Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

[GA16DE] napęd bardziej na prawe koło/łysiejąca opona

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Zawieszenie, koła i hamulce
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
blackhonda6




Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: poznań
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 19 Sty 2011 0:02     Temat postu: [GA16DE] napęd bardziej na prawe koło/łysiejąca opona

witam.sytuacja wyglada tak: przy gwaltowniejszym starcie na wprost moja setka traci przyczepnosc tylko na prawe kolo.tylko ja tak mam czy u was tez to zjawisko wystepuje??? Confused
bez roznicy czy na suchej czy mokrej nawierzchni prawe mieli a lewe odpoczywa,za wyjatkiem sytuacji gdy skrece kierownica w lewo to naped dostaje lewe kolo,nie jest mi to na reke gdyz prawa opona zuzywa sie duzo bardziej niz lewa i tylko zas klopot szukac pojedynczej ,albo zostac z jedna dobra a druga lysa.dodam ze aktualnie jezdze na uniroyal 185/65 14 -przyczepnosc na nich marna ale powinna byc rownomierna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 19 Sty 2011 12:28     Temat postu:

Skrzynia biegów w GA16 nie jest wyposażona w LSD więc zawsze "mieli" koło które ma mniejszy opór, a drugie wtedy stoi w miejscu. Właśnie żeby temu zapobiec stosuje się tzw. szperę. Jeśli z jednej strony masz łysą gumę to po prostu ona traci przyczepność pierwsza. Ja u siebie nie zauważyłem żeby ZAWSZE była to prawa strona. Może coś blokuje to koło? Np. zatarte tłoczki hamulcowe trzymają?
Jeśli opony zużywają się nierównomiernie (także np. bardziej od środka niż na zewnątrz opony) to myślę że warto podjechać gdzieś do warsztatu na tzw. ścieżkę diagnostyczną. Koszt to raczej niewielki (myślę że poniżej 50zł) a dowiesz się o stanie zawieszenia w aucie - procentowej sprawności układu amortyzatorów, zbieżności kół (która może powodować nierównomierne ścieranie opon), oporach toczenia (hamulce o których wspomniałem) i pewnie jeszcze całej masie innych informacji. Ja takie badanie wykonałem w czasie robienia badania tech i poprosiłem o wydruk to podawało takie informacje (nie jest to pełny wydruk):
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dj_croll




Dołączył: 01 Sty 2011
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice Krakowa
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 19 Sty 2011 17:46     Temat postu:

Może to nie chodzi o ostre ruszanie, wystarczy że masz wywalony silentblock i już Ci będzie ciąć oponę ;/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blackhonda6




Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: poznań
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 20 Sty 2011 2:20     Temat postu:

Zgadzam sie ze mieli kolo ktore ma mniejszy opor-tylko dlaczego zawsze prawe kiedy opony sa/byly rowne? (gdy zakladalem mialy 5,5mm, po 2,5 miesiacach lewa bez zmian,prawa 4,8mm) tloczki nie zatarte,silentbloki pol roku temu byly w normie a problem jest od kiedy go posiadam,w zeszlym roku z dwoch jednakowych zimowek zostala mi sie jedna(4mm. druga 1mm) problem znika latem gdy zakladam letnie kumho ecsta 185/55 14 dlatego ze maja swietna przyczepnosc-trudno na nich na suchym asfalcie ruszyc z piskiem a co dopiero zamielic wiec tez ta prawa sie nie zuzywa szybciej od lewej.
Na poprzedniej skrzyni biegow bylo to samo wiec mechanizm różnicowy nie jest przyczyna. Chyba że mam wersje 100nx z napedem na jedno kolo Wink
Nie zebym tam katowal auto ale nieraz sie spiesze i spod swiatel ostro ruszam lub poprostu trzeba dynamicznie wlaczyc sie do ruchu to slysze z prawej str: "śliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiizg"i moge pare dziesiatych mm odjac od grubosci bierznika Confused


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez blackhonda6 dnia 20 Sty 2011 2:23 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
q_nerk
stary wyjadacz



Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław/Wałbrzych
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 20 Sty 2011 17:53     Temat postu:

a zbieżność jest dobrze ustawiona?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 20 Sty 2011 18:13     Temat postu:

jak piszesz ze na letnich jest normalnie to namoje jest to wina opon. masz widocznie jakąś lipe a nie opony i dlatego tak się dzieje... przełóz koła z lewej na prawa strone ( oczywiście jak opony nie są kierunkowe) lub przednie na tył a tylne na przód i sie okaze...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blackhonda6




Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: poznań
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 20 Sty 2011 21:50     Temat postu:

czy zbieznosc ma wplyw na to ze naped jest przekazywany na jedno kolo? te opony maja slaba przyczepnosc,ale sa jednakowe dlatego tez przyczepnosc na oba kola powinna byc jednakowa.niestety sa kierunkowe.na zimowkach michelin dzialo sie to samo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
q_nerk
stary wyjadacz



Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław/Wałbrzych
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 21 Sty 2011 2:20     Temat postu:

ma znaczenie, a zaraz po zbieżności do winy możesz doliczyć amortyzatory - czy na przeglądzie ich sprawność nie była jakoś znacząco różna?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blackhonda6




Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: poznań
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 21 Sty 2011 15:26     Temat postu:

na przegladzie nie sprawdzal amorow-dla diagnosty wazniejsze od bezpieczenstwa byly spaliny(ech brak kata:p) trzeba zmienic stacje diagnostyczna. Tez pomyslalem o amorach i wczoraj bylem sprawdzc skutecznosc - wyszlo od 72-80% od razu hamulce tez mi spr-opory toczenia niewielkie. Zbieznosc w sprawdzonym warsztacie kosztuje 90zl,chyba sie wybiore w nastepnym tygodniu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blackhonda6




Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: poznań
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 31 Sty 2011 20:46     Temat postu:

nyska na prostej zaczela lekko sciagac w lewo.do wymiany silentblok prawego wahacza- dopiero po wymianie (obydwu) udam sie na zbieznosc

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blackhonda6




Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: poznań
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 16 Lut 2011 20:56     Temat postu:

no i bylem w warsztacie specjalizujacym sie w naprawach zawieszen itp. ku mojemu zdziwieniu stwierdzili ze silentbloki sa ok Shocked Shocked Shocked . Nastepna sprawa to stuki w przednim lewym kole:szukali szukali znalezli-ze niby to luzny akumulator,zostal przymocowany jazda probna i jak stukalo tak stuka nadal a niby wszystko jest ok. zaluje ze pojechalem bo po fakcie zauwazylem ze mam w kilku miejscach lekko wgniecony blotnik Evil or Very Mad ,widocznie mechanik mial dobra metode spr. zawieszenia,niewiem czy jutro do nich jechac w sumie i tak nic nie zrobia...
Rowniez przelozylem opony,prawą na lewą str i lewą na prawą i zauwazylem roznice:juz nie sciaga w lewo ,teraz sciaga w prawo Sad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez blackhonda6 dnia 16 Lut 2011 20:58 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
podj
stary wyjadacz



Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 16 Lut 2011 21:43     Temat postu:

blackhonda6 napisał:

Rowniez przelozylem opony,prawą na lewą str i lewą na prawą i zauwazylem roznice:juz nie sciaga w lewo ,teraz sciaga w prawo Sad


Więc oponki już do wywalenia, ewentualnie na tył.
Na początek sprawdził bym jeszcze kąty pochylenia kół przednich, może coś jest skrzywione (np zwrotnica). Złe kąty moga pojawić sie również po przebytej stłuczce i nieprawidłowej naprawie.

Jeżeli chodzi o stuki, oglądałeś dokładnie sprężyny ?? któraś nie jest pęknięta(czyt. krótsza).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blackhonda6




Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: poznań
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 16 Lut 2011 23:24     Temat postu:

sprezyny tez sprawdzili i ok,na koncu przedstawili mi teorie ze to jednak amortyzator jest walniety i sam w sobie cos w srodku mu stuka,niewiem moze tak na odczepne a moze mial racje.narazie ani mi sie sni wkladac kolejne 400-600zl w auto,a niech sobie stuka!
Powypadkowy czy cos on nie jest raczej,jakis czas po zakupie bylo ok,ja nim stluczki nie mialem,samo zaczelo sciagac,myslalem ze to jakis luz sie pojawil.dziwne ze dla jednego mechanika silentblok ma luz a dla drugiego niema...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blackhonda6




Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: poznań
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 21 Mar 2011 10:47     Temat postu:

po bliskim kontakcie z kraweżnikiem chcąc niechcąc zmuszony bylem zmienic oponki,kupilem nie kierunkowe,jak do tej pory nie sciaga w zadna strone,jestem ciekaw czy beda rownomiernie sie zużywac.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blackhonda6




Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: poznań
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 28 Kwi 2011 14:18     Temat postu:

na zakonczenie tematu: wymienione amorki przod+sprezynki przod H&R -35mm,ustawienie zbieznosci(bylo 11stopni na +) i nic nie sciaga,rowno sie zbiera i jest ok

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Zawieszenie, koła i hamulce Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin