Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Problem z ABS po wymianie przegubu.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Zawieszenie, koła i hamulce
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Chester1980




Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 21 Lip 2009 11:20     Temat postu: Problem z ABS po wymianie przegubu.

Witam.Jestem nowy na tym forum dlatego prosze o wyrozumiałość z waszej strony.Mam mianowicie problem z moją setka ponieważ po wymianie przegubu stracił mi się ABS i w żadnym z serwisów nie są w stanie mi pomóc poniewaz nie posiadaja złącza diagnostycznego aby podpiąc mojego NX pod komputer.Co mogę zrobić z tym fantem aby mieć z powrotem abs??liczyłem juz ilosc zebow na pierscieniu abs i sie zgadza ze starym.Co wiecej mogę zrobić??Proszę o pomoc.Paweł z Bielska-Białej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foster




Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 21 Lip 2009 15:48     Temat postu:

Hmm, to raczej masz powody do radości, ale...

Na dobry początek sprawdź, bezpieczniki od ABS'u, jak są ok, to czy prąd jest we wtyczce przy prawym kielichu


Przeczyść wszystkie te wtyczki, które są koło tej zasilającej (całe to ustrojstwo przykręcone do kielicha tyczy się ABS'u), oraz gniazda i wtyki przekaźników. Później sprawdziłbym odległości czujnika/ów od pierścieni/a na przegubach/piastach, no tyle że musisz sobie przewertować manuala serwisowego jaka jest tam dopuszczalna odległość bo już nie pamiętam. Jednocześni sprawdź czy przewody łączące czujniki z wtyczkami przy kielichu nie mają przytarć, tudzież nie są zerwane. Generalnie całą procedura diagnostyczna ABS jest opisana w manualu - którego lekturę polecam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Chester1980




Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 21 Lip 2009 22:49     Temat postu:

No własnie sek w tym ze bezpieczniki sa dobre oraz napiecie i stan przewodow również.Wszyscy elektromechanicy u których byłem a nawet w serwisie Nissana stwierdzili ze musze miec kody tudzież załatwic sobie złaczke KONSULT 1 aby podpiąc sie pod komputer i skasowac błąd.Dziękuję za rysunek techniczny-sprubuję sam jeszcze sprawdzic wszystko po kolei.A gdzie mogę znalezc tego całego manuala??Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Chester1980 dnia 21 Lip 2009 22:52 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
obserVator
stary wyjadacz



Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zawiercie <@> Śląsk
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 21 Lip 2009 22:58     Temat postu:

Chester1980 napisał:
No własnie sek w tym ze bezpieczniki sa dobre oraz napiecie i stan przewodow również.Wszyscy elektromechanicy u których byłem a nawet w serwisie Nissana stwierdzili ze musze miec kody tudzież załatwic sobie złaczke KONSULT 1 aby podpiąc sie pod komputer i skasowac błąd.Dziękuję za rysunek techniczny-sprubuję sam jeszcze sprawdzic wszystko po kolei.A gdzie mogę znalezc tego całego manuala??Pozdrawiam

Potrzebne manuale odszukasz za pomocą funkcji "szukaj".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foster




Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 22 Lip 2009 9:14     Temat postu:

Chester1980 napisał:
No własnie sek w tym ze bezpieczniki sa dobre oraz napiecie i stan przewodow również.Wszyscy elektromechanicy u których byłem a nawet w serwisie Nissana stwierdzili ze musze miec kody tudzież załatwic sobie złaczke KONSULT 1 aby podpiąc sie pod komputer i skasowac błąd.Dziękuję za rysunek techniczny-sprubuję sam jeszcze sprawdzic wszystko po kolei.A gdzie mogę znalezc tego całego manuala??Pozdrawiam

W przypadku ABS, nawet nie trać czasu na Consulta, mogę się mylić, ale o ile pamiętam to nie ma on nawet fizycznego połączenia ze sterownikiem. ABS ma swojego kompa, który jest za zaślepką przy prawej nodze pasażera. Umieszczona na nim jest dioda która miga jak wykryje błąd. Kody błędów są w manualu i nie kasuje się ich, tylko musisz usunąć przyczynę błędu, sterownik jest jednostką samo testującą się i "wstaje jak windows" Laughing za każdym odpaleniem auta.

I zdecyduj się czy używasz ą,ć itd. czy nie, bo ciężko się to czyta.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpi




Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 498
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 22 Lip 2009 13:48     Temat postu:

Chester1980 napisał:
No własnie sek w tym ze bezpieczniki sa dobre oraz napiecie i stan przewodow również.Wszyscy elektromechanicy u których byłem a nawet w serwisie Nissana stwierdzili ze musze miec kody tudzież załatwic sobie złaczke KONSULT 1 aby podpiąc sie pod komputer i skasowac błąd.Dziękuję za rysunek techniczny-sprubuję sam jeszcze sprawdzic wszystko po kolei.A gdzie mogę znalezc tego całego manuala??Pozdrawiam

Poczytaj na forum o interfejsie diagnostycznym bo po pierwsze wcale nie jest powiedziane że Consult będzie działał z Twoim autem (jak to gaźnikowiec to zapomnij). A po drugie jakieś lamy z tych nissanowców bo consult nie pokazuje błędów systemu ABS. Po trzecie ewentualne kody błędów komputera można odczytać bez interfejsu. A po czwarte można je także skasować bez interfejsu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Chester1980




Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 23 Lip 2009 11:44     Temat postu:

jestem może jakiś niedorozwinięty ale niestety nie udało mi się znależć żadnego manuala za pomocą "szukaj" a siedziałem nad tym pół nocy.Może ktoś mi opisać dokładniej jak znależć te kody błędów żeby naprawić ten ABS??Jak pozatym odczytać błędy bez interfejsu i je ewentualnie skasować?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Chester1980 dnia 23 Lip 2009 11:46 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Quattro




Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 23 Lip 2009 12:09     Temat postu:

[edit] pytanie - czy ktos mechanicznie nie uszkodzil powierzchni czujnika w zwrotnicy?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Quattro dnia 23 Lip 2009 12:13 , w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpi




Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 498
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 23 Lip 2009 13:01     Temat postu:

Chester1980 napisał:
jestem może jakiś niedorozwinięty ale niestety nie udało mi się znależć żadnego manuala za pomocą "szukaj" a siedziałem nad tym pół nocy.Może ktoś mi opisać dokładniej jak znależć te kody błędów żeby naprawić ten ABS??Jak pozatym odczytać błędy bez interfejsu i je ewentualnie skasować?

No patrz, a mnie instrukcja serwisowa (link do niej) wyskoczył na pierwszej z 2 stron po wpisaniu frazy "manual" do formularza z szukaniem.
Chyba nie przeczytałeś z należytą uwagą tego co napisałem ja i foster nt. interfejsu Consult. Po kodach błędów komputera pokładowego w 100NX NIE ODCZYTASZ błędów ABSu. Niezależnie z interfejsem czy nie.
Nadal też nie wiemy jaką wersję nysy masz więc nie wiadomo czy w ogóle jest z czego błędy odczytać (ale to już inna bajka). Mowa tutaj oczywiście o błędach komputera pokładowego.
Co do samego ABS to niby na allegro są testery tego systemu w cenie ok 35 pln. Na liście modeli nie ma co prawda 100NX ale jest szansa że będą chodzić bo jest tam Primera z silnikami wtryskowymi takimi jak w nyskach (roczniki co prawda nowsze) ale jest też micra od 1992. To już jednak ryzyk fizyk bo na forum nikt się nie chwalił czy bawił się czymś takim i czy to działa.
Opisy jak ręcznie sprawdzić ABS też można znaleźć, ale nie znalazłem takiego opisu konkretnie do nissana. Są do innych japońców i też są kody. Kody powinny być takie same. Co najwyżej ich lista się rozszerza wraz z rocznikiem (w NX jest dość prymitywny sterownik).
Jeśli chcesz to mogę Ci podesłać opis, ale testujesz na własną odpowiedzialność. No i oczywiście musisz z manuala czy innego miejsca zdobyć opisy pinów sterownika ABS.

PS osobiście sądzę że ten tester z allegro to diodka + odpowiedni oporniczek (w skrócie) o którym piszą przy okazji manualnej diagnozy systemu ABS.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kpi dnia 23 Lip 2009 13:22 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Chester1980




Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 23 Lip 2009 22:15     Temat postu:

mogło się uszkodzić bo sprytny mechanik skrobał śrubokrętem w otworze czujnika żeby go przeczyścić a pozatym już dzisiaj znalazłem opis błędów co prawda z Nissana Sunny ale opisy są chyba takie same bo wyszło że błąd prawego przedniego koła a właśnie w prawym zmieniałem przegób.Pragnę dodać że przed czyszczeniem czujnika też nie było ABS-u,ponadto sprawdziłem już wszystkie kable i bezpieczniki oraz przekażniki i nadal lipa.Kontrolka w centralce ABS mruga sobie 6 razy tak jak wczesniej i żadnej zmiany niema.Posiadam Niśka z 91 roku,90ps,ABS(aktualnie brak),105000 przebiegu,olej Lotos semisyntetic,płyn chłodniczy Dynagel.Audio: JVC KD-G441,głośniki przód: DAX "16",tył: Pioneer owal dwudrożne (daje radę,hoć w przyszłości pomyślę o wzmocnieniu i skrzynce):-)Zderzk przód Wakdar,tył Wakdar,spojler na klapie Subaru Impreza z trzecim światłem STOP.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpi




Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 498
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 23 Lip 2009 23:12     Temat postu:

Chester1980 napisał:
mogło się uszkodzić bo sprytny mechanik skrobał śrubokrętem w otworze czujnika żeby go przeczyścić a pozatym już dzisiaj znalazłem opis błędów co prawda z Nissana Sunny ale opisy są chyba takie same bo wyszło że błąd prawego przedniego koła a właśnie w prawym zmieniałem przegób.Pragnę dodać że przed czyszczeniem czujnika też nie było ABS-u,ponadto sprawdziłem już wszystkie kable i bezpieczniki oraz przekażniki i nadal lipa.

A też paliła się kontrolka ABS?
Chester1980 napisał:

Kontrolka w centralce ABS mruga sobie 6 razy tak jak wczesniej i żadnej zmiany niema.

Wszystkie mignięcia takie same? Czy są dłuższe/krótsze?

Chester1980 napisał:
Posiadam Niśka z 91 roku,90ps,ABS(aktualnie brak)

Czyli masz silnik gaźnikowy. Takowy nie ma możliwości podłączenia interfejsu diagnostycznego Consult.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Chester1980




Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 23 Lip 2009 23:36     Temat postu:

wszystkie jednakowej długości,6 mrugnięć-przerwa i znów 6 mrugnięć.Była wymiana przegubu i po wymianie świeciła sie kontrolka ANTILOCK,póżniej "czyszczenie" czujnika i nadal ANTILOCK się świeci.Silnik mam z jednopunktowym wtryskiem:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpi




Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 498
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 24 Lip 2009 7:50     Temat postu:

Chester1980 napisał:
Silnik mam z jednopunktowym wtryskiem:)

Hmm, więc albo masz zmieniony silnik albo nie masz rocznika 91. Na forum jest info jak poznać wersję silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Luki




Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oppland (N)

PostWysłany: 24 Lip 2009 8:06     Temat postu:

kpi napisał:
Chester1980 napisał:
Silnik mam z jednopunktowym wtryskiem:)

Hmm, więc albo masz zmieniony silnik albo nie masz rocznika 91. Na forum jest info jak poznać wersję silnika.

W NX nie było jednopunktowego wtrysku..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Quattro




Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 24 Lip 2009 8:10     Temat postu:

Chester1980 napisał:
wszystkie jednakowej długości,6 mrugnięć-przerwa i znów 6 mrugnięć.Była wymiana przegubu i po wymianie świeciła sie kontrolka ANTILOCK,póżniej "czyszczenie" czujnika i nadal ANTILOCK się świeci.Silnik mam z jednopunktowym wtryskiem:)


Masz silnik na gazniku i zmien mechanika :]

Na marginesie opornosc czujnika mozna zmierzyc uniwersalnym miernikiem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Zawieszenie, koła i hamulce Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin