Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
wibracje kierownicy od 120 km/h

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Zawieszenie, koła i hamulce
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spanki
Gość






PostWysłany: 25 Cze 2009 9:52     Temat postu: wibracje kierownicy od 120 km/h

Jak w temacie, od 120 km/h kierownica zaczyna wibrowac coraz bardziej intensywnie w miare dalszego zwiekszania predkosci. Zazwyczaj lista potencjalnych przyczyn jest bardzo dluga, ale moze w setkach jakies przyczyny wystepuja czesciej od innych, co to moze byc?
Powrót do góry
marthen
junior admin



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1530
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: 25 Cze 2009 9:56     Temat postu: Re: wibracje kierownicy od 120 km/h

spanki napisał:
Jak w temacie, od 120 km/h kierownica zaczyna wibrowac coraz bardziej intensywnie w miare dalszego zwiekszania predkosci. Zazwyczaj lista potencjalnych przyczyn jest bardzo dluga, ale moze w setkach jakies przyczyny wystepuja czesciej od innych, co to moze byc?

Niewyważone koła i niezastosowanie się do regulaminu forum.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
janas89




Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 25 Cze 2009 10:02     Temat postu:

Miałem taki sam problem ale gdzieś od 90kmph. Przyczyną były nierówno starte opony. Po wrzuceniu jedynki na podnośniku biły dobre 5mm. Po wymianie opon i łożyska bo też już się zmiany domagało wszystko ustało. U mnie jeszcze podbijało lewe przednie koło przy dotaczaniu się do skrzyżowania tak z 5kmph ale po wymianie opon jest ok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
qbalol




Dołączył: 20 Paź 2008
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrołęka
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 25 Cze 2009 11:25     Temat postu:

nie wywazone kola, krzywa felga, guz na oponie od wjezdzania na krawezniki, zla zbieznosc... rozne mogą byc tego przyczyny. Jedz do pierwszej lepszej wulkanizacji i niech ci wrzuca kola na wywazarke. Zobaczysz sam co jest przyczyna

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gem




Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Wroclove
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 25 Cze 2009 17:49     Temat postu:

a sytuacja z deczka inna?? pędzi gładko i szybko i prościuteńko... Przy hamowaniu drga kiera..ale tylko przy hamowaniu i tylko jak hamowanie zaczyna się powyżej 120 km/h. Jestem na wymianie tarcz, klocków (bo i jedno i drugie już się skończyło) i łączników stabilizatora...coś jeszcze może to powodować??
dodam, ze fele proste i oponki tez nie kaprawe, bo ten temat mam juz za sobą...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gem dnia 25 Cze 2009 17:50 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sob




Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 25 Cze 2009 19:36     Temat postu:

Tez mam wibracje przy okol 120km/h... I chyba znalazlem ich powod, na jednej alufeldze mam malutkie wgniecenie, z 5mm moze to od tego..

A inna sprawa ktora mnie meczy i dziwi, to ze przy ostrym hamowaniu, na naszych polskich drogach, a raczej na naszych włocławskich, kierownica mocno idzie albo w lewo albo w prawo. To od dosyc szerokich opon (195/50/15) i kolein?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rzeznik




Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 575
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 25 Cze 2009 20:42     Temat postu:

zła geometria kół?? Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foster




Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 25 Cze 2009 20:49     Temat postu:

Rzeznik napisał:
zła geometria kół?? Razz

Dokładnie, istnieje jeszcze coś takiego jak zbieżność. Potrafi popsuć humor zarówno przy ostrym starcie jak i hamowaniu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez foster dnia 25 Cze 2009 20:50 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rzeznik




Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 575
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 25 Cze 2009 21:01     Temat postu:

60zł i po kłopocie Razz przynajmniej u mnie tyle biorą

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gem




Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Wroclove
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 25 Cze 2009 21:47     Temat postu:

geometrie mam igłę... ustawioną co do sekundy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jamal88




Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała / Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 25 Cze 2009 23:02     Temat postu:

spanki napisał:
Jak w temacie, od 120 km/h kierownica zaczyna wibrowac coraz bardziej intensywnie w miare dalszego zwiekszania predkosci. Zazwyczaj lista potencjalnych przyczyn jest bardzo dluga, ale moze w setkach jakies przyczyny wystepuja czesciej od innych, co to moze byc?


Sob napisał:
Tez mam wibracje przy okol 120km/h...


Byłem dosłownie 2 dni temu u mechanika i przerabialiśmy mój problem dotyczący właśnie wibracji przy prędkości powyżej 120km/h. Tylko żebyśmy się dobrze zrozumieli, ja pod pojęciem wibracji mam na myśli taki jakby efekt kołyski, czyli tak jakby autem bujało nie w poprzek tylko wzdłuż. Mój typ to było zawieszenie, coś w okolicach wahaczy, a dokładnie myślałem że sworznie. Jak się okazało cała zawiecha w porządku, to przerzuciliśmy przednie gumy na tył, bo była wyraźna różnica, jeżeli chodzi o zużycie. Krawędzie opony były nierówno starte, a bieżnik też nie wesoły. Przejechaliśmy się 140 i wibracje znikły, poczułem się znowu jak w innym samochodzie. Mechanik siedział z tyłu i przy tej prędkości czuł jak tył wibruje. Dlatego mój ewidentny typ to gumy, jeżeli chodzi o taką sytuację.

gem napisał:
a sytuacja z deczka inna?? pędzi gładko i szybko i prościuteńko... Przy hamowaniu drga kiera..ale tylko przy hamowaniu i tylko jak hamowanie zaczyna się powyżej 120 km/h.


O tym też coś wspomniał w momencie jak zapytałem o hamulce. Jak przy hamowaniu drga kierownica to duże prawdopodobieństwo że to heble. Tu typ ogólnie na hample czyli tarcze z klockami, ale wiadomo to tylko teoria mechaniora. Mi się nic takiego nie dzieje, ale mam zamiar wymienić ze względu na to że hamulec łapie dosyć późno i widać gołym okiem spore zużycie klocków, tarcze z przodu mam już 3mm poza nominałem, sprawdzałem suwmiarką.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
VeNoM




Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podlasie
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 27 Cze 2009 10:37     Temat postu:

Dokładnie wina opon. Ostatnio przekładałem opony z tyłu na przód bo z przodu bieżnik juz sie konczy. Po zmianie przy około jak mowicie 120km/h kierownica zaczyna drgać. Przy hamowaniu czuć jakby koło miało guza. No ale tam nic nie widać. Z poczatku przed zmianą z tyłu było słychać huczenie myslałem ze to łozysko czy coś. Po zamianie opon teraz huczy z przodu.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez VeNoM dnia 27 Cze 2009 10:38 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gem




Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Wroclove
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 01 Lip 2009 14:46     Temat postu:

mój problem znikł po wrzuceniu nowych tarcz i klocków Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Zawieszenie, koła i hamulce Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin