Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
STRUMIENICA
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 07 Cze 2007 15:56     Temat postu:

damianos napisał:
red_shogun napisał:
red_shogun napisał:
VeNoM napisał:
Ja tam zamontowałem strumiennice naddźwiękową Michela (400zł), zamontowana zamiast Kata ...


Nie no na coś takiego bym się nie szarpnął, ale to http://www.allegro.pl/item198654763_strumienica_katalizator_el_tec_od_ss_gratis.html zamiast kata już bardziej chodzi mi po głowie, do tego zostawiłbym mój środkowy Walker 2' a na tył wział to: http://www.allegro.pl/item198074630_el_tec_japonski_styl_polski_produkt_zobacz_.html
cio wy na taki zestaw?


No kurczaczki niech mi ktoś coś doradzi, bo na dniach idzie u mnie w cholere kat i tylny 50mm Walker (dodam że tylko i wyłącznie ze względów estetycznych, sam tłumik pomrukuje i sprawuje się wyśmienicie).



Dobry będzie ten powyższy zestawik od El-teca? tzn. strumienica ala katalizator + ten tylny tłumiczek ? (oczywiście wezmę wersję na 50mm)

No końcowy to jest po prostu poezja... trochę żałuje, że go nie zamówiłem, ale nie miałem na to czasu Sad
Co do strumiennicy, jeśli już musisz i koniecznie chcesz Rolling Eyes to od El-teca jak najbardziej, zwłaszcza w obudowie kata. Właśnie na tych zabawkach chciałem zbudować wydech (tylko pytałem o strumiennice bez łusek, zrobiliby w tej cenie), ale wyszło inaczej w praktyce, za to taniej.


No i na taką opinie liczyłem hehe.
A konkretniej 2 dodatkowe pyt:
1) myslisz że dobrze robię nie przesadzając i zamawiając ten tłumik na 50mm a nie na 63,5 mm? jak średnica u ciebie teraz hula?
2) czemu chciałeś bez łusek ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damianos




Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świdnik

PostWysłany: 07 Cze 2007 21:10     Temat postu:

red_shogun napisał:

A konkretniej 2 dodatkowe pyt:
1) myslisz że dobrze robię nie przesadzając i zamawiając ten tłumik na 50mm a nie na 63,5 mm? jak średnica u ciebie teraz hula?
2) czemu chciałeś bez łusek ?


1. Chciałem u siebie mieć 2,5'', ale udało mi się zdobyć rury 2'', co bardzo obniżyło koszty całej zabawy. 2,5'' daje największe przyrosty, nawet w N/A, z tym, że musisz mieć całą resztę zdrowo dłubaną, żeby w pełni wykorzystać potencjał. 2'' u mnie hula tak, że się nie mogę nadziwić Very Happy
Na gazie, z mikserem i zamulony jak ta lala, podaje tak samo albo lepiej jak wcześniej na benie (poza górą, gdzie się muli), za to na benie jest bardzo cacy... Stoperem liczyłem z rok temu, na benie z pasażerem, okolice 10s/100km lub delikatnie poniżej. Ostatnio na g-techu, przy przeciętnym przejeździe i z pasażerem 85kg, wyszło 8,5 do 100 i 16,5 na ćwiartkę. Przynajmniej 0,5 do 1s z obu czasów do urwania bez problemu na tym setupie. Zobaczymy, co będzie po założeniu blosa i CAI, może potem świnię podłożę... Rolling Eyes

2. Chciałem bez łusek, bo nie wierzę w strumiennice. Miałem plan, żeby zamówić u elteca właśnie strumiennice bez łusek, żeby działała jak tłumik środkowy (zbiera wysokie częstotliwości), ale udało mi się zaadoptować środkowy walkera, więc skompletowałem piękny przelot z kwasa po taniości.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 07 Cze 2007 21:40     Temat postu:

damianos napisał:
red_shogun napisał:

A konkretniej 2 dodatkowe pyt:
1) myslisz że dobrze robię nie przesadzając i zamawiając ten tłumik na 50mm a nie na 63,5 mm? jak średnica u ciebie teraz hula?
2) czemu chciałeś bez łusek ?


1. Chciałem u siebie mieć 2,5'', ale udało mi się zdobyć rury 2'', co bardzo obniżyło koszty całej zabawy. 2,5'' daje największe przyrosty, nawet w N/A, z tym, że musisz mieć całą resztę zdrowo dłubaną, żeby w pełni wykorzystać potencjał. 2'' u mnie hula tak, że się nie mogę nadziwić Very Happy
Na gazie, z mikserem i zamulony jak ta lala, podaje tak samo albo lepiej jak wcześniej na benie (poza górą, gdzie się muli), za to na benie jest bardzo cacy... Stoperem liczyłem z rok temu, na benie z pasażerem, okolice 10s/100km lub delikatnie poniżej. Ostatnio na g-techu, przy przeciętnym przejeździe i z pasażerem 85kg, wyszło 8,5 do 100 i 16,5 na ćwiartkę. Przynajmniej 0,5 do 1s z obu czasów do urwania bez problemu na tym setupie. Zobaczymy, co będzie po założeniu blosa i CAI, może potem świnię podłożę... Rolling Eyes

2. Chciałem bez łusek, bo nie wierzę w strumiennice. Miałem plan, żeby zamówić u elteca właśnie strumiennice bez łusek, żeby działała jak tłumik środkowy (zbiera wysokie częstotliwości), ale udało mi się zaadoptować środkowy walkera, więc skompletowałem piękny przelot z kwasa po taniości.


Zakładaj blosa i to jak najszybciej - u mnie nie to auto przy starcie i na wolnych obrotach, choć góra na LPG z blosem niestety nie istnieje Sad O dziwo na mikserze fura mi się lepiej bujała do V max. niz teraz na blosie.
Pewnie to kwestia tego wrednego gwizdka (chyba nie obedzie się w najbliższym czasie bez piłowania albo bez wymiany na jakiś inny bardziej przepustowy). No jest jeszcze temat reduktora ale podobno mój jest wystarczajacy.

OK ale widzę że jesteś na bierząco z wydechami to oceń moją całość po zmianach które zapodam:
0) obecnego stożka jeszcze jakoś może dotlenie
1) kolektor standard - zostaje
2) przód standard (50mm) - zostaje
3) jakiś łącznik od asmeta 50mm x 230 - zostaje
4) za kata pójdzie ta ww. strumienica El-teca
5) tłumik środkowy (Walker 50mm) - zostaje
6) tłumik końcowy (za obecnego Walkera 50mm przyjdzie ten ww. El-tec'a ale 50mm-jak mi go wymodzą)

calość bedzie jakoś hulać? na którym odcinku mogę mieć jakieś "przyduszenie"?

p.s. 2,5'' (63,5mm) u mnie na razie odpada, bo nie planuje w najbliższej przyszłości zaturbiać mojego bolidu Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damianos




Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świdnik

PostWysłany: 08 Cze 2007 8:13     Temat postu:

Hm, no wszystko na wypasie, poza... hm... strumiennicą.

Poczytaj sobie:
http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=12281&highlight=strumiennica

Jeżeli już strumiennica, to nie w miejsce kata, a najlepiej nie uniwersalna, tylko liczona pod dany samochód. W innym przypadku mogą pojawić się przykre konsekwencje, tak jak piszą chłopaki - cofanie płomienia, wywalanie uszczelki, wypalanie gniazd zaworowych.
Rzuć okiem jeszcze na wykres:
http://www.chojnacki.com.pl/wykresy/203.doc

Mam nadzieje, że już wszystko jasne będzie
Masz fajny projekt, przy dobrym wydechu może dojść jeszcze parę kucy, więc trzymam kciuki, co by się nie pogorszyło przez strumiennicę


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 08 Cze 2007 11:18     Temat postu:

damianos napisał:
Hm, no wszystko na wypasie, poza... hm... strumiennicą.

Poczytaj sobie:
http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=12281&highlight=strumiennica

Jeżeli już strumiennica, to nie w miejsce kata, a najlepiej nie uniwersalna, tylko liczona pod dany samochód. W innym przypadku mogą pojawić się przykre konsekwencje, tak jak piszą chłopaki - cofanie płomienia, wywalanie uszczelki, wypalanie gniazd zaworowych.
Rzuć okiem jeszcze na wykres:
http://www.chojnacki.com.pl/wykresy/203.doc

Mam nadzieje, że już wszystko jasne będzie
Masz fajny projekt, przy dobrym wydechu może dojść jeszcze parę kucy, więc trzymam kciuki, co by się nie pogorszyło przez strumiennicę


No nie za bardzo jest wszystko jasne z tą .... strumienicą ....
Chłopaki na NKP opisują swoje doświadczenia z datą grudzień 2005, odwołując się do problemu jakiegoś kolesia w lancerze (ze strumieniacą zamiast kata) zupełnie nie pisząc co to był za produkt, z małym wyjątkiem: w środku wyścielony watą szklaną która mu się wypaliła i wybyła przez wydech końcowy w świat. Mogło to się stać w 2005r. czy nawet 2004r. Od tego czasu coś sie mogło zmienić w kwestii technologii produkcji, w końcu świat cały czas ewolułuje a po tak przykrych przypadkach aż się prosiło żeby cos poprawić, no chyba że nic nie poprawiono...tego nie wiem.
Wg mnie El-tec jako poważna firma wrzucając na sprzedaz coś takiego dla masówki http://www.allegro.pl/item198654763_strumienica_katalizator_el_tec_od_ss_gratis.html chyba wie co robi i jakie mogą być konsekwencje jakby większości użytkownikom (w najczarniejszym scenariuszu) miało by to roz.... silnik.
Nie na darmo podane jest tam kilka szczegołów:
"Ta STRUMIENICA nie tylko wygląda jak katalizator ale spełnia rolę miejsca gdzie bezgłośnie rozprężają się spaliny dzięki specjalnej niepalnej włókninie wypełniającej - swietnie pochłania dźwięk i nie ulega wypaleniu."
Takie stwierdzenie przez profesjonalną jak by na to nie patrzeć firmę chyba coś znaczy (no albo nic nie znaczy, tak jak w przypadku tych chińskich produktów gdzie liczy się tylko zysk...).


Swoją drogą oczywiście najlepszym rozwiązaniem byłby jakiś "nowy" katalizator sportowy (z wkładem metalicznym, a nie jak w serii - ceramiczny) np. stąd: http://www.tuningbaja.pl/product/3828.html
lub
"zastosowanie w miejsce katalizatora komory rezonansowej, która umieszczona w odpowiednim miejscu układu wydechowego (harmoniczna) wywołuje zjawisko odbicia fali i tym samych nie ma utraty momentu w dolnych zakresach prędkości obrotowych silnika...",
albo
tak jak pisze Coobcio na NKP "...Są jeszcze tłumiki przelotowe kształtem przypominające katalizatory znacznie lepsze rozwizanie niż te imitacje strumienic..."

- chyba że te trzy ww. "zamienniki" dla standardowego kata to to samo tylko inaczej nazwane, ktoś wie coś na ten temat ??????

Mam prośbę, może ktoś tu zapoda jakiś/jakieś konkretne produkty sprawdzone juz w 100NX jako "zamiennik" dla oryginalnego kata ????


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
VeNoM




Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 259
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podlasie
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 08 Cze 2007 19:00     Temat postu:

Wiecie może nie znam się za bardzo na tych sprawach ale przed montazem dużo czytałem. Ja swoją zamontowaną mam azmiast środkowego. Nie jest to strumiennica łuskowa bo z takową po pewnym czasie grają zawory głośniej od sportowego tłumika. Średnica strumy dobrana jest co do milimetra. Strumiennica NADDŹWIĘKOWA, daje ładny pomruk naprawde. Na gazie odczułem delikatny przyrost mocy. Może to i prawda że coś muliło i samo wycięcie pomogło, ale ja jestem tego zdania że jest odczuwalna zmiana, sprawdzony na benzynie różnice czuć lepiej. Co dziwne pojeździłem już troche dłuższe trasy i miasto i stwierdziłem że spalanie spadło o jakieś 0,5-1L na gazie i jakieś 0,5l na benzynie - mowa o spokojnej.
Z przyśpieszeniem może ktoś tu mnie żle zrozumiał: chodzi o to że moment obrotowy (strumiennica+sportowy cały wydech+stożek) prosto to powiedzieć jest wydłużony w czasie na tym samym wysokim poziomie - STABILNY - DŁUŻSZY.
Ja mam takie odczucia. Mam brykę od 9 miesięcy przejechałem sporo i wiem co ją boli i jak się zachowuje. Nie jeżdze raz na jakiś czas po mieście. Robie długie trasy.
POZDRO DLA CAŁEGO SQUAD-U


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Brzozka




Dołączył: 29 Lip 2006
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: 08 Cze 2007 21:56     Temat postu:

pisales,ze zamiast kata a nie srodkowego...ale jak nie luskowa to ok Pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 09 Cze 2007 11:00     Temat postu:

Brzozka napisał:
pisales,ze zamiast kata a nie srodkowego...ale jak nie luskowa to ok Pozdro


No dokładnie temat teraz to nie jest czy zastosować strumienice (i jaką) tylko konkretnie: czy zastosować strumienicę w miejsce kata???
i na opinie w tej kwestii bym liczył.
pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tarsar




Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łużna/Gorlice/NSącz

PostWysłany: 09 Cze 2007 12:22     Temat postu:

red_shogun napisał:
czy zastosować strumienicę w miejsce kata???
i na opinie w tej kwestii bym liczył.
pozdro


NIE i koniec Wink .

Najwyżej w miejsce środkowego,choć tu też bym miał wątpliowści.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
johny_fellow




Dołączył: 05 Cze 2006
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chojnice-GCH
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 09 Cze 2007 21:33     Temat postu:

Tak, tak.
Pozakładajcie sobie strumienice, 600 magnetyzerów, jakieś turbinki dolotów i inne pierdoły a uzyskacie 8000KM mocy i 12000Nm momentu na gazie i 6 razy tyle na benzynie.

A tak na poważnie:
Lepiej zamiast strumienicy w miejsce kata założyć tłumik przelotowy i będzie święty spokój.
Opowiastki o cudownum działaniu strumienic możecie położyć na półce wśród "Bolka i Lolka".
A wogóle co to jest strumienica naddźwiękowa? Ktoś tu ma silnik od F16 czy co?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 10 Cze 2007 7:51     Temat postu:

johny_fellow napisał:
Tak, tak.
Pozakładajcie sobie strumienice, 600 magnetyzerów, jakieś turbinki dolotów i inne pierdoły a uzyskacie 8000KM mocy i 12000Nm momentu na gazie i 6 razy tyle na benzynie.

A tak na poważnie:
Lepiej zamiast strumienicy w miejsce kata założyć tłumik przelotowy i będzie święty spokój.
Opowiastki o cudownum działaniu strumienic możecie położyć na półce wśród "Bolka i Lolka".
A wogóle co to jest strumienica naddźwiękowa? Ktoś tu ma silnik od F16 czy co?


Ale człowieku nie szalej, ludzie tu wyjeżdżają z pytaniami na różne tematy bo od tego jest forum. Jak ktoś czegoś nie wie to pyta. Ja pytając o strumienicę zamiast kata, posiadam już wiedzę z czego jest zbudowana do czego służy i co daje lub nie, pytanie było krótkie czy "zapchanego kata" można zastąpić strumienicą do której link podałem kilka postów wyżej. Jeśli nie masz zamiaru na wstępie udzielić się merytorycznie na dany temat to zachowaj sobie te nic nie wnoszące do dyskusji teksty i szyderstwa na rozmowę z kolegą przy 4 browarku.

p.s. konkretem było by jak byś swoją propozycję na temat tłumika przelotowego troszkę rozwinął, no ale tobie lepiej wychodzi pisanie o F16.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damianos




Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świdnik

PostWysłany: 10 Cze 2007 9:58     Temat postu:

To ja rozwinę za kolegę. Tłumik przelotowy już masz, a najlepszą opcją zamiast kata jest kawałek rurki kropka. W dziale nissan power team czy projekty i prezentacje na NKP nie trafiłem na nikogo, kto dłubie poważnie i ma strumiennice. Duża część gości ma ten sam silnik - SR20DE, dłubnięte co się da, jest walka o każdego konia i niutka. Nikt nie założył strumiennicy, to już o czymś świadczy. Poza tym większość "zaawansowanych" użytkowników odradza wszystkim zainteresowanym zakup strumiennicy. El-tec to sprzedaje, bo to się dobrze sprzedaje, a być może aż tak nie szkodzi jak piszą niektórzy. Za to wykresy i opinie mówią, że to nie pomaga.
To tyle w temacie, bo widzę red_shogun, że się zasadziłeś na tą strumiennicę Wink a mało kto na forum zdecydowanie odradza. Będzie taki plus tej sytuacji, że ktoś na forum poeksperymentuje z ustrojstwem i może wyjdą z tego jakieś sensowne wnioski.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 10 Cze 2007 12:31     Temat postu:

No i to jest merytoryczny głos w dyskusji, thx.

damianos napisał:
...Będzie taki plus tej sytuacji, że ktoś na forum poeksperymentuje z ustrojstwem i może wyjdą z tego jakieś sensowne wnioski.


Jasne już gonie do eksperymentu, tylko żeby przy okazji wyjścia wniosków nie wyszły mi też zawory z silnika Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: 10 Cze 2007 13:38     Temat postu:

red_shogun napisał:
red_shogun napisał:
VeNoM napisał:
Ja tam zamontowałem strumiennice naddźwiękową Michela (400zł), zamontowana zamiast Kata ...


Nie no na coś takiego bym się nie szarpnął, ale to http://www.allegro.pl/item198654763_strumienica_katalizator_el_tec_od_ss_gratis.html zamiast kata już bardziej chodzi mi po głowie, do tego zostawiłbym mój środkowy Walker 2' a na tył wział to: http://www.allegro.pl/item198074630_el_tec_japonski_styl_polski_produkt_zobacz_.html
cio wy na taki zestaw?


No kurczaczki niech mi ktoś coś doradzi, bo na dniach idzie u mnie w cholere kat i tylny 50mm Walker (dodam że tylko i wyłącznie ze względów estetycznych, sam tłumik pomrukuje i sprawuje się wyśmienicie).

Dobry będzie ten powyższy zestawik od El-teca? tzn. strumienica ala katalizator + ten tylny tłumiczek ? (oczywiście wezmę wersję na 50mm)



Nie będzie. Ja robiłem wydech w El-tecu i ten zestaw to standard, czyli cienizna mimo że i tak lepsza od wszystkich innych na allegro. DObry będzie jak Ci wszystko pomierzą i zrobią na zamówienie tak żeby był efekt. Ja sie zdecydowałem. Tyle że wtedy sam końcowy to 700zł Very Happy
Powrót do góry
damianos




Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świdnik

PostWysłany: 10 Cze 2007 14:20     Temat postu:

red_shogun napisał:
No i to jest merytoryczny głos w dyskusji, thx.

damianos napisał:
...Będzie taki plus tej sytuacji, że ktoś na forum poeksperymentuje z ustrojstwem i może wyjdą z tego jakieś sensowne wnioski.


Jasne już gonie do eksperymentu, tylko żeby przy okazji wyjścia wniosków nie wyszły mi też zawory z silnika Laughing


Wręcz przeciwnie, ja cały czas zachęcam do podążania utartymi przez masę autek szlakami
W el-tecu można zrobić super wydech, ale do nyski byłoby mi szkoda. Co innego do jakiejś primy 99 Ale to kwestia zasobności portfela i oczekiwanych rezultatów. El-tec jak dla mnie jest czymś topowym jeśli chodzi o wydech. U mnie rezultaty są, a koszty całej zabawy poniżej ceny końcowego od el-teca.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 3 z 7

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin