Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
q_nerk
stary wyjadacz
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław/Wałbrzych Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 24 Gru 2009 22:10 Temat postu: Ekonomiczna prędkość SR20DE |
|
|
Szykuje mi się trasa ok 250km w jedną stronę - większość po autostradzie. Jako że jeździłem swoim autkiem narazie na krótkich trasach, to mam pytanie - jaka jest ekonomiczna prędkość w tym autku. Kasą nie śmierdzę - stąd to pytanie. Pomocniczo - jakiego spalania mogę się spodziewać? O 1,6 jest mnóstwo - a o GTI niewiele
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
pogkomp
stary wyjadacz
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Katowice Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 24 Gru 2009 22:17 Temat postu: |
|
|
no to kolego ja Ci podpowiem ze na kazde 100km/h pale 10litrów gazu z prędkością 110 i lekkim przyspieszaniem, przy 180km/h palił mi na oko 14 ale cięzko udokumentować to przyjmij ze jedziesz poniżej 3tys obrotów i lekko to daleko zajedziesz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Menago
Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: warszawa Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 25 Gru 2009 0:30 Temat postu: |
|
|
tym autkiem o takim silniku jaki posiadasz nie jezdzi sie ekonomicznie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
HUBERT
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sleyerówek k. Wawy Płeć: SR20DE
|
|
Powrót do góry |
|
|
paxon
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: kłodzko Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 25 Gru 2009 8:15 Temat postu: |
|
|
@up chyba na luzie z gorki 5 l, nie mozliwe ja moim 1.6 nie zrobie 5 l za zadne skarby, moze masz silnik od nie wiem micry;pd \\\
a ekonomicznie to jak kazda fura do 3k bieg 2.8 k obroty 3.2 max i masz max eco, nie schodz ponizej 2.2k
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez paxon dnia 25 Gru 2009 8:16 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
HUBERT
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sleyerówek k. Wawy Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 25 Gru 2009 13:07 Temat postu: |
|
|
paxon napisał: | @up chyba na luzie z gorki 5 l, nie mozliwe ja moim 1.6 nie zrobie 5 l za zadne skarby, moze masz silnik od nie wiem micry;pd \\\
a ekonomicznie to jak kazda fura do 3k bieg 2.8 k obroty 3.2 max i masz max eco, nie schodz ponizej 2.2k |
Zbiornik na pewno się nie rozepchał
Było rozmowy na ten temat w trakcie spotu NKP , zdopingowało to mnie do ponownego sprawdzenia ,tak by się zdawało nierealnego spalania. Do Olsztynka wyszło poniżej 5,3 l/100
Zatankowałem w Warszawie pod korek,przejechałem na stacje w Olsztynku ,tam ponowne tankowanie pod korek .Podzieliłem zatankowane litry przez przejechane kilometry i tyle wyszło … Cieplutko było więc połowa traski ,bez dachu była
Ps. Pomiar był robiony przy okazji wyjazdu do Olsztynka jazda na dwa samochody 90km/h (jak na tempomacie)
Drugi samochód to Skoda Fabia 1,4 jej spalanie wyszło podobne .Skoda na pokładzie w 4osoby a w Nissanie 2.
Przypominam mam 100% oryginał samochód. Moz to jest przyczyna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kpi
Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 500
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 25 Gru 2009 13:18 Temat postu: |
|
|
paxon napisał: | @up chyba na luzie z gorki 5 l, nie mozliwe ja moim 1.6 nie zrobie 5 l za zadne skarby, moze masz silnik od nie wiem micry;pd \\\
a ekonomicznie to jak kazda fura do 3k bieg 2.8 k obroty 3.2 max i masz max eco, nie schodz ponizej 2.2k |
Na luzie z górki pali więcej niż na biegu z górki
Ja moim 1.6 dałem radę spalić 5,6l w trasie ponad 500km. Prędkość najczęściej 100-120km/h a momentami 140-150km/h.
W 2.0 bez większego problemu udało mi się zejść na 7,2l benzyny. Z gazem udało mi się zejść do 8l/100km. Generalnie chodzi o to żeby unikać gwałtownych przyśpieszeń. Nie jeździć na luzie a zawsze na biegu (hamowanie silnikiem) no i nie szaleć z obrotami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pogkomp
stary wyjadacz
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Katowice Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 25 Gru 2009 13:48 Temat postu: |
|
|
haha już to widzę 5 litrów zrobić Gti. Te 7,5 na PB uwierze bo sam jadąc troszkę szybciej zrobiłem 8 a na gazie robię regularnie 10 z momentami przyspieszeń do 160km/h. jak chcesz palić 5 litrów to kup sobie TDi lub seicento. Ktoś jeszcze pali 5 litrów w gti? a może 3?
ej chłopaki a może on z żaglem jechał
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pogkomp dnia 25 Gru 2009 13:49 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
q_nerk
stary wyjadacz
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław/Wałbrzych Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 25 Gru 2009 16:32 Temat postu: |
|
|
Dzięki za info - a co do spalania to zobaczymy - mam nadzieję że w całym zbiorniku się zmieszczę (i oby zostało). A tak na offtopie co by wątka nowego nie tworzyć - zauważyłem że silnik kręci się do max 5800-6000 obr i ani odrobiny więcej - niezależnie czy na luzie czy na biegu - czego to może być przyczyna? Komp odpada bo mam drugi który podpinałem i jest tak samo. Świece, kable, kopułka, palec, pompa i wszystkie filtry są nowe - przepływki były 3 testowane i bez zmian
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pogkomp
stary wyjadacz
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Katowice Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 25 Gru 2009 16:43 Temat postu: |
|
|
zobacz sobie ten filmik z youtuba mojego sr20de
http://www.youtube.com/watch?v=G5nQU94BggM
strzela jak poje*** i jeszcze tego nie zrobiłem ale kręci się do odcinki:) u Ciebie tak samo jest czy słabiej ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tjozwiak
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skawina k.Krakowa Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 25 Gru 2009 16:48 Temat postu: |
|
|
pogkomp napisał: | haha już to widzę 5 litrów zrobić Gti. Te 7,5 na PB uwierze bo sam jadąc troszkę szybciej zrobiłem 8 a na gazie robię regularnie 10 z momentami przyspieszeń do 160km/h. jak chcesz palić 5 litrów to kup sobie TDi lub seicento. Ktoś jeszcze pali 5 litrów w gti? a może 3?
ej chłopaki a może on z żaglem jechał | ja mam Camaro z silnikiem 3.4 i na trasie ok 350 km spalił mi 7,6 litra też wydawało mi sie to nie możliwe żeby taka krowa tyle spaliła przy prędkości 120-140 km/h z tym że to wszystko na tempomacie ... wiec nie dziwi mnie fakt że ktoś potrafi jeździć tak ekonomicznie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
JAREK-GTI
Dołączył: 25 Gru 2007
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 25 Gru 2009 18:44 Temat postu: |
|
|
ja w trasie do niemiec na autostradzie przy predkosci okolo 160km/h spalilem 7,6 na setke-PB (prędkość stała - jak to na autostradzie) teraz jak jezdze w niedlugie trasy typu 200-300km na gazie to mieszcze sie w 10l (predkosc do 130-140km/h) oczywiscie tak jak koledzy wyżej piszą - unikam gwałtownych przyspieszen i wysokich obrotów. pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 25 Gru 2009 20:42 Temat postu: |
|
|
kpi napisał: | paxon napisał: | @up chyba na luzie z gorki 5 l, nie mozliwe ja moim 1.6 nie zrobie 5 l za zadne skarby, moze masz silnik od nie wiem micry;pd \\\
a ekonomicznie to jak kazda fura do 3k bieg 2.8 k obroty 3.2 max i masz max eco, nie schodz ponizej 2.2k |
Na luzie z górki pali więcej niż na biegu z górki ... |
Ciekawe opinie na ten temat: [link widoczny dla zalogowanych]
Jak znam życie prawda leży pewnie gdzieś po środku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
q_nerk
stary wyjadacz
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław/Wałbrzych Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 25 Gru 2009 22:44 Temat postu: |
|
|
U mnie jakby go przy 5800-6000 muli, podczas jazdy słabnie, nie strzela - nie wygląda mi to na typowe odcięcie zapłonu (moto kręce do odcięcia i wiem o co kaman), czasem "z rozpędu" uda mi się go wkręcić na 6200 ale to rzadko kiedy. Pompe paliwa wykluczam - jest z MAximy V6 3.0 - wg mnie problemy prędzej by były pod obciążeniem(a tu różnicy nie ma). TPS jest ustawiony wg serwisówki. Przepływka daje dobre napięcia - zresztą na innych jest tak samo. Jakaś blokada na module?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AndyP
stary wyjadacz
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 504
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: swarzędz
|
Wysłany: 27 Gru 2009 14:00 Temat postu: |
|
|
Najlepiej komisyjnie wsiądźcie do HUBERTowej setki, 50km w jedną, 50 km w drugą i wynik.
A tak na poważnie: o eco-jeździe do czytania w necie jest wiele stron. Niektóre się sprawdzają, inne nie. Staram się stosować, ale i tak najlepszy wynik spalania w moim przypadku wynosi 7.5, ale to inna rodzina silników.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|