Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

GA16DS Cieknie wał korbowy i wogóle jest niedobrze, Ratunku
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nissan to dobry samochod




Dołączył: 05 Wrz 2013
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: londyn/warszawa
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 30 Mar 2015 19:36     Temat postu: GA16DS Cieknie wał korbowy i wogóle jest niedobrze, Ratunku

Cześć
Ostatnie dwa tygodnie czas wolny spędzam po setką, jadła więcej oleju niż benzyny. Cały cieknie z okolicy miski od strony pasków, miskę wymieniłem ale wciąz leci a Kolega jest zwinny wtrynił się tam bardziej i mówi że też z korby się leje. Myślałem o jakimś garnku, ale stwierdziłem że mógłby odpaść w czasie jazdy.
Nie wiem jak wrzucać zdjęcia więc znalazłem to:

[link widoczny dla zalogowanych]

Pochwalę się ze mam w pracy wózek widłowy, ale wolałbym nie wyciągać nim silnika. http://www.100nx.fora.pl/silnik-i-osprzet,73/ga16-wyciek-oleju-pomocy,6878-15.html
Szczygieł napisał że można wymienić zimmering zdejmując paski i tak dalej, ale widziałem tam czujnik położenia czegoś a na kole pasowym są oznaczenia do regulacji, o co w tym chodzi?

Gdzie kupić uszczelki do setki??
Znalazłem to [link widoczny dla zalogowanych]

Fajnie byłoby mieć dobry zestaw i wymieniać przy robieniu czegokolowiek, są różne zestawy [link widoczny dla zalogowanych]
Jak myślicie czy lepiej kupić taki stary zestaw z zimerami, czy nie beda za stare, może kupować je osobno?

Przy wymianie tego uszczelniacza co mógłbym sprawdzić przy okazji? wydaje mi się że jeden pasek od jakieś pompy (tej od strony kabiny) lata jakoś nie równo, dobrze myślę że to łożyska? Czy powymieniać zawczasu wszystkie paski czy zakłądać stare? jak to się robi?

Poza tym w dalszej perspekjtywnie widziałęm coś coś bylo mokre przy maglownicy i tam coś przy pompach było mokro, przełącznik gazu źle chodzi muszę przełączać ten zawór pod maską na prawo przy szybie, w jedną stronę jest benzyna i gaz na RAZ lub sama benzyna a w drugą sam gaz lub gazu brak czy jakoś tak, jak to zrobił mój były mechanik to ja nie wiem.. Będę starał się wrzucać na bieżaco gdy będę znajdował rozwiązania może się komuś przyda


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
delus8307
stary wyjadacz



Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 802
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Swarzędz City
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 30 Mar 2015 21:46     Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nissan to dobry samochod




Dołączył: 05 Wrz 2013
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: londyn/warszawa
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 31 Mar 2015 9:38     Temat postu:

delus8307 nie bądź nieużyty, masz nyskę na pewno wiesz jak to się robi robiłeś to już nie raz. Ile można kombinować pod autem, wkurza mnie to już Sad Nissan jeździ po UK, jak pójdę z tym do mechanika to zaśpiewa z 200 f na dzień dobry

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ulus




Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 916
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 31 Mar 2015 11:12     Temat postu:

chodzilo o sposób przedstawienia problemu Very Happy generalnie nie do konca kumam o co chodzi ale jesli chcesz wymienić uszczelniacz wału przy pompie oleju, to masz sporo rzeczy do rozebrania sama wymiana nie jest trudna ale trzeba to zrobic dokładnie najlepiej zaopatrz sie w książkę:
[link widoczny dla zalogowanych]

a jesli to ds to chyba mniej kłopotliwe będzie zaopatrzenie się w inny silnik przekładka to parę godzin


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dextus




Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 31 Mar 2015 17:21     Temat postu:

Nie przesadzajcie. Wymiana uszczelniacza na wale od strony rozrządu to nie tragedia. 2 godziny max. Podnosimy auto, odkręcamy koło, ściągamy osłonę, luzujemy paski odkręcamy koło pasowe klucz chyba 21 jak dobrze pamiętam - tu przyda się jakiś stary pasek żeby zblokować koło i pomoc drugiej osoby. Po odkręceniu koło schodzi i mamy uszczelniacz na wierzchu. Wymieniałem 3 razy i to samemu i nie sprawiło mi to większego problemu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ulus




Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 916
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 31 Mar 2015 18:10     Temat postu:

a to przepraszam w sr20 trzeba rozebrać "pół" silnika ;p i zajmuje to kilka dobrych godzin w domowym zaciszu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nissan to dobry samochod




Dołączył: 05 Wrz 2013
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: londyn/warszawa
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 10 Kwi 2015 19:19     Temat postu:

Cześć Koledzy! Laughing Udało się dobrałem się do tego pierscienia a tam wielki szok! zimmeringa tam nie ma! Podpieram tę opinię o ten film https://www.youtube.com/watch?v=87DMn1-EG_U Facet wydłubuje pod koniec simmering którego u mnie nie ma w ogóle! Nie wiem jakim cudem jeździłem bez tego z PL do Ang? Dlaczego wcześniej nie ciekło? było za mało oleju czy jak? może ktoś ukradł mi ten zimmering? o co w tym chodzi?

- Przy okazji, ten najdłuższy pasek napędza koło u góry i drugie od jakieś pompy, co to są za rzeczy?

- Na głównym kole pasowym są jakieś kropkowe oznaczenia, czy ma to jakieś znaczenie przy montażu?

-Czy da się wyregulować ten pasek? bo jest trochę luźny

-jakie są numery najbliższego totolotka?

Oklejał ktoś z was auto folią? jak myślicie jakby wyglądał nissmo w złotej? [link widoczny dla zalogowanych] lub złote fele i listwy a reszta srebrna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 10 Kwi 2015 19:51     Temat postu:

z tego co pamięta koło pasowe pasuje tylko w jedne pozycji. znaczone to jest raczej w fabryce w celach gwarancyjnych oraz być może znaczenia odpowiadające dokręcenia momentu śrub.

pewnie chodzi o pasek od pompy wspomagania- i to nią możesz go naciągnać. robisz to od tyłu silnika- jest śtuba regulacyjna. pamiętaj by poluzowac samą pompe...

złota setka tym bardzoej oklejona będzie wyglądać słabo.

numerów w totka Ci nie napisze, bo nie lubie sie dzielić wygraną


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nissan to dobry samochod




Dołączył: 05 Wrz 2013
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: londyn/warszawa
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 12 Kwi 2015 0:17     Temat postu:

Dobra zimering się znalazł, został na kole pasowym
Czy jest opcja że zimmering wypadł przez bicie na łożyskach wału? jak je sprawdzić?

Majchrzok, czyli paski napędzają alternator, pompę wspomagania, (klimę u wybrańców) i jeszcze coś takie u góry kółko pasowe z czterema srubami, co to za ustrojstwo, chłodzenie?

Znalazłem parę zimeringów, ale zwykłych bez rowków ściągających olej (czyli niekierunkowe) czy będą dobre?

Nie działa pompka spryskiwaczy, kupić czy próbować założyć to?
[link widoczny dla zalogowanych]

Jakie żarówki są najlepsze? używam żółtych ale wielu ludzi ma niebieskie albo takie bardzo białe że przeciwka wyglądają jak tunel pośmiertny, nigdy takich nie używałem warto to to?
Czy w 100 nx taka wypasiona żarówka jak osram nightbraker +110% nie przepali się przedwcześnie? Jakie wy żarówy zakładacie?

Wymieniłem w kabinie zarówkę (te w suficie) na wersję disco-ledową co świeci na niebiesko-czerwono-zielono na zmianę, super! Cool
[link widoczny dla zalogowanych] (ta akurat jest ciut za długa!)

Ktoś zakładał takie kierownice? [link widoczny dla zalogowanych] sprzedawca twierdzi że jest klakson i kierunki z jego nabą, wierzyć mu?

No i mam pomysł bo jak się jeździ to czasem ma się ochotę podzielić czymś z innymi uczestnikami ruchu, np. komentarze dotyczące stylu jazdy ale człowiek mówi za cicho, więc wpadłem na taki pomysł Twisted Evil [link widoczny dla zalogowanych] Można czyms takim komuś nawrzucać od niedzielnych kierowców lub podrywać dziewczyny na megafon, jak myślicie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 12 Kwi 2015 8:27     Temat postu:

Nightbreaker'y są spoko, ale trochę na wyrost ze swoją ceną, poza tym mają stosunkowo krótki okres żywotności. Ja pakowałem najczęściej Philipsy Premium +30. Kosztowały normalnie i świeciły lepiej niż standardowe Tungsram/Hella/Bosch.
Niebieske żarówki mają generalnie gorsze parametry, ale są wyjątki. Chyba tylko Bosch robił jakieś coś niebieskie, co miało jakiś % ponad standard H4 świecenia. Tak to szkoda kasy, chyba że ktoś po prostu lubi zenony. W UK można na legalu wstawić właśnie też żarówki wyładowcze, czyli ksenony. Nie jest wymagane posiadanie systemu autopoziomowania. Przynajmniej tak było kiedy ja mieszkałem w UK (czyli jakieś 5 lat temu).
Pompkę proponuję kupić od Nissana używaną, przynajmniej założenie będize plus&play, a nie rzeźba z trytkami i kablami. Chyba szkoda na to nerwów.
Syrena fajna. Tylko używać na drogach nie wolno, bo Cię niebiescy zawiną (no, zieloni). Poza tym pewnie MOTu auto nie przejdzie jeśli diagnosta wyczai.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 12 Kwi 2015 8:42     Temat postu:

ani przód ani tył sprysk nie działa? być może to nie sama pompka a bezpieczniki bądź przełącznik?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nissan to dobry samochod




Dołączył: 05 Wrz 2013
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: londyn/warszawa
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 13 Kwi 2015 10:07     Temat postu:

też słyszałem o tych "prawdziwych" niebieskich żarówkach że niby żarnik ich daje taki kolor a nie filtr, ale podobno są b. drogie. Jak się w ogóle jeździ na niebieskich? Jakie to uczucie?
Na mot odepnę kabel z mikrofonem Laughing

Nawet nie wiecie jak jazda bez spryskiwaczy jest trudna, na swiatłąch trzeba chwytać za korbę otwierać okno a drugą ręką pryskać na szybe zanim wszyscy ruszą. Na autostradzie trzeba zjeżdzać na pobocze chyba że jest mokro to można jechać 10 m za tirem i kapiąca z niego woda wymyje szybę, ale czasem z tira leci brudna woda więc raz się uda manewr raz nie.
Wydaje mi się że to moja wina, możliwe że był w niej jakiś płyn a auto stało w zimę na dworze.
Wyciągnałem wszystkie bezpieczniki wyglądają ok (te pod kierownicą po lewej)
Chyba pozostaje sprawdzić czy jest prónt na kablach idących do pompki, tak?

Aha, coś tam mokrego było przy pompie wspomagania i było kwaśne a zaraz po odpaleniu czułem raz i tylko raz jakieś słabość w wspomaganiu, płyn jest, jak się do tego zabrać? da się ją wyciągnąć bez rozbierania pół silnika?

Powiedzcie mi jeszcze, gaz był super aż oddałem auto do mechanika. Podobno wymienił jakiś czujnik, teraz trzeba sterować zaworem w komorze silnika oraz tym pod kierownicą. Daje w jedną stronę zawór to to jest benzyna, lub mix gazu i benzyny. Daje w drugą to pstryczkiem mogę włączyć gaz lub brak. O co w tym chodzi?? To gas w technologi tgz. parowaczowanej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
komorokoro




Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 639
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Żoliborz
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 14 Kwi 2015 19:06     Temat postu:

nissan to dobry samochod napisał:
To gas w technologi tgz. parowaczowanej


chyba parówczanej



nissan to dobry samochod napisał:
O co w tym chodzi??


no własnie

spal go w pi....u


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ulus




Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 916
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 14 Kwi 2015 21:28     Temat postu:

Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nissan to dobry samochod




Dołączył: 05 Wrz 2013
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: londyn/warszawa
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 16 Kwi 2015 19:24     Temat postu:

E tam, gadasz gorsze głupoty ode mnie, ale ja zdaje sobie z siebie sprawę, no i zazdrościsz tutaj wszystkim setki bo pewnie swoją spaliłeś Laughing Tak przypuszczam, jeśli się mylę to by znaczyło że znasz się na parowczakach i potrafisz powiedzieć co z nimi jest Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin