Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Nie chce zapalić/ silnik padł?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arkadiusz100NX




Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 41
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek/Izbica Kuj.
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 30 Gru 2014 18:44     Temat postu: Nie chce zapalić/ silnik padł?

Witam.
Potrzebuje pomocy , otóż nie mogę odpalić swojego nissana, stało się to dosłownie z dnia na dzień, walczyłem z nim dziś cały dzień, sprawdziłem czy dostaje paliwo iskrę i tym podobne rzeczy, niby wszystko dobrze. W końcu po całodziennych zmaganiach postanowiłem sprawdzić ciśnienie sprężania i tutaj szok: akumulator był już troszkę słaby ,a pomiary wyszły następująco 1 cyl (od strony rozrządu)- 11,5 reszta czyli 2,3,4 cyl. - od 2 do 3 bar!

Pomyślałem że może to coś z rozrządem i zdjąłem pokrywę :



Niby znaki na kołach się zgadzają, ale martwi mnie to jedno jaśniejsze ogniwo łańcucha.

Co o tym myślicie, czy możliwe żeby łańcuch przeskoczył?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Arkadiusz100NX dnia 30 Gru 2014 21:49 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ulus




Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 875
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 30 Gru 2014 19:15     Temat postu:

mozliwe ze uszczelka pod głowica wtedy dzieją sie takie dziwne rzeczy z ciśnieniami... masz w płynie olej ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arkadiusz100NX




Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 41
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek/Izbica Kuj.
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 30 Gru 2014 19:24     Temat postu:

Płyn raczej jest czysty, sprawdzałem dziś płyn testerem i wyglądał dobrze, auto jeździło cały czas normalnie,żadnych dziwnych objawów, spadku mocy.
Też pomyślałem o uszczelce, ale to raczej spadło by ciśnienie sprężania na jednym cylindrze ewentualnie dwóch ,ale od razu na 3?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ulus




Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 875
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 30 Gru 2014 21:50     Temat postu:

mieliśmy akcje kiedys ze na każdym cylindrze nagle po 3 bary cisnienia do tego brak wody w oleju i odwrotnie okazało sie ze uszczelaka poszla w 3 miejscach ... miedzy tlokami i kanałami wiec teoretycznie przyn nie uciekał ale cisnienia nie było. Dodam ze auto nie odpalało ... co prawda to nie był nissan ale...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blackhonda6




Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 538
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: poznań
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 30 Gru 2014 22:40     Temat postu:

Teoretycznie górny łańcuch mógłby przeskoczyć jeśli był rozciągniety lub zawiódł jego napinacz.Dolny łańcuch nie przeskoczy nawet gdy dolny napinacz w ogóle sie nie wysuwa(sprawdziłem) Na zdjęciu widać że miedzy znakami na kołach masz 9 ogniw czyli tak jak powinno być. Znaki na łańcuchach służa do ustawienia przy montażu,po odpaleniu one chyba już nigdy sie nie pokrywają wiec tym sie nie sugeruj. Gdyby nawet przeskoczył rozrząd to nie miałbyś ciśnienia na wszystkich cylindrach.Usterką uszczelki pod głowica aż na 3 cylindrach może byc przegrzanie silnika,zwracałeś uwage na wskazówke temperatury?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arkadiusz100NX




Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 41
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek/Izbica Kuj.
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 30 Gru 2014 23:35     Temat postu:

Przegrzany na pewno nie był. Czy ten napinacz to jest mechaniczny czy hydrauliczny?

Być może mi się wydawało, być może nie ,ale auto jeździło do samego końca dobrze, a następnego dnia zaraz na samym początku przy próbie odpalenia było słychać dziwne stuknięcie coś jak przy strzale gazu w kolektorze (ale to na pewno nie gaz bo odpalam zawsze na benzynie) a być może mi się tylko wydawało, ciężko powiedzieć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GHOSTRIDER
stary wyjadacz



Dołączył: 09 Lip 2009
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Slask
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 31 Gru 2014 7:03     Temat postu:

Laduj aku rob pomiar cisnienia. Jak wyjdzie takie samo jak teraz szukaj silnika. Koszt 2 sprawnego wyjdzie cie mniej wiecej 300 do max 400zl. Glowice moze za tyle zregeneruje a gdzie reszta.

Musial dostac klepe niema bata. Cos tam sie musialo stac. Z powietrza taka kompresja sie nie bierze.

Zrob prawidlowy pomiar, a potem jak wyjdzie tak samo wywal te padlo i wkladaj 2 motor.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arkadiusz100NX




Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 41
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek/Izbica Kuj.
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 31 Gru 2014 17:34     Temat postu:

Zrobiłem dziś pomiar ciśnienia, wyszło jeszcze gorzej nawet na pierwszym cylindrze dobiło ledwo do 6 .
Ustawiłem pierwszy tłok w suwie sprężania, więc
wydaje mi się że zawory powinny być pozamykane a mimo to mogę dmuchać w tunel świecy, jest jakiś opór ale mogę dmuchać i dmuchać, chyba tak nie powinno być?
Dodatkowo jak np dmucham w 3 tunel to z 2 wylatuje powietrze.
Co o tym myślicie? poszła cała uszczelka?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GHOSTRIDER
stary wyjadacz



Dołączył: 09 Lip 2009
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Slask
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 02 Sty 2015 16:24     Temat postu:

Chcesz wiedziec co sie stalo?? Targaj glowice nikt z fusow wruzyc nie bedzie to dopiero bedzie mozna ocenic po zdjeciu glowicy.

Reasumujac silnik jest smiec. Nie wart naprawy to ci gwarantuje tak jak pisalem juz wyzej. Kupuj 2 i wkladaj naprawa jest bezsensowna, a modlenie sie do niego to strata czasu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arkadiusz100NX




Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 41
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek/Izbica Kuj.
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 02 Sty 2015 20:15     Temat postu:

Tak chyba będę musiał zrobić. Zastanawiam się jeszcze czemu tak słabo kręci mimo naładowanego akumulatora. Jutro jeszcze pomyślę nad tym.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GHOSTRIDER
stary wyjadacz



Dołączył: 09 Lip 2009
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Slask
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 05 Sty 2015 6:40     Temat postu:

Straszny mysliciel z ciebie. Hmm Boisz sie ta glowice zdjac czy co? Moze cie gryzie?

Reasumujac:
Kreci slabo ?? Dlaczego ?? Juz ci powiem cos sie stalo przeskoczyl rozrzad zawory dostaly CEPSZTONA wszystko sie poje... i nie chodzi tak jak fabryka chciala co za tym idzie auto ciezko kreci. I tak dobrze ze kreci.

Z takim podejsciem do tematu do wiosny tym autem nie wyjedziesz. Taka operacja nawet z wymiana motorowni to max 2 dni jak sie ma FANTY.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arkadiusz100NX




Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 41
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek/Izbica Kuj.
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 05 Sty 2015 18:33     Temat postu:

Tak może wyjść że zejdzie do wiosny:D

Myślałem że słabo kręci, ale zmierzyłem dziś jeszcze raz ciśnienie i przy okazji sprawdziłem obroty silnika kręci ok 260 obr/min więc kręci dobrze.

Ale nie ma ciśnienia na żadnym cylindrze. Byłem u mechanika i też stwierdził że to raczej wina rozrządu.
Ściągnąć głowice , czy wymienić silnik to nie problem, ale tak jak mówisz , jak się silnik posiada,a takowego na chwile obecną nie mam;/ będę szukał od środy, bo innego wyjścia nie widzę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2038
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 05 Sty 2015 19:53     Temat postu:

szukac mozesz z sunny, primery, almery. oferta bardzo bogata. za 3 stowki masz słupek bez problemu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arkadiusz100NX




Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 41
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek/Izbica Kuj.
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 15 Sty 2015 11:13     Temat postu:

Zdjąłem głowice i okazało się że uszczelka jest cała :/ przynajmniej nie widać uszkodzenia. Może w przyszłym tygodniu w wolnej chwili pomierzę pierścienie i sprawdzę szczelność zaworów.

Jednak zawory na jednym cylindrze były strasznie brudne,pełno osadu (nagaru?) chyba w ogóle nie palił na ten cylinder ?



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin