Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
akumulator jaki ?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Elektryka i oświetlenie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip_Jarzabek1




Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wejherowo
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 06 Mar 2012 17:43     Temat postu: akumulator jaki ?

Jaki akumulator do setki ile Ah ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dawidkrakow
moderator



Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 790
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 06 Mar 2012 17:57     Temat postu:

Centra Futura 60Ah Very Happy Polecam 60 były na pierwszy montaż. Pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Filip_Jarzabek1




Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wejherowo
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 06 Mar 2012 18:02     Temat postu:

60Ah okey, alternator go doładuje ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Teoś




Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 974
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chełmno/Bydgoszcz
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 06 Mar 2012 18:28     Temat postu:

50A starczy ja miałem wcześniej 45 i odpalał w najgorsze mrozy.Polecam 55 Bosha troche wiecej zaplacisz ale bedzie warto polecam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Filip_Jarzabek1




Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wejherowo
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 06 Mar 2012 18:39     Temat postu:

szczerze to chcę jak największy tylko jaki mogę możliwie największy włożyć żeby go doładowywało

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2009
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakuf i Krasnystaw
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 06 Mar 2012 19:29     Temat postu:

Gdyby nie zdechł link do manualu to bym Ci napisał ile zaleca producent.

edit: "szukaj" nie boli

Thomsonicus napisał:
Mi też padł. Kwity podają trochę niedokładnie bo podawany jest jedynie symbol typu, ale z książki i google wychodziło że w 1.6 jest 51Ah 380A. Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi.
Ja miałem 60Ah 600A i działał spoko przez wiele lat, ostatnio padł i teraz pożyczyłem dwuletniego Iskra 45Ah 410A i kręci no problemo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Filip_Jarzabek1




Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wejherowo
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 06 Mar 2012 19:56     Temat postu:

dziękuje, chyba włożę to 60 bo tyle mówią , że bd ok

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lewy
stary wyjadacz



Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2551
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: gdynia
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 07 Mar 2012 11:09     Temat postu:

mam 65h bosha i nie narzekam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blackhonda6




Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 538
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: poznań
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 07 Mar 2012 11:50     Temat postu:

ja mam miniaturke 35Ah 300A exide i daje rade nawet w -25

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
VeNoM




Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 259
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podlasie
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 07 Mar 2012 18:09     Temat postu:

Filip_Jarzabek1 napisał:
60Ah okey, alternator go doładuje ?


Tym się w ogóle nie przejmuj. Możesz wziąć i 100Ah i bedzię w porządku. Aby wszedł Wink Alternator zawsze doładuje, jaki by nie był aku to i tak go naładuje.
Kwestią jest tylko to, że po prostu będzie go dłużej ładować na wypadek jakbyś miał problemy np. z zapaleniem i by się dość znacznie wyładował Very Happy

Swoją drogą nie wiem skąd ta teoria z niedoładowanymi akumulatorami bo mają za dużą pojemność. Ktoś rzucił głupotę, a reszta to powiela Wink

Mało tego. Jest nawet zaleta większego aku. Raz, że masz więcej szans na próbę odpalenia w zimę. Dwa i tu bardziej kłania się teoria:
Rezystancja aku wzrasta wraz ze wzrostem jego rozładowania. Po jednym dłuższym kręceniu rozrusznikiem w mniejszym aku dojdzie do większego rozładowania w stosunku do jego całkowitej nominalnej pojemności. A w większym powstanie identyczne rozładowanie lecz odnosząc je do jego nominalnej pojemności będzie to mniejsze rozładowanie, czyli w efekcie jego rezystancja wewnętrzna będzie mniejsza a co za tym idzie altek poda większy prąd co spowoduje jego szybsze naładowanie. Ot i cała filozofia jaką jestem w stanie wyłożyć po prawie 5 latach elektrotechniki Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez VeNoM dnia 07 Mar 2012 18:23 , w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Filip_Jarzabek1




Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wejherowo
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 07 Mar 2012 22:15     Temat postu:

VeNoM napisał:
Filip_Jarzabek1 napisał:
60Ah okey, alternator go doładuje ?


Tym się w ogóle nie przejmuj. Możesz wziąć i 100Ah i bedzię w porządku. Aby wszedł Wink Alternator zawsze doładuje, jaki by nie był aku to i tak go naładuje.
Kwestią jest tylko to, że po prostu będzie go dłużej ładować na wypadek jakbyś miał problemy np. z zapaleniem i by się dość znacznie wyładował Very Happy

Swoją drogą nie wiem skąd ta teoria z niedoładowanymi akumulatorami bo mają za dużą pojemność. Ktoś rzucił głupotę, a reszta to powiela Wink

Mało tego. Jest nawet zaleta większego aku. Raz, że masz więcej szans na próbę odpalenia w zimę. Dwa i tu bardziej kłania się teoria:
Rezystancja aku wzrasta wraz ze wzrostem jego rozładowania. Po jednym dłuższym kręceniu rozrusznikiem w mniejszym aku dojdzie do większego rozładowania w stosunku do jego całkowitej nominalnej pojemności. A w większym powstanie identyczne rozładowanie lecz odnosząc je do jego nominalnej pojemności będzie to mniejsze rozładowanie, czyli w efekcie jego rezystancja wewnętrzna będzie mniejsza a co za tym idzie altek poda większy prąd co spowoduje jego szybsze naładowanie. Ot i cała filozofia jaką jestem w stanie wyłożyć po prawie 5 latach elektrotechniki Very Happy




Nie będę podważał tego co piszesz kolego, pytam bo mam prawie nowego 72ah i nie wiem czy go mogę wsadzić czy nie, ale powiem Ci szczerze coś tam jest w tym o tych niedoładowanych akumulatorach. po prostu nie każdy alternator daje rade, ma okresloną ładowność, hmm swoją drogą za duży prąd= szybciej kręci rozrusznik co może prowadzić do palenia sie szczotek na rozruszniku ? czyż nie?

To 72Ah będzie spoko ? powiem szczerze mam taki w swoim seacie leonie 1.9TDI i przy mrozach - 30 chciało silnik wyrwać hahah ;p


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blackhonda6




Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 538
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: poznań
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 07 Mar 2012 23:17     Temat postu:

latem to moze sie sprawdzac ale zima kiedy jest duzy pobor pradu(ogrzewanie tylnej szyby,wysokie obroty dmuchawy do tego caly czas swiatla) jazda na niskich obrotach silnika(niskie ladowanie) i krotkie trasy to taki pojemny aku bedzie niedoladowany.
ale zawsze mozna zamontowac drugi alternator Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez blackhonda6 dnia 07 Mar 2012 23:18 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Filip_Jarzabek1




Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wejherowo
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 07 Mar 2012 23:24     Temat postu:

blackhonda6 napisał:
latem to moze sie sprawdzac ale zima kiedy jest duzy pobor pradu(ogrzewanie tylnej szyby,wysokie obroty dmuchawy do tego caly czas swiatla) jazda na niskich obrotach silnika(niskie ladowanie) i krotkie trasy to taki pojemny aku bedzie niedoladowany.
ale zawsze mozna zamontowac drugi alternator Wink


Jak to drugi alternator?

No to spokojnie wkłdam do nismo 72 Ah, zimą nissan stoi w garażu Wink) tylko wiosna i latem wyjeżdza


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
VeNoM




Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 259
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podlasie
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 08 Mar 2012 16:43     Temat postu:

Koledzy. To że napisane jest na aku ze ma prąd rozruchowy 600A, czy ile tam to tylko znaczy że jest w stanie tyle maksymalnie oddać Very Happy
Pamiętajcie odbiornik bierze tyle prądu ile mu trzeba. Nigdy więcej, no chyba że gdzieś jest zwarcie (fakt: weźmie więcej prądu przy większym aku, ale to nie będzie znacząca różnica, po drugie aku są projektowane pod 12V i na takie napięcie a w konsekwencji na prąd przy 12V są dobierane szczotki). To że rozrusznik kręci jak szalony na większym aku jest wynikiem tego, że tenże właśnie aku "śmieje" się z tego obciążenia jakim jest mały alternatorek i jego pobór prądu. Dla przykładu niech ktoś weźmie mierniczek w rączkę i sprawdzi napięcie podczas rozruchu na małym aku, a później na większym. Będzie różnica na plus dla większego aku. Tam nie zaobserwujecie tak dużego spadku napięcia jak na tym mniejszym, a jak jest większe napięcie zgodnie ze wzorem P= I * U jest większa moc i altek zapiernicza jak szalony, czyt. osiąga swoją moc znamionową. Można wysnuć jeszcze jedną zaletę. Odnośnie wypalających się szczotek. Przy większym aku altek ma większą moc a co za tym idzie większy moment obrotowy co przekłada się na szybsze odpalanie. Powiem tak: Miałem kiedyś w cieniasie 45Ah i wtedy skończyły się moje problemy z odpalaniem na największych mrozach. A wiecie jak jest z paleniem aut tej klasy Very Happy
Także widzę same plusy Very Happy

Odnośnie zima duży pobór prądu, aku może być niedoładowany. Nieprawda.
Mówisz tu kolego o bilansie energetycznym w samochodzie.
Z tego wynika, że kupując duży aku zwiększa Ci się pobór prądu w samochodzie.
Nic z tych rzeczy. Jeżeli aku jest niedoładowany to tylko dlatego że pobierasz więcej prądu niż altek jest w stanie wyprodukować. Pamiętaj że od momentu odpalenia auta prąd jaki zużywasz idzie z altka, a ewentualny jego naddatek (w sytuacji kiedy aku potrzebuje doładowania) idzie właśnie na jego ładowanie. Jedyne co można zauważyć to to, ze altek po prostu dłużej będzie ładować aku, jeżeli dojdzie do jego znaczniejszego rozładowania (bo co naładować 20Ah to nie 45) Trzeba więcej czasu.
Tu też widzę zaletę większego aku. Pełni tu rolę bufora.

Z tą jazdą na niskich obrotach to się zgodzę, ale tylko w maluchu bo tam akurat jest to całkowita prawda. Maluch niestety posiadał prądnicę która to miała mniejszy zakres prędkości obrotowych przy których była w stanie oddać tyle prądu ile aktualnie potrzebował samochód. W dzisiejszych czasach mamy alternatory i tutaj już na biegu jałowym jest odpowiednie ładowanie. Fakt im większe obroty tym ten prąd płynie troszkę większy, ale bez przesady.
Cały czas mówimy tu w przypadku standardowego wyposażenia auta. Bo jeśli ktoś włoży przykładowo audio o mocy 2 czy 3kW to, czy mały, czy duży aku to wiecznie będzie niedoładowany, bo to co by miało iść na jego ładowanie zawsze będzie zabierał ten sprzęt, aż w końcu będzie trzeba sięgnąć po prostownik.
Krótkie trasy rozładują akumulator zarówno dużej pojemności jak i mniejszej. Tylko z tym większym odpalisz kilka razy więcej

Producenci zawsze dobierają tak altka, żeby bilans energetyczny był lekko na plus. To, że czasem aku jest niedoładowany jest wynikiem tego, że w samochodzie jest dodatkowy sprzęt, który zżera duże ilości prądu, a nie, że a jest duży aku. Pomyślcie: CB Radio, jakieś lampeczki pierdułki, głośniki, często na wzmacniaczach itd. Zdaje się, ale to wszystko zebrać to wyjdzie pokaźny prąd dodatkowy, któremu często altek nie jest w stanie podołać.

Jeżeli ktoś jest pewien, że jego aku jest zawsze doładowany, to po zmianie na większą baterię nic się nie zmieni. Swego czasu w setce GA16DS też był sporo większy aku bodajże coś pod silnik SR20DE do tego audio około 1kW mocy i było wszystko w porządku, palił na gazie w największe mrozy, mówiąc największe mam tu na myśli -25 lub też lepiej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez VeNoM dnia 08 Mar 2012 16:44 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foo




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 512
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: SR20DE

PostWysłany: 08 Mar 2012 18:19     Temat postu:

VeNoM napisał:
Koledzy. To że napisane jest na aku ze ma prąd rozruchowy 600A, czy ile tam to tylko znaczy że jest w stanie tyle maksymalnie oddać Very Happy
Pamiętajcie odbiornik bierze tyle prądu ile mu trzeba. Nigdy więcej, no chyba że gdzieś jest zwarcie (fakt: weźmie więcej prądu przy większym aku, ale to nie będzie znacząca różnica, po drugie aku są projektowane pod 12V i na takie napięcie a w konsekwencji na prąd przy 12V są dobierane szczotki). To że rozrusznik kręci jak szalony na większym aku jest wynikiem tego, że tenże właśnie aku "śmieje" się z tego obciążenia jakim jest mały alternatorek i jego pobór prądu. Dla przykładu niech ktoś weźmie mierniczek w rączkę i sprawdzi napięcie podczas rozruchu na małym aku, a później na większym. Będzie różnica na plus dla większego aku. Tam nie zaobserwujecie tak dużego spadku napięcia jak na tym mniejszym, a jak jest większe napięcie zgodnie ze wzorem P= I * U jest większa moc i altek zapiernicza jak szalony, czyt. osiąga swoją moc znamionową. Można wysnuć jeszcze jedną zaletę. Odnośnie wypalających się szczotek. Przy większym aku altek ma większą moc a co za tym idzie większy moment obrotowy co przekłada się na szybsze odpalanie. Powiem tak: Miałem kiedyś w cieniasie 45Ah i wtedy skończyły się moje problemy z odpalaniem na największych mrozach. A wiecie jak jest z paleniem aut tej klasy Very Happy
Także widzę same plusy Very Happy

Oj tam oj tam, jeszcze 5 lat temu chciałoby mi się podyskutować o każdym zdaniu hehehe Wink. Mylisz altek z rozrusznikiem i gdzieś tam dzwoni, ale w którym kościele to tak do końca nie wiadomo...

No i najlepsze... przeczysz i potwierdzasz sobie, takie nowe "jestem przeciw, a nawet za":
VeNoM napisał:
Odnośnie zima duży pobór prądu, aku może być niedoładowany. Nieprawda.

VeNoM napisał:
Krótkie trasy rozładują akumulator zarówno dużej pojemności jak i mniejszej. Tylko z tym większym odpalisz kilka razy więcej

Typowa zima w mieście: krótkie trasy+dziadzia stajla zimą, bo nie zaszalejesz po śliskim+dmuchawa+szyba+audio, zimą zawsze będzie stan niedoładowania. Trasa ratuje sytuacje. Wolne obroty ledwo utrzymują to co wspomniany przez Ciebie bilans wymaga na minime. Optimum pracy alternatora to od 2500~3000rpm i przy takich obrotach testuje się altki na stole diagnostycznym starej generacji, obecne kombajny diagnostyczne to walą po całym zakresie włącznie z wydrukiem oporów na łożyskach i losowo generowanymi przepięciami itd. itp. co nie zmienia faktu, że 2.5~3krpm to optimum.

VeNoM napisał:
Producenci zawsze dobierają tak altka, żeby bilans energetyczny był lekko na plus.

I tu jedyne słuszne i poprawne sformułowanie. Wszystko wynika z alternatora, nie z akumulatora. Typowiec Nissana to 70A, stąd większość aku ma 60/55/66Ah lub coś tam coś tam, do 70Ah. Większy np. wspomniany i polecany 100Ah to altek przynajmniej 120A wypada by generował. Nowy altek jakiś czas pochodzi pod czymś takim, ale usmażysz go bo nie odda ciepła generowanego obciążeniem uzwojenia (stąd pomysł częściej w dislach by altek był częścią obiegu wody) i najczęściej kończy się to rzeźbą szczotek na komutatorze plus wytarcie łożysk, oraz częściowym lub całkowitym zjaraniem mastka Gretza - najczęściej pierwszej pary diod.

VeNoM napisał:
Jeżeli ktoś jest pewien, że jego aku jest zawsze doładowany, to po zmianie na większą baterię nic się nie zmieni.

Tego to już totalnie nie kminie Wink

Na zakończenie, prąd rozruchowy to cecha aku i z altkiem nie ma nic wspólnego, natomiast z rozrusznikiem to już taaaaaaaak i to inna bajka. Jau!

Oczywiście z całą sympatią i mogę się mylić, ekspertem nie jestem.
Pozdr!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Elektryka i oświetlenie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin