Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Jakie hamulce do GTi
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Zawieszenie, koła i hamulce
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
damianos




Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świdnik

PostWysłany: 07 Paź 2006 23:11     Temat postu: Jakie hamulce do GTi

Co polecacie żeby zamienić ciapowate hantle z GTi na jakieś porządniejsze? Rozpędza się to pięknie, ale zanim zacznę modzić przy osiągach chciałem ogarnąć hamulce i zawias. Da się podmienić tarcze czy zaciski od czegoś mocniejszego? Nie jesetem w temacie, więc proszę o porady.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: 08 Paź 2006 9:49     Temat postu: Re: Jakie hamulce do GTi

damianos napisał:
Co polecacie żeby zamienić ciapowate hantle z GTi na jakieś porządniejsze? Rozpędza się to pięknie, ale zanim zacznę modzić przy osiągach chciałem ogarnąć hamulce i zawias. Da się podmienić tarcze czy zaciski od czegoś mocniejszego? Nie jesetem w temacie, więc proszę o porady.

ja założyłem u siebie 4 tarcze brembo z czegoś tam, w każdym razie wolniej się nagrzewają, niestety nie mają nacięć ani dziurek, do tego klocki ferodo premiere i płyn hamulcowy dot 5 i jakoś to daje rade, nawet całkiem dobrze hamuje.. Rolling Eyes
wiem że można złożyć przednie zaciski i tarcze od Primiery GT tam były tarcze większe o kilkanaście mm, niestety nie wiem ile z tym dłubania, bo sam nie robiłem. Pewnie na upartego dałoby radę nawet założyć zaciski z tarczami od 300ZXa tak jakma Coobcio w swojej primie, ale to już większe koszty i więcej zabawy, za to efekt szokowy Shocked samochód staje w miejscu!
Powrót do góry
tarsar




Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łużna/Gorlice/NSącz

PostWysłany: 08 Paź 2006 10:18     Temat postu:

Ma ktoś może klocki przód Ferodo w 1600?
Jak się one spisują i czy są warte wyższej ceny?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SEBOL_MKS
stary wyjadacz



Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Police

PostWysłany: 08 Paź 2006 12:40     Temat postu:

tarsar napisał:
Ma ktoś może klocki przód Ferodo w 1600?
Jak się one spisują i czy są warte wyższej ceny?


Moim zdaniem warte są wyższej ceny. Nie śmierdzą, nie brudzą felgi, jedynie to przy gwałtownym hamowaniu popiskują troszeczke dlatego, że są twarde. Wydaje mi się, że auto hamuje lepiej niż na jakiś tańszych zamiennikach i podobno mają starczyć na dłużej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damianos




Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świdnik

PostWysłany: 09 Paź 2006 16:26     Temat postu: Re: Jakie hamulce do GTi

ceremony napisał:
damianos napisał:
Da się podmienić tarcze czy zaciski od czegoś mocniejszego? Nie jesetem w temacie, więc proszę o porady.

ja założyłem u siebie 4 tarcze brembo z czegoś tam, w każdym razie wolniej się nagrzewają, niestety nie mają nacięć ani dziurek, do tego klocki ferodo premiere i płyn hamulcowy dot 5 i jakoś to daje rade, nawet całkiem dobrze hamuje.. Rolling Eyes
wiem że można złożyć przednie zaciski i tarcze od Primiery GT tam były tarcze większe o kilkanaście mm, niestety nie wiem ile z tym dłubania, bo sam nie robiłem. Pewnie na upartego dałoby radę nawet założyć zaciski z tarczami od 300ZXa tak jakma Coobcio w swojej primie, ale to już większe koszty i więcej zabawy, za to efekt szokowy Shocked samochód staje w miejscu!


Ale jak to jest z tarczami np od primy? Czy rozstaw szpilek ma znaczenie przy montowaniu tarczy? Myślę, że właśnie od tej primery czy od 200sx można by dostać w miarę niedrogo. Od 300 to jak marzenie, może i coobcio stójkę zrobi Wink
Temat wypłynął jak pojeździłem trochę nissanem note. Hamulce podają świetnie, a na rondzie śmigałem bez poślizgu szybciej niż swoją nyską.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kojot




Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: 10 Lip 2007 17:15     Temat postu:

Czy zaciski od 2,0 lub primery lub 300zx mozna załozyc do 1,6 bez duzych przeróbek.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpi




Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 498
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 15 Lip 2007 12:13     Temat postu: Re: Jakie hamulce do GTi

ceremony napisał:
samochód staje w miejscu!

Niby jak staje w miejscu skoro GTi ma badziew zwany ABS?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gruby




Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 29 Lip 2007 19:53     Temat postu:

ponawiam pytanie kojota?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 30 Lip 2007 14:36     Temat postu: Re: Jakie hamulce do GTi

kpi napisał:
ceremony napisał:
samochód staje w miejscu!

Niby jak staje w miejscu skoro GTi ma badziew zwany ABS?


Ten badziew zwany ABS który teoretycznie wydłuża drogę hamowania, już nie raz sprawił że dzięki niemu ominąłem przeszkodę lub tak wymanewrowałem, że nie musiałem w mojej setce wklejać "nowych" przednich reflektorów i zderzaka. Po prostu ABSem trzeba umieć hamować, na drogach publicznych jest bardzo pomocny. Oczywiście sprawą dyskusyjną jest zima z oblodzeniem. A co do jazdy nyską na torze i ściganiu się - robię to tak rzadko (czytaj nigdy) że nawet nie ma sensu aby odłanczać ABS dla chwilowego "poprawienia" walorów jezdnych.

A co do recepty na dobre hample w 100NXie, hm osobiście wolałbym przeprowadzić gruntowny remont tego co jest czyli:
przewody hamulcowe, korektor siły hamowania, regeneracja zacisków, nowy płyn hamulcowy - wymieniony nie tylko w zbiorniczku Razz, wsadzić nowe sprawdzone tarcze i klocki (dedykowane do naszego modelu) i przypuszczam że przyniosło by to lepszy efekt niż wrzucanie "cudownych" np. nacinanych tarcz lub zacisków z "wyższych" modeli do starych zmurszałych przewodów paliwowych i/lub zjechanego korektora itp.itd.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gruby




Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 30 Lip 2007 21:57     Temat postu:

ale zauwaz ze mozna sie sportkac z opiniami ze jak nysy byly nowe to nawet wtedy mialy slabe chamulce..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 30 Lip 2007 22:31     Temat postu:

gruby napisał:
ale zauwaz ze mozna sie sportkac z opiniami ze jak nysy byly nowe to nawet wtedy mialy slabe chamulce..


Zgadza się, znam to, tez to słyszałem i co wiecej wcale tego nie zanegowałem bo o tym nic nie napisałem w mojej powyzszej wypowiedzi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gruby




Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 30 Lip 2007 22:35     Temat postu:

a chamulce od gti pasuja do 1.6?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 30 Lip 2007 22:45     Temat postu:

gruby napisał:
a chamulce od gti pasuja do 1.6?

wg mnie nie pasują, bo klocki sa inne, a co za tym idzie pewnie i zaciski, a co za tym idzie pewnie i tarcze Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gruby




Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 30 Lip 2007 23:10     Temat postu:

wszystko da rade zmienic.. ale czy mocowanie zacisku jest identyczne jak w 1.6? ktos wie lub sprawdzal?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpi




Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 498
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 31 Lip 2007 9:49     Temat postu: Re: Jakie hamulce do GTi

red_shogun napisał:

Ten badziew zwany ABS który teoretycznie wydłuża drogę hamowania, już nie raz sprawił że dzięki niemu ominąłem przeszkodę lub tak wymanewrowałem, że nie musiałem w mojej setce wklejać "nowych" przednich reflektorów i zderzaka. Po prostu ABSem trzeba umieć hamować, na drogach publicznych jest bardzo pomocny. Oczywiście sprawą dyskusyjną jest zima z oblodzeniem. A co do jazdy nyską na torze i ściganiu się - robię to tak rzadko (czytaj nigdy) że nawet nie ma sensu aby odłanczać ABS dla chwilowego "poprawienia" walorów jezdnych.

Więc: pytałem o to jak to się dzieje że auto Ceremonego staje w miejscu, bo moje mimo usilnych prób nawet na suchej nawierzchni zawsze włącza w końcu ABS i o takim hamowaniu jak bez niego (mocno gwałtownym) nie ma mowy.
Co do technik jazdy z ABS lub bez niego. Mając nyskę bez może ze 2x się spociłem przy hamowaniu. Mając ABS dzieje się to conajmniej 2x w miesiącu :/ W mieście ileś razy miałem już ciepło bo przy niewielkiej prędkości włączył się ABS i bardzo skutecznie wydłużył mi drogę hamowania. A już najgorzej jest jak 1 koło (najczęściej prawe) jedzie po kurzu czy kałużach, a drugie jest na asfalcie. Hamulce dostosowuje sobie siłę hamowania do tej gorszej nawierzchni. Efekt? Hamowanie z 50 km/h na przestrzeni 50m... Drugą lipną sytuacją gdzie przez ABS miałbym dzwona była sytuacja gdy jechałem po drodze gdzie był wyjazd z budowy. Auta ciężarowe nawiozły nieco błota na drogę. Do tego popadało i przy 40 km/h chciałem się zatrzymać przed progiem. Nie dało się. Dobrze że to był tylko maleńki próg a nie jakieś auto czy przechodzień. Jak dla mnie ABS znacznie pogarsza kontrolę nad samochodem. W przypadku jazdy z ABS zaleca się wciskanie hebla do końca a już sam system ma skorygować siłę hamowania. Powiem tak: to nie działa do końca tak skutecznie jakbym sobie życzył. Chciałbym mieć po prostu możliwość wyłączenia ABS. Bez niego jeździło mi się całkiem dobrze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Zawieszenie, koła i hamulce Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin