Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Mało prądu,a nowy alternotor !!!
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mloody82




Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jedlicze B
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 16 Lis 2007 0:10     Temat postu: Mało prądu,a nowy alternotor !!!

Czy wie ktoś gdzie mogę szukać przyczyny zaniku prądu w mojej setce.Objawia się to gdy obciążam pojazd np:wciskam hamulec, daję na ful muzykę włączam światła. Ładowanie beż tego obciążenia mam 14,30 - 14,50 V gdy obciążę to spada na 14,20 - 14,15 V. alternator wymieniałem.
Czy miał ktoś podobne problemy, boć czy któryś z Was wie gdzie szukać przyczyny.
Dodam jeszcze że wkurza mnie to dlatego że przy wciśniętym stopie obroty spadają na 500-600 jak dam muzykę trochę głośniej i wcisnę stop obroty spadają poniżej 500.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rz




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 16 Lis 2007 9:39     Temat postu:

mam bardzo podobnie
jak wlacze ogrzewanie tylnej szyby albo nadmuch to mi obroty spadaja tez do ok 500 ale tylko na gazie bo na benzynie spadek jest prawie niezauwazalny
alternator tez mam nowy i ladowanie w normie

pzdr
rz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cieszyn




Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 640
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec / Kraków

PostWysłany: 16 Lis 2007 10:10     Temat postu:

ja do wymiany alternatora musiałem dorzucic nowy akumulator, bo po prostu tak kiepsko trzymał napięcie ze alternator nie wyrabiał. Jest to o tyle groźne, że alternator w takim wypadku bardzo mocno sie nagrzewa, a jest to urządzenie elektryczne, i duzo szybciej sie zużywa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foster




Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 16 Lis 2007 11:14     Temat postu:

Zmierz prąd ładowania, napięcie ładowania widzę że masz OK. Wahania 0.2V~0.5V to raczej pomijalna sprawa.

Na początek spróbuj faktycznie - za sugestią Cieszyn'a - podmienić baterię na jakąś pewną, sprawną w 100%. Wygląda na to że alternator pracuje na zwarciu "oddając energię" na siebie, tak w skrócie.

Dodatkowo pamiętam że w SR'ce też coś takiego miałem, ale to był spadek rzędu 50~80 obrotów maksymalnie i nie wpływał na użytkowanie czegokolwiek przy skromnym woofer'ku 300W.

Przyznaj się, że masz audio po 1kW mocy na stronę i po problemie Laughing.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 16 Lis 2007 11:34     Temat postu:

foster napisał:
Zmierz prąd ładowania, napięcie ładowania widzę że masz OK. Wahania 0.2V~0.5V to raczej pomijalna sprawa.


Potwierdzam.

foster napisał:
Przyznaj się, że masz audio po 1kW mocy na stronę i po problemie Laughing.


Hehe kto Ci się do tego przyzna, tosh to taki sprzęt jest wart dwa razy tyle co całe auto Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foster




Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 16 Lis 2007 11:50     Temat postu:

red_shogun napisał:
Hehe kto Ci się do tego przyzna, tosh to taki sprzęt jest wart dwa razy tyle co całe auto Laughing

Laughing cósszz, zawsze można powiedzieć, że jak kobita włączy mi żelazko w setce to obroty spadają hehe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mloody82




Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jedlicze B
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 16 Lis 2007 15:53     Temat postu:

Koledzy sprzęt jest mocny, ale nie jest wypasiony żadna rewelacja. Być może wydaje się mocny bo obroty spadają, a one spadają z innej przyczyny. Sprawdzę rade z akumulatorem, w prawdzie jest on już dosyć stary, ale nigdy mnie nie zawiódł z odpaleniem - nawet teraz przy mrozie. Przełożę nowszy od innego samochodu i zobaczę jakie będą objawy.
Czy zwykłym miernikiem zmierzę PRĄD ŁADOWANIA ??
Cieszyn - a czy miałeś podobne objawy jak u mnie, zanim wymieniłeś akumulator ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foster




Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 16 Lis 2007 18:42     Temat postu:

mloody82 napisał:
Czy zwykłym miernikiem zmierzę PRĄD ŁADOWANIA ??

W granicach 1300 obrotów w zależności od rodzaju alternatora, będziesz miał około 20A, a przy 5000 nawet pod 50A, w zależności od modelu alternatora. Generalnie prądy są tam spore i mocno zależą od obrotów. Tak szczerze, to droga alternator > aku jest krótka i nie bardzo jest gdzie zgubić ten prąd.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mloody82




Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jedlicze B
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 17 Lis 2007 17:26     Temat postu:

foster napisał:
mloody82 napisał:
Czy zwykłym miernikiem zmierzę PRĄD ŁADOWANIA ??

W granicach 1300 obrotów w zależności od rodzaju alternatora, będziesz miał około 20A, a przy 5000 nawet pod 50A, w zależności od modelu alternatora. Generalnie prądy są tam spore i mocno zależą od obrotów. Tak szczerze, to droga alternator > aku jest krótka i nie bardzo jest gdzie zgubić ten prąd.


Ale jak mam miernik ustawić, próbowałem i na mierniku same zera. Mam zwyczajny miernik za 20 zł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wojak121




Dołączył: 12 Lis 2007
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opole
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 17 Lis 2007 19:51     Temat postu:

To zależy na co ustawiłeś. Może złą funkcje miernika wybrałeś. Zabardzo się na tym nie znam, mirnikiem bawie się od czasu do czasu i sprawdzam w innych autach ładowanie.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Wojak121 dnia 17 Lis 2007 19:52 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foster




Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 17 Lis 2007 19:52     Temat postu:

mloody82 napisał:
Ale jak mam miernik ustawić, próbowałem i na mierniku same zera. Mam zwyczajny miernik za 20 zł.

To lipa, szkoda męczyć miernik bo jeszcze sfajczysz go, zakres DC 20A to tak wypada mieć do tej zabawy, a mierniki są drogie jak na taką półkę wymagań i raczej zbędne zwykłemu śmiertelnikowi, zresztą można innymi sposobami to mierzyć, ale to już wypada mieć jakieś pojęcie o miernictwie elektrycznym Confused.

Jak na mój gust to upewnij się co do dwóch rzeczy, czy masz sprawny aku i alternator. Pomiar powinieneś wykonywać na dobrze naładowanym akumulatorze. Jak masz napięcie ładowania 15V i wyższe w funkcji obrotów, to masz zwalony regulator napięcia. Z kolei napięcie aku jak jest wyższe niż alternator generuje to alternator nie ładuje w tym momencie. Tyle mogę pomóc tak na odległość i żeby było prosto.

Objawy które opisałeś raczej występują w setkach i nigdy mnie nie zmartwiły do tego stopnia żeby zacząć grzebać głębiej z malejącymi obrotami. Może dlatego że zapotrzebowanie na prąd miałem mniejsze hhe bez żelazka w aucie. No chyba że masz jakieś prądy błądzące w instalacji, które nie wybiegają za zakres palenia bezpieczników - ale oby nie - bo to powoli spalenizną trąci Wink. Pozdr!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mloody82




Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jedlicze B
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 17 Lis 2007 21:33     Temat postu:

[quote="foster"]
mloody82 napisał:
Ale jak mam miernik ustawić, próbowałem i na mierniku same zera. Mam zwyczajny miernik za 20 zł.
Jak na mój gust to upewnij się co do dwóch rzeczy, czy masz sprawny aku i alternator. Pomiar powinieneś wykonywać na dobrze naładowanym akumulatorze. Jak masz napięcie ładowania 15V i wyższe w funkcji obrotów, to masz zwalony regulator napięcia

Słuchaj jak pisałem wcześniej, co mogłeś przeczytać ładowanie mam w porządku, alternator mam nowy. Pytam o to jak mam zmierzyć te napięcia - a piszesz coś o ładowaniu 15V niestety nie występuje to u mnie w samochodzie.

Co do stwierdzenia że to jest normalne w 100, to niestety ale nie zgodzę się z Twoją wypowiedzią, ponieważ miałem identyczną setkę z identycznym wyposażeniem i problem nie występował !!! Poza tym sądzę że jak wychodziły z fabryki to nie miały takich objawów. Nikt by ich nie kupował, jakby po puszczeniu pedału gazu, obrty spadały tak że całą budą by trzęsło.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foster




Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 18 Lis 2007 0:07     Temat postu:

mloody82 napisał:
Słuchaj jak pisałem wcześniej, co mogłeś przeczytać ładowanie mam w porządku, alternator mam nowy.

Czytałem, skoro nie jesteś w stanie zmierzyć prądu ładowania, to podałem Ci inny sposób sprawdzenia alternatora, to że nowy to nie znaczy że jest sprawny. Innego źródła prądu nie masz w aucie oprócz alternatora i "zbiornika wyrównawczego" akumulatora - to gdzie chcesz szukać niewydolności prądowej pod większym obciążeniem?
mloody82 napisał:
Pytam o to jak mam zmierzyć te napięcia - a piszesz coś o ładowaniu 15V niestety nie występuje to u mnie w samochodzie.

Skoro nie wiesz jak masz mierzyć napięcie to skąd wiesz że nie występuje tam napięcie 15V i regulator jest ok?
mloody82 napisał:
Co do stwierdzenia że to jest normalne w 100, to niestety ale nie zgodzę się z Twoją wypowiedzią, ponieważ miałem identyczną setkę z identycznym wyposażeniem i problem nie występował !!!

Pisałem już, że spadek obrotów nawet do 100 na okrągło niech już będzie, przy załączaniu kolejnych odbiorników prądu - mnie i z wypowiedzi innych osób też nie dziwi, miałem to w Sunny'm 1.6, 100NX SR 1.6, Almera 1.4, z kolei Bluebird 2.0, NX GTI ma na tyle siły że jest to praktycznie nie zauważalne, a na dodatek mam wrażenie że jest mądrzejsze i podnosi obroty jak czegoś mu brakuje...
mloody82 napisał:
Poza tym sądzę że jak wychodziły z fabryki to nie miały takich objawów. Nikt by ich nie kupował, jakby po puszczeniu pedału gazu, obrty spadały tak że całą budą by trzęsło.

No raczej. To się zdecyduj czy masz problem z ładowaniem i przygasaniem świateł jak włączysz stopa i muzyczkę, czy jak puścisz gaz to tracisz obroty... No wybacz, produkuje się, a na koniec wyskakujesz z małymi wolnymi obrotami lub ich totalnym brakiem... sorry, odpadam z tematu. Pozdr!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mloody82




Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jedlicze B
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 18 Lis 2007 16:28     Temat postu:

foster napisał:
Czytałem, skoro nie jesteś w stanie zmierzyć prądu ładowania, to podałem Ci inny sposób sprawdzenia alternatora, to że nowy to nie znaczy że jest sprawny. Innego źródła prądu nie masz w aucie oprócz alternatora i "zbiornika wyrównawczego" akumulatora - to gdzie chcesz szukać niewydolności prądowej pod większym obciążeniem?

foster napisał:
Skoro nie wiesz jak masz mierzyć napięcie to skąd wiesz że nie występuje tam napięcie 15V i regulator jest ok?

Słabo czytasz, kilka postów wcześniej stwierdzasz że napięcia ma Ok, a za chwilkę sugerujesz że może tam być 15V. Regulator też mam nowy i sprawny powtórzę napięcia ładowania mam 14,30 średnio. Później padło hasło PRĄD ŁADOWANIA mierzony w amperach i ja tego nie mogę zmierzyć tym zwykłym miernikiem.
foster napisał:
miałem to w Sunny'm 1.6, 100NX SR 1.6, Almera 1.4, z kolei Bluebird 2.0, NX GTI

A ja miałem taki sam model i objaw NIE występował.
foster napisał:
To się zdecyduj czy masz problem z ładowaniem i przygasaniem świateł jak włączysz stopa i muzyczkę, czy jak puścisz gaz to tracisz obroty... No wybacz, produkuje się, a na koniec wyskakujesz z małymi wolnymi obrotami lub ich totalnym brakiem... sorry, odpadam z tematu. Pozdr

Nic o przygasaniu świateł nie pisałem - proszę Cię czytaj ze zrozumieniem jak puszczę gaz i do tego zacznę hamować co na mieście robi się cały non stop, bodź mam głośną muzykę, to obroty lecą na łeb na szyje(nie zawsze ale w większości przypadków) Natomiast gdy puszczam gaz i nie włączam żadnych elektrycznych odbiorników obroty spadają normalnie na 800, i stoją tak do póki nie wcisnę hamulca, dodam muzyki...Jestem zdecydowany i wiem o co pytam, cały czas o to samo


Ogólnie: Wstawiłem nowszy akumulator i niestety nie było żadnej różnicy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mloody82




Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jedlicze B
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 18 Lis 2007 17:00     Temat postu:

Poza tym kolego Foster nie chodzi o to aby się kłócić a o to żeby problemy rozwiązywać.Jeśli wiesz jak można zmierzyć te wartości w amperach to po prostu napisz. Wielkie dzięki i na prawdę nie zrozum mnie źle i tym razem.Pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin