Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Wahacze przód, geometria kół, sprawdzenie amorków - NX GTI

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Koszty związane z użytkowaniem 100NX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
foster




Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 11 Sie 2007 0:58     Temat postu: Wahacze przód, geometria kół, sprawdzenie amorków - NX GTI

Wahacze:
JC Auto - bo mieli od ręki.
Producent: na szczęście YAMATO a nie "no name".
Prawy: 199.00pln,
Lewy: 189.00pln.
Skąd różnica cen to nie wiem, chyba sprzedawcy mieli różne humory przy rabatach.

Wymiana:
-osobiście, około godzinki na jeden.

Geometria + ustawienie zbieżności: 60.00pln.
F.H.U. Gumonit, ul. Nadbrzeżna Górna.
Polecam, mechanik z krwi i kości, a nie lamer.

Badanie amortyzatorów: 14.00pln za jedną oś.
Stacja Kontroli Pojazdów - Wszołek, ul. Lwowska.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 11 Sie 2007 22:17     Temat postu: Re: Wahacze przód, geometria kół, sprawdzenie amorków - NX G

foster napisał:
Wahacze:
JC Auto - bo mieli od ręki.
Producent: na szczęście YAMATO a nie "no name".
Prawy: 199.00pln,
Lewy: 189.00pln.
Skąd różnica cen to nie wiem, chyba sprzedawcy mieli różne humory przy rabatach.


Zadam lamerskie pytanie:
czy jak mi bije coś z lewej strony w przednim zawieszenie podczas skręcania w prawo (siły działają na lewa stronę zawiechy) to będzie to wahacz? (dodam że to raczej nie amor)
i drugie pytanie czy jeśli to wahacz to wymieniam tylko lewy czy wymienia się "parami"? (żeby móc ustawić zbieżność itp)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foster




Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 12 Sie 2007 13:36     Temat postu: Re: Wahacze przód, geometria kół, sprawdzenie amorków - NX G

red_shogun napisał:
czy jak mi bije coś z lewej strony w przednim zawieszenie podczas skręcania w prawo (siły działają na lewa stronę zawiechy) to będzie to wahacz? (dodam że to raczej nie amor)

Trudno powiedzieć... jest tam kilka elementów które mogą stukać przy skręcaniu, nie wiem czy odczuwasz to na kierownicy, czy jest to stuk głuchy metal o gumę, czy metal-metal, czy coś jakby przeskakiwało, może słyszysz przeguby, albo poduszka amortyzatora na łożysku niedomaga, co się tyczy zawieszenia od dołu to może coś z listy Ci podpowie:
-wahacz; cztery punkty podparcia; najczęściej siada silentblock, wybija/wygniata/wypracowuje się ze starości, a od sporego uderzenia nawet pęka, drugi element to jego tuleja - sama z siebie raczej się nie psuje, uszkadza się od uderzenia najczęściej i sypie później w błyskawicznym tempie, sworzeń - jest to element bardzo trwały, ale uderzenie kołem daje mu radę, trzyma piastę, posiada w swojej budowie "podkładkę" teflonową która ulega zgnieceniu co prowadzi do luzów na nim; czwarty to łącznik stabilizatora, ale jest on tylko mocowany do wahacza i nazwałbym go raczej częścią drążka stabilizacyjnego.
-łącznik stabilizatora - podobnie zbudowany jest jak sworzeń, z tą różnicą że mocują go w wahaczu dwie gumki z podkładkami: od góry i od dołu na pręcie zakończonym gwintem (często lubi się "obrobić" przez nakrętkę), gumy mocujące gdy są wypracowane mogą stukać przy ugięciu koła, skręt kół nie ma wpływu na drążek, lewa strona wpływa na prawą, może się okazać że słyszymy coś z lewej strony a dzieje się coś złego z prawej,
-gałka drążka kierowniczego, budowa podobna do łącznika stabilizatora tylko deczko większa ;p, element nienaprawialny - zresztą jak każdy tego typu - gdy są luzy, potocznie zwane "wybitą gałką" - niestety wymiana na nową.

red_shogun napisał:
i drugie pytanie czy jeśli to wahacz to wymieniam tylko lewy czy wymienia się "parami"? (żeby móc ustawić zbieżność itp)

Nie spotkałem się z wymianą wahaczy parami tak jak z amorami. Np. w NX SR wymieniłem jeden bo był ugięty i było wszystko OK. Teraz np. po wymianie obu, czuję tak jakby zawieszenie przednie było pewniejsze w prowadzeniu/"twardsze" (zwłaszcza na koleinach odczuwalna poprawa), ale wydaje mi się że jest to naturalne; zresztą nie mam co się dziwić, były tam w końcu oryginalne z 92roku, tak że miały prawo mieć już swoje "wyrobione" luzy.

Wymienia się w zależności od potrzeby, tzn. każdy z elementów wahacza można dokupić osobno i są to bardzo, ale to bardzo trwałe elementy, o ile silentblock i tuleję można samemu wymienić i wprasować sposobami garażowymi na dużym imadle, o tyle sworzeń może robić już problemy z montażem. Ceny kompletnego wahacza do NX wahają się od 90pln nawet pod +500pln. Tak że np. przy wymianie block +sworzeń może się okazać że kompletny wahacz będzie tańszy niż jego elementy ). Generalnie, jak sprawdzić wahacz samemu, trudno mi opisać dokładnie ale chodzi o to: breszka w rączki, do kanału i po kolei każdy punkt mocowania badamy, podpierasz brechę o kołyskę i o wahacz (część metalową blisko badanego gumowego mocowania), czynność wykonujesz na kołach jak również przy podniesionym aucie. Jak masz luzy to powinieneś bez problemu wyczuć je, gdy gumy są sprawne to ani drgną o milimetr nawet jak zawiśniesz na łomie Wink. Kolumnę kierowniczą i gałki drążków sprawdzić to można, ale najlepiej w dwie osoby, jedna energicznie rusza kierownicą L P na odcinku 15-20cm, a druga blokuje lekko koło nogą i obserwuje reakcję koła na kierownicę, a najlepiej będąc w kanale chwycić za gałkę ręką i ustalić skąd pochodzi luz, czy na: gałka-piasta, drążek-maglownica czy oba... hehh.

Na zbieżność nawet nie jedź jak nie masz pewności co do wahaczy czy są ok - chyba że fachman Ci to sprawdzi dodatkowo; ponieważ jak masz luzy to przy błędnym ustawieniu wahacza facet dokona korekty zbieżności, ale przejedziesz 10m i może się okazać że będzie gorzej niż przed ustawianiem jej. Kłopoty ze zbieżnością dodatkowo objawiają się podobnie jak do zepsutych amorów - efekt pływania auta, tył cię wyprzedza Laughing, wspomaganie działa ok jak stoisz, a przy wychodzeniu z łuku autko "nie odbija" samo do prostej tylko "trzyma" skręt.

Nie wiem czy pomogłem ale może coś Ci podpowiedziałem, trudno diagnozować przy tych danych. Pozdr!

BTW: 14.08 (koło 9:00), a później 21.08 (koło 19:00) będę w Balicach-lotnisko, to można by się spiknąć na kwilkę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez foster dnia 12 Sie 2007 14:12 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 12 Sie 2007 13:58     Temat postu: Re: Wahacze przód, geometria kół, sprawdzenie amorków - NX G

foster napisał:
...


foster wielkie dzięki za wyczerpującą odpowiedź, jutro jadę na kanał i się okarze co to jest, przynajmniej nie bedę już taki głupi przy macherze jeśli chodzi o sprawy podwozia - moją pięte achillesową hehe
p.s.
14.08 o 9.00 będę mykał właśnie do pracy, natomiast 21.08 o 19.00 będę free i jak najbardziej chętnie się z Tobą spiknę

pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foster




Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 12 Sie 2007 14:21     Temat postu: Re: Wahacze przód, geometria kół, sprawdzenie amorków - NX G

red_shogun napisał:
foster napisał:
...


foster wielkie dzięki za wyczerpującą odpowiedź, jutro jadę na kanał i się okarze co to jest, przynajmniej nie bedę już taki głupi przy macherze jeśli chodzi o sprawy podwozia - moją pięte achillesową hehe
p.s.
14.08 o 9.00 będę mykał właśnie do pracy, natomiast 21.08 o 19.00 będę free i jak najbardziej chętnie się z Tobą spiknę

pozdro


Powodzenia i C U soon, PW wcześniej poślę z komórcą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 18 Sie 2007 12:41     Temat postu:

No więc tak po wymianie:
lewy przód wachacz made in Japan - 208 zł
lewy przód łącznik stabilizator - 68 zł
robocizna - 115 zł

Ogólnie nie to autko - lewa trzyma kozacko teraz przydało by sie zajeździć prawa stronę (tyle że tam mam juz po wymianie silentblock'a) Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Koszty związane z użytkowaniem 100NX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin