Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

setka a silnik diesla - co o tym myślicie ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Off-Topic
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel_316




Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 395
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 28 Gru 2007 21:20     Temat postu: setka a silnik diesla - co o tym myślicie ?

Szukałem ale nie znalazłem nic podobnego dlatego moje pytanie - pewnie troche dziwne ale nurtuje mnie.

Idąc śladem dużego spalania w setce mam pytanko : Czy myślał ktoś kiedyś by zaszczepić w setce silnik Diesla ? wiem ze w Sunny wkładali 2.0 D. Jest to wogóle możliwe i opłacalne ? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mirek1965




Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Austria

PostWysłany: 28 Gru 2007 22:19     Temat postu: Re: setka a silnik diesla - co o tym myślicie ?

pawel_316"]Szukałem ale nie znalazłem nic podobnego dlatego moje pytanie - pewnie troche dziwne ale nurtuje mnie.

Idąc śladem dużego spalania w setce mam pytanko : Czy myślał ktoś kiedyś by zaszczepić w setce silnik Diesla ? wiem ze w Sunny wkładali 2.0 D. Jest to wogóle możliwe i opłacalne ?


Pawel a widzisz siebie w Setuni niemogacej sie zebrac na skrzyzowaniu Embarassed Evil or Very Mad hehe. Ale mysle ze to jest wykonalne. Pozdro.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawel_316




Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 395
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 28 Gru 2007 22:29     Temat postu:

hehe generalnie nie biore pod uwagę mocy silnika bo wiem ze 75KM to żadna rewelacja Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwi@t
Gość






PostWysłany: 28 Gru 2007 23:36     Temat postu: Re: setka a silnik diesla - co o tym myślicie ?

pawel_316 napisał:
Szukałem ale nie znalazłem nic podobnego dlatego moje pytanie - pewnie troche dziwne ale nurtuje mnie.

Idąc śladem dużego spalania w setce mam pytanko : Czy myślał ktoś kiedyś by zaszczepić w setce silnik Diesla ? wiem ze w Sunny wkładali 2.0 D. Jest to wogóle możliwe i opłacalne ? Wink


Taaa... stoisz sobie na skrzyżowaniu latem bez daszku i słuchasz tego "pięknego" dźwięku silnika... to musi być to czego każdy właściciel setki pragnie... KLEKOTANIE 75koni w piękny słoneczny dzień

To tak jak kiedyś był wystawiony mitsubishi 3000gt na allegro z silnikiem 1.9tdi - PROFANACJA
Powrót do góry
Andrych




Dołączył: 22 Maj 2007
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jadów (okolice W-wy)

PostWysłany: 29 Gru 2007 0:10     Temat postu:

W Polsce wszystko jest możliwe... Np. Pudzian ma Hummera na gaz Laughing
Ogólnie to zgadzam się z przedmówcą... 100NX moim zdaniem ma zbyt sportowy charakter (pseudosportowy w zasadzie, ale to szczegół Very Happy). Ale to jest w sumie moje zdanie ;] Jeżeli komuś zależy na oszczędności, to czemu nie... Tylko pozostaje pytanie, po jakim czasie to się zwróci? Nie znam się, ale koszty swapa chyba do najniższych nie należą? Trzeba kupić silnik, osprzęt, zamontować go itp... Poza tym, wydaje mi się, że trudniej byłoby taką Setkę potem sprzedać. Bynajmniej ja nie byłbym raczej zainteresowany takim Nissanem Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sirkomla
stary wyjadacz



Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zieleniewo k. Kołobrzegu
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 29 Gru 2007 11:24     Temat postu:

zastanawiałem się nad tym trochę wcześniej (projekt zawieszony/zarzucony ze względu na to, że silnik póki co mam b. sprawny a po drugie brak funduszy). Zgodzę się z tym, że silnik diesla nie miałby najlepszego dźwięku. Zgodzę się także z tym, że miałby mniejszą moc możliwą do osiągnięcia. Jednak hmm maksymalny moment obrotowy (132Nm) byłby uzyskiwany przy relatywnie niskich obrotach (2800) (odpowiednio 133/4000 przy GA16DS i 136/4000 przy GA16DE). Jeszcze ciekawiej z mocą (CD20: 55KW/4800obr/min ; DS,DE: 66/6000). Tak więc według mnie przy zakładanej normalnej jeździe (nie sportowej) i używaniu autka głównie w mieście mogłoby mieć to sens... Jeździłem sunnym z CD20 i wcale tak źle nie szedł...
Myślę, że taka nyska by sobie radziła lepiej niż niektóre źle wyregulowane na gaz, którym brak mocy.
Tak więc nie skazywałbym tego projektu na zarzucenie... raczej może bym nawet był ciekaw rzeczywistych wyników...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dami@79




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: 30 Gru 2007 0:41     Temat postu:

Panowie, myślicie bardzo krótkowzrocznie Wink A kto napisał ze ma to być cherlawy bo 75 konny dieselek nissana??Jeżeli już bawić sie w swap silnika to może wlaśnie tak jakieś 1,9 tdi?? Mój kolega ma w Ibizce ten silniczek podkręcony do ok. 300 kobyłek i z tego co wiem całkiem nieźle sobie radzi na polskiej scenie SR. Ibiza ma podobna wagę do 100-ki więc myślę że emocje z jazdy byłyby gwarantowane jak i moc pod maską, a koszt przeróbek niewiele większy niż zakładanie turbo do naszych dwu litrówek. Wiem ze uznacie taki pomysł za szarlatański a mnie za heretyka ale już widzę przy starcie za świateł miny tych wszystkich cwaniaków w relatywnie lepszych wózkach jak zostają w tyle Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sirkomla
stary wyjadacz



Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zieleniewo k. Kołobrzegu
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 30 Gru 2007 12:46     Temat postu:

w założeniach był silnik CD20 ze względu na to, że teoretycznie o wiele mniej przeróbek by to wymagało...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwi@t
Gość






PostWysłany: 31 Gru 2007 2:38     Temat postu:

dami@79 napisał:
Panowie, myślicie bardzo krótkowzrocznie Wink A kto napisał ze ma to być cherlawy bo 75 konny dieselek nissana??Jeżeli już bawić sie w swap silnika to może wlaśnie tak jakieś 1,9 tdi?? Mój kolega ma w Ibizce ten silniczek podkręcony do ok. 300 kobyłek i z tego co wiem całkiem nieźle sobie radzi na polskiej scenie SR. Ibiza ma podobna wagę do 100-ki więc myślę że emocje z jazdy byłyby gwarantowane jak i moc pod maską, a koszt przeróbek niewiele większy niż zakładanie turbo do naszych dwu litrówek. Wiem ze uznacie taki pomysł za szarlatański a mnie za heretyka ale już widzę przy starcie za świateł miny tych wszystkich cwaniaków w relatywnie lepszych wózkach jak zostają w tyle Wink


Tylko pytanie brzmi:
w jakim celu swapujemy silnik???
dla obniżenia kosztów eksploatacji(tak jak to brał pod uwage założyciel tematu), czy też chcemy zbudować auto do wyścigów 400m???
Jedno z drugim raczej ma mało wspólnego bo tak podkręcony silnik nie grzeszy ani wytrzymałością ani bezawaryjnością a po drugie koszty takiego swapu będą ogromne...
W takim razie po co? Jak już ma się na wydanie większą ilość pieniędzy to nie lepiej pokusić jest się o któryś z nissanowskich silniczków z rodziny VVL?
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Off-Topic Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin