Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Gaz w 100NX
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / LPG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adam18




Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzesko
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 23 Lip 2009 17:12     Temat postu:

Witam,

Mam zamiar zakładać gaz do nismo i mam pytanie jak teraz na PB obroty mi świrują to jak założę gaz to będą jeszcze bardziej świrowały czy się poprawią? Silnik 1,6 gaźnik 93r przebieg 165tys?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Luki




Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oppland (N)

PostWysłany: 23 Lip 2009 18:35     Temat postu:

Zapytaj wróżki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adam18




Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzesko
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 23 Lip 2009 18:44     Temat postu:

Luki już nie bądź taki dowcipny jak nie miałeś takiego przypadku to najlepiej się nie wypowiadaj! ja zapytałem bo może ktoś miał taki przypadek jeśli nie to najlepiej się nie wypowiadać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
komorokoro




Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 642
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Żoliborz
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 23 Lip 2009 20:01     Temat postu:

adam18 napisał:
Witam,

Mam zamiar zakładać gaz do nismo i mam pytanie jak teraz na PB obroty mi świrują to jak założę gaz to będą jeszcze bardziej świrowały czy się poprawią? Silnik 1,6 gaźnik 93r przebieg 165tys?


Zależy czy zrobiłeś wszystko zeby nie swirowały.
Mi nie swiruja na benzynie choć nie jest tak jak powinno to napewno.
A na gazie mam sztywno tyle co majster ustawił spalanie w normie tylko jeżdzić Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adam18




Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzesko
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 23 Lip 2009 20:21     Temat postu:

zrobiłem już chyba wszystko to co było możliwe:/ Dzięki komorokoro:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michugrudz




Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 23 Lip 2009 21:05     Temat postu:

odp nie bedą jak załozysz instalke 1 generacji z recznym registrem bez krokowca gazowego .wiec nie bedzie tego problemu gdyz nie masz kompa sterujacego i nie jestes podpiety pod SL.

Miszanka jest ustalana mechanicznie -obroty najczesciej moze lambda broic przy benie ,elektrozawor oczyszczania pojemnika itp


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
W




Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 24 Lip 2009 8:05     Temat postu:

adam18 napisał:
Witam,
Mam zamiar zakładać gaz do nismo i mam pytanie jak teraz na PB obroty mi świrują to jak założę gaz to będą jeszcze bardziej świrowały czy się poprawią? Silnik 1,6 gaźnik 93r przebieg 165tys?

nie rozumiem...
już któraś osoba pisze, że ma 92, 93 czy ileś tam (wzwyż) i gaźnik elektroniczny, a ten, według mojego podręcznika, był w modelach do końca 91 roku.
od 92 był wtrysk.
dlatego nie wiem, jak możesz mieć 93 i gaźnik??
chyba że to składak?

Michugrudz napisał:
odp nie bedą jak załozysz instalke 1 generacji z recznym registrem bez krokowca gazowego .wiec nie bedzie tego problemu gdyz nie masz kompa sterujacego i nie jestes podpiety pod SL.

ja mam I gen bez krokowego i problem z obrotami występuje.
i jak to niby komp ma nie wpływać?? (nie mówię o komp do gazu)
z tego co kojarzę, to dalej jest Wink
nie wyrzucili go podczas montażu gazu, hehe
lambda zresztą też nadal jest.
a komp i lambda nie tylko po to są, by sterowały pompą paliwa ?
tylko gaźnikiem, w końcu to elektroniczny.

obroty od czasu do czasu fruwają... i tyle.
trza się przyzwyczaić.
jak komuś nie leży, to setka nie dla niego.
wymieniłem ostatnio filterek jednodrożny, wszystkie przewody podciśnienia. wyregulowałem parownik na analizatorze i... dalej falują.
tak ten gaźnik ma.
niestety.
z wiekiem nie działa tak, jak powinien,
konstrukcja była zbytnio przekomplikowana.
każdy Ci powie, że prostszy i wydajniejszy jest wtrysk.
gaźnik elektroniczny z całym układem podciśnień jest b. skomplikowany.
dlatego wtrysk był montowany po gaźniku w większości modeli.
gaźnik elektroniczny, to tak na prawdę niewypał konstrukcyjny, za naprawę którego nikt nie chce się brać...
jakby się sprawdził, to byłby montowany dłużej i w większej ilości modeli, w różnych markach.
nie wiem jakie firmy na to jeszcze poszły, wiem że audi 80 z silnikiem 1.8 taki miała przez chwilę.

Michugrudz napisał:
Miszanka jest ustalana mechanicznie -obroty najczesciej moze lambda broic przy benie ,elektrozawor oczyszczania pojemnika itp

patrz, co sam napisałeś...
(działanie lambdy)

mieszankę ustawiasz śrubką w gaźniku (na PB)
na co więc wpływa lambda?
ilość dopływu powietrza?
podciśnienie?

gaz też ustawiony raz na parowniku (analogicznie jak benzyna śrubką na gaźniku) dopływa do miksera w takiej samej ilości.
i lambda również może sterować ilością zasysanego powietrza, podciśnieniem wysysającym go z miksera itd.

podsumowując.
1) adam18 - zakładaj gaz. obroty na tym i na tym będą falować. to nic.
dowiedz się tylko co masz pod maską. wtrysk, czy gaźnik elektr.
2) Michugrudz - to że masz prostą instalację bez silniczka krokowego, nie znaczy, że obroty nie będą falować.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marthen
junior admin



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1530
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: 24 Lip 2009 9:02     Temat postu:

W napisał:
adam18 napisał:
Witam,
Mam zamiar zakładać gaz do nismo i mam pytanie jak teraz na PB obroty mi świrują to jak założę gaz to będą jeszcze bardziej świrowały czy się poprawią? Silnik 1,6 gaźnik 93r przebieg 165tys?

nie rozumiem...
już któraś osoba pisze, że ma 92, 93 czy ileś tam (wzwyż) i gaźnik elektroniczny, a ten, według mojego podręcznika, był w modelach do końca 91 roku.
od 92 był wtrysk.
dlatego nie wiem, jak możesz mieć 93 i gaźnik??
chyba że to składak?

Silnik z wtryskiem był montowany od października/listopada 1992, czyli jako rok modelowy 1993. Dodając czas na transport/cło/papierkologię nierzadko docierał do odbiocy w drugiej połowie 1993. A jako, że np. w Niemczech za datę produkcji wpisuje się datę pierwszej rejestracji....
Przykładowo, mój ex był wyprodukowany (wg dekodera VIN) w lipcu 1992, a zarejestrowany na początku września 1993.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michugrudz




Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 24 Lip 2009 9:17     Temat postu:

W jesli masz prosta instalke to elekronika która staruje silnikiem na benie nie ma wpływu na działanie LPG .Jesli nadal sa problemy to bedzie to problem mechaniczny.To słowa mojego gazownika ktory regulował mi moj Gti -wtedy błędy przy zczytywaniu z sondy lambdy nie mają miejsca.

Falowac moga czesto jak np dojezdzasz do skrzyzowania to minus instalki 1 gen -nastepuje zubozenie mieszanki -wtedy nalezy przebudowac dolot powietrza aby nie łapał agresywnie powietrza z zewnatrz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Michugrudz dnia 24 Lip 2009 9:22 , w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
W




Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 24 Lip 2009 11:38     Temat postu:

Michugrudz napisał:
W jesli masz prosta instalke to elekronika która staruje silnikiem na benie nie ma wpływu na działanie LPG .Jesli nadal sa problemy to bedzie to problem mechaniczny.To słowa mojego gazownika ktory regulował mi moj Gti -wtedy błędy przy zczytywaniu z sondy lambdy nie mają miejsca.

Falowac moga czesto jak np dojezdzasz do skrzyzowania to minus instalki 1 gen -nastepuje zubozenie mieszanki -wtedy nalezy przebudowac dolot powietrza aby nie łapał agresywnie powietrza z zewnatrz


widzisz, ja uważam, że wpływa, bo ona steruje ilością zasysanego powietrza i podciśnieniem...

jak Ty masz gti, to nie masz gaźnika...
a mówisz, że to wypowiedź gościa, który - raz, że jest gazownikiem, a dwa - robił Ci gaz na wtrysku.

a jeśli chodzi o jak to nazwałeś "falowanie", to pół prawdy w tym jest...
bo nie chodzi o jako tako dojazd do skrzyżowania, tylko to, że na gazie lepiej jest hamować "bez sprzęgła", czyli hamulcem i jednocześnie silnikiem, by obroty nie spadły nagle i nie zadusił ich słup powietrza.
bo to on (to słusznie napisałeś) zuboży mieszankę, która jest zasysana podciśnieniem.
i nie chodzi o to, żeby dolot nie łapał powietrza z zewnątrz, w sensie zimne, tylko by otwór dolotu nie był skierowany do kierunku jazdy (czyli przodu auta), bo fakt, iż zwiększa to doładowanie powietrzem, ale jednocześnie trzeba umieć jeździć na takim ustawieniu.
dlatego niektórzy na samym końcu skręcają rurę dolotową (jeśli mają dokładaną, by ciągnąć powietrze sprzed maski).

ot cała prawda o dolocie i gaśnięciu silnika na gazie,
o co czasem ludzie pytają i to nie tylko jeśli chodzi o NX'a tylko o wszystkie auta ze wspomnianą wyżej instalacją.
a pytanie najczęściej brzmi: "dlaczego jak jade 150 i dam na luz, to auto gaśnie??"

a pomaga na to ustawienie obrotów na około 1000 (na gazie to bezpieczniejsze - tak uważam)
i ustawienie dość bogatej mieszanki na jałowym, wskutek czego wolniej spadają obroty (ja tak mam i choć często hamuję silnikiem, to jak nawet tego nie zrobię, to nie mam problemu w sytuacji, gdy "nagle wciskam sprzęgło, a noga z gazu"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michugrudz




Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 24 Lip 2009 12:30     Temat postu:

dokładnie tak czesto zakłada sie peszel do wlotu powietrza i kieruje sie go w odwortna storne-tak zrobilismy u znajomego ktory ma I gen i poskutkowało ze nie było zdmuchiwania (zubażania) w instalacji 2 generacji jak steruje krokowiec o zubazaniu nie ma mowy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adam18




Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzesko
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 24 Lip 2009 18:58     Temat postu:

W na pewno mam silnik na gaźniku! już dwa razy oddawałem gaźnik do gaźnikowca.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
simon




Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: GORLICE-KRAKÓW
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 24 Lip 2009 20:38     Temat postu:

a ja mam pytanie jak jest w przypadku załozenia LPG do 1,6 na wtrysku z automatem?? czy ta skrzynia odbiera to jakos inaczej niz manual?? i czy to jest taka sama instalacja jak do manuala? i wogule to co ze spalaniem?? rozni sie??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Olik




Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 24 Lip 2009 20:41     Temat postu:

Z tego co sie orientuje to nic zlego sie nie dzieje.
Spalanie to 10-11L/100Km. Mala lecz odczowalna roznica w mocy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
qbalol




Dołączył: 20 Paź 2008
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrołęka
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 25 Lip 2009 10:33     Temat postu:

Zgadzam sie z Toba Olik.. u mnie spalanie to 11-12l/100km moze mam zaworki na wezach odkrecone bardziej Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / LPG Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 3 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin