Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 11 Cze 2007 13:39 Temat postu: Półośka (przegub) z 1.6 ABS do 2.0 ? |
|
|
Czy półośki, a dokładniej prawa (dłuższa) półośka z przodu (przegub) od modelu 100NX 1.6 z ABS będzie pasowała do 100NX 2.0 GTI (z ABS oczywiście) ?
Wie ktoś czy takie dane z przegubu dotyczą GTI czy 1.6?
ILOŚĆ ZĘBÓW WEWNĘTRZNYCH - 22
ILOŚĆ ZĘBÓW ZEWNĘTRZNYCH - 25
WYMIAR POD USZCZELNIACZ - 55
Z góry dzięki za szybką/e odpowiedź/dzi !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
foster
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 11 Cze 2007 18:38 Temat postu: |
|
|
Z tego co pamiętam to 2.0 ma inną półośkę niż 1.6 bez ABS'u w wersji SR (2.0 ma dodatkowe łożyskowanie przy silniku) i chyba w wersji 1.6 z ABS będzie tak samo.
Co do przegubów, to nie bawiłbym się w stare/nowe, bo wcześniej czy później i tak będziesz zmuszony kupić nowy... pierścień ABS przekładasz ze starego przegubu. Ściągasz za pomocą śrubokręta, czyścisz go delikatnie bo to aluminium jest i nabijasz z powrotem przez jakiś drewniany klocek, pamiętaj żeby od strony wewnętrznej nie czyścić szczotką go tylko przetrzeć szmatką. Koszt przegubu to jakieś 120pln, już nie pamiętam ile dałem, musiałbyś pogrzebać na forum.
Uszczelniacz... nie wiem o jakim mowa? Nie spotkałem się z uszczelniaczem przy przegubach. Napisz coś więcej.
Sorry, ale ilości zębów osi przegubu i pierścienia to nie liczyłem .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 11 Cze 2007 21:09 Temat postu: |
|
|
foster napisał: | Z tego co pamiętam to 2.0 ma inną półośkę niż 1.6 bez ABS'u w wersji SR (2.0 ma dodatkowe łożyskowanie przy silniku) i chyba w wersji 1.6 z ABS będzie tak samo. |
Thx foster za info. Czyli jest szansa że to: [link widoczny dla zalogowanych] będzie do mnie pasować?
foster napisał: | Co do przegubów, to nie bawiłbym się w stare/nowe, bo wcześniej czy później i tak będziesz zmuszony kupić nowy... pierścień ABS przekładasz ze starego przegubu. Ściągasz za pomocą śrubokręta, czyścisz go delikatnie bo to aluminium jest i nabijasz z powrotem przez jakiś drewniany klocek, pamiętaj żeby od strony wewnętrznej nie czyścić szczotką go tylko przetrzeć szmatką. Koszt przegubu to jakieś 120pln, już nie pamiętam ile dałem, musiałbyś pogrzebać na forum. |
Spoko, mnie dziś w JC zaśpiewali za kompletny przegub ok. 90 zł za no name i ok 145 zł za bodajże jakieś japońskie HDK. Ale czy to co piszesz wyżej dotyczy przekładki na jakiś przegub od 1.6 czy to standardowe działania gdy kupujesz nowy przegub dedykowany bezposrednio do gti? (chodzi mi głównie o ten pierścień ABS o którym piszesz).
foster napisał: |
Uszczelniacz... nie wiem o jakim mowa? Nie spotkałem się z uszczelniaczem przy przegubach. Napisz coś więcej.
Sorry, ale ilości zębów osi przegubu i pierścienia to nie liczyłem . |
Hehe te dane o ilości ząbków i jakimś uszczelniaczu zapodał jakiś koleś na allegro opisując półośkę - też nic nie wiem na temat ilości tych ząbków w gti dlatego pytam Myślałem że to oficjalny wyznacznik przy doborze półośki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
foster
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 12 Cze 2007 8:59 Temat postu: |
|
|
red_shogun napisał: | Czyli jest szansa że to: [link widoczny dla zalogowanych] będzie do mnie pasować? |
Szansa dla przegubu jest, daje tak 50%, ale ośka jest raczej już inna, pamiętam że jest tam osobno montowane dodatkowe łożysko kulowe a nie jak w tym przypadku jest ono na ośce. Tak czy siak, jeżeli jest sprawny to za 45pln to cena raczej dobra i może warto.
Z drugiej strony jak szukałem do Bluebirda przegubu to znalazłem to:
[link widoczny dla zalogowanych]
Wynika, że przegub 1.6 ma inny rozmiar niż 2.0... tak że ryzyko Twoje.
red_shogun napisał: | Spoko, mnie dziś w JC zaśpiewali za kompletny przegub ok. 90 zł za no name i ok 145 zł za bodajże jakieś japońskie HDK. Ale czy to co piszesz wyżej dotyczy przekładki na jakiś przegub od 1.6 czy to standardowe działania gdy kupujesz nowy przegub dedykowany bezposrednio do gti? (chodzi mi głównie o ten pierścień ABS o którym piszesz). |
Ok, to od początku: kupiłem przegub do gti z ABS firmy Hart, gość mi przysłał przegub bez pierścienia, wysłałem mu maila, ale cisza, drugiego - również cisza, popytałem po znajomkach, nawet z tego co pamiętam do kolegi tarsara pisałem w tej sprawie i potwierdził tylko moje przypuszczenia że stary pierścień się przekłada na nowy przegub. Owszem ponoć można upolować przegub z pierścieniem, ale cena to 3,4 razy większa za sztukę, niż bez pierścienia, a on sam z siebie nijak ma się zużyć, zepsuć itp. itd., zakładamy że jest nie pęknięty, nie uderzony. Ważne żeby delikatnie ściągnąć go i nabić na nowy.
red_shogun napisał: |
Hehe te dane o ilości ząbków i jakimś uszczelniaczu zapodał jakiś koleś na allegro opisując półośkę - też nic nie wiem na temat ilości tych ząbków w gti dlatego pytam Myślałem że to oficjalny wyznacznik przy doborze półośki |
Raczej chodziło mu o osłonę przegubu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 12 Cze 2007 10:08 Temat postu: |
|
|
Dzięki za wyjaśnienie foster, jutro się okaże co mi tam w prawym przodzie przy kole szumi, ociera i piszczy.
p.s.
foster napisał: | Z drugiej strony jak szukałem do Bluebirda przegubu to znalazłem to:
[link widoczny dla zalogowanych]
Wynika, że przegub 1.6 ma inny rozmiar niż 2.0... tak że ryzyko Twoje. |
Z tym że ten sam gościu zapodaje m.in. takie teksty:
"100NX GTI 2.0l inj 90.10> B13 SR20DE DOHC cat 16V (bez ABS)
100NX 1.6l 90.10> B13 GA16DS DOHC cat 16V (ABS)
100NX 1.6l inj 90.10> B13 GA16DE DOHC cat 16V (ABS)
co mnie mocno dziwi, tak jak by 100NX GTI z ABSem był jakimś rarytasem co więcej wydawało mi się że wszystkie gti były z ABSem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez red_shogun dnia 12 Cze 2007 16:07 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cieszyn
Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 640
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec / Kraków
|
Wysłany: 12 Cze 2007 10:24 Temat postu: Re: Półośka (przegub) z 1.6 ABS do 2.0 ? |
|
|
red_shogun napisał: | Czy półośki, a dokładniej prawa (dłuższa) półośka z przodu (przegub) od modelu 100NX 1.6 z ABS będzie pasowała do 100NX 2.0 GTI (z ABS oczywiście) ?
Wie ktoś czy takie dane z przegubu dotyczą GTI czy 1.6?
ILOŚĆ ZĘBÓW WEWNĘTRZNYCH - 22
ILOŚĆ ZĘBÓW ZEWNĘTRZNYCH - 25
WYMIAR POD USZCZELNIACZ - 55
Z góry dzięki za szybką/e odpowiedź/dzi ! |
Ja czytałem, że zębów jest 23 w przegubie wewnętrznym. Tylko nie pamietam od jakiego silnika chyba GA16DE
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tarsar
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łużna/Gorlice/NSącz
|
Wysłany: 12 Cze 2007 15:23 Temat postu: |
|
|
23 jest w 1600, a 25 w 2000. Ale w zewnętrznym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gem
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Wroclove Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 01 Gru 2007 16:15 Temat postu: |
|
|
odświeżę trochę temat...czeka mnie w ciągu najbliższych dni wymiana przegubu i stoję przed wyborem:
pascal - 140 pln
HDK - w sklepie 200, na allegro 140 pln
NKN ostateczność - w promocji 220
a może macie jakieś inne godne polecenia w w konfiguracji cena/jakość??
samochód 1.6 bez ABS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adam18
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzesko Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 24 Sty 2012 22:13 Temat postu: |
|
|
Witam,
Chciałem zapytać czy podejdzie półośka lewa (kierowca) z przegubami od DS z ABS do DS bez ABS'u?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dextus
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 25 Sty 2012 9:18 Temat postu: |
|
|
Z tego co mi wiadomo to te półoski różnią sie tylko tym, że na przegubie zewnętrznym w wersji z absem masz koronke a w wersji bez jej nie ma, ale ją się ściąga więc bez problemu będzie pasować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bartik
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30 Paź 2013 22:10 Temat postu: |
|
|
Czy ma ktoś jakąkolwiek opinię o przegubach Pascal? W najbliższym czasie czeka mnie zmiana przegubu i okazało się, że właściwie tylko taki jest dostępny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|