowy/Dane1620?authkey=cYT4QmWPo2I#5264216580253929218

http://picasaweb.google.com/shmaragdowy/Dane1620?authkey=cYT4QmWPo2I#5264216573247395602

http://picasaweb.google.com/shmaragdowy/Dane1620?authkey=cYT4QmWPo2I#5264217518451310882


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Off-Topic Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin