Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Zawór bezpieczeństwa czy filtr paliwa ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KarMo




Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła

PostWysłany: 14 Paź 2009 20:07     Temat postu: Zawór bezpieczeństwa czy filtr paliwa ?

Witam
wymieniajac tylne klocki hamulcowe, przy lewym kole z lewj strony kolektora hamowania zauwazylem maly pojemnik, oczyscilem i znalazlem napis "TANK"


czyzby jakis dodatkowy filtr paliwa?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KarMo dnia 18 Paź 2009 6:45 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Olik




Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 15 Paź 2009 17:55     Temat postu:

Mi to raczej wyglada na pompe paliwa... Sam musze jutro sprawdzic.
Jesli przekrecisz kluczyk tak by zapalily sie kontrolki i zlapiesz ta "tube" w nadkolu a ona bedzie wibrowac to jest to pompa, jesli nie to jest to jakis filtr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
podj
stary wyjadacz



Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 15 Paź 2009 18:18     Temat postu:

wydaje mi się że jest to doprowadzenie par paliwa do silnika,a konkretnie może jakiś zawór jednokierunkowy. Może właśnie dlatego zaznaczony jest kierunek montażu tego elementu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Luki




Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oppland (N)

PostWysłany: 15 Paź 2009 20:03     Temat postu:

Olik napisał:
Mi to raczej wyglada na pompe paliwa... Sam musze jutro sprawdzic.
Jesli przekrecisz kluczyk tak by zapalily sie kontrolki i zlapiesz ta "tube" w nadkolu a ona bedzie wibrowac to jest to pompa, jesli nie to jest to jakis filtr


Nie bredź. W DS pompa paliwa jest pod maską, a w DE w baku.

Jeśli chodzi o ten niezidentyfikowany obiekt ze zdjęcia to wg Manuala w tym miejscu powinien znajdować się Fuel Check Valve - zawór wchodzący w skład układu odprowadzania oparów paliwa z baku (EF&EC - 195 i 197)
PS. Zawór ten nie jest jednokierunkowy - działa w obie strony (odprowadza opary i doprowadza świeże powietrze).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Luki dnia 15 Paź 2009 20:38 , w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
podj
stary wyjadacz



Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 17 Paź 2009 20:06     Temat postu:

W manualu zawór ten jest nazwany - zaworem bezpieczeństwa. Na obudowie zaznaczony jest nie tylko kierunek przepływu oparów ale także która część zaworu ma być u góry.
Jeżeli obrócimy go "do góry nogami" zawór całkowicie się zamyka ( z jednej i z drugiej strony). Z taką sytuacją mamy do czynienie wtedy kiedy dachujemy. Rolling Eyes
Jeżeli zawór jest w pozycji "roboczej" - silnik uruchomiony - wtedy pozwala na wysysanie oparów ze zbiornika. Jednak kiedy wyłączymy silnik zawór nie pozwala na wydostawanie się oparów paliwa ze zbiornika.
Nie kumam tylko części o doprowadzaniu świeżego powietrza do zbiornika Shocked Po co tam świeże powietrze ?? Przecież opary paliwa i tlen to idealna mieszanka wybuchowa....
Tak więc pytanko: kiedy w zbiorniku paliwa jest podciśnienie ??

To taka moja garść przemyśleń.

Może by warto przetagować temat postu na np: Zawór bezpieczeństwa - tak jak nazwany jest w manualu. Taka mała propozycja Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez podj dnia 17 Paź 2009 20:08 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Luki




Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oppland (N)

PostWysłany: 17 Paź 2009 21:01     Temat postu:

Tutaj więcej na ten temat:
http://www.freepatentsonline.com/5004002.pdf


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Luki dnia 17 Paź 2009 21:18 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KarMo




Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła

PostWysłany: 18 Paź 2009 6:44     Temat postu:

to ten zawor mam na pewno do wymiany, na codzien jezdze na LPG, a jak tankuje benzyne tzn odkrecam korek to slychac syczenie jagby powietrze bylo by zasysane lub wypuszczane

Ps. zmienilem temat na
Cytat:
Zawór bezpieczeństwa czy filtr paliwa ?

aby poniej bylo latwiej znalesc temu ktory bedzie szukal cos o tym zaworze


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KarMo dnia 18 Paź 2009 6:47 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lewy
stary wyjadacz



Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2551
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: gdynia
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 18 Paź 2009 8:03     Temat postu:

to ten zawor mam na pewno do wymiany, na codzien jezdze na LPG, a jak tankuje benzyne tzn odkrecam korek to slychac syczenie jagby powietrze bylo by zasysane lub wypuszczane

jak mam prawie pusty zbiornik to jak odkrece go to samo powietrze schodzi.czy to jest normalne czy uklad sie zapowietrza?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lewy dnia 18 Paź 2009 8:06 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gem




Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Wroclove
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 18 Paź 2009 11:03     Temat postu:

normalne...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin