Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Blacharka, potrzebna pomoc i wycena...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomekxxxx




Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 05 Lis 2013 21:10     Temat postu: Blacharka, potrzebna pomoc i wycena...

Witam chciałbym się dowiedzieć o ceny (około) usług blacharskich w naszych setach, mam Gti w którym do roboty mam progi (prawie ich nie ma), kielichy tylne w sumie prawy ale oba do roboty...

Dodatkowo mam pytanie z czego pasują do naszych set rozporki (znaczy się z jakich innych marek i samochodów).


Dodatkowo kupie na "gwałt" reperaturkę tylna lewa ćwiartka. W normalnej cenie tel. 694443773.


Oraz zakupie katalizator do Gti (pełen).



Z góry dzięki za pomoc


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2038
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 05 Lis 2013 22:08     Temat postu:

kolego, cen robocizny nikt Ci nie poda nie widząc tego co jest do roboty. zazwyczaj na wymianie poszycia progu się nie kończy. próg najzwyczajniej odbudować będzie trzeba cały łącznie z jego wewnętrzymi wzmocnieniami. Robocizna wyceniania jest w takich sytuacjach indywidualnie, ba różnica miedzy wyceną mogą sięgać nawet dziesiątek procent między jednym a drugim blacharzem nawet w tej samej miejscowości.
najlepszym rozwiązaniem do odbudowy zewnętrznych nadkoli tylnych będzie zastosowanie reparaturek z corolli, bo takich w ładnym stanie z setki możesz już niestety nie uświadczyć. rozpórkę robi się indywidualnie- i w tym temacie najlepiej rozmawiaj w kolegą foo- produkuje rozpóreczki naprawdę wysokiej klasy.
co do katalizatora- zamontuj sobie lepiej jakiś przelot zamiast jego, bo taki 20 letni niedośc że nie spełnia już swojego zadania to dodatkowo robi Ci zbędny opór w układzie wydechowym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomekxxxx




Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 06 Lis 2013 21:08     Temat postu:

Dobrze wszystko rozumiem, a wracając do katalizatora czy jeśli dam przelot (coś takiego http://allegro.pl/nissan-primera-suny-100nx-katalizator-strumienica-i3623953477.html)

to czy nie będzie problemu z przeglądem gdyż muszę go zrobić (skończył się już a bez katalizatora nie przejdzie). W dowodzie mam wpis KAT.


Proszę pomoc


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ulus




Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 875
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 06 Lis 2013 21:49     Temat postu:

wytnij katalizator i zaspawaj oryginala puszkę ... po za tym przynajmniej u mnie nie zwracaja na to specjalnie uwagi z reszta chyba pod koniec lutego muszę jechać i zobaczymy czy przejdzie zwydechem 2,5 cala ;p

reasumując myslę, że wystarczy wspawac tam cokolwiek byle wyglądało na coś innego niż kat ;p


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ulus dnia 06 Lis 2013 21:50 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Excallibur




Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świdnik
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 06 Lis 2013 22:53     Temat postu:

Kata nie opłaca sie kupowac, mozesz go umyc czytalem kiedys topic ale to zabieg krótkotrwały i tylko z całym wkładem jak jest pęknięty w srodku to lipa.

wybij kata ze srodka i mozesz tak zostawic ja tak miałem zawsze przechodził przegląd.

miałem samą puszkę ale był metaliczny dzwiek wiec wspawałem kawałek jakiejs rurki i było ok.

co do spawania jak koledzy mówia kwestia ile jest do zrobienia, jak stracił geometrie na kielichach to mozesz zapomniec o spawaniu koszt przewyższy na pewno cene nowej budy (uzywki) ale w lepszym stanie.

jezeli znajdziesz dobrego sztukmistrza to ci zrobi nadkola elegancko bez reperaturek, alle wiadomo łatwiej wspawać nowy element.

widziałem od golfa jakiegoś, w miarę to wyglądało, ktos wspominał od łady niwy ale to jakas legenda.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2038
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 07 Lis 2013 0:37     Temat postu:

ja zamiast kata mam puszke przypominajaca ksztartem katalizator i nigdy na przegladzie nie mam problemow.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blackhonda6




Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 538
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: poznań
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 07 Lis 2013 7:16     Temat postu:

W pobliskiej stacji diagnostycznej diagnosta wiedział że kat to fikcja zanim jeszcze wszedł w kanał.Podłączył analizator spalin a słupki na monitorku powędrowały daleko na czerwone pole .Najlepiej jechać na taka stacje gdzie priorytetem jest sprawdzenie elementów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo-hamulce,zawieszenie itd a nie wymaganie euro5 w 20 letnim aucie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomekxxxx




Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 07 Lis 2013 21:20     Temat postu:

Dziękuje za tak liczne odpowiedzi, co do kielichów to po lewej stronie już dość krytycznie to wygląda ale jeszcze do reanimacji na pewno (jeszcze z rok i by blachy nie było), prawa strona było robiona widać liczne spawy jakieś rożne blachy chyba niezbyt profesjonalnie nic nie wychodzi wiec nie jest źle.

Tak czy siak teraz zrobię progi teraz tylko na przegląd (zestawy naprawcze z włókna szklanego), po zimie oddam do wspawania nowych i dam do zrobienia tego kielicha, mam jeszcze cale nadkola od środka zjedzone no ale to z czasem po zimie się zrobi.


Tak więc planuje wstawić przelot, czy wie ktoś jakie są wymiary jego (chodzi mi o mocowanie i średnice otworów nie wiem jak to inaczej opisać, po prostu wszystkie wymiary Very Happy co bym potrzebował by taki kupić w pobliskim auto landzie).


Dzięki za pomoc


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartik




Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 327
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: 07 Lis 2013 22:26     Temat postu:

Jeżeli teraz nie zrobisz kielicha to po zimie możesz go zacząć szukać w bagażniku...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomekxxxx




Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 07 Lis 2013 22:35     Temat postu:

Ale zapewne robienie samych kielichów nie ma sensu prawda ? trzeba było by od razu zrobić nadkola i progi czy się mylę ??


A jak z tym katalizatorem ma ktoś wymiary ?? albo inaczej czy będzie z 1,6 pasować do 2.0 ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Miskowski




Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 205
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 07 Lis 2013 22:36     Temat postu:

Zakrzyczycie mnie zaraz, ale myślę, że na taką naprawę trzeba szykować jakieś 3-4 tysiące złotych.
Albo upitolić toto za półtora tys. i sprzedać niebawem jako "bez rdzy"...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomekxxxx




Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 07 Lis 2013 22:41     Temat postu:

Co ty latem sam bym to zrobił i pewnie nie za więcej jak 1tys u blacharza może i z 3 k by wyszło to prawda, teraz zrobię tak by do lata doczekał.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartik




Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 327
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: 07 Lis 2013 23:22     Temat postu:

Miskowski ma rację, za robotę standardowych rzeczy w nx-ie 3-4 tys. to minimum (oczywiście jak ktoś to będzie robił). Oczywiście najrozsądniej jest samemu robić takie rzeczy, wtedy można być pewno co się ma, niestety coraz trudniej o blacharzy, którzy bawią si w takie rzeczy i chce im się to robić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin