Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Czyszczenie silnika ze szkodliwych osadów
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gem




Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Wroclove
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 20 Kwi 2010 19:07     Temat postu:

molo napisał:
ja nie pisze ze lepiej jezdzic na szlamie bo napewno tak nie jest tylko pisze na przykladzie lozysk i teori z nimi zwiazanej ze ich sie nie plucze nie myje i nie smaruje ponownie bo to kij z tego szlak je trafia ale mniejsza z tym
a specyfik pozazdroscic tylko zastanawia mnie do ilu silnikow go wlales i ile na nich jezdziles
czyli wygdybalismy wspolnie Mandhorm
:wlej specyfik gema postepuj wedlug jego instrukcji
:zalej jakis dobry olej
:jak pojda uszczelki i uszczelniacze przy tym zabiegu wymien je a przy okazji bebechy ktore bedziesz mial po drodze a beda nadawac sie do wymiany lub ich koszt bedzie nie wielki w skrocie jakis remoncik silnika
:no i moja opcja sie przyda wymien olej gdzies po 6tys bo wiadomo jak sie nowe czesci docieraja to zawsze jakies opilki sie znajda
dziekuje za wyczerpujacy wyklad gem
tak na marginesie podobno sa jakies specyfiki ze nie trzeba lac nawet oleju jak bedziesz mial link i probe na swoich silnikach bede wdzieczny heh
p.s moj pseudonim sie odmienia
pozdrawiam szerokości dla wszystkich:P


na przykładzie łożysk i teorii... to tak jakbyś chciał mi przedstawić działanie odkurzacza za pomocą szczotki to chyba błędne porównanie...
brak Ci molo logiki... twierdzisz, że uszczelki sie psują od płukanki (która zawiera takie same detergenty jak olej, tylko skondensowane, żeby nie trzebabyło jeździc z nimi po kilka tysięcy) i dobrej oliwy?? a szlam je tylko uszlachetnia?? ale zalecasz płukać silnik metodą skróconych okresów wymiany, czyli wykorzystując detergenty zawarte w oleju i płukance... a jakaby zintesyfikować Twoja metodę i zlewać i zalewać najlepszą oliwę co 500 km, to co się stanie?? oliwa za świeża będzie i bez szlamu i szlag jasny silnik trafi?? no w końcu szlam dodawali juz w fabryce :]

UWAGA WSZYSCY... MOLO POSIADA INFORMACJE, ŻE OLEJ NISZCZY USZCZELKI I USZCZELNIACZE (dobry szlam można kupić na e-bayu do jpońców)

zapytałem się, czy omawiasz swoje przeżycia, czy teorie zasłyszane??
zapytałem się jaki olej zalewasz, ale już doczytałem, że HC
pytanie proste: co wdług Ciebie robi olej z syfem rozpuszczonym? odrywa kawałkami i przepycha dalej?? :]]
masz bardzo nikłą wiedzę w tym temacie, więc nie dziel sie tymi druciarskimi bzdetami.

koniec OT z mojej strony, jak masz jakieś pytania, to jest temat o oliwie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
molo




Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBLIN
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 20 Kwi 2010 19:33     Temat postu:

czytaj posty wczesniejsze ja nie wyskakiwalem z uszczelkami ale rowniez podtrzymuje to
UWAGA UWAGA GEM MA SPECYFIKI MLODOSCI DLA NASZYCH SILNIKÓW... NIEDLUGO MA BYC PREMIERA SPECYFIKU ODMLADZAJACEGO BLACHE O PRZYNAJMNIEJ 15 LAT :!:
koniec przedszkola poklikaj na forum o odkurzaczach oraz jego szczotkach Very Happy
obyśmy sie nie spotkali na trasie szerości Twisted Evil
THE END [/b]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2038
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 20 Kwi 2010 19:36     Temat postu:

ale chłopaki off topa zrobiliście.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gem




Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Wroclove
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 20 Kwi 2010 19:37     Temat postu:

molo.. widzę, że wiedza kolegów się skończyła..nie odpowiedziałeś na żadne pytanie w sposób retoryczny... więc nie szczekaj.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2038
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 20 Kwi 2010 19:43     Temat postu:

skończcie już. zaśmiecacie dział "nasze samochody" w opisie samochodu kolegi Mandhorma bezsensowną kłutnią.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
molo




Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBLIN
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 20 Kwi 2010 20:00     Temat postu:

tu sie roznimy ze kolegami nie musze sie zaslaniac jak Ty z powazaniem
widze ze niemam co isc na temat Twojej "oliwy" bo dalej tu mozna zaczerpnac jakis ciekawych porad tylko przykro mi ze jakos smoly i szlamu nie choduje w silniczku i nie musialem szukac takich detengertów wiec nie mamy tematu
THE END
p.s. nie oliwa tylko temacik jaki olej hehe


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
podj
stary wyjadacz



Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 20 Kwi 2010 22:45     Temat postu:

Thomsonicus napisał:
Widać olej "Genuine 15W-40" (taka firma? z angielskiego genuine znaczy oryginalny) raczej się nie sprawdza.


To jest ori olej do opli sprzedawany w serwisach. Więc czy jest taki kiepski ?? trudno powiedzieć.

A propo nagaru śmiem twierdzić,że gem ma rację w kwestii płukanki. W takiej sytuacji jak na zdjęciach pozostaje albo płukanie albo rozbiórka i czyszczenie całego silnika łącznie z kanałami olejowymi w wale korbowym - bo tam pewnie tego jest znacznie więcej. Przyczyną takiego stanu może być dwojaka, a nawet trojaka 1)Ktoś nie za często wymieniał olej lub lał olej naprawdę kiepskiej jakości 2) Jazda na krótkich odcinkach w mieście 3) Ktoś wymieniał olej ale nie wymieniał filtra oleju (to dopiero oszczędność) 4)Itp....

To co wygląda na zdjęciach jak szlam, po chwyceniu palcami ma konsystencje piasku z piaskownicy + spalony olej. Więc odpowiedzi nasuwają się same co należy z tym zrobić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rz_masta




Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: 71
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 21 Kwi 2010 17:03     Temat postu:

molo napisał:
rz_masta naszczescie u mnie nie plywa
dolewales smoly z gemem?? hehe Razz


My nap(i)erd(a)lamy (nikt mnie nie będzie straszył cenzurą! to nie PRL!) smolę litrami w przerwach między klepaniem w klawiatury a chodzeniem na fajkę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rz_masta dnia 21 Kwi 2010 17:06 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mandhorm




Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gorzów Wlkp.
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 21 Kwi 2010 18:36     Temat postu:

ale offtop looool

co do mojej setki narazie olej pozostawiam bez zmian, teraz oc bedzie,przeglad a przy zawieszeniu jest cos do zrobienia oraz chamulec tylny,ten brud moze sie zebral na przestrzeni lat i byl poprostu wieloletnim osadem z oleju;) bo nie wydaje mi sie zeby ktos tam wczesniej czesto grzebal,ogolnie seteczka pod wzgledem techniczmym raczej zadbana (silnik) olej zmienialem 9 tys km temu,jak zaloze gaz( jakos okres wakacji) to i olej zmienie i swiece + filterek,wtedy sie przekonam czy jakis nagar znow sie zebral gdy zajze do srodka przed wymiana,jezeli tak to pomysle o malym czyszczonku,wyplukiwaniu,whatever.

Thomsonicus jak mozesz to pokaz zdjecia z checia porownam Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2038
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 21 Kwi 2010 18:39     Temat postu:

jak tak piszecie otym plukaniu napiszcie jak to powinno dokladnie się wykonać by nie zepsuć czegos...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pogkomp
stary wyjadacz



Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 21 Kwi 2010 19:10     Temat postu:

haha teraz się uśmiałem Very Happy zaczyna się rozmowa na temat techniczny a kończy tak jak widać... logiczne chyba jest, że taki syf nie powinien być? czy tak ciężko czasami pomyśleć, że przez ten okres od nismo małego do pełnoletniego to zrobi się tak i lepiej mieć czyścioche a nie kupe spalonego oleju i cholera wie co jeszcze:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mandhorm




Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gorzów Wlkp.
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 21 Kwi 2010 20:07     Temat postu:

pogkomp napisał:
czy tak ciężko czasami pomyśleć, że przez ten okres od nismo małego do pełnoletniego to zrobi się tak i lepiej mieć czyścioche a nie kupe spalonego oleju i cholera wie co jeszcze:)


no jezeli masz setke od poczatku i ja znasz to wiesz czy czysciles kiedys albo co jej dolega,jezeli masz ja niecaly rok to jeszcze nie wiesz czy ma zdrowe serducho,wiec ja troche odczekam i nie bede sie bawil w zadne plukania do wakacji

nom w sumie bylo juz napisane powyzej jak to tam ktos robi;)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mandhorm dnia 21 Kwi 2010 20:08 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2009
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakuf i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 21 Kwi 2010 20:12     Temat postu:

Mandhorm napisał:
ale offtop looool
Thomsonicus jak mozesz to pokaz zdjecia z checia porownam Very Happy


Proszę bardzo

olej - Castrol GTX High Mileage 15W40. Mineralny, z dodatkami do "dużych przebiegów". Wymieniam co ok. 12 tyś km lub rok. Oliwy ubywa na bagnecie z max do tak ok. połowy bagnetu, wydaje mi się że to koło dwóch setek na 10 tyś km. Przebieg auta - 210 tyś km licznikowo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mandhorm




Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gorzów Wlkp.
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 21 Kwi 2010 20:18     Temat postu:

Thomsonicus napisał:
Mandhorm napisał:
ale offtop looool
Thomsonicus jak mozesz to pokaz zdjecia z checia porownam Very Happy


Proszę bardzo

olej - Castrol GTX High Mileage 15W40. Mineralny, z dodatkami do "dużych przebiegów". Wymieniam co ok. 12 tyś km lub rok. Oliwy ubywa na bagnecie z max do tak ok. połowy bagnetu, wydaje mi się że to koło dwóch setek na 10 tyś km. Przebieg auta - 210 tyś km licznikowo.


no nieporownywalnie czystsze wnetrze w stosunku do mojego,piszesz,ze ubywa,czyli pali oleju troche z tego co rozumiem tak? no to u mnie od tamtego roku nic nie ubylo bo sprawdzalem przed czyszczeniem Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rz_masta




Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: 71
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 21 Kwi 2010 20:36     Temat postu:

Mandhorm napisał:

no nieporownywalnie czystsze wnetrze w stosunku do mojego,piszesz,ze ubywa,czyli pali oleju troche z tego co rozumiem tak? no to u mnie od tamtego roku nic nie ubylo bo sprawdzalem przed czyszczeniem Wink


Silnik to nie jest obwód zamkniety. To, że ubywa troche oleju to calkowicie normalne. Nawet jak się gdzieś poci to oleju ubywa. Każde ostrzejsze butowanie na nierozgrzanym silniku to większe prawdopodobieństwo ubycia paru kropel oleum.


Valvoline MaxLife 10W40 - przebieg 237000km



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin