Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Czyszczenie silnika ze szkodliwych osadów
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mandhorm




Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gorzów Wlkp.
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 18 Kwi 2010 22:52     Temat postu:

ostatnio to wyciagnalem z pod pokrywy, ladnie to to nie wygladalo,no ale juz przeczyszczone




edit: poprawiłem linki. Thomsonicus


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mandhorm dnia 18 Kwi 2010 22:55 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2009
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakuf i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 19 Kwi 2010 7:29     Temat postu:

Ale syfek! Widać olej "Genuine 15W-40" (taka firma? z angielskiego genuine znaczy oryginalny) raczej się nie sprawdza. Ciekawe jak wyglądają inne podzespoły które mają styczność z olejem.
Gdzieś miałem fotkę jak zdjąłem pokrywę u siebie, wyglądało to zdecydowanie lepiej, praktycznie nie było takiego poprzyklejanego nagaru. Olej którego używam to Castrol GTX High Mileage 15W40. Jeśli chcesz porównać to poszukam zdjęcia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
molo




Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBLIN
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 19 Kwi 2010 15:29     Temat postu:

197tys? najechane nie chce mi sie za bardzo wierzyc albo miala cowke albo ciezki żywot
przykladowo czepie sie siedzen ja mam 196,5tys i zeby jakies byly poprzecierane to nawet sobie nie wyobrazam
pokrywe tez zciagalem jak lańcuch wymienialem to miodowy kolor byl tu pewnie chodzi o olej ja mam zalany AGIP 10/w40 special czy cos takiego
ta chmura ma niezlego pawera bo az aparat przewraca Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez molo dnia 19 Kwi 2010 15:38 , w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gem




Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Wroclove
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 19 Kwi 2010 16:14     Temat postu:

zafuduj mu jeszcze płukanke silnika, żeby resztę syfu z miejsc, do których nie miałeś dostępu spuścić

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
molo




Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBLIN
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 19 Kwi 2010 18:59     Temat postu:

gem takie plukanie silnika tez nie jest za dobrym zabiegiem dla silnika
zalecal bym czestrza wymiane oleju co 6tys przykladowo i takie cos powtorzyc z 3 razy no i nie lac jakiegos wynalazku typu towot w plynie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rz_masta




Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: 71
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 19 Kwi 2010 19:10     Temat postu:

Takiego szlamu to nawet druciakiem nie usuniesz ;]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
molo




Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBLIN
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 19 Kwi 2010 19:37     Temat postu:

heh

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gem




Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Wroclove
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 19 Kwi 2010 20:31     Temat postu:

molo napisał:
gem takie plukanie silnika tez nie jest za dobrym zabiegiem dla silnika


bo??
zalecasz to samo, tylko wykorzystując detergenty zawarte w oleju.. i jeszcze proponujesz jazdę z rozpuszczonym szlamem, przez 6 kkm...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2009
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakuf i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 19 Kwi 2010 22:45     Temat postu:

Po płukaniu może być lipa bo silnik może zacząć cieknąć jak zarzynana świnia. Szlam to szlam, jest gęsty to i wszelkie nieszczelności zakleja; na takiej zasadzie działają moto-doktory i inne wynalazki - poprzez gęstość zaklejają nieszczelności. Wypłuczesz - cieknie. Inna sprawa to że taki oderwany kawał płukanego syfu może gdzieś popłynąć i zatamować kanał olejowy, a wtedy może być niewesoło. Oczywiście mowa tu o sytuacji ekstremalnej, nie widzę przeszkód żeby nic nie ciekło nawet po zmianie na full syntetyk. Po prostu jest to zależne od stanu silnika.
Ja osobiście zalałbym jakimś porządniejszym olejem tej samej lepkości, tylko że tak jak molo sugeruje, wymieniłbym dość prędko olej po takim zabiegu. To tego porządny filtr o dużej powierzchni bibuły. Sugerując się artykułem Auto Świata "Ile jest filtra w filtrze" (http://www.auto-swiat.pl/wydania/artykul.asp?Artykul=23346&Strona=1, jednak polecam wersję papierową, ta jest okrojona z obrazków bibuł) chyba wybrałbym Boscha.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Thomsonicus dnia 19 Kwi 2010 22:48 , w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gem




Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Wroclove
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 19 Kwi 2010 23:07     Temat postu:

Thomsonicus napisał:
Po płukaniu może być lipa bo silnik może zacząć cieknąć jak zarzynana świnia. Szlam to szlam, jest gęsty to i wszelkie nieszczelności zakleja; na takiej zasadzie działają moto-doktory i inne wynalazki - poprzez gęstość zaklejają nieszczelności. Wypłuczesz - cieknie. Inna sprawa to że taki oderwany kawał płukanego syfu może gdzieś popłynąć i zatamować kanał olejowy, a wtedy może być niewesoło. Oczywiście mowa tu o sytuacji ekstremalnej, nie widzę przeszkód żeby nic nie ciekło nawet po zmianie na full syntetyk. Po prostu jest to zależne od stanu silnika.
Ja osobiście zalałbym jakimś porządniejszym olejem tej samej lepkości, tylko że tak jak molo sugeruje, wymieniłbym dość prędko olej po takim zabiegu. To tego porządny filtr o dużej powierzchni bibuły. Sugerując się artykułem Auto Świata "Ile jest filtra w filtrze" (http://www.auto-swiat.pl/wydania/artykul.asp?Artykul=23346&Strona=1, jednak polecam wersję papierową, ta jest okrojona z obrazków bibuł) chyba wybrałbym Boscha.


czyli lepiej mieć syf w silniku?? wow...polskie druciarstwo... i brak wyobraźni..
"oderwany kawał" - Ty na prawde nie masz pojęcia jak działają detergenty odpowiezialne za czyszczenie, czy to zawarte w oleju, czy skondensowane w preparacie...
a tak z ciekawości.. co to jest porządny olej??

tak dla potomnych.. do uszczelniania służą uszczelki. Lepiej wymienić parę gumek, niż silnik...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
molo




Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBLIN
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 20 Kwi 2010 8:00     Temat postu:

gem umyj sobie lozysko np piasty pojezdzij miesiac i zdaj nam relacjie czy dalej sie kreci heh Very Happy [polej je olejem zeby ten miesiac przynajmniej sie pokrecilo]
plukac to mozna sobie zbiornik paliwa Laughing
a tak z ciekawosci co bys tam do tego plukania wlal Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez molo dnia 20 Kwi 2010 8:03 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gem




Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Wroclove
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 20 Kwi 2010 10:37     Temat postu:

molo.. chciałeś być chyba dowcipny ale Ci nie wyszło...
skoro uważasz, że silnik do pracy potrzebuje szlamu, to może wsyp tam trochę gipsu.. pomijając, że to właśnie szlam powoli zatyka silnik, a nie "oderwane kawały" syfu, to porównanie Twoje świadczyłoby o tym, że uważasz, że po płukance, spuszczając całe gówno z silnika, nie zalewa się go olejem... cóż, to chyba świadczy o Twojej wiedzy... Rozumiem też, że przedstawiasz tu swoje zasłyszane opinie od kolegów/znajomych profesjonalistów... Ja robię płukankę silnika co druga wymianę.. i śmigam na dobrej klasy syntetyku... a co Ty tam wlewasz, żeby utrzymać szlam na stałym poziomie?

są dwa rodzaje płukanek:
- wlewasz i śmigasz jakiś okres (około 200km) zlewasz i zalewasz silnik nowym olejem
- wlewasz na ciepły silnik, odpalasz i na wolnych motor kręci to w sobie około 15/20 minut i zlewasz szambo i zalewasz świeżym olejem...( ten typ ja stosuje)

oczywiście, preparaty do czyszczenia silnika, wtryskiwaczy tudzież innych rzeczy w aucie, ma inny skład i właściwości, niz preparaty tzw zagęszczacze oleju np. motor doktor... - w życiu bym tego nawet nie postawił obok silnika

a teraz specjalnie dla molo odpowiadam na pytanie, nie tyle co ja bym tam wlał, ale co wlewam do swoich silników:
http://www.liqui-moly.pl/features/katalog?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=28&category_id=13


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
molo




Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBLIN
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 20 Kwi 2010 15:41     Temat postu:

ja nie pisze ze lepiej jezdzic na szlamie bo napewno tak nie jest tylko pisze na przykladzie lozysk i teori z nimi zwiazanej ze ich sie nie plucze nie myje i nie smaruje ponownie bo to kij z tego szlak je trafia ale mniejsza z tym
a specyfik pozazdroscic tylko zastanawia mnie do ilu silnikow go wlales i ile na nich jezdziles
czyli wygdybalismy wspolnie Mandhorm
:wlej specyfik gema postepuj wedlug jego instrukcji
:zalej jakis dobry olej
:jak pojda uszczelki i uszczelniacze przy tym zabiegu wymien je a przy okazji bebechy ktore bedziesz mial po drodze a beda nadawac sie do wymiany lub ich koszt bedzie nie wielki w skrocie jakis remoncik silnika
:no i moja opcja sie przyda wymien olej gdzies po 6tys bo wiadomo jak sie nowe czesci docieraja to zawsze jakies opilki sie znajda
dziekuje za wyczerpujacy wyklad gem
tak na marginesie podobno sa jakies specyfiki ze nie trzeba lac nawet oleju jak bedziesz mial link i probe na swoich silnikach bede wdzieczny heh
p.s moj pseudonim sie odmienia
pozdrawiam szerokości dla wszystkich:P


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rz_masta




Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: 71
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 20 Kwi 2010 17:22     Temat postu:

Ja tam nie zauważyłem żeby gemowóz puszczał olejowe bączki - widocznie za mało specyfiku wlał. gem, dolej!!

A ty molo jeśli lubisz jak ci w silniku pływa taki szlam jak był u Mandhorm-a to gratuluje Very Happy Dolej do środka troszkę smoły - ona pięknie uszczelnia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
molo




Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBLIN
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 20 Kwi 2010 18:25     Temat postu:

rz_masta naszczescie u mnie nie plywa
dolewales smoly z gemem?? hehe Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin