Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
akumulator jaki ?
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Elektryka i oświetlenie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip_Jarzabek1




Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wejherowo
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 08 Mar 2012 18:26     Temat postu:

Dzięki kolego, mam nadzieje, że teraz już wszyscy będą wiedzieć a ja już tym bardziej, w takim bądz razie wkładam 72Ah i smigam; ))

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
VeNoM




Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podlasie
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 08 Mar 2012 19:24     Temat postu:

Pewne rzeczy są niezrozumiałe. Bo nie kończyłem humanistyki Very Happy
Z tym "zima....aku może być niedoładowany" zła składnia. "Nieprawda" odnosiła się do tego ze na niedoładowanie ma wpływ większy aku. Czy mały, czy duży jak ma nie doładować to nie doładuje.

"...zimą zawsze będzie stan niedoładowania." - Właśnie. Zawsze. Jak wyżej napisane.

Mówiąc większy akumulator nie myślę o aku z pojemnością przewidzianą do kombajna. Wszystko w granicach zdrowego rozsądku...
Druga sprawa, że czy mały czy duży aku jak będzie często doprowadzany do granicy rozładowania to altek i tak po pewnym czasie nie wytrzyma.

To, że pisząc altek zamiast rozrusznik to rzeczą ludzką jest się przejęzyczyć.

W każdym słowie można znaleźć nieścisłość. W pewnych sprawach trzeba stosować skróty myślowe, bo nie sposób wyłożyć tu podstaw elektrotechniki i zasady działania alternatora.

W ostatnim przytoczeniu. Przy idealnie pracującym altku wraz z aku:
Tzn altek daje rade ładować aku plus obsługiwać całą elektrykę w aucie, to nawet przy zmianie tego aku na większy nic się nie zmieni, czyt. altek dalej będzie doładowywać aku "do końca" (mimo ze będzie miał większa pojemność).

I tak można w nieskończoność sobie nawzajem udowadniać Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Filip_Jarzabek1




Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wejherowo
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 08 Mar 2012 19:53     Temat postu:

Naprawdę kolego pomogłeś, myśle że nie tylko mi ale innych którzy będą mieli podobny problem i wejdą tu to wszystko im sie rozjaśni ; ))

Wkładam jutro 72Ah powinno byc okey


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PittKF




Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 513
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: brać kasę na silniki? >Poznań<
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 09 Mar 2012 21:26     Temat postu:

VeNoM napisał:
Jedyne co można zauważyć to to, ze altek po prostu dłużej będzie ładować aku, jeżeli dojdzie do jego znaczniejszego rozładowania (bo co naładować 20Ah to nie 45) Trzeba więcej czasu.
Tu też widzę zaletę większego aku. Pełni tu rolę bufora.
Laughing Laughing Laughing
VeNoM napisał:
Krótkie trasy rozładują akumulator zarówno dużej pojemności jak i mniejszej. Tylko z tym większym odpalisz kilka razy więcej
a ten 'mniejszy' naładujesz kilka razy szybciej na tym samym odcinku trasy



jeszcze raz powtórzę:
VeNoM napisał:
Jedyne co można zauważyć to to, ze altek po prostu dłużej będzie ładować aku

VeNoM napisał:
Krótkie trasy rozładują akumulator zarówno dużej pojemności jak i mniejszej

stąd wynika że 'większy aku' będzie częściej niedoładowany niż 'mniejszy' zakładając że w obu przypadkach występują w tym samym aucie i jadą tą samą trasą w identycznych warunkach. zalety o których się wypowiadasz nie mogą więc wystąpić na dłuższą metę

VeNoM napisał:

Z tą jazdą na niskich obrotach to się zgodzę, ale tylko w maluchu bo tam akurat jest to całkowita prawda. [...] W dzisiejszych czasach mamy alternatory i tutaj już na biegu jałowym jest odpowiednie ładowanie. Fakt im większe obroty tym ten prąd płynie troszkę większy, ale bez przesady.
ten fragment jest najlepszy Laughing kolego widzę że nie masz doświadczenia w swojej dziedzinie, wysuwasz swoje błędne teorie którymi chcesz obalić niektóre prawa panujące w obwodach samochodu, zaprzeczasz sam sobie, a wręcz majaczysz.
myślę że z wiekiem to przejdzie

epilog:
gdyby zawsze aku o większej pojemności był lepszym rozwiązaniem niż ten z mniejszą, to wszyscy jeździliby z aku od tira i mniejsze nie byłyby produkowane. optymalna pojemność aku zależy od możliwości alternatora i jeśli przesadzisz z pojemnością to raczej prędzej niż później aku będzie niedoładowane. wymyśliły to umysły tęższe niż twój (inżynierowie motoryzacyjni) i nie próbuj temu zaprzeczać, a co więcej wprowadzać innych w błąd Wink tak czy inaczej pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Filip_Jarzabek1




Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wejherowo
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 09 Mar 2012 21:29     Temat postu:

PittKF w takim razie Ty mi pomóż !! 72 Ah do setki do głupota??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2009
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakuf i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 09 Mar 2012 22:34     Temat postu:

Dobrze prawi. Alternator w NXie tego pewnie nie ogarnie na trasach poniżej 30 minut i będzie wiecznie niedoładowany. Kolega wsadził niedawno (listopad) nowy aku do Fiata Siena i też wyszedł z założenia że założy większy to będzie lepiej. Trasa dom-praca 3 km i parę razy musiałem go poratować przewodami. Teraz wymienił się z kimś na jakiś aku który prawie trafia w to co zaleca producent (oba Varta) i jest gites, nawet przewody mi już oddał, hehe.
Ja to jak miałem założone 60Ah to już twierdziłem że to przesada, ale za to 600A na prądzie rozruchowym pozwoliło używać tego aku chyba nieco dłużej niż przewidywał to producent. Ale prostownik w zimie to praktycznie nie stygł...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Filip_Jarzabek1




Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wejherowo
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 09 Mar 2012 22:49     Temat postu:

Thomsonicus napisał:
Dobrze prawi. Alternator w NXie tego pewnie nie ogarnie na trasach poniżej 30 minut i będzie wiecznie niedoładowany. Kolega wsadził niedawno (listopad) nowy aku do Fiata Siena i też wyszedł z założenia że założy większy to będzie lepiej. Trasa dom-praca 3 km i parę razy musiałem go poratować przewodami. Teraz wymienił się z kimś na jakiś aku który prawie trafia w to co zaleca producent (oba Varta) i jest gites, nawet przewody mi już oddał, hehe.
Ja to jak miałem założone 60Ah to już twierdziłem że to przesada, ale za to 600A na prądzie rozruchowym pozwoliło używać tego aku chyba nieco dłużej niż przewidywał to producent. Ale prostownik w zimie to praktycznie nie stygł...


Co proponujesz? nie kłaść tego 72? włożyć coś do maks 60Ah???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mariuszek1234




Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 10 Mar 2012 1:20     Temat postu:

ja mam w gti boscha 60ah na 600a i lata idealnie to myślę,że więcej na bank nie potrzeba w 1.6 ;]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Filip_Jarzabek1




Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wejherowo
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 10 Mar 2012 8:43     Temat postu:

mariuszek1234 napisał:
ja mam w gti boscha 60ah na 600a i lata idealnie to myślę,że więcej na bank nie potrzeba w 1.6 ;]


no właśnie mi mówią, że wsadzić taki 60Ah, tylko po co mam kupować drugie aku a mam prawie nowe 72Ah i moje pytanie czy taki duży mogę włożyć


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PittKF




Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 513
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: brać kasę na silniki? >Poznań<
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 10 Mar 2012 9:19     Temat postu:

Filip_Jarzabek1 napisał:
no właśnie mi mówią, że wsadzić taki 60Ah, tylko po co mam kupować drugie aku a mam prawie nowe 72Ah i moje pytanie czy taki duży mogę włożyć
możesz, ale wsadź do auta też prostownik i przedłużacz 20m Very Happy ja miałem u siebie 60Ah i na mój gust to był max jak dla 1.6
ten 72Ah możesz pogonić i kupić za to mniejszy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mariuszek1234




Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 10 Mar 2012 11:54     Temat postu:

Albo po prostu daj ogłoszenie np na trojmiasto.pl ,że zamienisz się na mniejszy,może komuś będzie bardziej potrzebny ten twój i jazda ;p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Filip_Jarzabek1




Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wejherowo
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 10 Mar 2012 19:19     Temat postu:

no chyba bede musiał tak zrobic ; ))

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Elektryka i oświetlenie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin