Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Gaźnik TURBO

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Tuning mechaniczny i optyczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nekoro




Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Augustów
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 18 Maj 2010 11:25     Temat postu: Gaźnik TURBO

Witam wszystkich. Słyszeliście na pewno o silnikach nissana typu L. Były one produkowane jeszcze w datsun'ach. Nie były one sterowane poprzez CPU, a jedynie mechanicznie, przez gaźnik. Do owych L-ek można było zaadoptować gaźniki Turbo, nie wiem czy działały one na zasadzie turbiny czy kompresora, ale dawało to doładowanie. Co do sedna sprawy to chciał bym się zapytać czy może ktoś słyszał o tego typu modach w naszych gaźnikowych nyskach?? Z góry dzięki za odp.
Neko


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sirkomla
stary wyjadacz



Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zieleniewo k. Kołobrzegu
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 18 Maj 2010 13:31     Temat postu:

widziałem kiedyś na ebayu kolektor przystosowany do jakiegoś gaźnika webbera...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 20 Maj 2010 11:30     Temat postu: Re: Gaźnik TURBO

nekoro napisał:
Witam wszystkich. Słyszeliście na pewno o silnikach nissana typu L. Były one produkowane jeszcze w datsun'ach. Nie były one sterowane poprzez CPU, a jedynie mechanicznie, przez gaźnik. Do owych L-ek można było zaadoptować gaźniki Turbo, nie wiem czy działały one na zasadzie turbiny czy kompresora, ale dawało to doładowanie. Co do sedna sprawy to chciał bym się zapytać czy może ktoś słyszał o tego typu modach w naszych gaźnikowych nyskach?? Z góry dzięki za odp.
Neko


Tu poszukaj:

[link widoczny dla zalogowanych]

ale na moje oko do 14/15/16DS od Webera nic nie dostaniesz:
[link widoczny dla zalogowanych]

a jakby nawet, to DS + turbo, hm gra nie warta świeczki, czym innym zabawa ze starym big blockiem V8 i ponad 1000 kuca na kresce Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 20 Maj 2010 13:42     Temat postu:

Weber jest na 100% do 16DS, bo rozmawiałem kiedyś z typem z UK który miał założony taki zestaw. Był to gaźnik bez sterowania lambdą i podciśnieniami. Z tego co mi wiadomo był to gaźnik dedykowany do tego silnika (zamiennik), ale o turbo czy innym doładowaniu słowa nie było.
Jeśli uda mi się znaleźć archiwum tej rozmowy to napiszę co tam ciekawego było.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BeNeK
stary wyjadacz



Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 554
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 10 Gru 2010 22:24     Temat postu:

Siema Very Happy Też mam nyske z 93 1.6 16v na gaźniku , jak myślicie czy opłaca się zakładać jakieś małe turbo , czy nie ? I czy wtedy trzeba by było przeprowadzać jakieś zmiany w silniku ? Czy ten silniczek przeżył by taką moc około 125 km na oryginalnym nie modzonym silniczku , Pozdro !

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawel18PL
stary wyjadacz



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 824
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Klimontów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 10 Gru 2010 23:12     Temat postu:

Jak małe turbo masz na myśli??Wiesz możesz pokombinować i jakąś dmuchawę albo farelkę w dolot wsadzić tylko koniecznie ustaw na zimne powietrze bo wtedy dojdzie więcej mocy:D Pozdrawiam i życzę powodzenia w projekcie!!!Trzymamy kciuki:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sirkomla
stary wyjadacz



Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zieleniewo k. Kołobrzegu
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 11 Gru 2010 12:41     Temat postu:

Hmm... wydaje mi się, że próba uturbiania/kompresowania gaźników standardowo występujących w DSach byłaby rzeczą trudną o ile nie niemożliwą. Nawet rozwiercając właściwe dysze, myślę, że z uwagi na podciśnienia i tendencje gaźników do rozregulowywania się przy sportowej jeździe, było by to nieopłacalne.
Prędzej właśnie bym się skłaniał do zmiany gaźnika, a następnie próby doładowania go.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
podj
stary wyjadacz



Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 583
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 11 Gru 2010 18:23     Temat postu:

Tutaj przykład sr20de na gaźnikach i itb:[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lewy
stary wyjadacz



Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: gdynia
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 04 Lut 2012 16:07     Temat postu:

nissan figaro 1.0 turbo ile one maja koni?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 04 Lut 2012 16:10     Temat postu:

coś 80 czy koło tego. Tam chyba mniejszy silnik niż 1.0. Podpada chyba pod keicar to pewnie 0.8 jeśli się nie mylę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lewy
stary wyjadacz



Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: gdynia
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 04 Lut 2012 16:34     Temat postu:

no to całkiem niezłe w miarę moc i tanie ubez he taki do setki wrzucićRazz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nekoro




Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Augustów
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 04 Lut 2012 20:44     Temat postu:

Witam wszystkich. Pobawiłem się ostatnio różnymi silnikami i chyba się zestarzałem, bo zaczynam twierdzić że najfajniejsza zabawa to wolnossąca, duża pojemność, dlaczego??
Turbo, np w Subaru GT czy WRX/STI to genialna sprawa, ale wymaga wręcz pieczotliwego podejścia do samochodu, nie ma tak że zalewasz i jeździsz. A wolnossący silnik ma mniej elementów, które mogą wysiąść, nie ma turbo dziury, dysponuje fajnym momentem od samego dołu i fajniej brzmi, chociaż to obiektywne. Myślę że gdybym chciał autko, które fajnie jeździ i ma więcej niż 250KM to pod względem silnika wybrał bym 350/370z, ale napęd to tylko SWAD Subaru:D. Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 02 Lut 2013 14:35     Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

na kilku zdjęciach z tej storny jest ciekawy gaźnik zamontowany do ga16. pytanie- co to za gaźniki?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foo




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 03 Lut 2013 13:53     Temat postu:

majchrzok napisał:
[link widoczny dla zalogowanych]

na kilku zdjęciach z tej storny jest ciekawy gaźnik zamontowany do ga16. pytanie- co to za gaźniki?

Mikuni i Weber, w tym ga to jakiś pewnie vagowski weber. Nowe duale to obstawiam 1k$ + przesyłka trzeba mieć. Czyli można się jedynie mentalnie nad tym pospuszczać i ostatecznie zakupić gti Wink

Oczywiście kibicuję każdemu kto wziąłby się za dłubanie GA w tym kierunku, odważne projekty z przyjemnością się czyta Very Happy Tak, że majchrzok, jedziesz jedziesz z tematem!

Pozdr,
foo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 03 Lut 2013 17:31     Temat postu:

foo, pytałem czysto z ciekawości:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Tuning mechaniczny i optyczny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin