Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: 15 Wrz 2007 10:41 Temat postu: Zwiększenie mocy w naszych 100NX - tłumaczenie |
|
|
Witam,
na forum niemieckim istnieje zestawienie modyfikacji 100NX podzielone na działy:
I. Wydech
II. Dolot
III. Zmiany w silniku
IV. Zmiany w elektronice
V. Pozostałe
VI. Inne
VII. Kolejne możliwości
Z tego co zaobserwowałem temat ten powstawał na niemieckim forum dość długo i wzbudził wiele dyskusji. Poniższe mody użytkownicy 100NX w Niemczech opracowywali i testowali przez kilka lat i umieszczali wnioski na forum. Potem VIPER wpadł na pomysł, aby zebrać je w jeden topic.
Prawa autorskie należą do VIPER'a z [link widoczny dla zalogowanych]
Oryginalny tekst: [link widoczny dla zalogowanych]
Proszę zwrócić uwagę, że jest to wyłącznie tłumaczenie, a nie moje przemyślenia. Nie jestem mechanikiem
UWAGA! Dostęp do oryginalnego tekstu możliwy dopiero po zarejestrowaniu się na forum niemieckim.
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia 15 Wrz 2007 16:38 , w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
gruby
Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15 Wrz 2007 10:57 Temat postu: |
|
|
a ja podejme dyskusje gdyz wywalenie tlumola srodkowego powoduje spadek mocy moze nie jest az tak duzy ale jednak jest <dotyczy aut seryjnych>. a wydech mozna zrobic przelotowy ale na zasadzie zmiany srednicy rur. kumpel ma cos takiego w golfie zrobione..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Aras
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wroclaw Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 15 Wrz 2007 11:25 Temat postu: |
|
|
podzielam zdanie grubego jak chodzi o tlumik srodkowy,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 15 Wrz 2007 11:33 Temat postu: |
|
|
Ciezko mi cos powiedziec, gdyz nie jestem mechanikiem.
Powyzsze mody uzytkownicy 100NX w Niemczech opracowywali i testowali przez kilka lat i umieszczali wnioski na forum. Potem VIPER wpadl na pomysl aby zebrac je w jeden topic, ktory teaz powoli tlumacze.
Proszę zwrócić uwagę, że jest to wyłącznie tłumaczenie, a nie moje przemyślenia.
Dyskusja jest zawsze wskazana, tylko prosze bez zadnych wycieczek osobisty do mnie
|
|
Powrót do góry |
|
|
gruby
Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15 Wrz 2007 12:24 Temat postu: |
|
|
spoko. takie rozwiazanie z tlumikiem ma tylko sens jzeli kata zostawiaja. wez dokladnie sprawdz czy kat w ich modyfikacjach zostaje czy tez go wycinaja..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 15 Wrz 2007 12:28 Temat postu: |
|
|
gruby napisał: | spoko. takie rozwiazanie z tlumikiem ma tylko sens jzeli kata zostawiaja. wez dokladnie sprawdz czy kat w ich modyfikacjach zostaje czy tez go wycinaja.. |
Kat pozostaje w kazdym wariancie modyfikacji. Czasami Niemiaszki wymieniaja go na metalowego / sportowego.
Raz pojawila sie sugestia aby wymienic kata na jakiegos malego przelota srodkowego plus przelot koncowy, ale ten temat sie dalej nie rozwijal na forum. Najprawdopodobniej technicznie jest to lepsze, a ekonomicznie tańsze rozwiązanie. Z uwagi jednak na restrykcyjne przepisy dot. przeglądów rejestracyjnych w Niemczech (AU / HU) czy też w Austrii (nazywa się to chyba Pickerl) jest mało prawdopodobne skuteczne przeprowadzenie takiej modyfikacji w tychże krajach.
Dlatego też u nich kat pozostaje zawsze na swoim miejscu, a u nas... sami wiecie
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia 15 Wrz 2007 14:47 , w całości zmieniany 6 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gruby
Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15 Wrz 2007 12:32 Temat postu: |
|
|
to wszystko wyjasnia.. a tlumik srodkowy jest moim zdaniem lepszym i ekonomiczniejszym rozwiazaniem..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 15 Wrz 2007 15:01 Temat postu: |
|
|
Prośba do Admina!!
Można by było ten topic przykleić, tak jak to ma miejsce na forum niemieckim. Wtedy uniknęłoby się wielu pytań nowych użytkowników pt.: Co mogę zmienić w moim 100NX, aby jeździł jeszcze szybciej?
Pozostały jeszcze 2 rozdziały do przetłumaczenia.
|
|
Powrót do góry |
|
|
marthen
junior admin
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 15 Wrz 2007 15:21 Temat postu: |
|
|
wojh napisał: | Prośba do Admina!!
Można by było ten topic przykleić, tak jak to ma miejsce na forum niemieckim. Wtedy uniknęłoby się wielu pytań nowych użytkowników pt.: Co mogę zmienić w moim 100NX, aby jeździł jeszcze szybciej?
Pozostały jeszcze 2 rozdziały do przetłumaczenia. |
Nie ma problemu. Wątek zostanie przyklejony, gdy już skończysz pracę nad tłumaczeniem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ged
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 15 Wrz 2007 15:37 Temat postu: |
|
|
Tylko jeśli masz katalizator wpisany w dowodzie rejestracyjnym,
to wycinanie go jest nielegalne. Zastępowanie strumienicą w puszce kata również.
Wystarczy, że policja Cię zatrzyma, wsadzi sondę i leżysz.
A posiadają takie ustrojstwa przenośne, bo już mnie raz tak kontrolowano.
Więc może Niemcy po prostu tuningują zgodnie z przepisami?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gruby
Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15 Wrz 2007 15:46 Temat postu: |
|
|
skomentuje to ze bez ryzyka niema zabawy....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 15 Wrz 2007 16:00 Temat postu: |
|
|
gruby napisał: | skomentuje to ze bez ryzyka niema zabawy.... |
...no risk, no fun
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 15 Wrz 2007 17:17 Temat postu: |
|
|
marthen napisał: | wojh napisał: | Prośba do Admina!!
Można by było ten topic przykleić, tak jak to ma miejsce na forum niemieckim. Wtedy uniknęłoby się wielu pytań nowych użytkowników pt.: Co mogę zmienić w moim 100NX, aby jeździł jeszcze szybciej?
Pozostały jeszcze 2 rozdziały do przetłumaczenia. |
Nie ma problemu. Wątek zostanie przyklejony, gdy już skończysz pracę nad tłumaczeniem. |
Done! Przypinamy!
|
|
Powrót do góry |
|
|
marthen
junior admin
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 15 Wrz 2007 17:50 Temat postu: |
|
|
wojh napisał: | marthen napisał: | wojh napisał: | Prośba do Admina!!
Można by było ten topic przykleić, tak jak to ma miejsce na forum niemieckim. Wtedy uniknęłoby się wielu pytań nowych użytkowników pt.: Co mogę zmienić w moim 100NX, aby jeździł jeszcze szybciej?
Pozostały jeszcze 2 rozdziały do przetłumaczenia. |
Nie ma problemu. Wątek zostanie przyklejony, gdy już skończysz pracę nad tłumaczeniem. |
Done! Przypinamy! |
Nowy wątek został przyklejony i zablokowany, by nie tworzyć gigantycznych OT. Wszelkie pytania na forum ogólnym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ged
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 15 Wrz 2007 19:50 Temat postu: |
|
|
wojh napisał: |
Done! Przypinamy! |
Gratulacje i wielkie podziękowania należą się temu Panu.
Odwaliłeś kawał dobrej roboty.
Dzięki w imieniu (chyba) wszystkich użytkowników.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|