Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
[GA16DS] gaźnik z ECU czy bez?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moryc7
moderator



Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 821
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zakopane
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 10 Paź 2010 20:06     Temat postu: [GA16DS] gaźnik z ECU czy bez?

Witajcie. na forum znalazłem jedynie informację, że gaźnikowce były z ECU i bez. ktoś wie jak to rozróżnić? nie za bardzo znam się na tym wszystkim i stąd moje pytanie czy ma to coś wspólnego z 2 wersjami gaźnikowców, tj. hamulce tył bębnowe i tarczowe?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
podj
stary wyjadacz



Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 10 Paź 2010 21:10     Temat postu:

Shocked Możesz dać linka gdzie wyczytałeś tą informację. Były ds`y bez lambdy i katalizatora, ale o setkch bez ecu nigdy nie słyszałem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moryc7
moderator



Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 821
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zakopane
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 11 Paź 2010 15:46     Temat postu:

http://www.100nx.fora.pl/silnik-i-osprzet,73/problem-z-obrotami-pomocy,1987-30.html

2 post od góry...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2038
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 11 Paź 2010 17:05     Temat postu:

moryc7 napisał:
http://www.100nx.fora.pl/silnik-i-osprzet,73/problem-z-obrotami-pomocy,1987-30.html

2 post od góry...


? jakoś nie wiem czy mi się dobrze wydaje ale ECU? chodziłopewnie o sterownik gaźnika... i z tego co wiem to w kazdym DS takowy występuje bo właśnie z tego co wiem tym sie charakteryzują nasze gaźniki-> są sterowane elektronicznie....


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez majchrzok dnia 11 Paź 2010 17:06 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moryc7
moderator



Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 821
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zakopane
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 11 Paź 2010 17:24     Temat postu:

Aha no mozliwe;) a czy zatem wszystkie maja sonde lambda? Bo to ona wskazuje na obecnosc ecu, czyz nie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
podj
stary wyjadacz



Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 11 Paź 2010 17:41     Temat postu:

moryc7 napisał:
http://www.100nx.fora.pl/silnik-i-osprzet,73/problem-z-obrotami-pomocy,1987-30.html

2 post od góry...


Może jednak jest coś na rzeczy:

The GA16DS is a 1.6 L (1597 cc) engine with a carburetor, 16 valves and DOHC heads. If it comes with a catalyst then is the carburetor electronically controlled. It produces between 89 hp (66 kW) and 95 hp. (Without catalyst 70 kW, 95 hp)

trzeba to zweryfikować.

Jednakże GA16S (gaźnik sterowany elektroniczne) montowany w N13 był bez kata ale z Ecu.


Po chwili poszukiwań znalazłem jeszcze coś takiego co potwierdza teorię o ds`ie bez ECU:

Early GA16DS carburetted cars (standard carburetor, no ECU and no catalytic
convertor) have a higher lift because they have looser emissions
standards. Hence the peak power output of these engines are about the same
as the fuel injected cars.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez podj dnia 11 Paź 2010 17:50 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2009
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakuf i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 12 Paź 2010 22:33     Temat postu:

Na rynki wschodnie były wersje gdzie nie było lambdy, katalizatora a przyśpieszenie zapłonu nie było sterowane modułem tylko podciśnieniem. Możliwe że te wersje nie mają jakiegoś komputerka a jedynie moduł zapłonowy i tyle. Może o to chodzi.
W sumie to wersji samego silnika GA16DS było chyba z 5 czy 6 (z lambdą/bez, z katem/bez, zapłon/podciśnienie, wersja o obniżonym stopniu sprężania na Pb88-91 i pewnie jeszcze jakieś). Do tego jeszcze po 4 opcje ze skrzyniami biegów (automat/manual, na ciepłe rynki/zimne) i wychodzi niezły gąszcz.
Wersje 1.6 z ABS mają tarcze z tyłu i dodatkowy komputerek od ABSu, nie ma on nic wspólnego z modułem zapłonowym silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin