Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Silnik nie ma mocy, spada z obrotów, samochodem aż trzęsie
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
conpetitor




Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 16 Paź 2009 17:21     Temat postu: Silnik nie ma mocy, spada z obrotów, samochodem aż trzęsie

Otóż jak w temacie od dnia wczorajszego mam problem z samochodem polegający na :

1. Samochód przy temperaturze 4 stopnie gaśnie na niskich obrotach(na gazie przy odpalaniu z gazu), trzeba mocno przygazować by nie zgasł.
2. Jazda na wyższym biegu (4-5) przy prędkościach rzędu 50-60 na godzinę jest niemożliwa (na gazie) ,samochodem szarpie, nie ma mocy( górkę którą codziennie pokonywałem z prędkością 70km/h na 4 biegu ledwo pokonałem na 3 biegu przy 25km/h ( na benzynie nie sprawdzałem). Przy puszczeniu pedału gazu samochodem silnie szarpie( przy niskiej prędkości na płaskiej powierzchni) obroty wyraźnie skaczą.
3. Po przełączeniu na postoju na ciepłym silniku na benzynę silnik ma bardzo niskie obroty( na oko około 1tyś obrotów, obrotomierz "szaleje") po puszczeniu pedału obroty spadają po około 10sekundach i silnik gaśnie. Po ponownym przełączeniu na gaz problemy z szarpaniem ustają tylko na chwilę, po kilkudziesięciu metrach jest to samo.

Niestety brak czasu i pieniędzy nie pozwala mi na wizytę u mechanika a moja wiedza na temat auta jest ograniczona.

Jeśli ktoś jest w stanie zdiagnozować ewentualny problem albo napisać co mam uczynić w celu pozyskania informacji służących do werfikacji problemu będę bardzo wdzięczny .Mam znajomego "mechanika" który jest przy aucie zrobić niemal wszystko gdy wie co ma zrobić.

Auta potrzebuję dość pilnie do dojeżdzania do pracy więc zależy mi na czasie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rz




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 16 Paź 2009 17:40     Temat postu:

Sprawdz:
-swiecie
-przewody WN czy nie maja przebic
-kopulke i palec rozdzielacza w jakim sa stanie
-filtr powietrza
-filtr gazu

jak ogarniesz to wszystko i problemy nie ustana bedziemy mysleli.

ps. auto powinno odpalac sie na pb zwlaszcza jak jest zimno - szkoda silnika
ps2. napisz w profilu skad jestes. byc moze znajdzie sie user, ktory mieszka blisko i zdola ci pomoc

pzdr
rz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
conpetitor




Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 16 Paź 2009 17:47     Temat postu:

Świece mam sprawdzać najlepiej zdejmując z nich po kolei kopułki na zapalonym silniku i gdy po odłączeniu nie będzie reakcji to znaczy że do wymiany? Czy jest lepszy sposób?

Kable wysokiego napięcia sprawdzone- brak przebić.

Poprzedni właściciel mówił o problemie z cewką zapłonu, czy może mieć ona taki wpływ na auto?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rz




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 16 Paź 2009 18:45     Temat postu:

Najlepiej wykrec swiece i zobacz w jakim sa stanie. Jesli elektrody sa powypalane to moze tez miec wplyw na prace silnika. Podobnie rzecz ma sie z kopulka i palcem. Jesli styki sa wypalone to iskra sie gubi a LPG nie lubi zagubionych iskierek Wink Generalnie wszystko co jest odpowiedzialne za prund w silniku moze byc przyczyna - gaz jest delikatny w obyciu Wink
Sprawdz to co Ci napisalem a jesli chodzi o cewke to najlepiej jakbys na probe wsadzil jakas sprawna z innej setki. Jesli okaze sie, ze to nie ona jest przyczyna to nie bedziesz stratny.

pzdr
rz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DamianS




Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 16 Paź 2009 19:20     Temat postu:

Warto wymienić świece - koszt niecałe 60zł a różnicę na pewno zauważysz.
Jak wyglądała wcześniej kwestia obrotów? Tzn. na jakiej wartości się utrzymywały?
Ja mam ustawione na ok. 900-950 rpm i nic nie szarpie, silnik pracuje równo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
conpetitor




Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 16 Paź 2009 19:27     Temat postu:

Ciężko określić jak były wcześniej obroty, gdyż jak napisałem w pierwszym poście obrotomierz"wariuje" i dopiero na dłuższej jeździe wskazuje prawidłowe wartości. Na oko i według wskazań obrotomierza gdy już zaczyna prawidłowo pracować(podobno przepalona dioda w obrotomierzu- kiedyś muszę się za to zabrać) są podtrzymywane obroty na poziomie 1300-1500, dość wysoko. Jutro po południu biorę się za sprawdzenie świec.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rz




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 16 Paź 2009 19:34     Temat postu:

1500 to stanowczo za duzo. Taka wartosc jest gdy silnik chodzi na ssaniu. Po osiagnieciu odpowiednej temp. obroty powinny trzymac sie na poziomie 850 +/-50.
Zacznij wiec od sprawdzenia podstawowych rzeczy a pozniej bedziemy sie martwili jesli okaze sie, ze to nie to

pzdr
rz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AMONe




Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 16 Paź 2009 21:49     Temat postu:

reduktor jest ciepły czy zimny jak odpalisz samochód i troche pochodzi ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gAcEk




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świętochłowice
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 16 Paź 2009 21:53     Temat postu:

swiece wykrec, poloz na bloku silnika i pokrec rozrusznikiem sptawdzi czy i jaka jest iskra. no i sprawdz jaka i czy jest roznica podczas jazdy na pb

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gAcEk dnia 16 Paź 2009 21:53 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
vinci




Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 17 Paź 2009 13:47     Temat postu:

to co koledzy napisali wyżej...czyli elktryka może być przyczyną takiego zachowania auta, ale ja proponowałbym ci sprawdzic parownik bo byc może go załatwileś odpalając auto na gazie przy niskich temperaturach....według powszechnej opini auto można odpalic na gazie gdy temp. otoczenia jest zbliżona do 20 stopni...wtedy gaz nie zamraża parownika zanim przejdzie przez niego płyn

a czy te obroty rzędu 1500 utrzymywały sie przy pracy silnika na gazie wtedy kiedy auto spawowało sie normalnie?.....pytam dlatego że może ktoś tak ustawił mieszanke dlatego że wiedział iz parownik jest na wykończeniu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gAcEk




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świętochłowice
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 17 Paź 2009 21:56     Temat postu:

vinci napisał:
według powszechnej opini auto można odpalic na gazie gdy temp. otoczenia jest zbliżona do 20 stopni...wtedy gaz nie zamraża parownika zanim przejdzie przez niego płyn


nie zgodzilbym sie, u mnie niedawno bylo ponizej zera pare kresek w nocy i odpalilem na gazie jak wracalem z nock. nie widzialem roznicy w 'jakosci' odpalenia i pozniej samej jazdy.
nasze auto szybko sie nagrzewa i nie wydaje mi sie zeby gaz mogl zamarznac, jedynie co zauwazylem wtedy ze nieco dluzej sie nagrzewal ale to oczywiste


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Makos




Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 18 Paź 2009 9:35     Temat postu:

miszko@forum.tempra.org napisał:
Reduktor - czyli tzw. parownik (choc to bardzo niefachowa nazwa), ma za zadanie wyrownanie cisnienia panujacego w butli do cisnienia atmosferycznego. Przy rozprezaniu gazów pobierane jest "cieplo" z otoczenia i odwrotnie przy sprezaniu gazów cieplo "wydziela" sie do otoczenia - po to duze sprezarki maja uklady chlodzace sprezone powietrze zaraz za wyjsciem z sprezarki.

Dlatego reduktory w autach podlacza sie pod uklady obiegu plynu, aby plyn oddawał swoje cieplo i utrzymywal redukor w stanie "cieplym", a za tym nie zamarzaly membrany w reduktorze.

Odpalanie na "zimno" powoduje ze membrany nie sa dogrzewane i zle pracują - nawet moga zamarzac. Dodatkowo w reduktorach osadza sie taki jak by "olej - maź". Gdy jest go duzo na dnie reduktora "przytrzymuja" one membrany i utrudniaja ich prace.

Z wiekiem , membrany traca swe wlasicowsci, moga nawet pekac (oczywiscie w skali mikro). Glowne objawy to wzrost spalania, "mulenie" się auta.

Tak wiec z wiekiem warto wymienic membrany na nowe, oraz co np. 10-20tys. km spuszczac "maź" z reduktora(reduktor musi byc cieply!).

Dla testu, jak zaraz odpalisz auto na LPG, otworz maske i dotnik reduktora. Przekonasz sie jakis jest zimny.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Makos dnia 18 Paź 2009 9:37 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
conpetitor




Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 18 Paź 2009 20:25     Temat postu:

Makos racja. Gdy auto stoi 14 godzin w temperaturze około 4stopnie i odpali się go z LPG reduktor jest zimny, wydaje się być zimniejszy od otoczenia.

Problem z autem chwilowo rozwiązany( zrobione 25km).

Póki co wykręciłem świece, po dokładnym obejrzeniu ich i przekonaniu się tak jak obiecywał sprzedawca, ze faktycznie są dość nowe( nie posiadają, żadnych śladów nadpaleń itp) i ich wkręceniu z powrotem problem ustał. Podejrzewam, że problemem było niełączące wysokie napięcie na którąś ze świec( bynajmniej mam taką nadzieję). Co do parownika, czy też jak kto woli reduktora- był wymieniany w czerwcu na nowy, więc wątpie by był" na wyczerpaniu" .

Po naprawie obrotomierza stwierdzam, że obroty na podtrzymywaniu są na poziomie 1200 obrotów, dość wysoko ale to akurat mnie nie niepokoi. Wcześniej jeżdziłem renault 19 gdzie mechanik za nic się nie zgadzał ustawiać mi obrotów pod lpg na potrzymaniu poniżej 1600.

A fakt, że japoński b13 lubi wysokie obroty, na co wskazuje chociażby sam maksymalny moment obrotowy na poziomie 4tyś powoduje całkowity brak obaw o moje 1200 mph.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Makos




Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 18 Paź 2009 21:22     Temat postu:

conpetitor napisał:
Po naprawie obrotomierza stwierdzam, że obroty na podtrzymywaniu są na poziomie 1200 obrotów, dość wysoko ale to akurat mnie nie niepokoi.


...i nie powinno Cię niepokoić. Mój DS po odpaleniu też trzyma obroty na poziomie 1200 rpm, oczywiście odpalając na benzynie bo na LPG to w ogóle nie trzyma obrotów na zimnym silniku. Co do samego odpalania DS'a to:

Cytat:
Silnik zimny: wcisnąć do oporu jednokrotnie pedał przyspieszenia i zwolnić go. Wyłączyć całkowicie sprzęgło i uruchomić silnik. Jeśli temperatura spadła poniżej 0°C lub samochód nie był uruchamiany przez kilka dni, pedał przyspieszenia należy wcisnąć całkowicie dwa do trzech razy.

Silnik ciepły: podczas uruchamiania wcisnąć pedał przyspieszenia mniej więcej do połowy skoku. Uruchomić silnik i gdy tylko zacznie pracować, zwolnić pedał przyspieszenia. Nie „pompować" pedałem przyspieszenia.

Silnik gorący: przed uruchomieniem wcisnąć całkowicie pedał przyspieszenia, przytrzymać w tym położeniu (nie „pompować") i uruchomić silnik. Po uruchomieniu silnika zwolnić pedał przyspieszenia.


W moim przypadku sposób ten działa tylko na PB, na LPG nie sprawdza się ni huhu Evil or Very Mad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Makos dnia 18 Paź 2009 21:24 , w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
vinci




Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 19 Paź 2009 18:13     Temat postu:

jezuuuuuuuu....ale metody..ja poprostu przekrecam kluczyk i auto odpala.....i uprzedzam pytania..to gaźnik:P

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin