Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

GA16DS odpalanie gdy jest ciepło
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
damian116




Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Suwałki
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 01 Cze 2011 23:55     Temat postu: GA16DS odpalanie gdy jest ciepło

Witam, mam problem z odpalaniem w tych temperaturach czyli około 30 stopni. Więc z rana, jeden raz gaz do podłogi, odpala elegancko - ssanie 1100, ale przy następnych odpalaniach jest problem, silnik jakby nie chciał wskoczyć na obroty, czyli rozrusznik kręci ,coś tam podskoczy na pół sekundy silnik i zaraz rozłącza elektromagnes, rozrusznik kręci na pusto, a silnik nie pracuje...i czasem trzeba tak kilka razy pomęczyć... aż wciskając lekko gaz, lub nie wskoczy na 500obr i już chodzi, a jak wcisnę lekko gaz to już normalnie na 800 chodzi...nie dzieje się to zawsze, ale dosyć często, jak już odpali to silnik chodzi idealnie, żadnych szarpnięć, dziur w obrotach, wolne obroty idealnie równe...itp

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez damian116 dnia 01 Cze 2011 23:56 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nekoro




Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Augustów
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 02 Cze 2011 17:15     Temat postu:

Odpalaj dodając lekko gazu, ja tak też mam w DS'ie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damian116




Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Suwałki
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 02 Cze 2011 21:12     Temat postu:

No właśnie staram się tak robić, ale często nie chce też tak załapać - potem go chyba zalewa i wtedy to już ciężej i smierdzi benzyna..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lewy
stary wyjadacz



Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: gdynia
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 02 Cze 2011 21:25     Temat postu:

a może ssanie się zawiesza

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damian116




Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Suwałki
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 02 Cze 2011 21:57     Temat postu:

kombinowałem kiedyś coś z tym ssaniem, ale ciągle jest tak samo, jak jest trochę chłodniej powiedzmy 15 - 20 stopni to pali odrazu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lewy
stary wyjadacz



Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: gdynia
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 03 Cze 2011 18:29     Temat postu:

a jakie spalanie jest wachy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damian116




Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Suwałki
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 03 Cze 2011 19:30     Temat postu:

ciężko mi zejść poniżęj 10 w samym mieście...ale z tego co czytałem to normalne?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damian116




Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Suwałki
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 04 Cze 2011 8:38     Temat postu:

A macie też takie coś ze zimny ma lepsze osiągi ? - nie chodzi mi o pałowanie na zimnym, tylko że przy lekkim przyciśnięciu gazu jest jakby bardziej elastyczny...niby chodzić może na ssaniu, ale one już dawno się wyłączyło bo obroty w normie, a może to przez to że pod maska jeszcze zimno i silnik nie podgrzewa patelni(obudowy) która daje cieplejsze powietrze dla silnika...?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sirkomla
stary wyjadacz



Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zieleniewo k. Kołobrzegu
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 04 Cze 2011 11:01     Temat postu:

Kolego wydaj mi się, że powinieneś wyczyścić i na nowo ustawić gaźnik. Wydaje mi się, że masz poprzestawianą ilość mieszanki. Ja po ustawieniu gaźnika miałem średnie spalanie 7,5/100, przy sporo poniżej 6 w trasie. Choć odpalałem też zazwyczaj z lekko wciśniętym gazem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damian116




Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Suwałki
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 04 Cze 2011 11:32     Temat postu:

Opatentowałem całkiem dobre odpalanie u mnie, bo wcześniej przekręcałem na kontrolki, i dopiero potem odpalałem, a jak odpalam od razu jednym szybkim ruchem to łapie zawsze...a co do gaźnika to w zimę chyba go czyściłem i delikatnie sam regulowałem, no a spalanie - robię krótkie odcinki, często odpalam gaszę, więc z tego co czytałem w temacie "ile pali wasze auto" w normie, i do tego nie jeżdżę jak dziadek ;]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
alabama




Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin, LU
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 11 Cze 2011 0:14     Temat postu:

U mnie bardzo podobnie, jak stoi na słońcu to później strasznie wariuje, muli, obroty skaczą etc. (spora część rzeczy odpowiedzialnych za obroty wymieniona, z tym, że gaźnik cały czas czeka na czyszczenie/regulację), za to w takie chłodne dni jak dzisiaj wszystko pracuje jak w zegraku. Nie mam pojęcia o co w tym biega

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damian116




Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Suwałki
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 11 Cze 2011 8:17     Temat postu:

Dokładnie, dzisiaj chłodny dzień i chodzi idealnie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PittKF




Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 511
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: brać kasę na silniki? >Poznań<
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 01 Wrz 2011 20:18     Temat postu:

się podłączę

zauważyłem pewne zależności i chciałbym zapytać czy ktoś też obserwuje objawy podobne do moich? otóż auto ciężej odpala kiedy wystepują dwa czynniki:
-temperatura powietrza w okolicach 30st.C
-mało paliwa w baku (czyli poniżej 10l)
niezależnie czy występują oba naraz czy pojedynczo (choć nałożenie się na siebie obu tych sytuacji powoduje pogorszenie objawów) to auto odpala z większym trudem i słabnie moc silnika, tzn. przy wciśnięciu gazu ruszając-silnik zamiast zwiększyć obroty (przy obciążeniu go sprzęgłem) zamula na 500rpm i po upływie ok. 1,5 sec wyrywa do przodu jak szalony. problem zanika po przejechaniu ~2km Confused różne już teorie słyszałam/doczytałem, że pompa paliwa, że odpowietrzenie baku, że temperatura powietrza źle wpływa na gaźnik, że dolot powietrza gorący... dodam że gaźnik mam wyregulowany i auto spala 6,8l w trasie i 8,5l po mieście. także pytanie brzmi czy ktoś już zaradził temu problemowi??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sirkomla
stary wyjadacz



Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zieleniewo k. Kołobrzegu
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 01 Wrz 2011 21:06     Temat postu:

Mi to wygląda na niewłaściwie wyregulowany gaźnik -pływak w komorze gaźnika za bardzo wynurzony i nie wiem czy nie sprawny któryś z solenoidów od powietrza...
Sądzę tak z powodu opisanego. Skoro po obciążeniu silnik traci moc, by po chwili uzyskać jej właściwą wartość, czy też nadmiar, to prawdopodobnie albo zbyt mała dawka paliwa znajduje się w komorze pływakowej, albo jest gdzieś problem przy którymś obwodzie sterujacym.
Samo spalanie niekoniecznie określa prawidłowo działający gaźnik.
Może spróbuj przeanalizować jeszcze po objawach procedury opisane w manualu...?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sirkomla dnia 01 Wrz 2011 21:08 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damian116




Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Suwałki
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 02 Wrz 2011 16:46     Temat postu:

Mi się wydaje że też tak mam, teraz już chlodniej także problem mniejszy, ale mając mało paliwa faktycznie ciężej pali w upały, z mocą to już ciężko powiedzieć, czasem słabszy, czasem mocniejszy, ale rzadko słabnie..chętnie bym się dowiedział który selenoid odpowiedzialny jest za podniesienie obrotów przy obciążeniu alternatora, bo jak słucham dłużej radia na postoju, albo sie bawię szybami, to już też cieżej pali, ogólnie to jest tak, że raz włączam nawiew to obroty w góre, raz w dół, tak samo ze światłami, loteria...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin