Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
wszystko na temat silnika
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Off-Topic
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elektronik19




Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opole

PostWysłany: 21 Sie 2007 22:02     Temat postu: wszystko na temat silnika

miałem wiele problemów z silnikiem i wszystko robiłem samemu tak wiec macie pytania to o ile jestem w stanie odp to bede pisac

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arkady




Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 1278
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: TORUŃ
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 22 Sie 2007 12:09     Temat postu:

na gazie oroty oki na benzynie faluja czasem zgasnie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rz




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 22 Sie 2007 12:36     Temat postu:

arkady napisał:
na gazie oroty oki na benzynie faluja czasem zgasnie


sprawdz filtr paliwa. ja mialem zapchany i do tego pekniety. objawy podobne

pzdr
rz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arkady




Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 1278
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: TORUŃ
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 22 Sie 2007 14:54     Temat postu:

a on jest taki blaszany przypiety wjakies obejmy po prawej stronie silnika zaarz za akumulatorem?mozna to samemu zrobic? na jakis inny filter?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
elektronik19




Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opole

PostWysłany: 22 Sie 2007 17:20     Temat postu:

zgadza sie. sciagnij jeszcze całą obudowe filtra powietrza i zobacz jak wyglada przepustnica. ja miałem całą zabrudzona i te małe dziurki tez .obiaw--------> nierówno pracuje i gasnie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arkady




Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 1278
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: TORUŃ
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 22 Sie 2007 18:44     Temat postu:

czym wyczyscic?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jjj




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LOOOBLYN

PostWysłany: 22 Sie 2007 19:22     Temat postu:

Witam, najlepiej preparatem do czyszczenia przepustnicy lub gaźnika (Carb Cleaner) ok 21 zl nie stosować WD40 !, w silniku 2,0 dobrze jest wyczyścic szmatką delikatnie blaszkę i okolicę przepustnicy a resztę wpsiukać do kolektora, zlożyć dolot i po ok 10 min odpalić. Nie pójdzie na pewno za 1 razem ale to tak ma być . Potem na trasę i na wysokich obrotach przegonić silnik. Efekt odczuwalny lepiej przyśpiesza i zbiera się z niskich obrotów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MadziaQDI




Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 15 Lip 2009 0:50     Temat postu:

Witam
Mam pewien problem, posiadam silniczek SR20DE i zauważyłam ze silnik troszkę dziwnie mi pracuje to znaczy co kilka sekund ma takie delikatne drgania potem pracuje normalnie i równo a następnie znów ma delikatne drgania i tak cały czas gdy jest odpalony w czasie postoju. Dla porównania mam też drugiego 100NX z tym że 1,6 na gaźniku i tam silnik pracuje cicho i równiutko w przeciwieństwie do 2.0. Znajomi twierdzą że jestem przewrażliwiona, ale jakoś mi się te drgania nie podobają. Dodam że wymieniłam już plecionkę, świece, kable, kopułkę, palec, olej silnikowy, płyn chłodniczy, filtr paliwa, filtr oleju oraz filtr powietrza. I pomimo tych wymian nic się nie zmieniło. Zastanawiam się czy może faktycznie jestem przewrażliwiona i ten silniczek tak ma czy może coś się tam niedobrego dzieje. Czy ktoś mógłby mi doradzić co zrobić i czy w ogóle coś robić?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 16 Lip 2009 21:49     Temat postu:

MadziaQDI napisał:
Witam
Mam pewien problem, posiadam silniczek SR20DE i zauważyłam ze silnik troszkę dziwnie mi pracuje to znaczy co kilka sekund ma takie delikatne drgania potem pracuje normalnie i równo a następnie znów ma delikatne drgania i tak cały czas gdy jest odpalony w czasie postoju. Dla porównania mam też drugiego 100NX z tym że 1,6 na gaźniku i tam silnik pracuje cicho i równiutko w przeciwieństwie do 2.0. Znajomi twierdzą że jestem przewrażliwiona, ale jakoś mi się te drgania nie podobają. Dodam że wymieniłam już plecionkę, świece, kable, kopułkę, palec, olej silnikowy, płyn chłodniczy, filtr paliwa, filtr oleju oraz filtr powietrza. I pomimo tych wymian nic się nie zmieniło. Zastanawiam się czy może faktycznie jestem przewrażliwiona i ten silniczek tak ma czy może coś się tam niedobrego dzieje. Czy ktoś mógłby mi doradzić co zrobić i czy w ogóle coś robić?


Do czyszczenia silniczek krokowy, ale proponuję zacząć od: filtra powietrza (może czas na wymianę), jeśli masz stożek to do czyszczenia, sprawdzenie opasek spajających cały układ dolotowy + nie zaszkodzi sprawdzenie łączeń na wężach od chłodnicy, profilaktycznie wlej w bak środek czyszczący wtryskiwacze np. od STP http://www.autokosmetyki.pl/stp_formula_do_czyszczenia_wtryskiwaczy_przywraca_moc_i_przyspieszenie_w_silnikach_benzynowych,p519.html?manufacturers_id=52&sid=bb2539bcf1df1f0a3974f341302d5f3d , no a na koniec troszkę grubsza robota, czyli to o czym była mowa na początku - przeczyszczenie silniczka krokowego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MadziaQDI




Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 12 Sie 2009 1:07     Temat postu:

Po prawie miesięcznym jeżdżeniu od mechanika do mechanika (a każdy mechanik to zasadzie inna teoria na moją usterkę) nadal w sumie nic nie wiem… Silnik nadal ma drgania podczas postoju i nie mam pojęcia dlaczego filtr powietrza wymieniony oraz ta taka plastikowa rura odchodząca od filtru powietrza została przeczyszczona, łączenia na wężach od chłodnicy podobno też są ok. , tłumik środkowy jest w dobrym stanie natomiast końcowy trzeba będzie za jakiś czas wymienić (nie ma jeszcze tragedii), STP czarne polecane przez kolegę również zostało wlane. Dodatkowo silnik sprawdzony został komputerem czy ma błędy i wszystko wyszło super (został również zresetowany), jedyne co zostało znalezione z usterek to zerwany kabelek od czujnika skrzyni biegów tak więc będę to na dniach wymieniać. Generalnie nie mam pojęcia co się dzieje i szczerze powiedziawszy nie mam już pomysłów na te drgania. Dodam tylko że mam do wymiany amortyzatory z tyłu ale to pewnie nie ma większego znaczenia w tym przypadku.
Co do silniczka krokowego to w zasadzie prawie każdy mechanik, który oglądał autko mówił ,że ten silniczek jest ok. tak wiec uwierzcie mi że sama nie wiem co mi tak drży… (obroty cały czas pracują równo)
Mam również pytanko czy jeśli autko łapało by lewe powietrze to czy wyszło by to po podłączeniu do kompa? A i jeszcze jedno zastanawiam się czy to może nie jest właśnie to lewe powietrze jak to najlepiej sprawdzić? Czy ktoś miał podobny problem lub posiada jakiś pomysł aby rozwiązać mój problem?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GHOSTRIDER
stary wyjadacz



Dołączył: 09 Lip 2009
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Slask
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 12 Sie 2009 5:22     Temat postu:

to ja mam pytanie silnik sie przegrzewal zamontowalem stary termostat z urzywki i GAZ jezdzil jakies 4 tysiace km teraz pare dni temu WYWALILO weza z chlodnicy od cisnienia. i przegrzewa sie spowrotem a parownik czasami zimny. chlodnica nowa termostat pompa przewody wszystko dobrze podpiete co to bedzie?? NAGRZEWNICA??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Borsuk




Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 12 Sie 2009 6:21     Temat postu:

To i ja mam pytanko Wink silnik(gaźnik/benzyna) jak zimny zaraz po odpaleniu ma ponad 2 tys. obrotow i strasznie falują , często gasnie (przy dohamowaniach i redukcjach najczęsciej) , a gdy złapie temperaturę wszystko wraca do normy... co to moze być ??

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Borsuk dnia 12 Sie 2009 6:51 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Olik




Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 12 Sie 2009 9:46     Temat postu:

Borsuk a jak stare masz swiece?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Borsuk




Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 12 Sie 2009 11:59     Temat postu:

no mają z miesiąc ...

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Borsuk dnia 12 Sie 2009 11:59 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 12 Sie 2009 13:43     Temat postu:

MadziaQDI napisał:
...
Co do silniczka krokowego to w zasadzie prawie każdy mechanik, który oglądał autko mówił ,że ten silniczek jest ok. tak wiec uwierzcie mi że sama nie wiem co mi tak drży… (obroty cały czas pracują równo)


"Mówił że ten silniczek jest ok", ale na jakiej podstawie?, obejrzał go od zewnątrz i to stwierdził, czy wyjął go rozkręcił i zauważył że jest czysty zatem wszystko w porządku? Bo wiesz jedno i drugie działanie, to niebo i ziemia, zatem i spora różnica w ewentualnej diagnozie
Tu nie ma co gdybać i oglądać, tu trzeba wyciągnąć, przeczyścić i poskładać i dopiero potem ma się 100% pewność, że się daną czynność zrobiło, zatem skoro problem nadal występuje to szukamy rozwiązania dalej, gdzie indziej.
Na dzień dobry proponuję, abyś udała sie do jakiegoś mechanika (chyba że umiesz zrobić to sama) w celu przeczyszczenia przepustnicy + silniczka krokowego. Dodatkowo w SR20DE w kolektorze dolotowym (zaglądając od strony pasażera) jest taka mała śrubka, która powinna być teoretycznie od regulacji wolnych obrotów (u mnie np. kręcenie nią w zasadzie niewiele zmieniło Razz). Wspomnij o tym fakcie mechanikowi, może zabawa nią u Ciebie jednak coś pomoże.

MadziaQDI napisał:

Mam również pytanko czy jeśli autko łapało by lewe powietrze to czy wyszło by to po podłączeniu do kompa? A i jeszcze jedno zastanawiam się czy to może nie jest właśnie to lewe powietrze jak to najlepiej sprawdzić? Czy ktoś miał podobny problem lub posiada jakiś pomysł aby rozwiązać mój problem?


Po podpince interfejsu diagnostycznego do lapka i złącza diagnostycznego oraz użyciu np. tego programu http://www.300zx-twinturbo.com/conzult/sxscrnshts.htm lub tego http://220.233.188.191/ScreenShots.htm masz wgląd m.in. na ACC i A/F.
Z własnego doświadczenia wiem, że niestabilne obroty to może być historia także z przepływomierzem i jego złączem lub z sondą lambda a nawet pompą paliwa - ale to wszystko w skrajnych przypadkach
Ogólnie na przykładzie własnego gti wiem, że po 2-dniowym odłączonym aku, czyli w efekcie po restarcie kompa, następnie po odpaleniu fury pojawiło się falowanie obrotów (czego nie było wcześniej). Czyli komp wrócił do fabrycznych ustawień w dozowaniu mieszanki paliwa z powietrzem i musiał się ponownie uczyć nowych ustawień (np. że tlenu jest troszkę więcej niż w serii bo akurat mam stożka Trwało to tydzień, a okupione było intensywnym kręceniem fury na trasie po czerwone pole Razz Ale suma sumarum komp się w końcu nauczył że jest inny setup na dolocie i trzeba dać więcej paliwka do tego tlenu żeby było cycuś
Wtryskiwacze zostały z tego co piszesz przeczyszczone tym STP, więc ich temat uważam za zamknięty.

Zatem nie przedłużając uważam, że cała wina niestabilnych wolnych obrotów w SR20DE leży na 90% w dolocie. Teraz tylko pytanie na którym jego odcinku, czy przy samym filtrze/stożku i przepływomierzu, czy też dalej w rejonie przepustnicy, krokowca oraz owej śrubki od wolnych obrotów. Jak trafisz na w miarę bystrego mechanika to ci powinien dość szybko temat ogarnąć. Zatem jeszcze raz, pamiętaj o wyczyszczeniu przepustnicy (jest tam także blaszka która lubi się "podwiesić" często z powodu cząsteczek jakiegoś brudu lub awarii czujnika podtrzymania przepustnicy i efekt jest taki że silnik "zachłystuje się" zbyt dużą dawką tlenu na wolnych obrotach), i oczywiście o wyczyszczeniu silniczka krokowego. Uff amen.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Off-Topic Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin