Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

[GA16DS]O co kaman z wolnymi obrotami na ciepłym silniku!!?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nekoro




Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Augustów
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 08 Sie 2011 13:53     Temat postu: [GA16DS]O co kaman z wolnymi obrotami na ciepłym silniku!!?

Witam wszystkich, dawno nic sam nie otwierałem, ale kurcze irytuje mnie ten problem, mam pewną koncepcję co do tego, dlatego chciał bym aby ownerzy DSów także wytrącili swoje spostrzeżenia i możne ta tajemnica zostanie w końcu odkryta hehe.
Na początku napiszę że wymieniłem wszystko co można i co było zalecane w postach na temat tego problemu(z wyjątkiem palca rozdzielacza).
Samochód a raczej jego gaźnik zachowuje się chaotycznie, tzn. raz jest ok, a raz nie, ciężko mi było określić zmienne jakie wpływają na nienormalną pracę. Po kilku eksperymentach, o których z resztą pisałem, było przez jakiś czas ok, ale później znów zaczęło się krzaczyć.
Oto moje obserwacje:
- gaźnik wariuje jak stoi jakiś czas w słońcu, jak jest ciemno, zimno, lub burzowo to idzie jak burza;)
- problemy nasilają się jak jest mało paliwka w baku
- są sytuacje, kiedy jadę w ze skaczącymi obrotami i wyłączę silnik, to po ponownym odpaleniu jest w miarę ok, ale mam subiektywne uczucie że samochód słabiej przyspiesza.
-raz pomogło mi czyszczenie gaźnika specjalnym płynem(ale po kilku dniach ta sama heca)
-pomogło mi dodanie całego dodatku do paliwa na 30l beny, ciekawe na jak długo. A co do tego dodatku, to było napisane że niweluje dziury powietrzne w układzie zasilania i myślę że coś w tym jest.
Wracając do sedna, to zastanawiam się czy na ten problem może mieć wpływ podciśnienie w baku, bo tak sobie myślę- jadę na stację odkręcam korek i słyszę jak wyrównuje się ciśnienie w baku z tym atmosferycznym, zalewam paliwko, zakręcam korek i jadę zastanawiając się co dzieje się z powietrzem który znajduje się teraz w baku, czy jest zasysane przez pompę, przez co trafia do układu paliwowego, gaźnika, gdzie jest wtłaczane do kolektora ssącego bez paliwa, powoduję nierówną pracę na niskich obrotach, zanim pompka wspomagająca nie zacznie tłoczyć benzyny??? Jak temu zaradzać? Sorki za trochę chaotyczną składnię, ale mam nadzieję że moje spekulacje pomogą wam we wpadnięciu na jakiś dobry pomysł lub w wyprowadzeniu mnie z błędu. Pozdrawiam nekoro.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nismojoe
stary wyjadacz



Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 1547
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 08 Sie 2011 15:00     Temat postu:

Pod machą nx'a jest upał każdy dodatkowy promień słońca pozbawia wlatujące powietrze znacznej ilości tlenu , na Twoim miejscu przerobiłbym dolot ale nie jakiś montaż stożka tylko porządny cai ze zderzaka.

a to że w baku syczy jak jest mało paliwa to normalka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nekoro




Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Augustów
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 08 Sie 2011 15:51     Temat postu:

Dolocik mam, doprowadzony ładną spirą do airboxa z pod zderzaka, po jeździe rura jest przyjemnie chłodna. Wiem że to normalne że tworzy się podciśnienie, ale z drugiej strony czy nie powinien być jakiś system, lub może jest uszkodzony jakiś zawór odpowiadający za wyrównywanie ciśnienia, a przez to normalizujący pracę pompy paliwa. Jak jest w baku podciśnienie, to pompa musi pracować ze zwiększoną wydajnością, a być może nie jest przystosowana do zwiększonej wydajności na wolnych obrotach, dlatego samochód zaczyna iść dopiero od 4 tyś rpm czyli jak uruchomimy dodatkowy mechanizm w gaźniku zwiększający dawkowanie paliwa. Ktoś ma może jakieś konkretne przemyślenia, bez oczywistych spraw?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nismojoe
stary wyjadacz



Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 1547
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 08 Sie 2011 16:05     Temat postu:

Kurcze to by była poważna sprawa, jestem zwolennikiem szukania najpierw oczywistych i łatwych do zlokalizowania przyczyn jakiegoś problemu, ale skoro wszytskie zaproponowane metody forum już wyczerpałeś to może warto ściągnąć kanapę i pogrzebać w baku może faktycznie coś tam nie trybi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sirkomla
stary wyjadacz



Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zieleniewo k. Kołobrzegu
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 08 Sie 2011 16:50     Temat postu:

Twoja teoria jest łatwa do sprawdzenia... po prostu jak zacznie się tak dziać to odkręć korek, wyrównaj powietrze, zakręć korek i zobaczysz czy coś się zmieniło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 08 Sie 2011 20:03     Temat postu:

a ja dodam od siebie iż podjedz do kogoś kto ogarnia taki wynalazek jak gaźnik nissana i niech Ci go wyczyści i wyreguluje i na 99% będziesz miał po problemie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin