Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

demontaż ramienia wycieraczki tył, silniczka, zabudowy klapy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
art75




Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 15 Lut 2010 11:22     Temat postu: demontaż ramienia wycieraczki tył, silniczka, zabudowy klapy

witam

nie działa wycieraczka tył i obstawiałbym sam silnik.
poczytałem sporo wątków i podam co wiem:

1. przekaźnik pyka więc działa
2. wiem gdzie jest przekaźnik /były zdjęcia na forum/
3. próbnik zdecydowanie podaje prądy na kostce silniczka (te obecne cały czas i te pojawiające się) więc kable przetarte nie są
4. w momencie załączanie przekaźnika, trzeszczy nieco radio, przestaje i zaczyna ponownie przy załączeniu, itd (zwarcie?)

czego nie wiem:

1. jak sprytnie odczepić całkowicie plastik klapy aby mieć pełny dostęp do silniczka ? (odchylić potrafię ale to za mało)
2. jak zdjąć ramię wycieraczki tył ?
3. jak wyjąć i próbować uzdatnić silnik nim kupię drugi ?

proszę o wszelkie rady, sugestie
pozdr_art


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez art75 dnia 15 Lut 2010 11:31 , w całości zmieniany 7 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Magnus




Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zawalov
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 15 Lut 2010 12:37     Temat postu:

2 ramie wycieraczki ma zaslepke odczepiasz i odkrecasz klucz chyba 17
3 nie wiadomo czy silnik jest rozbieralny czyli moze byc jednorazowy ;/
jesli chodzi o ramie to sciagaj do gory jest na frezie i lekko schodzi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 15 Lut 2010 20:06     Temat postu: Re: demontaż ramienia wycieraczki tył, silniczka, zabudowy k

art75 napisał:
witam

nie działa wycieraczka tył i obstawiałbym sam silnik.
poczytałem sporo wątków i podam co wiem:

1. przekaźnik pyka więc działa

pozdr_art


kolego mi tez pykał a jednak wycieraczka nie działała. wkoncu zaczołem od początku wiec wymontowałem przekaźnik przeczyściłem styki i wycieraczka zaczeła działać. lecz po jakimś czasie znowu pojawił się ten sam problem wiec teraz do przeczyszczenia styków użyłem odrdzewiacza do śrub. napsikałem go w miejsce gdzie wchodzi przekaźnik oraz na jego styki i od tamtej pory zero problemów z tego co czytałem w wiekszości przypadków winne są przekaźniki...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
art75




Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 16 Lut 2010 12:12     Temat postu:

dzięki za rady Panowie

niby prąd pojawia się na kostce przy silniczku w momencie pyknięca... ale nie zaszkodzi - najpierw przeczyszczę styki przekaźnika o ile go wyjmę... czytałem że łatwo nie jest

---------------
juz po walce:

przekaźnik wyjąłem, ma ładne błyszczące nózki, dałem WD40, złożyłem, nie pomogło

wyjąłem tez silnik, gniazdo 4 bolce (silnik elektryczny to tylko to małe czarne, nawet rozebrałem całość z ciekawości, 6 śrubek, wałek przechodzi przez łożysko NSK, nie wiem tylko do czego służą 2 kable które dochodzą do obudowy - ogrzewanie ... ) i po złożeniu, podłączeniu 12V 500mA okazało się że kręci bardzo przyzwoicie

zatem... zostało sprawdzić kable (może przetarte) a jeśli są ok to chyba rozważyć wymianę przekaźnika


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez art75 dnia 19 Lut 2010 9:10 , w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
art75




Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 16 Lut 2010 14:41     Temat postu:

nie jestem elektrykiem ale przed chwilą zmierzyłem ile daje ten mój domowy uniwersalny zasilacz 3-12V (na którym silniczek chodzi). napisane, że max. 500mA ale na próbniku widzę 1,6A

na kostce silniczka w klapie tylnej jest wprawdzie 12V ale ! 100mA ! czyli chyba dużo za słabo aby obudzić ten silnik

poradźcie czy winić za to przekaźnik czy przetarte kable ?

w ogóle - co robi przekaźnik i czy potrzebny jest do pracy ciągłej wycieraczki (mogę zrezygnować z trybu przerywanego) ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez art75 dnia 16 Lut 2010 15:19 , w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Magnus




Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zawalov
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 17 Lut 2010 11:46     Temat postu:

sprawdz kable a najlepiej pomierz miernikiem jakie napiecie idze. w tedy bedziesz miał pewnosc 100% co jest nie tak pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
art75




Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 17 Lut 2010 15:25     Temat postu:

Magnus - no właśnie napięcie idzie tylko nędzne.
Mam w klapie tylnej (kostka silnika) 12v ale zaledwie 100mA
---------------
jak muszę to będę odsłaniać kable w haromijce z gumy, ciąć izolacje, itd...

jeszcze pytanie czysto teoretyczne:

czy mogę wywalić przekaźnik i połączyć coś "na krótko" abym chociaż miał tryb ciągły pracy tej wycieraczki tylnej ?

kurka wodna - nie wykształciłem się na elektronika i nie wiem nawet do czego słuzy ten przekaźnik... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tjozwiak




Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skawina k.Krakowa
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 17 Lut 2010 17:01     Temat postu:

art75 napisał:
Magnus - no właśnie napięcie idzie tylko nędzne.
Mam w klapie tylnej (kostka silnika) 12v ale zaledwie 100mA
---------------
jak muszę to będę odsłaniać kable w haromijce z gumy, ciąć izolacje, itd...

jeszcze pytanie czysto teoretyczne:

czy mogę wywalić przekaźnik i połączyć coś "na krótko" abym chociaż miał tryb ciągły pracy tej wycieraczki tylnej ?

kurka wodna - nie wykształciłem się na elektronika i nie wiem nawet do czego słuzy ten przekaźnik... Wink


jak wywalisz przekaźnik to może Ci wypalić styki w przełączniku od wycieraczek proszę bardzo tutaj masz wyjaśnione co to jest przekaźnik Wink [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tjozwiak dnia 17 Lut 2010 17:03 , w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
art75




Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 17 Lut 2010 18:24     Temat postu:

dzięki za info o przekaźniku, biorę za pewnik, że pozbyć się go nie można

jest tam trudny dostęp ale jutro sprawdzę próbnikiem jaki prąd z niego wychodzi, bo do klapy dociera 100mA 12V


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
art75




Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 18 Lut 2010 14:02     Temat postu:

chyba nie ma sensu szukać przetartych kabli, bo znalazłem 1,5m wcześniej (w słupku) a z 1 metr za przekaźnikiem te same kabelki i próbnik wykazuje 12v i 100mA... czyli tyle samo co w kostce silnika

-----------------
rozebrałem przekaźnik Cool i załączam zdjęcie a kogoś kto się zna prosiłbym o info co w tak niby prosto wyglądającym przekaźniku mogło się zepsuć (ten opornik w paski można wymienić). zwojnica wygląda ładnie.
a może idzie go jakoś sprytnie sprawdzić ?




edit : 18.02.2010 : 17:44

no i okazało się, że Majchrzok nie mylił się...

mój miał styki (nie bolce) nieco wypalone (na powyższej ilustracji to te na dole w głębi). da się je łatwo wyciągnąć więc czyszczenie to przyjemność.
drugie część styków, te które pozostają w środku można oczyścić delikatnie igłą.

i po temacie - dziękuję za wsparcie wycieraczka lata na obu trybach
teraz pora na podklejenie srebrem 5-6 ścieżek ogrzewania szyby...

(sprawdzając zwykłym próbnikiem w trybie 10A - wywaliło bezpiecznik w aucie, więc świadectwo dobitne, że prąd w kostce ma już znaaacznie więcej niż 100mA)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez art75 dnia 18 Lut 2010 21:23 , w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 18 Lut 2010 19:53     Temat postu:

hehe:D tyle ze ja nic nie rozbierałem tylko wszystko odrdzewiaczem do srub psiknołem i bylo po problemie bo samo czyszczenie starczylo bodajze na ok miesiac... takze gitara ze u Ciebie juz działaVery Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
art75




Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 18 Lut 2010 21:18     Temat postu:

dzięki.
dopiero jak rozłożyłem to zrozumiałem :idea: co to są styki... wcześniej myślałem że chodzi o te bolce Embarassed
musiałeś mieć mocne ciśnienie tego specyfiku, że przedarł się do środka

może kogoś ubogaci ta przygoda z przekaźnikiem
...a 6 silniczków w Allegro już mnie prawie skłoniło do zakupu

forum rządzi Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
decid




Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 30 Lis 2010 14:43     Temat postu:

Meczylem sie troche bez tylnej wycieraczki, wiec problemu zaczalem szukac najpierw w silniku wycieraczki - demontaz silnika - po odcisnieciu zaciskow i zdjeciu plastiku oslaniajacego tylna klape - to bulka z maslem - natomiast rozgryzienie logiki dzialania tego ustrojstwa zajelo mi troche wiecej czasu.

Konkluzja była praktycznie od poczatku prosta - silnik działa
- 1 próba - podłączenie samego silnika (bez mechanizmu przekładni-zmiany kierunku) pod 12V (na zasilaczu) - SILNIK KRĘCI
- 2 próba - podłączenie całego modułu do innego auta (w moim przypadku był to SUNNY znajomego - SILNIK KRĘCI


Po odnalezieniu przekaźnika (jak go znalezc) - walka z jego wyjęciem - trzeba po prostu w dolnej cześci podważyć ten biały plastik i wtedy wyciagać.

No tak, ale jak rozebrac ten przekaźnik - najlepiej złapać w 2 pary kombinerek - po kazdej ze stron i z wyczuciem rozciagnac/rozczepic dwie plastikowe czesci obudowy przekaznika.

W moim przypadku delikatne skrobanie igla wewnetrznych styków, a nawet wymoczenie w WD-40 całego przekaznika - NIC NIE DAŁO.

POMOGŁO POSZOROWANIE PAPIEREM SCIERNYM STYKÓW - przekaznik dziala jak NOWY.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez decid dnia 30 Lis 2010 14:48 , w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin