 |
Forum użytkowników Nissana 100NX 100NX squad
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sirkomla
stary wyjadacz
Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zieleniewo k. Kołobrzegu Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 09 Wrz 2008 21:56 Temat postu: |
|
|
Luki... nie do końca... mimo, że mamy gaźnik wspomagany elektrycznie to jest możliwość ustawiania mieszanki.... i to nie tylko pokrętłem od obrotów...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Luki
Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oppland (N)
|
Wysłany: 09 Wrz 2008 22:38 Temat postu: |
|
|
sirkomla napisał: | Luki... nie do końca... mimo, że mamy gaźnik wspomagany elektrycznie to jest możliwość ustawiania mieszanki.... i to nie tylko pokrętłem od obrotów... |
Ale sirkomla, mówiłeś o wyłącznie o ustawianiu poziomu wolnych obrotów, a nie o zmienianiu składu mieszanki - skład mieszanki to już inne pokrętło (śruba) i nieco inne zagadnienie. Odniosłem się wyłącznie do ustawiania poziomu wolnych obrotów. A co do "naszych" gaźników to nie wszystkie są sterowane elektronicznie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sirkomla
stary wyjadacz
Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zieleniewo k. Kołobrzegu Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 10 Wrz 2008 21:10 Temat postu: |
|
|
Heh, no oki... użyłem "skrótu myślowego" . A co do gaźnika.... wydaje mi się (z Twojego podpisu), że powinniśmy mieć tą samą konfigurację (też mam DS z '91). I jakieś tam coś jest podpięte chyba do gaźnika...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Luki
Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oppland (N)
|
Wysłany: 11 Wrz 2008 21:28 Temat postu: |
|
|
sirkomla napisał: | Heh, no oki... użyłem "skrótu myślowego" . A co do gaźnika.... wydaje mi się (z Twojego podpisu), że powinniśmy mieć tą samą konfigurację (też mam DS z '91)... |
A jednak nie mamy... według mojej wiedzy DS w 100NX początkowo (91r.) występował w w dwóch wersjach (mam na myśli tylko Europę): z gaźnikiem sterowanym ECC Control Unit i bez jednostki sterującej. Od rocznika '92 DS w wersji bez ECC jest już chyba niespotykany (albo spotykany bardzo rzadko - możliwe, że zależało to od konkretnego rynku, na którym był oferowany). Konstrukcja obu gaźników jest identyczna. Główne różnice tkwią w tym, że gaźnik silnika DS bez ECC jest pozbawiony wielu czujników (nie ma ich bo nie mają do czego wysyłać sygnałów), nie ma też oczywiście sondy lambda, EGR, AIV i innych elementów, przyspieszanie/ opóźnianie zapłonu regulowane jest mechanicznie (podciśnieniowy regulator zapłonu). Generalnie wszystko to co u Ciebie sterowane jest za pośrednictwem ECC u mnie sterowane jest mechanicznie (podciśnienie) albo nie jest sterowane (bo w ogóle tego nie ma)
Z powodu tych różnic nie można zamieniać gaźnika i aparatu zapłonowego (i możliwe, że czegoś jeszcze) między oboma wersjami. Dobrze o tym wiedzieć kupując używane części.
To tak w skrócie Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wilus12345
Dołączył: 11 Wrz 2008
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biała Rawska Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 12 Wrz 2008 7:35 Temat postu: |
|
|
Po mieście mój ponad 10l wciągnie spokojnie, trasy jeszcze nie sprawdzałem
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wilus12345 dnia 24 Wrz 2008 10:05 , w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wilus12345
Dołączył: 11 Wrz 2008
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biała Rawska Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 24 Wrz 2008 10:06 Temat postu: |
|
|
Sory za post pod postem
Sprawdzałem już drugi raz spalanie i wyszło 12-13l PB 95 w większości po mieście bez większych szaleństw, 1.6 na wtrysku, czy to normalny wynik??? Wymiana świec coś pomoże???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pawel_316
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 395
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 24 Wrz 2008 10:15 Temat postu: |
|
|
raczej nie normalne , ja mam gaźnik i mi pali po mieście w miare normalnej jazdy - 8-9L PB95.
było kilka tematów już a propo wysokiego spalania, a przyczyny mogą być róźne - kable świece kopułka palec, przewody podciśnienia, filtr paliwa itp.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pawel_316 dnia 24 Wrz 2008 10:16 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wilus12345
Dołączył: 11 Wrz 2008
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biała Rawska Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 27 Wrz 2008 17:15 Temat postu: |
|
|
No to tak: wymieniłem: świece, olej, filtry- paliwa, oleju, powietrza, zalałem na pusty zbiornik za 50zł (ponad 11l PB) i przejechałem na tym 62km czyli na 100km ponad 17l Co jest że ma takie tragiczne spalanie, gdzie szukać przyczyny??? Nissan 100nx 1.6 wtrysk
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wilus12345 dnia 27 Wrz 2008 17:17 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Sydney
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Żarki Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 28 Wrz 2008 11:01 Temat postu: |
|
|
zobacz czy dobrze ci chodzi ssanie bo moze miec duzy wplyw na spalanie, wyreguluj zaplon
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Miskowski
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 28 Wrz 2008 20:58 Temat postu: |
|
|
Biały "lubiał wypić" na mieście przepisowe 11,3/ 100km, a czerwony to jakiś opoj - wychodzi mi ~13l / 100km. Muszę go wziąść na odwyk...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|