Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
kartony...
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
0l0




Dołączył: 12 Paź 2005
Posty: 205
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SG\Gliwice
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 26 Sty 2006 12:13     Temat postu: kartony...

Witam
Mam takie pytanko:
Ostatnio kolega mocno zachecal mnie do zatkanai sobie chlodnicy kartonem. Coprawda nasze nyski maja mocno ograniczony dolot powietrza do chlodnicy (brak typowego grilla w stylu niemieckim Wink ) ale z dolu powietrze wpada pod maskę jak szalone.
Czy ktos mógłby mi przedstawić racjonalność takiego rozwiązania?
On argumentował tym, się silnik szybciej nagrzewa bo nie jest tak mocno nastawiona na działanie zimnego powietrza chłodnica a tym samym szybciej sie nagrzewają płyny, powietrze w aucie oraz mniej spala samochód.
Zastanawiam sie jednak po co w takim razie montuje się termostat? myślałem ze to właśnie on jest odpowiedzialny za ograniczanie wymiany płynów między silnikiem a chłodnicą?
Pozdrawiam
i czekam na odpowiedz bo nie wiem czy w te mrozy to mam spac na kartonie czy grzać nim chłodnice w mojej nysce Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SEBOL_MKS
stary wyjadacz



Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Police

PostWysłany: 26 Sty 2006 12:25     Temat postu:

Ja stosowałem takie rozwiązanie w moim poprzednim samochodzie - Fordzie Escorcie dlatego, że szybciej ciepłe powietrze leciało do kabiny.

W Nissanie wydaje mi się zbędne ... Ale na pewno silnik szybciej się będzie nagrzewał.
Czy będzie palił mniej? hmm musisz sprawdzić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AndyP
stary wyjadacz



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 504
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: swarzędz

PostWysłany: 26 Sty 2006 13:18     Temat postu:

jak masz sprawny termostat, to ja bym na twoim miejscu olał temat.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EnDrIu




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 908
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 26 Sty 2006 16:12     Temat postu:

tak kiedys gdy wiekszosc brykala polonezami i fiatami to faktycznie cos takiego bylo potrzebne Laughing ale w naszych japoncach to jest zbedne, u mnie rozgrzewa sie do 90C po 2 km, wiec nie widze sensu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
HUBERT




Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 259
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sleyerówek k. Wawy
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 27 Sty 2006 20:41     Temat postu:

ja mam cos zjeb...termostat ok a jade do roboty 30 kilosow i cala droge na ssaniu i zimno z nawiewow.postoje na swiatlach nagrzewa sie rusze znowu zimno termostat 100% ok otwiera sie przy 84 stopniach.

zatkalem chlodnice kartonem i jest ok w korkach jak sie trafi to musze go wyjac ,

kolega mowi ,ze tak jest w usportowionych autkach poprostu wydajniejszy uklad chlodzenia i do tego jeszcze wieksza chlodnica bo z klimatyzacja.

a jak slyszalem od was wy macie ok .

ktos ma jeszcze klime ,moze to wlasnie to...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rav




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Bielany

PostWysłany: 29 Sty 2006 21:31     Temat postu:

HUBERT napisał:
ja mam cos zjeb...termostat ok a jade do roboty 30 kilosow i cala droge na ssaniu i zimno z nawiewow.postoje na swiatlach nagrzewa sie rusze znowu zimno termostat 100% ok otwiera sie przy 84 stopniach.

zatkalem chlodnice kartonem i jest ok w korkach jak sie trafi to musze go wyjac ,

kolega mowi ,ze tak jest w usportowionych autkach poprostu wydajniejszy uklad chlodzenia i do tego jeszcze wieksza chlodnica bo z klimatyzacja.

a jak slyszalem od was wy macie ok .

ktos ma jeszcze klime ,moze to wlasnie to...


Miałem identyczne objawy rok temu, wymieniałem termostat i nic to nie dało a w tym roku...jest ok. Musisz się rok przemęczyć Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Miskowski




Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 205
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 02 Lut 2006 1:28     Temat postu:

Ja kombinowałem z zasłanianiem chłodnicy plandeką. Hm, może i paręset metrów szybciej samochód się nagrzewał, za to na dłuższych odcinkach było mu za ciepło. Wg mnie przekombinowałem i dałem sobie spokój z poprawianiem fabryki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: 06 Lut 2006 9:50     Temat postu:

Moim zdaniem pomysł z kartonem jest bardzo dobry, sam korzystam z takiego patentu, bo po co mojemu silniczkowi chlodzenie zimą na odcinku 10 km. Napewno z kartonem szybciej się rozgrzewa, w mieście nawet w korkacha nie ma problemu i nie grzeje się (wydajne chłodzenie japończyków), trzeba natomiast pamiętać o zerkaniu na temp. w trasie, bo potrafi się przygrzać
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: 11 Lut 2006 12:47     Temat postu:

przy większych mrozach rzędu 20 30 stopni jakie niedawno nawiedziły nasz piękny nadwiślański kraj używanie kartonów jest jak najbardziej na miejscu silnik nawet na długiej trasie jest niedogrzany trudno złapać odpowiednią temperaturkę po zainstalowaniu tych specjalistycznych urządzeń od razu widać a przedewszystkim czuć różnicę
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: 11 Lut 2006 14:44     Temat postu:

nie wiem jak w 1.6 ale w 2.0 nie potrzebny jest żaden karton, nawet przy -30 wystarczy 10 minut żeby było ciepło. Po 5 minutach od uruchomienia silnik jest w 100% rozgżany.
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: 11 Lut 2006 15:40     Temat postu:

Po 5 min jest 100% rozgrzany? Hmmmm nie wydaje mi się, a nawet jestem pewny że tak nie jest. Co innego wskazania temperatury płynu który się nagrzewa a co innego temp. oleju, bloku silnika itp.
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: 11 Lut 2006 18:01     Temat postu:

kubolx69 napisał:
Po 5 min jest 100% rozgrzany? Hmmmm nie wydaje mi się, a nawet jestem pewny że tak nie jest. Co innego wskazania temperatury płynu który się nagrzewa a co innego temp. oleju, bloku silnika itp.


popieram kolege ja wykombinowałem inaczej zasłoniłem chłodnice w 2/3 i to nie kartonem tylko steropianem wolny został środek o szer ok 40 cm pozwala to (przynajmniej mi) na szybkie odparowanie szyb każdy nanosi do samochodu śnieg który przy nocnym postoju paruje i osiada na szyby 1 min i już go niema a jeśli komuś zaciepło to przynajmniej szybciej wyschną dywaniki Laughing Wink Laughing
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: 11 Lut 2006 22:42     Temat postu:

kubolx69 napisał:
Po 5 min jest 100% rozgrzany? Hmmmm nie wydaje mi się, a nawet jestem pewny że tak nie jest. Co innego wskazania temperatury płynu który się nagrzewa a co innego temp. oleju, bloku silnika itp.

noooo dobra wybacz przesadziłem że po 5, tak naprawdę po 7 min, czasem trochę przesadzam, sory, poza tym mówiłem o 2.0 a nie o 1.6, a to jednak spora różnica w tempie rozgrzewania, szybciej jeździ i szybciej się nagrzewa Wink no i szybciej odwiedzam stacje benzynowe. Sad pozdro
Powrót do góry
marthen
junior admin



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1530
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: 12 Lut 2006 10:17     Temat postu:

ceremony napisał:
kubolx69 napisał:
Po 5 min jest 100% rozgrzany? Hmmmm nie wydaje mi się, a nawet jestem pewny że tak nie jest. Co innego wskazania temperatury płynu który się nagrzewa a co innego temp. oleju, bloku silnika itp.

noooo dobra wybacz przesadziłem że po 5, tak naprawdę po 7 min,

U mnie temperatura płynu chłodzącego dochodzi do środka skali po ok. 3,5km (przy temperaturze zewnętrznej ok. -5oC). Czyli po ok. 5 minutach Silnik 1.6.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EnDrIu




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 908
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 12 Lut 2006 13:40     Temat postu:

marthen napisał:
ceremony napisał:
kubolx69 napisał:
Po 5 min jest 100% rozgrzany? Hmmmm nie wydaje mi się, a nawet jestem pewny że tak nie jest. Co innego wskazania temperatury płynu który się nagrzewa a co innego temp. oleju, bloku silnika itp.

noooo dobra wybacz przesadziłem że po 5, tak naprawdę po 7 min,

U mnie temperatura płynu chłodzącego dochodzi do środka skali po ok. 3,5km (przy temperaturze zewnętrznej ok. -5oC). Czyli po ok. 5 minutach Silnik 1.6.
u mnie po 2 km osiaga temp. srodka skali jak jest temp.w zakresie od -10C do 10C.Jak jest cieplej to juz po 1.5km, a jak bylo -30C po 3km osiagnal taka temp.Jeszcze nie widzialem, aby autko tak szybko sie nagrzewalo i uwielbiam to w nim:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin